Dylemat "kardiologiczny" Delty iii

Moderator: stabraf

Hiei
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 6
Rejestracja: 30 lis 2019, 23:04
Imię: DAMIAN

Dylemat "kardiologiczny" Delty iii

Post autor: Hiei » 14 sty 2020, 0:39

Witam wszystkich forumowiczów , jestem Damian i mam pewien problem z którym jak sądzę dobrze trafiłem w dobre miejsce. W poszukiwaniu następnego auta , rozważałem różne opcje. Była wiec Civic " Ufo " Honda , Misiek Lancetowaty, oraz Ruda Magda spod 3. Niemieckie auta odpadają , Francuskie ....odpadają ( no może poza Reno Lalunia 3 generacji ) . I tak rozmyślając doszedłem do wniosku że może coś na zdrowo? Jakaś jarzyna , włoszczyzna ? Oooo , Alfa 159 ! to jest to. Ale ale , po kilku oblukaniach , ogladnieciach i zerknięciach odechciało mi się . Serce raduje się na widok ale rozum mówi coś innego. Na scenę nagle wjeżdża Delta.... Mieszkam w Sosnowcu , do pracy 8 kilometrów , jedne światła i raczej jednostajna prędkość bez zatrzymywania się ( taka droga do pracy ). W sezonie ciepłym często jeżdżę z rodziną na wycieczki ( w zasadzie cała Polska ). W Delcie biorę pod uwagę trzy a szczególną uwagę skupiam na dwóch , 1.9 twin turbo i 1.75 tbi. I teraz pytania do Was 🙂.
1 - Jak wyglądają koszty użytkowania tych silników porównujac je ze sobą ? ( DPF , dwumasa , turbo vs automat i tbi ). Chodzi mi o koszty całościowe zakładając że kupię auto w niezgorszy stanie , w sensie nie sztrucla.
2 - Czy w JTD twin turbo były tylko skrzynie F40 czy też "słynne" m32? I czy ten silnik ma wzmocniona dwumase ?
3 - Czy Aisin w tbi jest wyzwaniem dla mechaników , na wypadek awarii ( słyszałem że kosztem kompaktowych wymiarów skrzynia jest średnia jeśli chodzi o ew. naprawy )
4 - Ogólnie , która opcja była by dla mnie lepsza z tych silników za / przeciw .
5 - I dlaczego najlepszy byłby 1.4 t- Jet 😁

Dziekuję z góry za wszelkie doradztwo i pozdrawiam forumowiczów !!!

piterstilo
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 741
Rejestracja: 19 lip 2010, 21:06
Lokalizacja: Wodzisław Śl.

Re: Dylemat "kardiologiczny" Delty iii

Post autor: piterstilo » 14 sty 2020, 10:33

W/w wersje Delty, w większości miały aktywne zawieszenie. Można się o tym przekonać sprawdzając VIN. w ePERZE.
Drożej też będzie w razie wymiany tarcz i klocków hamulcowych
Ogólnie Delta ma dużo wspólnego z Bravo, najwięcej jednak wersja 1.4 T-jet.
Skrzynia M32 była tylko w wersji 1.4 do ok. sierpnia 2010 roku.
Niewiele jest Delt z najmocniejszymi silnikami.
O silnikach można poczytać na innych forach.
1.7 tbi na Alfaholikach.
1.9 twin turbo na forum Opla, Saaba, Cadilaca.
Były: Polski Fiat 125p 1.3/1.5 65KM/75KM, Polski Fiat 126p 0.65 24KM ,Skoda 105 45KM, Polski Fiat 125p 1.5 82 KM,Fiat 131 Mirafiori 1.6 75KM, Polonez 1.6 87KM , Peugeot 309 1.3 65KM,Fiat Tempra SW. 1.9 TD 90KM, Fiat Marea Weekend 1.9 JTD 110 KM,Lancia Lybra 1.6 103KM sedan LS, Fiat Stilo Multiwagon 1.9 mjtd 150KM, Fiat Grande Punto 1.3 mjtd 90KM, Fiat Bravo II 1.9mjtd 120KM,Lancia Delta III 1.4 T-jet 150KM,Fiat Stilo 1.4 95KM.
Aktualnie Lancia Delta 1.4 T-jet 120KM i Lancia Lybra Intensa 2.4 JTD 150 KM.
Służbowy: Renault 125KM

Hiei
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 6
Rejestracja: 30 lis 2019, 23:04
Imię: DAMIAN

Re: Dylemat "kardiologiczny" Delty iii

Post autor: Hiei » 14 sty 2020, 21:05

O aktywnym zawieszeniu wiem co nieco , bo już liznąłem nieco tematu. Tarcze , klocki - wiadomo , mocniejsze wersję potrzebują większych hebli. Lancia Delta jest dość oryginalna , więc dlatego 1.4 t Jet jest u mnie na 3 miejscu ( co nie oznacza że jeśli będzie auto w dobrym stanie to nie wybiorę z tym silnikiem). Chodzi mi o to by ludzie którzy się Tutaj znają porównali kosztu eksploatacji tych dwóch silników JTD ty i 1.75 tbi . Jeśli kupię auto w dobrym stanie z w/w silnikami to napewno będę starał się utrzymać je w dobrym stanie bo to zawsze dla mnie priorytet . Szukam pomocy/ zdania Tutaj bo to najodpowiedniejsze miejsce jak sądzę . Nie interesują mnie fora Alfy , Suzuki i Citroena ;-)

Hiei
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 6
Rejestracja: 30 lis 2019, 23:04
Imię: DAMIAN

Re: Dylemat "kardiologiczny" Delty iii

Post autor: Hiei » 14 sty 2020, 23:10

Pytanie dodatkowe , czy po zamianie amortyzatorów z aktywnym tłumieniem na zwykłe , oprócz wyświetlenia tego kontrolka dzieje się coś innego? Jednym słowem czy kupując Deltę z takim zawieszeniem trzeba się przygotować na wydatek tylko na takie amortyzatory czy można kupić zwykłe i normalnie jeździć ?

