Delta II - check panel

Awatar użytkownika
Tomzik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5389
Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie

Delta II - check panel

Post autor: Tomzik » 13 lis 2020, 21:06

Wie ktoś może czy jest jakiś bezpiecznik / przekaźnik czy cokolwiek odpowiedzialne za działanie check-panela?

Niestety coś u mnie się stało i przestał działać, działa jedynie podświetlanie, ale to idzie z niebieskiej wtyczki z folii na zegarach. Reszta jest martwa. Zero reakcji na spaloną żarówkę czy otwarte drzwi.

Bezpieczniki w skrzynce wszystkie obejrzane - sprawne.

Wymieniłem też moduł check-panelu - nadal bez reakcji : beczy :
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205

Awatar użytkownika
Jam_Belfegor
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2065
Rejestracja: 03 maja 2011, 23:35
Imię: Przemysław
Lokalizacja: Kraków

Re: Delta II - check panel

Post autor: Jam_Belfegor » 13 lis 2020, 23:55

Hej, check panel to kawałek modułu elektronicznego znajdującego się przy skrzynce z bezpiecznikami, który analizuje prądy pojawiące się na poszczególnych obwodach el. Jeśli przestał działać to albo padł sam moduł przy skrzynce z bezpiecznikami (masz pewność że drugi jest sprawny?) albo kabelkologia ma problemy, albo jest problem z samym wyświetlaczem (oświetlenie deski w tym check p. to niezależny obwód) przyjrzyj się samej desce może wypaliła się jakaś ścieżka, może jest problem z wtyczkami. Z Włochami już tak jest że ścieżki drukowane lubią nie wytrzymać, miałem taki problem z manetką świateł, miałem tak z zegarami - obrotomierzem. Co prawda nie w Delcie, ale ta sama szkoła, te sama lata ... a manetki chyba nawet też te same od MM. Problem świrującej elektryki w dużej mierze to problem słabej masy. Polecam przy okazji przelecieć w aucie obydwie klemy oraz wszystkie punkty masowe w komorze silnika i na grodzi ten przy skrzynce bezp. - Czyścimy, psikami czymś do styków mocno skręcamy. Prąd stały powoduje że pomiędzy złączem a śrubą tworzą się warstwy tlenków działaczce jak izolator. Do tego dochodzi zwykła korozja od wilgoci. W komorze silnika w Delcie są dwa punkty masowe na podłużnicy prawej i lewej przy pasie przednim i silnikowy do skrzyni biegów. W różnych jednostkach podawana jest też na głowicę albo dodatkowo gdzieś na blok - zwłaszcza w bezyniakach. Dwa warto sprawdzić też co tam wypluwa alternator zbyt duże lub zbyt małe napięcie to też śmierć głównie dla elektroniki i cienkich obwodów drukowanych. Świrujący regulator napięcia zwłaszcza w alternatorach MM to tez nie taka rzadka przypadłość. Chyba w każdym moim Fiatonie wymieniałem co najmniej raz.

Awatar użytkownika
Tomzik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5389
Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie

Re: Delta II - check panel

Post autor: Tomzik » 14 lis 2020, 0:32

Jutro może otworzę deskę, chociaż jak mam coś dłubać znowu w tym samochodzie to mi się słabo robi na samą myśl...

Ewentualnie mogę jeszcze spróbować pomierzyć przejście na przewodach od wtyczek 4 i 11 pinowych przy module i desce. Są takie na obu końcach, więc wnioskuję, że idą od modułu bezpośrednio do tablicy. Przy module jest jeszcze wtyczka 6 pi owa, ale to już trzeba by mieć schemat.

Nie mam pewności, że wymieniony moduł jest sprawny, kupiłem z używaną skrzynką. Natomiast ten co był w aucie był włożony rok temu zupełnie nowy, więc nie sądzę, że wysiadł. Wymieniłem go, bo to była łatwa robota na szybko i wyeliminować jedną potencjalną awarię.
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205

ODPOWIEDZ

Wróć do „Instalacja elektryczna”