Lybra - czy to wina przepływomierza powietrza?

ajc333
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 91
Rejestracja: 06 sty 2014, 19:17
Imię: -.-
Lokalizacja: M-wo, warmińsko-mazurskie

Lybra - czy to wina przepływomierza powietrza?

Post autor: ajc333 » 25 lut 2020, 12:14

No i teraz kolejny problem. Ostatnio kilka razy wyjeżdżałem w dłuższe trasy, a wiało ostro. Jadąc tak 120km/h w pewnym momencie silnik stracił moc, jak odpuściłem pedał gazu, tak że był wciśnięty tylko delikatnie, no to samochód jechał dalej. W zakresie 3/5 nie jechał, przy całkowitym wciśnięciu pedału jechał, ale tak jakby był zmulony. Jak szybko stuknąłem pedałem gazu kilkakrotnie, to wszystko wracało do normy, po czym po ok 1 minucie znowu. Po kilkudziesięciu kilometrach uspokajało się i można było jechać już normalnie. Zauważyłem też, że kręcąc się po mieście, jak mam delikatnie wciśnięty pedał gazu, to czuć takie lekkie poszarpywania, prawie niewyczuwalne. I teraz pytanie, czy siada przepływomierz, a może cewki (jedną mam już zmienioną)? Na benzynie jest tak samo, jak na gazie. Podpinałem fiat ecu scan, ale nic nie wyszło. Ewentualnie może ktoś mi napisze jaką wartość ma opornik (chyba termistor), bo z tego co widzę jest on rozbieralny?
Ostatnio zmieniony 15 kwie 2020, 11:50 przez faraon, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Tytułujemy zgodnie z Regulaminem !!!
Lybra SW 2,0 20V + LPG Stag 2000r.

Awatar użytkownika
Bichoń
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5037
Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Czy to wina przepływomierza powietrza?

Post autor: Bichoń » 25 lut 2020, 14:43

1. O jaki samochód chodzi?
2. Ja bym sprawdził potencjometr pedału gazu

ajc333
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 91
Rejestracja: 06 sty 2014, 19:17
Imię: -.-
Lokalizacja: M-wo, warmińsko-mazurskie

Re: Czy to wina przepływomierza powietrza?

Post autor: ajc333 » 25 lut 2020, 16:03

Lybra 2.0 SW 154km. Odnośnie potencjometra, to oczywiście czyszczenie, czy jakieś pomiary miernikiem, jakich wartości mam na nim szukać?
Lybra SW 2,0 20V + LPG Stag 2000r.

Awatar użytkownika
pietrek125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2850
Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
Lokalizacja: Gród Kraka

Re: Czy to wina przepływomierza powietrza?

Post autor: pietrek125 » 25 lut 2020, 18:07

Co do poszarpywań to mam identycznie w Octavii... dziś był spokój, ale w zeszły piątek to myślałem ze nie dojadę do domu. . jak jest kumulacja wypada check i silnik wpada w tryb awaryjny i nie wkreca sie wiecej niz 3tys... po zgaszeniu i ponownym odpaleniu wszytko wraca do normy do następnej kumulacji. ..w czwartek jadę na diagnostykę przy której będą wymienione swiece i zobaczymy co jeszcze ale stawiam że któraś cewka będzie na bank do wymiany. ..
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...

Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)

Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)

piterstilo
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1084
Rejestracja: 19 lip 2010, 21:06
Lokalizacja: Wodzisław Śl.

Re: Czy to wina przepływomierza powietrza?

Post autor: piterstilo » 25 lut 2020, 21:31

Najszybciej można sprawdzić przepływomierz, odpinając wtyczkę. Podczas jazdy próbnej, przekonać się, czy jest różnica w pracy silnika.
Przynajmniej w dieslu w taki sposób potwierdziłem awarię przepływomierza.
W bardzo podobnym przypadku. A błędu i komunikatu o awarii nie było. Mechanicy chcieli turbo regenerować, bo niby zapieczone sterowanie zmienną geometrią.
Nie wiem jak w benzynowych, ale diesle JTD nie tolerują innych przepływek jak tylko Boscha, takiego jak był fabrycznie.
Były: Polski Fiat 125p 1.3/1.5 65KM/75KM, Polski Fiat 126p 0.65 24KM ,Skoda 105 45KM, Polski Fiat 125p 1.5 najpierw 75KM potem 82 KM,Fiat 131 Mirafiori 1.6 75KM, Polonez 1.6 87KM , Peugeot 309 1.3 65KM,Fiat Tempra SW. 1.9 TD 90KM, Fiat Marea Weekend 1.9 JTD 110 KM,Lancia Lybra 1.6 103KM sedan LS, Fiat Stilo Multiwagon 1.9 mjtd 150KM, Fiat Grande Punto 1.3 mjtd 90KM, Fiat Bravo II 1.9mjtd 120KM,Lancia Delta III 1.4 T-jet 150KM,Fiat Stilo 1.4 95KM. Lancia Delta 1.4 T-jet 120 KM. Lancia Delta 1.9 Twin Turbo 190KM i Lancia Lybra SW Intensa 2.4 JTD 150 KM. Aktualnie : Ford Focus kombi lift 1.8 125 KM i Volkswagen Golf VII kombi 1.4 TSI 125KM
Służbowy: Renault 125KM

