Strona 1 z 1

Błędy związane z dpf i tryb awaryjny

: 06 sty 2021, 21:45
autor: zwirek998
Witam wszystkich, po długiej bez awaryjności mojego auta Lancia Phedra 2005 2.0 diesel 110 KM :) nastąpił szereg " niefortunnych zdarzeń". przeszukałem forum i nie znalazłem odpowiedzi, być może gdzieś już było poruszane ale nie dokopałem się do końca. Proszę was o pomoc, radę być może o rozwiązanie zagadki enigmy szeregu cyfr :-P . A mianowicie od pewnego czasu pojawił si się komunikat awaria katalizatora i tryb awaryjny w aucie co oznacz standardowo 3tyś. obr i max 100 km/h. :-? po podłączeniu pod komputer u znajomego który ma diagnozer alfoski i dla lanci okazał się szereg błędów tj. P1447 filtr cząstek stałych, P1135 dezaktywacja 3go tłoka, P1435 System dodatk. oleju. nap., P1442 Ilość dodatku. Początkowo był problem z usunięciem 1 błędu reszta poszła bez problemu. sprawdziłem wtyczki na dpf-ie wszystko było z nimi ok. udało się wymazać błąd ale po miesiącu znów wyskoczył szyfr enigmy :roll: . Pytanie moje czy ktoś z was może mnie odesłać do jakiegoś wątku lub poratować co zrobić z tą przypadłością. Pozdrawiam i wszystkiego dobrego w nowym roku.

Re: Błędy związane z dpf i tryb awaryjny

: 07 sty 2021, 0:09
autor: ktoś ŁDZ
Hej,

Ktoś podsyła poniżej ;)
(wpisałem po prostu w google kody błędów):

Dla P1447, P1442 i P1435 prześledź tematy zawarte w tym wątku (są tam 2 odnośniki do innych tematów dotyczących tych błędów):

http://peugeot.auto.com.pl/forum/viewto ... highlight=

A dla P1135:
http://klubcytrynki.pl/forum/index.php?topic=107271.0

http://citroen.auto.com.pl/forum/viewto ... ?p=1223215

https://peugeotklub.pl/showthread.php?7 ... hdi-pomocy!!!!

https://r.tapatalk.com/shareLink/topic? ... source=app

Jakiś trop jest. Powodzenia w szybkim rozwiązaniu problemów. Daj znać dla potomnych co było przyczyną jak ją/je znajdziesz.

Pzd.

Wysłane z mojego telefonA



Re: Błędy związane z dpf i tryb awaryjny

: 08 sty 2021, 0:06
autor: zwirek998
Rano mam kolejną diagnostykę na egzaminerze zobaczymy co wyjdzie może uda się usunąć błędy sprawdzałem dzisiaj wizualnie i organoleptycznie wtyczki wszystko wygląda dobrze dpf cały bez dziury wtyczki od 3 tłoka spoko. zobaczymy co pokarze KOMPUTER :) jak co to kolega ma phedre i ulyssa na części coś się wykręci podmieni i można sprawdzać :P wolałbym poczekać na cieplejsze dni nie mam kanału a na śniegu nie chce leżeć :) dam znać co i jak

Re: Błędy związane z dpf i tryb awaryjny

: 08 sty 2021, 0:07
autor: zwirek998
aha no i "ktoś ŁDZ" dzięki za zainteresowanie i podesłanie kilku ciekawych tematów :)

Re: Błędy związane z dpf i tryb awaryjny

: 08 sty 2021, 21:20
autor: zwirek998
to co udało się dzisiaj zrobić w tym kierunku to usunięcie ponowne błędów próba wypalenia dpf i póki co wszystko jest ok zauważyłem że czujnik na dpf-ie jest lekko zgięty i może to on powoduje te sytuacje mamy z kolegą jeszcze plan podpiąć drugą phedre i sprawdzić parametry na niej ale to jak będzie miał trochę luźnego czasu. jak coś się będzie dziać i do czegoś dojdę konkretnego to napisze.

Re: Błędy związane z dpf i tryb awaryjny

: 12 sty 2021, 22:18
autor: Tomzik
Jeśli jest błąd z "ilością dodatku" to może skończył się wg komputera płyn do filtra FAP?

U mnie po zakupie auta zbiorniczek był prawie pusty i przy każdym mocniejszym dodaniu gazu wywalało błąd "depollution system faulty" i tryb awaryjny lub nawet zgaśnięcie silnika.

Po uzupełnieniu płynu trzeba jeszcze zresetować ilość komputerem diagnostycznym. I pamiętać, aby starać się jak najmniej otwierać klapkę wlewu paliwa, bo tam jest zainstalowany czujnik, po każdym otwarciu wstrzykiwana jest porcja płynu FAP. Nieważne czy zalało się 10 litrów czy 70, porcja jest ta sama, stąd lepiej tankować rzadko a dużo. Na dłużej starczy płynu ;)

Re: Błędy związane z dpf i tryb awaryjny

: 13 sty 2021, 8:33
autor: ktoś ŁDZ

Tomzik pisze:I pamiętać, aby starać się jak najmniej otwierać klapkę wlewu paliwa, bo tam jest zainstalowany czujnik, po każdym otwarciu wstrzykiwana jest porcja płynu FAP. Nieważne czy zalało się 10 litrów czy 70, porcja jest ta sama, stąd lepiej tankować rzadko a dużo. Na dłużej starczy płynu ;)
Dzięki za informację, myślałem że to działa zupełnie inaczej.

Tego nie wiedziałem, choć i tak tankuję od pomarańczy do pełna. Dochodzi jedynie otwieranie klapki podczas mycia auta, żeby tam też wyczyścić. Będę pamietal żeby wtedy jej nadmiernie nie otwierać i zamykać, a tylko raz.

Wysłane z mojego telefonA


Re: Błędy związane z dpf i tryb awaryjny

: 05 lut 2021, 0:30
autor: TadeuszJankowski
Mam dokładnie to samo w aucie Phedra 2.2 jtd 128kM 2004. Na trasie odcina turbinę i wywala błąd na wyświetlaczu "Sisteme antipollution defaint"
Po konsuktacji w warsztacie udało się ustalić dalsze szczegóły błedów:

P0245 ciśnienie doładowania za wysokie,
P1112 ciśnienie paliwa w szynie

Czy ktoś poleci mechanika, który potrafi to ogarnąć? Najlepiej Warszawa i okolice ale mogą być też inni. Dzięki