Phedra 2,2 HDI 128 KM - BSI a airbag i immobilizer

Awatar użytkownika
giekso
Moderator
Moderator
Posty: 1381
Rejestracja: 13 lis 2009, 11:51
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Dębica

Phedra 2,2 HDI 128 KM - BSI a airbag i immobilizer

Post autor: giekso » 14 sie 2019, 16:52

Witam, od paru miesięcy zmagam się z błędem poduszek powietrznych. Dokładniej chodzi o poduszki w fotelu pasażera jak i w desce rozdzielczej przed nim. Błąd komunikowany jest na liczniku oraz wyświetla się na ekranie głównym. Na początku pojawiał się co drugie odpalenie silnika - teraz wali po oczach cały czas.
Temat jest już wałkowany i ustaliłem, że:
- to nie przełącznik przy drzwiach w desce (choć tak sugeruje lexia) - podmieniałem na inny
- okablowanie sprawdzane jest ok - zero wilgoci, widocznych uszkodzeń
- zakupiłem moduł - centralkę airbag - po wymianie nadal ten sam komunikat

Teraz moje pytanie do Was brzmi następująco - z uwagi na fakt, że podejrzenie w tym momencie może paść tylko (???) na BSI to:

- w jaki sposób BSI jest odpowiedzialne za poduszki powietrzne?
- czy BSI jest powiązane z immobilizerem??? (pytam w kontekście problemu przy ewentualnej próbie podmiany tegoż)

Za wszelkie wskazówki z góry dziękuję.
Jedyna szczerość jaka jest mi dozwolona polega na wyznaniu, że szczerość jest mi niedozwolona.

>>> Lancia Phedra 2.2 HDI 2004r <<<

Była: Lancia K 2.0 V.I.S. Berlina

Awatar użytkownika
grzesiekj23
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 657
Rejestracja: 12 kwie 2009, 20:51
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Sławno

Re: Phedra 2,2 HDI 128 KM - BSI a airbag i immobilizer

Post autor: grzesiekj23 » 14 sie 2019, 22:19

Hej, a jakby był problem z czujnikiem obecności pasażera to mógłby tak reagować?
Była:
Dedra 2.0 i.e.
Jest:
Kappa 2.4 175KM '98 > pocisk > :D
Phedra 2.0 136KM '06 > salon na kółkach ;)

Awatar użytkownika
giekso
Moderator
Moderator
Posty: 1381
Rejestracja: 13 lis 2009, 11:51
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Dębica

Re: Phedra 2,2 HDI 128 KM - BSI a airbag i immobilizer

Post autor: giekso » 14 sie 2019, 22:32

Nie mam pojęcia - masz coś na myśli?

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Jedyna szczerość jaka jest mi dozwolona polega na wyznaniu, że szczerość jest mi niedozwolona.

>>> Lancia Phedra 2.2 HDI 2004r <<<

Była: Lancia K 2.0 V.I.S. Berlina

Awatar użytkownika
grzesiekj23
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 657
Rejestracja: 12 kwie 2009, 20:51
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Sławno

Re: Phedra 2,2 HDI 128 KM - BSI a airbag i immobilizer

Post autor: grzesiekj23 » 15 sie 2019, 0:15

Nie wiem właśnie, skoro przełącznik jest ok, wtyczki pod siedzeniem, centralka, przewody itp. są ok, to może coś z tym czujnikiem? A na pewno wszystkie konektor mają styk?
Była:
Dedra 2.0 i.e.
Jest:
Kappa 2.4 175KM '98 > pocisk > :D
Phedra 2.0 136KM '06 > salon na kółkach ;)

Lukasz_TG
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2136
Rejestracja: 16 lut 2010, 22:59
Lokalizacja: Tarnowskie Góry \ Regensburg DE