ajc333
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 91
Rejestracja: 06 sty 2014, 19:17
Imię: -.-
Lokalizacja: M-wo, warmińsko-mazurskie

Re: Czy to wina przepływomierza powietrza?

Post autor: ajc333 » 25 lut 2020, 21:51

Ok, a jaka jest wartość tego termistora w przepływce dla benzyny 2.0?
Lybra SW 2,0 20V + LPG Stag 2000r.

piterstilo
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1084
Rejestracja: 19 lip 2010, 21:06
Lokalizacja: Wodzisław Śl.

Re: Czy to wina przepływomierza powietrza?

Post autor: piterstilo » 26 lut 2020, 7:23

To prosty test.
Jeżeli po odpięciu przepływomierza jest poprawa, to znaczy że jest uszkodzony. Jeśli nie, to trzeba szukać dalej
Były: Polski Fiat 125p 1.3/1.5 65KM/75KM, Polski Fiat 126p 0.65 24KM ,Skoda 105 45KM, Polski Fiat 125p 1.5 najpierw 75KM potem 82 KM,Fiat 131 Mirafiori 1.6 75KM, Polonez 1.6 87KM , Peugeot 309 1.3 65KM,Fiat Tempra SW. 1.9 TD 90KM, Fiat Marea Weekend 1.9 JTD 110 KM,Lancia Lybra 1.6 103KM sedan LS, Fiat Stilo Multiwagon 1.9 mjtd 150KM, Fiat Grande Punto 1.3 mjtd 90KM, Fiat Bravo II 1.9mjtd 120KM,Lancia Delta III 1.4 T-jet 150KM,Fiat Stilo 1.4 95KM. Lancia Delta 1.4 T-jet 120 KM. Lancia Delta 1.9 Twin Turbo 190KM i Lancia Lybra SW Intensa 2.4 JTD 150 KM. Aktualnie : Ford Focus kombi lift 1.8 125 KM i Volkswagen Golf VII kombi 1.4 TSI 125KM
Służbowy: Renault 125KM

ajc333
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 91
Rejestracja: 06 sty 2014, 19:17
Imię: -.-
Lokalizacja: M-wo, warmińsko-mazurskie

Re: Czy to wina przepływomierza powietrza?

Post autor: ajc333 » 26 lut 2020, 16:47

Ok, ale zamiast kupować nowy przepływomierz, można wymienić sam termistor. I czy ktoś zna jego wartość?
Lybra SW 2,0 20V + LPG Stag 2000r.

szwagier-lublin
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 203
Rejestracja: 27 sie 2015, 11:38
Imię: Tomek
Lokalizacja: Lublin

Re: Czy to wina przepływomierza powietrza?

Post autor: szwagier-lublin » 26 lut 2020, 22:20

Przepływkę też przerabiałem, ale nie wymieniałem samego wkładu tylko cały, w moim przypadku (2,4 jtd) to było zdaje się nie opłacalne... 300zł nowy BOSCH i samochód jak nowy. Parametrów tego drobiazgu nie znam.... Objawy były u mnie jeszcze bardziej drastyczne, nie dało się nawet z miejsca na światłach ruszyć....Ty mu w gaz a on zgasł...im mniej gazu tym lepiej, ale tragedia ogólnie....Dopiero jak złapał 90 stopni to - zero-jedynkowo - "naprawiał się" i auto potrafiło wystrzelić nagle jak z procy zostawiając za sobą przeogromnego czarnego bąka.... nie polecam jazdy w takim stanie. Nie masz wiele do stracenia, spróbuj za poradą kolegów odpiąć wtyczkę i sprawdzić czy wigor mu nie wróci a jeśli nie pomoże, to potraktować termistor (szczególnie ten platynowy drucik) jakimś lotnym odtłuszczaczem lub sprayem do czyszczenia przepływek. Może po prostu jest brudny....
Lancia Lybra 2,4JTD 150KM

ajc333
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 91
Rejestracja: 06 sty 2014, 19:17
Imię: -.-
Lokalizacja: M-wo, warmińsko-mazurskie

Re: Czy to wina przepływomierza powietrza?

