Strona 1 z 1
Delta III schemat połączeń lamp ksenonowych
: 19 mar 2019, 21:22
autor: Tomzik
Czy ktoś dysponuje może?
Niestety u mnie nie działa samopoziomowanie.
Po podłączeniu się do lamp zobaczyłem błąd B1021 "sygnał nieważny" z tylnego czujnika. Po wypięciu kostki z tylnego czujnika moje podejrzenie wzbudził stan konektora pinu nr 4 kostki - widoczna była śniedź. Wymieniłem zatem całe złącze - nowa kostka + nowe konektory z uszczelkami i uszczelki pustych pinów w kostce. Bezskutecznie - nadal to samo. Podmiana czujnika - to samo. Przy okazji dla potomnych - kostka do czujnika poziomowania świateł to AMP 1-967616-1 lub 1-967616-2 (-1 i -2 to tylko sposób pakowania - ilość i rodzaj opakowania), konektory to AMP 965906-1, uszczelki konektorów to AMP 967067-1 (zielone) a uszczelki do pustych pinów we wtyczce to AMP 967056-1 (niebieskie)
Poczytałem trochę na Alfaholikach i piszą, że w kostce w pinie 1 jest masa a w pinie 5 zasilanie +5V do czujnika. Myślę, że można się na tym wzorować, bo jeden z czujników jest identyczny jak w AR 159. Niestety u mnie zmierzyłem na kostce zaledwie 0,3V. Każe mi to przypuszczać, że gdzieś po drodze jest uszkodzony kabelek albo już z lampy wychodzi złe napięcie, albo jest kiepska masa.
Przydałaby mi się rozpiska pinów wtyczki w lewej lampie - chciałbym zmierzyć to napięcie na wyjściu z lampy.
Niestety nie wiem czy kostka jest znów tożsama z taką w AR 159, nie wiem nawet czy w AR 159 lub Bravo były reflektory skrętne - brak modułu świateł do Delty a obecność takiego modułu dla 159 i Bravo w MESie może mieć swoją przyczynę...
Re: Delta III schemat połączeń lamp ksenonowych
: 19 mar 2019, 21:30
autor: FXX
Generalnie czujnik to nic innego jak potencjometr, więc generalnie interesuje nas masa, napięcie zasilania, i napięcie ustawione przez dźwignie połączoną z zawieszeniem.
W AR159 nie było skrętnych lamp.
Szukałeś schematu w jakimś eLearnie do Delty?
Wysłane z mojego Moto G (5S) Plus przy użyciu Tapatalka
Re: Delta III schemat połączeń lamp ksenonowych
: 19 mar 2019, 21:42
autor: Tomzik
Nie - nie mam dostępu do takiego czegoś, albo jestem zwyczajnie niedoinformowany
Jak można z tego skorzystać?
Re: Delta III schemat połączeń lamp ksenonowych
: 20 mar 2019, 0:42
autor: FXX
Hmm z tego co na szybko sprawdziłem to zarówno dla Delty jak i Giulietty pozostaje płatna wersja online eLearna, natomiast można w necie znaleźć wersję offline do pobrania dla Bravo.
Z wersji online nie korzystałem, tylko z wersji "instalowanej". Jest tam większość schematów elektrycznych i rozpisane są wszystkie połączenia elektryczne do pojedynczych pinów. Generalnie ściągasz, instalujesz, odpalasz w przeglądarce i szukasz interesujących Cię informacji. Jeśli istnieje prawdopodobieństwo, że instalacja jest zbliżona do tej w 159, to mogę poszukać w eLearnie do 9tki rozpiski pinów centralki.
Wysłane z mojego Moto G (5S) Plus przy użyciu Tapatalka
Re: Delta III schemat połączeń lamp ksenonowych
: 20 mar 2019, 6:03
autor: Tomzik
Do Bravo już mam, ale jeszcze pytanie czy tam były skrętne światła jak w Delcie
Re: Delta III schemat połączeń lamp ksenonowych
: 20 mar 2019, 22:34
autor: Tomzik
Na stronie można swobodnie oglądać instalację do Ypsilona a do tej cholernej Delty jest wszystko wyszarzone i pewno uaktywnia się po zalogowaniu i wpłaceniu dutków...