M4c13k
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 24
Rejestracja: 30 lis 2017, 22:04
Imię: Maciej

Re: Dylemat "kardiologiczny" Delty iii

Post autor: M4c13k » 15 sty 2020, 8:30

Jak dla mnie 1.9tt jest śmiesznie tanie w eksploatacji. Przez blisko 3 lata praktycznie nic sie nie działo. Padl czujnik temperatury za jakieś śrubki i ostatnio drugi czujnik doładowania również za komiczna kwotę. Jak kupiłem auto to pamietam, że robilem dla swojego bezpieczeństwa rzeczy typu rozrząd, jakieś koła pasowe byly wymieniane i pare mniejszych pierdół. Wtedy zaplacilem okolo 2k, ale część z tych rzeczy to była moja fanaberia, bo lubie jak auto jest w dobrym stanie, jak kazdy w sumie ;) Turbiny sa bez zmiennej geometrii wiec ewentualna regeneracja kosztuje pewnie tyle co jednej z vnt. Ja mam taki zarzut, że silnik, szczególnie zimą jest delikatnie głośny, parę innych może rzeczy, ale to raczej ****. W miescie trochę czuć, ze to auto sie męczy. Pary do jazdy jest dosc sporo;) naprawdę ja nie jestem fanem gnojówki, ale twin turbo eliminuje ogromną wadę czyli turbo dziurę. Naprawdę nie ma praktycznie w ogóle tego denerwujacego laga przy ruszaniu ;) Reaguje fajnie na gaz przy każdych obrotach i dopiero powyzej prędkości niedopuszczalnych w naszym kraju pojawia się zadyszka ;)

piterstilo
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 741
Rejestracja: 19 lip 2010, 21:06
Lokalizacja: Wodzisław Śl.

Re: Dylemat "kardiologiczny" Delty iii

Post autor: piterstilo » 15 sty 2020, 8:39

Oświetlenie ledowe, przednie i tylne,zdarza się, że sprawia kłopoty:
Albo nie świecą pojedyncze ledy, albo świecą, lecz mimo to natrętnie wyświetla komunikaty o niesprawności.
Nowe lampy są drogie, a używanych jest niewiele i w dodatku są z uszkodzonymi kloszami.

Powodzenia życzę w znalezieniu, tu na forum rzetelnych informacji na temat silników 1.75 i 1.9
Były: Polski Fiat 125p 1.3/1.5 65KM/75KM, Polski Fiat 126p 0.65 24KM ,Skoda 105 45KM, Polski Fiat 125p 1.5 82 KM,Fiat 131 Mirafiori 1.6 75KM, Polonez 1.6 87KM , Peugeot 309 1.3 65KM,Fiat Tempra SW. 1.9 TD 90KM, Fiat Marea Weekend 1.9 JTD 110 KM,Lancia Lybra 1.6 103KM sedan LS, Fiat Stilo Multiwagon 1.9 mjtd 150KM, Fiat Grande Punto 1.3 mjtd 90KM, Fiat Bravo II 1.9mjtd 120KM,Lancia Delta III 1.4 T-jet 150KM,Fiat Stilo 1.4 95KM.
Aktualnie Lancia Delta 1.4 T-jet 120KM i Lancia Lybra Intensa 2.4 JTD 150 KM.
Służbowy: Renault 125KM

Hiei
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 6
Rejestracja: 30 lis 2019, 23:04
Imię: DAMIAN

Re: Dylemat "kardiologiczny" Delty iii

Post autor: Hiei » 15 sty 2020, 9:19

Dziękuję za odpowiedzi. Chciałem zapytać jeszcze czy można zastąpić amortyzatory aktywne normalnymi bez wpływu na eksploatację auta czy niestety jest się skazanym na oryginały w ASO ( o ile dostępne) . Miał ktoś z tym problem?. I pytanie drugie czy dwumasa w silniku 1.9 tt jest wzmocniona względem " zwykłych" JTD . Dziękuję z góry 👍

M4c13k
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 24
Rejestracja: 30 lis 2017, 22:04
Imię: Maciej

Re: Dylemat "kardiologiczny" Delty iii

Post autor: M4c13k » wczoraj, 10:40

Dwumasa w 1.9tt jest taka sama jak w 2.4jtd gdzie znosi kapke większy moment. Jeśli mówię źle to mnie poprawcie. Pewnie można zastąpić, ale to trochę bez sensu, oczywiście każdy robi jak uważa. Wolałbym żeby auto działało tak jak trzeba, skoro jest regulacja twardości czy tam tłumienia to szkoda kastrować. Ale nie mnie oceniać:)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Delta III”