Post autor: ajc333 » 27 lut 2020, 14:36

Termistor zawsze czyszczę jak zmieniam olej i filtry. Dzisiaj zamówiłem cewki i zobaczę, czy będzie poprawa. Na krótkich odcinkach, kręcąc się wokół komina nie obserwuję dziwnych zjawisk. Dopiero jak wybrałem się w dłuższe trasy, to dało się zauważyć.
Lybra SW 2,0 20V + LPG Stag 2000r.

Awatar użytkownika
pietrek125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2850
Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
Lokalizacja: Gród Kraka

Re: Czy to wina przepływomierza powietrza?

Post autor: pietrek125 » 27 lut 2020, 19:38

U mnie diagnoza.... cewki 1 i 2 cylindra
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...

Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)

Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)

Awatar użytkownika
fiatcoupepolska
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 99
Rejestracja: 26 mar 2019, 21:28
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Czy to wina przepływomierza powietrza?

Post autor: fiatcoupepolska » 27 lut 2020, 20:09

Parametry przepływki możesz sprawdzić również odpowiednim programem.Będziesz widział wszystkie wartości MAF ( żądania komputera i co otrzymuje ) Dla zobrazowania zerknij na podobny "pomiar diagnostyczny" https://www.youtube.com/watch?v=92Ck-zf-x1c
Jeżdżę samochodem,którego nikt nie potrzebuje ale każdy chce go mieć
www.fiatcoupepolska.pl

Awatar użytkownika
pietrek125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2850
Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
Lokalizacja: Gród Kraka

Re: Czy to wina przepływomierza powietrza?

Post autor: pietrek125 » 03 mar 2020, 22:14

Cewki wymienione i na razie spokój... przynajmniej u mnie...
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...

Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)

Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)

ajc333
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 91
Rejestracja: 06 sty 2014, 19:17
Imię: -.-
Lokalizacja: M-wo, warmińsko-mazurskie

Re: Czy to wina przepływomierza powietrza?

Post autor: ajc333 » 10 mar 2020, 9:32

Cewki zmieniłem, poprawiła się kultura pracy silnika, ale nadal występuje ta dziura w mocy. Dzisiaj rano odpiąłem przepływomierz, ale nie ma opcji, aby ruszyć z miejsca, samochód nie ma mocy. Silnik pracuje równo, ale wystarczy dotkąć pedału gazu i obroty spadają. Nie wiem, czy tak ma być, czy po prostu mam mu dać ognia i tak ruszyć?
Lybra SW 2,0 20V + LPG Stag 2000r.

piterstilo
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1084
Rejestracja: 19 lip 2010, 21:06
Lokalizacja: Wodzisław Śl.

Re: Czy to wina przepływomierza powietrza?

Post autor: piterstilo » 10 mar 2020, 17:18

Więc wygląda na to, że przepływomierz jest niewinny.
Były: Polski Fiat 125p 1.3/1.5 65KM/75KM, Polski Fiat 126p 0.65 24KM ,Skoda 105 45KM, Polski Fiat 125p 1.5 najpierw 75KM potem 82 KM,Fiat 131 Mirafiori 1.6 75KM, Polonez 1.6 87KM , Peugeot 309 1.3 65KM,Fiat Tempra SW. 1.9 TD 90KM, Fiat Marea Weekend 1.9 JTD 110 KM,Lancia Lybra 1.6 103KM sedan LS, Fiat Stilo Multiwagon 1.9 mjtd 150KM, Fiat Grande Punto 1.3 mjtd 90KM, Fiat Bravo II 1.9mjtd 120KM,Lancia Delta III 1.4 T-jet 150KM,Fiat Stilo 1.4 95KM. Lancia Delta 1.4 T-jet 120 KM. Lancia Delta 1.9 Twin Turbo 190KM i Lancia Lybra SW Intensa 2.4 JTD 150 KM. Aktualnie : Ford Focus kombi lift 1.8 125 KM i Volkswagen Golf VII kombi 1.4 TSI 125KM
Służbowy: Renault 125KM

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”