Thesis - bujne życie magistrali CAN B :)
: 08 mar 2020, 20:38
Witam serdecznie
Zaczęło się niewinnie... Ot, nie działają czujniki parkowania, na desce wyskakuje błąd od nich. Ale przecież to nie tragedia, ogarnie się.
Pierwsze moje zdziwienie nastąpiło gdy dostałem się do centralki parktronica, bo z centralki została tylko obudowa i luźne wtyczki. No nic, pewnie była standardowo zalana, ktoś wyjął do naprawy, włoży się nową. Kupiłem, włożyłem, podpiąłem... I wtedy się zaczęło...
Moduł NVB, o ile bez wpiętej centralki wszystkie jego składowe działają bez zarzutu, to z wpiętą centralką zaczyna się istny rozpiernicz, w stylu migających świateł kabinowych, podświetlenia wskaźników, EOL, takie cuda. Sprawdzam że NVB i moduł parktronic są obydwa na magistrali CAN B, więc pewnie się wzajemnie zakłócają. No ale poszperałem, poczytałem, osiowanie proxy - to jest to czego potrzebuję.
Więc odpiąłem dla bezpieczeństwa centralkę, moduł NVB znowu śmiga prawidłowo. Wpinam ELM327 (firmware 1.4, przewodowy, bez rezystora termunującego 120 ohm na CAN). Łączę się Body i... raz się chce połączyć, innym razem nie, wyrzuca połączenie, a jak się połączy to i tak zaczyna napierniczać mi błędem na desce oraz wyskakuje błąd U1602 (błąd magistrali CAN B). Przy czym nie ma to wpływu na działanie NVB. Podłączam centralkę parktronic - zaczyna się ponownie dyskoteka i wtedy już nie mogę się połączyć ELM z Body. Plus tego jest taki że nie podkusiło mnie robić osiowania proxy
Przez ten moment kiedy można się połączyć pod Body bez parktronica widać, że czujnik parkowania ma status bodajże "removed" na czerwono.
No cóż, wszak ELM łączy się z Body również po CAN B. Patrzę sobie na eLearn, wiązka do NVB leci z Body do bagażnika po stronie kierowcy, wiązka do parktronica leci pod deską i po drugiej stronie auta. I biegnie też, o ile się nie mylę, do Connecta (czy to może oddzielna wiązka?). No i właśnie, żeby tego wszystkiego było mało... z Connectem również nie mogę się połączyć przez ELM, wyrzuca mi błąd CD i nie wciąga w ogólę płyty Navi (próbowałem zmienić język). Myślałem że to sam Connect jest niesprawny, ale teraz to nie mam pojęcia...
Podsumowując, podejrzane są:
- Body Computer
- Connect
- wiązki idące pod deską i z prawej do bagażnika
- czujnik parkowania może być niesprawny bo jest z Allegro, chociaż nie stawiam na niego, bo wpinając się bez niego samym ELM również mam problemy o których wspomniałem
I niestety, możliwości jest tyle, że... nie wiem od czego mam zacząć... Pomocy. Może ktoś rozwiązywał podobne problemy i ma pomysł gdzie może leżeć przyczyna, nie widzi mi się wymieniać po kolei wszystkich urządzeń na magistrali.
Zaczęło się niewinnie... Ot, nie działają czujniki parkowania, na desce wyskakuje błąd od nich. Ale przecież to nie tragedia, ogarnie się.
Pierwsze moje zdziwienie nastąpiło gdy dostałem się do centralki parktronica, bo z centralki została tylko obudowa i luźne wtyczki. No nic, pewnie była standardowo zalana, ktoś wyjął do naprawy, włoży się nową. Kupiłem, włożyłem, podpiąłem... I wtedy się zaczęło...
Moduł NVB, o ile bez wpiętej centralki wszystkie jego składowe działają bez zarzutu, to z wpiętą centralką zaczyna się istny rozpiernicz, w stylu migających świateł kabinowych, podświetlenia wskaźników, EOL, takie cuda. Sprawdzam że NVB i moduł parktronic są obydwa na magistrali CAN B, więc pewnie się wzajemnie zakłócają. No ale poszperałem, poczytałem, osiowanie proxy - to jest to czego potrzebuję.
Więc odpiąłem dla bezpieczeństwa centralkę, moduł NVB znowu śmiga prawidłowo. Wpinam ELM327 (firmware 1.4, przewodowy, bez rezystora termunującego 120 ohm na CAN). Łączę się Body i... raz się chce połączyć, innym razem nie, wyrzuca połączenie, a jak się połączy to i tak zaczyna napierniczać mi błędem na desce oraz wyskakuje błąd U1602 (błąd magistrali CAN B). Przy czym nie ma to wpływu na działanie NVB. Podłączam centralkę parktronic - zaczyna się ponownie dyskoteka i wtedy już nie mogę się połączyć ELM z Body. Plus tego jest taki że nie podkusiło mnie robić osiowania proxy
Przez ten moment kiedy można się połączyć pod Body bez parktronica widać, że czujnik parkowania ma status bodajże "removed" na czerwono.
No cóż, wszak ELM łączy się z Body również po CAN B. Patrzę sobie na eLearn, wiązka do NVB leci z Body do bagażnika po stronie kierowcy, wiązka do parktronica leci pod deską i po drugiej stronie auta. I biegnie też, o ile się nie mylę, do Connecta (czy to może oddzielna wiązka?). No i właśnie, żeby tego wszystkiego było mało... z Connectem również nie mogę się połączyć przez ELM, wyrzuca mi błąd CD i nie wciąga w ogólę płyty Navi (próbowałem zmienić język). Myślałem że to sam Connect jest niesprawny, ale teraz to nie mam pojęcia...
Podsumowując, podejrzane są:
- Body Computer
- Connect
- wiązki idące pod deską i z prawej do bagażnika
- czujnik parkowania może być niesprawny bo jest z Allegro, chociaż nie stawiam na niego, bo wpinając się bez niego samym ELM również mam problemy o których wspomniałem
I niestety, możliwości jest tyle, że... nie wiem od czego mam zacząć... Pomocy. Może ktoś rozwiązywał podobne problemy i ma pomysł gdzie może leżeć przyczyna, nie widzi mi się wymieniać po kolei wszystkich urządzeń na magistrali.