Strona 1 z 1
kappa 2.0 16vT odciecie zaplonu
: 31 paź 2020, 22:27
autor: volumetrico
Mam w cromie mk1 silnik z kappy 2.0 16vt. Pytanie dotyczy odciecia zaplonu, limitera max obrotow silnika. Pare razy zdarzylo mi sie pedal mocniej wcisnac i nie uwazac na wskazowke obrotomierza, pokazalo sie jakies 7.5k obrotow i brak odcinki.To bardzo niebezpieczne zjawisko. Ten silnik nie ma odcinki? czy za odciecie odpowiada jakis sygnal np z zegarow w kappie, ktorego teraz sterownik nie dostaje, bo mam zegary z cromy?{ jest kilka "wolnych" nieobslugiwanych teraz przewodow z wiazki kappy} Musialem dolozyc na przyklad wlacznik wentylatora chlodnicy na przewodzie dolnym, mam chlodnice z kappy bez termowlacznika wentylatora, bo w kappie wentylatory obsluguje chyba "chip" montowany w zegarach. Moze za odcinke odpowiadal jaks sygnal z zegarow/obrotka ? Ktos wie jak to jest ?
Re: kappa 2.0 16vT odciecie zaplonu
: 31 paź 2020, 23:44
autor: Jam_Belfegor
Bartek jak na mój gust to ECU wie jak jest prędkość obrotowa silnika, bo tą informację ma z CPW i cz. hall'a na wałku wydechowy, tak więc nie potrzebuje dodatkowych sygnałów. W serwisowce z FC masz silnik 2.0 16VT co prawda to nie dokładnie tam sam silnik, ale jest tam taki prosty schemat zależności podzespołów względem ECU. Warto sobie nawet na to popatrzeć. Weź poprawkę że mógł ktoś coś w sterowniku mieszać - np. jakiś "sofcik od czecha"

Jak masz o kogo pożycz sobie ECU i zobacz co będzie. Jak objaw taki sam przynajmniej sterownik wykluczysz że ma jakiś problem albo ma coś modzone.
Re: kappa 2.0 16vT odciecie zaplonu
: 01 lis 2020, 7:26
autor: MaciekTTT
Przemku silnik z Kappy jest na boschu. Całkiem inna instalacja i inny komputer. Czujnik halla na ssącym jest. Z tego co pamiętam, jak rozebralem dawczynie, to odcibka była prz ok 6800, ale głowy nie dam sobie uciąć.
Wysłane z mojego EML-L29 przy użyciu Tapatalka
Re: kappa 2.0 16vT odciecie zaplonu
: 01 lis 2020, 12:33
autor: Jam_Belfegor
Wiem że się różni

ale kompa o kanapy 2.0 16VT może sobie zapodać jak ktoś ma luzem. Wyeliminuje przynajmniej problemy z jednostką sterującą. ECU raczej wywala sygnały na zegary a nie go zbiera.
Bart a tak mi jeszcze przyszło do głowy skoro masz zegary od Cromy może są prądowo inaczej wyskalowane pod sygnał z ECU. Może pokazuje Ci 7,5k a faktycznie jest mniej.
Re: kappa 2.0 16vT odciecie zaplonu
: 02 lis 2020, 17:15
autor: volumetrico
Obrotomierz pokazuje na 99% poprawne wartosci, sprawdzone z kalkulatorem przelozen, przy 190km/h na 5 biegu na moich kolach ma byc 4000 obr, i tyle jest.{ skrzynia croma 2400TD, dluuuga 5ka} Minimalnie zawyza obrotek i zaniza predkosciomerz, ale to dlatego, ze zmienialem tarcze zegarow na te z lat 85-87, musialem zdjac wskazowki i mnimalnie sie nie wstrzelilem zakladajac. Przy 200km/h na zegarach jade 210km/h na gps teraz. 5% przeklamuje.
Odciece 6800obr dla tego silnika to tez by bylo troche za duzo moim zdaniem, ale by chociaz bylo

a teraz nie ma,
Czy ktos ma schemat kabelkologii wtyczka/sterownik motronic 2.7 do kappy 16v turbo? Ktory numer pinu i jaki kolor kabelka za co odpowiada? Chcialbym odtworzyc zlacze diagnostyczne zeby moc sie podpiac do sterownika. Linia K L i masa chyba ? Tylko ktore to
Sterownka chyba nikt nie ruszal, auto w 2012 sprowadzone od starego wlocha, potem w PL wlasciciel tez 50+.Mowa o kappie dawcy.