Wymianan aktywatora kilatyzacji bez sciągania deski

toreider
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 88
Rejestracja: 11 kwie 2017, 21:44
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Ruda Śląska

Wymianan aktywatora kilatyzacji bez sciągania deski

Post autor: toreider » 09 gru 2019, 20:24

Witam brać , jakiś czas temu dopadła mnie usterka klimatyzacji mojej Lanci Delta a dokładnie uszkodzenie aktywatora klimatyzacji nawiewu szyba - klatka tzw aktywatora defroster który udało się wymienić bez ściągania deski . Dziś operacja została powtórzona w Fiacie Bravo znajomego więc postanowiłem czynność opisać , może komuś posłuży.
Zaopatrujemy się w dwa klucze typu torx 20 np.https://allegro.pl/oferta/corona-klucz- ... 7500935079( ja osobiście kupiłem w Castoramie )
Jeden z nich obcinamy z dłuższego ramienia na ok 5-6 cm , owijamy taśmą papierową by były grubsze i nie ślizgały się w palcach .
Odsuwamy fotel kierowcy na max do tyłu i nurkujemy pod kolumnę kierowniczą. Jeśli mamy piankę musimy ja odkręcić a następnie naszym oczom ukarze się widok aktywatora
Wypinamy wtyczkę ( u mnie już odpięta ) i odkręcamy 3 śrubki torx 20 wskazane na fotografii .
1.JPG
Pierwsza jest najłatwiejsza , przy czym musimy uważać bo jak śrubki wpadną w czeluści tunelu praktycznie nie do odzyskania śrubki 2 i 3 odkręcamy na wyczucie ( oczy i ręka się nie mieszczą ) praca dla cierpliwych i upartych ale do zrobienia . Po wykręceniu śrubek i wyjęciu aktywatora naszym oczom ukaże się taki obrazek ( pomarańczowe kółka miejsce gdzie siedzą śrubki)
2.JPG
W moim przypadku uszkodzeniu uległ plastykowy trzpień łączący aktywator z zębatką ( kumpla Bravo również ta sama usterka ) .
3.JPG
Tulejkę , dźwigienkę , trzpień jak zwał tak zwał kupiłem na Allegro za 27 zł z przesyłką .
Pozostałości po tulejce z aktywatora wyciągamy , ja zrobiłem to poprzez wkręcenie w otwór wkręta o większej średnicy ( z wyczuciem ) i wyciągnięciu kombinerkami siedzi na wcisk. Wstępnie ustalamy miejsce montażu tulejki poprzez przepchnięcie zębatki w kierunku oznaczonym strzałką
4.JPG
Po wstępnym ustaleniu miejsca położenia trzpienia względem zębatki ( eliptyczny otwór , na tulejce jest specjalna wypustka ) oraz miejsca osadzenia aktywatora wkładamy nowy trzpień do momentu aż usłyszymy kliknięcie.
Nurkujemy pod deskę i wkładamy aktywator , najpierw staramy się przykręcić najłatwiejszą śrubkę nr 1 i kolejno 2 i 3 ( ja osobiście stosuje patent -do każdej śrubki przywiązuję nitkę długości ok 30 cm zapobiega utratcie śrubek jak spadnie da się odzyskać ) wpinamy wtyczkę , kasujemy błędy robimy kalibrację poprzez przytrzymanie równocześnie przycisków klimatronika AUTO i MONO https://www.youtube.com/watch?v=ANhpTdo3IbY

Miłej zabawy i nie zniechęcajcie się minie za pierwszym razem operacja wykręcenia i wkręcenia zajęła 9 godzin , za drugim razem poszło znacznie lepiej i całość operacji zamknęła się w 1,5 godz.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Były
Fiat Punto I 1,4 75 KM
Fiat Brava 1,2 80 KM
Opel Vectra C 1,6 101 KM
Fiat Grande Punto 1,4 16V 95 KM
jest Lancia Delta III Platino 1,4 120 KM bi-colore
Lancia Ypsilon 843 Platino 1,4 95 KM rok 2004
Lancia Ypsilon 843 Platino 1,4 95 KM rok 2003

grzesik_w
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 53
Rejestracja: 31 maja 2013, 18:45
Lokalizacja: Łódź

Re: Wymianan aktywatora kilatyzacji bez sciągania deski

Post autor: grzesik_w » 15 sty 2020, 1:21

Rewelacyjny poradnik. Jakby Ci się jeszcze kiedyś udało zrobić podobny do aktywatora obiegu zamkniętego to stawiam dobrą wódkę - lub cokolwiek innego co sobie zażyczysz :)

toreider
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 88
Rejestracja: 11 kwie 2017, 21:44
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Wymianan aktywatora kilatyzacji bez sciągania deski

Post autor: toreider » 16 sty 2020, 20:34

Cieszę się ze się przydało , z drugiej strony mam nadzieje ze nie będę musiał zgłębiać tematu aktywatora obiegu zamkniętego .
Były
Fiat Punto I 1,4 75 KM
Fiat Brava 1,2 80 KM
Opel Vectra C 1,6 101 KM
Fiat Grande Punto 1,4 16V 95 KM
jest Lancia Delta III Platino 1,4 120 KM bi-colore
Lancia Ypsilon 843 Platino 1,4 95 KM rok 2004
Lancia Ypsilon 843 Platino 1,4 95 KM rok 2003

mariuz
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 2
Rejestracja: 07 mar 2020, 20:29
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna

Re: Wymianan aktywatora kilatyzacji bez sciągania deski

Post autor: mariuz » 07 mar 2020, 20:38

Hej, mamy gdzieś opis który aktywator jest od czego? u mnie jest padnięta regulacja od temperatury po stronie kierowcy.
Lancia Delta 2009 1.6

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zrób to sam”