Re: Phedra 2,2 HDI 128 KM - BSI a airbag i immobilizer

Post autor: Lukasz_TG » 15 sie 2019, 9:48

BSI nie ma nic wspolnego z Airbag. Sama podmiana BSI moim zdaniem nie ma sensu, da sie oczywiscie, ale trzeba wtedy je od nowa programowac. Lacznie z wczytaniem kluczykow. Jedyna opcja moim zdaniem to interface Lexia od PSA. Soft Peugeot planet 2000, wtedy wybierasz z listy 807 i sie polaczy. Popytaj na jakims forum Peugeot, pewnie ktos w twojej okolicy ma interface Lexia.
Thema SW 2.0 VIS, Thema 16VT MK III LX (dawca), Kappa 2.0 SW wel gruz :),Bravo 2.0 20V - jeszcze bez - VT, Y 1.2 8V :) Peugeot 206 cc :)

Awatar użytkownika
grzesiekj23
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 657
Rejestracja: 12 kwie 2009, 20:51
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Sławno

Re: Phedra 2,2 HDI 128 KM - BSI a airbag i immobilizer

Post autor: grzesiekj23 » 15 sie 2019, 22:59

W pierwszym poście jest informacja, że lexia była podpinana.
Była:
Dedra 2.0 i.e.
Jest:
Kappa 2.4 175KM '98 > pocisk > :D
Phedra 2.0 136KM '06 > salon na kółkach ;)

Awatar użytkownika
giekso
Moderator
Moderator
Posty: 1381
Rejestracja: 13 lis 2009, 11:51
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Dębica

Re: Phedra 2,2 HDI 128 KM - BSI a airbag i immobilizer

Post autor: giekso » 16 sie 2019, 8:00

Dzięki chłopaki za wskazówki.

@grzesiekj23 - jesteś w stanie wskazać mi gdzie ten czujnik się znajduje?

@Lukasz_TG - na pewno BSI nie ma nic do poduszek? Pytam bo nawet jeśli uruchamiałem auto bez podpiętej centralki airbag gotowy na wysyp miliona błędów to dalej dokładnie te same błędy się pojawiały - odniosłem wrażenie, że musi to iść w takim razie z "body komputera".


Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Jedyna szczerość jaka jest mi dozwolona polega na wyznaniu, że szczerość jest mi niedozwolona.

>>> Lancia Phedra 2.2 HDI 2004r <<<

Była: Lancia K 2.0 V.I.S. Berlina

Awatar użytkownika
grzesiekj23
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 657
Rejestracja: 12 kwie 2009, 20:51
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Sławno

Re: Phedra 2,2 HDI 128 KM - BSI a airbag i immobilizer

Post autor: grzesiekj23 » 16 sie 2019, 22:48

Czujnik na pewno jest w siedzisku. Jak ktoś usiądzie na miejscu pasażera, to w mojej phedrze świeci się kontrolka od pasów dopóki pasażer ich nie zapnie, jak jest puste siedzenie to nic się nie wyświetla. Ale mam wątpliwości czy to dobry trop...
Była:
Dedra 2.0 i.e.
Jest:
Kappa 2.4 175KM '98 > pocisk > :D
Phedra 2.0 136KM '06 > salon na kółkach ;)

Awatar użytkownika
mikee72
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 708
Rejestracja: 21 maja 2015, 9:41
Imię: Mikołaj
Lokalizacja: Poznań

Re: Phedra 2,2 HDI 128 KM - BSI a airbag i immobilizer

Post autor: mikee72 » 16 sie 2019, 22:54

W mojej (przedliftowej) - albo nie ma czujnika obecności pasażera, albo ktoś go obszedł.
Aktualnie pipczy tylko na niezapięte pasy kierowcy.
Tipo Suite 1.6 8v A.D.1994 TTT
Phedra Emblema 2.0 16v PB+LPG A.D.2002
Obrazek

pääkäyttäjä
Moderator w stanie spoczynku
Moderator w stanie spoczynku
Posty: 5366
Rejestracja: 23 maja 2012, 20:57
Lokalizacja: /dev/null

Re: Phedra 2,2 HDI 128 KM - BSI a airbag i immobilizer

Post autor: pääkäyttäjä » 16 sie 2019, 23:54

Jest czujnik w fotelu pasażera, przynajmniej u mnie - zawsze jak Karo odpina za szybko pas pod bramą, to Phedra ją opieprza, że pas nie zapięty. BSI jest odpowiedzialne za kontrolę absolutnie wszystkiego w aucie - od prędkości machania wycieraczkami do immobilisera ale poduszek już nie a jedynie odpowiada za ich konfigurację - takie info wygrzebalem na brytyjskim forum przy okazji resetowania BSI.
What the hell are you drivelling on about...?

