Post
autor: intuos » 27 wrz 2011, 19:09
Metodologia badania pokazuje to co się dzieje z panewką w momencie zbyt małego ciśnienia w układzie oleju, i jedynie to jak wytrzymały jest film olejowy zadecyduje czy przekręcisz panewkę czy nie.
Co do tego jak podchodzą Amerykanie do swoich produktów to znając ich trochę wiem że darzą dużym zaufaniem produkty niemieckie. Co do oleju, który wygrał to jak się wczytasz dokładnie to zdasz sobie sprawę, że olej jest z Australii, której bliżej do Anglii niż do Stanów.
Wracając jednak do firm amerykańskich- Royal Purple posiada obecnie najbardziej dopracowane oleje samochodowe- całe nascar na tym jeździ. Jako jedyny producent na świecie używa w swoich produktach baz jedynie syntetycznych nawet dla lepkości 15w40. I jeżeli stwierdzimy, że oleje tej firmy są pośród 3 najlepszych na świecie, to nie popełnimy błędu, bo po prostu są.
Sporo osób ładuje olej o innej lepkości niż zalecił producent. Czasami nie ma to wpływu ale w nowoczesnych jednostkach napędowych dla danej lepkości oleju stosuje się inne momenty dokręcania śrub dla poszczególnych elementów silnika. Ładując inny olej powodujemy inne naprężenia w osiach elementów, a to się przekłada na zużycie, lub na pogorszenie osiągów. Jeżeli ktoś bawił się w customowe składanie silnika na podstawie wytycznych producenta tuningowanych części - wałki rozrządu, wały korbowe, wykorbienia- będzie wiedział o czym mówię, chyba że też robi to na pałę.
Czytam tak i czytam , i jak zwykle wszyscy w Polsce znają się na wszystkim w "amerykaNskym " stylu... a na testach to już woooogóóóle. Zamiast wysłać pytającego do fachowca, przedstawia mu swoją wizję.... a zazwyczaj omamy.
k Coupe 20vt
Thesis 20vt