Ktoś wie jak założyć tam konto?
Re: Delta III schemat połączeń lamp ksenonowych
: 22 mar 2019, 15:19
autor: FXX
Ty masz skrętne bi-ksenony?
Ile i jakie kostki dochodzą do lewej lampy?
Na przykładzie AR159 są to dwie kostki - jedna okrągła zasilająca i łącząca m.in z Body, druga prostokątna 6-pin - sygnały z czujników, po 3 piny na jeden czujnik.
Połączenia lampa - czujniki przedstawiają się następująco:
Pin w lampie - pin na czujniku
1 - 5 w przednim (+5V)
2 - 4 w przednim (+0,5 do +4,5V)
3 - 1 w przednim (masa)
4 - 5 w tylnym (+5V)
5 - 4 w tylnym (+0,5 do +4,5V)
6 - 1 w tylnym (masa)
+5V to zasilanie czujnika
+0,5V do +4,5V to sygnał z czujnika do lampy - powinien się zmieniać w zależności od ułożenia dźwigienki czujnika
Generalnie jeśli masz podobne kostki, to zacząłbym od sprawdzenia dokładnego napięć na kostce z tyłu przy czujniku.
Potem napięcia na wyjściu z lampy, czy w ogóle z lampy są podawane prawidłowe napięcia.
Jeśli na wyjściu z lampy wszystko jest dobrze to sprawdzić ciągłość przewodów od kostki przy lampce do czujnika z tyłu.
Ogólnie jeśli z przednim czujnikiem wszystko jest dobrze, to celem porównania sprawdziłbym jak wyglądają połączenia pomiędzy nim, a lampą. Z tylnym będzie analogicznie.
Re: Delta III schemat połączeń lamp ksenonowych
: 28 mar 2019, 21:27
autor: Tomzik
Tak, mam skrętne biksenony
Posiłkowałem się Elearnem od Bravo i mimo tego, że tam jest rozpisane wszystkie 14 pinów we wtyczce lewej lampy a u mnie w użyciu jest tylko 8 z 14 to na szczęście tylna część wiązki, idąca od czujnika okazała się taka sama.
W związku z tym okazało się, że zanim wiązka od czujnika "znika" w kabinie to po drodze jest jeszcze jedno 3-pinowe złącze. Znajduje się pod "filcowym" lewym tylnym nadkolem. Wystarczy odkręcić koło i odsunąć przednią część (tej od strony przodu auta) filcowego nadkola, żeby mieć dobry dostęp. Złącze to znajduje się zaraz przy złączu ABS.
Moje złącze było w takim stanie, że przy próbie rozpięcia go rozpadło się w ręce prezentując przy tym piękną niebiesko-zieloną śniedź na jednym z pinów. Nawet nie byłem w stanie odczytać jakichkolwiek numerów.
Z racji, że to tylko "przelotka" to użyłem po prostu pary męsko-żeńskich złącz z konektorami, żeby to z powrotem pospinać. Konkretnie użyłem zgrabnej pary złącz Deutsch DTM04-3P oraz DTM06-3S z wbudowanymi uszczelkami od strony wsuwania przewodów wraz z blokadami WM3P i WM3S a jako konektorów użyłem tych z pozłacanymi końcówkami, czyli odpowiednio 1062-20-0144 i 1060-20-0144
I poziomowanie ożyło
BTW - przewody w tych autach są mega tandetne - "miedź" (celowo w cudzysłowie) po odizolowaniu przewodów była praktycznie czarna. Masakra...
Ale grunt, że lampy śmigają

Re: Delta III schemat połączeń lamp ksenonowych
: 28 mar 2019, 21:33
autor: FXX
Re: Delta III schemat połączeń lamp ksenonowych
: 29 mar 2019, 13:49
autor: Dawid
Tomzik pisze: ↑28 mar 2019, 21:27
BTW - przewody w tych autach są mega tandetne - "miedź" (celowo w cudzysłowie) po odizolowaniu przewodów była praktycznie czarna. Masakra...
Jak we wszystkich Fiatach i Fiatopochodnych...