Awatar użytkownika
giekso
Moderator
Moderator
Posty: 1381
Rejestracja: 13 lis 2009, 11:51
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Dębica

Re: Phedra 2,2 HDI 128 KM - BSI a airbag i immobilizer

Post autor: giekso » 17 sie 2019, 6:10

Kurde flak... Czy w takim razie jest jeszcze jakiś moduł czy "komputer" oprócz BSI i tej centralki airbag który mógłby wywalać taki błąd?

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Jedyna szczerość jaka jest mi dozwolona polega na wyznaniu, że szczerość jest mi niedozwolona.

>>> Lancia Phedra 2.2 HDI 2004r <<<

Była: Lancia K 2.0 V.I.S. Berlina

Awatar użytkownika
grzesiekj23
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 657
Rejestracja: 12 kwie 2009, 20:51
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Sławno

Re: Phedra 2,2 HDI 128 KM - BSI a airbag i immobilizer

Post autor: grzesiekj23 » 17 sie 2019, 13:05

A jak dokładnie brzmi i wygląda ten błąd?
Była:
Dedra 2.0 i.e.
Jest:
Kappa 2.4 175KM '98 > pocisk > :D
Phedra 2.0 136KM '06 > salon na kółkach ;)

pääkäyttäjä
Moderator w stanie spoczynku
Moderator w stanie spoczynku
Posty: 5366
Rejestracja: 23 maja 2012, 20:57
Lokalizacja: /dev/null

Re: Phedra 2,2 HDI 128 KM - BSI a airbag i immobilizer

Post autor: pääkäyttäjä » 17 sie 2019, 13:43

giekso pisze:Kurde flak... Czy w takim razie jest jeszcze jakiś moduł czy "komputer" oprócz BSI i tej centralki airbag który mógłby wywalać taki błąd?

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
Zapodaj błąd, przeszukamy zagramaniczne fora :)

Lähetetty minun Mate 10 laitteesta Tapatalkilla Obrazek

What the hell are you drivelling on about...?

Awatar użytkownika
MobiDoktorGSM
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 387
Rejestracja: 06 lut 2018, 17:44
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Tychy

Re: Phedra 2,2 HDI 128 KM - BSI a airbag i immobilizer

Post autor: MobiDoktorGSM » 03 lis 2019, 23:21

Nie wiem czy problem został rozwiązany, ale może po prostu podpięcie której z poduszek szwankuje? Ja np. jak za słabo docisnę klakson w kierownicy to mi czasem, bardzo rzadko wywala błąd właśnie poduszki. Może coś ze stykami nie tak, przy którymś połączeniu?
Jest: Lancia Phedra 2.0 16V 2004
Było: Ford Focus 1999 (kombi)

-------

W wolnych chwilach zapraszam na bloga. Zepsuł Ci się telefon? Tablet? Napisz, chętnie pomogę :)

Awatar użytkownika
giekso
Moderator
Moderator
Posty: 1381
Rejestracja: 13 lis 2009, 11:51
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Dębica

Re: Phedra 2,2 HDI 128 KM - BSI a airbag i immobilizer

Post autor: giekso » 04 lis 2019, 21:00

Podpięcia poduszek dokladnie sprawdzone - w końcu się ogarnąłem i w czwartek jadę do dra Ramzesa. Sprawa w toku.

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka

Jedyna szczerość jaka jest mi dozwolona polega na wyznaniu, że szczerość jest mi niedozwolona.

>>> Lancia Phedra 2.2 HDI 2004r <<<

Była: Lancia K 2.0 V.I.S. Berlina

ODPOWIEDZ

Wróć do „Instalacja elektryczna”