Delta 3 1.4 T-Jet - wchodzi 2 bieg skrzynia m32

p01i
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 40
Rejestracja: 08 kwie 2015, 15:35

Delta 3 1.4 T-Jet - wchodzi 2 bieg skrzynia m32

Post autor: p01i » 19 lis 2020, 21:28

Hej,

Przestał mi wchodzić 2gi bieg a dokładniej to zgrzyta i nie łapie. Przy odczekaniu/niskich obrotach/ew. przy delikatnym przyspieszaniu bieg wejdzie - w innym przypadku mega zgrzyta i nie załącza/nie zasprzęgla:/

Czy to ewidentnie uszkodzenie synchronizatora 2 biegu czy może wystarczy podregulować linkę.
Uszkodzenie pojawiło się tak trochę z nienacka...

Awatar użytkownika
Grzyws
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 283
Rejestracja: 05 kwie 2017, 19:55
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Będzin

Re: Delta 3 1.4 T-Jet - wchodzi 2 bieg skrzynia m32

Post autor: Grzyws » 20 lis 2020, 21:23

Jeżeli na wyłączonym silniku możesz bez problemu zapiąć 2 bieg to na pewno wina synchronizatora.

Awatar użytkownika
Marcin_D
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3236
Rejestracja: 21 wrz 2005, 0:00
Lokalizacja: Radom woj. mazowieckie

Re: Delta 3 1.4 T-Jet - wchodzi 2 bieg skrzynia m32

Post autor: Marcin_D » 21 lis 2020, 11:21

Standardowa przypadłość skrzyni m32 - trzeba rozebrać i naprawić.

p01i
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 40
Rejestracja: 08 kwie 2015, 15:35

Re: Delta 3 1.4 T-Jet - wchodzi 2 bieg skrzynia m32

Post autor: p01i » 10 lip 2021, 16:47

Zauważyłem zależność braku synchronizacji 2-ki od temperatury, zimą na zimnym nie wchodzi, latem na zimnym działa ale po trasie już nie bardzo.
Czy warto wymienić olej w skrzyni? 60kkm już zrobiła od wymiany. Ew poprzedzić płukanką? Nie znam budowy sychronizatora ale np wolnobieg w rowerze łatwo naprawić wd40 czego nie doczytasz w necie, po prostu patenty...

maza
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 27
Rejestracja: 03 kwie 2021, 7:50
Imię: Marcin
Lokalizacja: Kraków

Re: Delta 3 1.4 T-Jet - wchodzi 2 bieg skrzynia m32

Post autor: maza » 10 lip 2021, 18:17

Witam,

Czy dla biegów 1, 3, 5 w trakcie jazdy obserwujesz, że drążek zmiany biegów, po ich wbiciu, cofa się do tyłu? ...

Jeżeli tak to niestety skrzynię należy wyjąć, i wymienić komplet łożysk b. dobrej jakości, np Timken i zalać skrzynię większą ilością oleju niż podaje producent. Czasami wymiany wymagają inne elementy. Np. u mnie był wałek pierwszego biegu oraz zużyty synchronizator. Podobnie widać było zużycie łożysk, jak na foto na stronie - link poniżej.

Tutaj do poczytania:
https://www.skrzynie.com.pl/m32-wady-skrzyni.html
https://www.autobaza.pl/page/portal/new ... co-uwazac/

Na Youtube można znaleźć filmiki z objawami.

Pozdrawiam.
Lancia Delta III 1.4 t-Jet 150 KM 2010

p01i
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 40
Rejestracja: 08 kwie 2015, 15:35

Re: Delta 3 1.4 T-Jet - wchodzi 2 bieg skrzynia m32

Post autor: p01i » 11 lip 2021, 23:02

Nie cofa. Nie drży. Zachowuje się normalnie.
Uszkodzenie synchronizatora pojawiło się nagle po chwilowym ogrzaniu auta w trakcie dużych mrozów.
Bonusowo kilka mies. później kilka razy po nocy wpadło sprzęgło w podłogę, tylko przy dużych mrozach.
Od ok 20kkm nic się nie dzieje. Tzn nie jest gorzej niż było.
Auto dobija do 400tys więc unikam większych wydatków:P
(Swoją drogą świetny silnik ten uturbiony t-jet że spokojnie wytrzymuje tyle)

maza
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 27
Rejestracja: 03 kwie 2021, 7:50
Imię: Marcin
Lokalizacja: Kraków

Re: Delta 3 1.4 T-Jet - wchodzi 2 bieg skrzynia m32

Post autor: maza » 12 lip 2021, 15:15

Jeżeli to synchronizator to i tak skrzynie trzeba wyjąć ...

Olej wymienić można spróbować, ale z reguły jak coś jest mechanicznie uszkodzone to olej nie pomoże ...
Lancia Delta III 1.4 t-Jet 150 KM 2010

p01i
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 40
Rejestracja: 08 kwie 2015, 15:35

Re: Delta 3 1.4 T-Jet - wchodzi 2 bieg skrzynia m32

Post autor: p01i » 13 lis 2021, 10:02

Źródłem problemów okazała się.... uszkodzona linka zmiany biegów ( a dokładnie jej pancerz/mocowanie).
Reszta już przyczynowo się posypała, finalnie rozpadl się wysprzęglik i skończyło się dużym serwisem skrzynia+sprzęgło komplet z 2masą... (wypadkowa awarii i eksploatacji)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”