Strona 1 z 2

Thesis - pompki spryskiwaczy

: 25 lip 2018, 23:57
autor: czachor
Jak najłatwiej dostać się do pompek spryskiwaczy? Jeśli dobrze pamiętam, ta od szyby jest od razu po zdjęciu nadkola, a od lamp?

Re: Thesis - pompki spryskiwaczy

: 26 lip 2018, 8:59
autor: Helios
Druga pompka jest 10cm dalej. Po zdjęciu nadkola będzie ciężko, chyba, że masz rączki jak 5 latek;)
Można odkręcić kawałek zderzaka i odgiąć troszkę, albo odkręcić chyba 3 śruby 13 i odkręcisz taką blachę która trzyma zbiornik.

Re: Thesis - pompki spryskiwaczy

: 13 wrz 2018, 23:36
autor: klonikon
IMG_20180801_164506.jpg
IMG_20180801_182804.jpg

Re: Thesis - pompki spryskiwaczy

: 07 mar 2020, 12:28
autor: Jedrek
Witam.
Powiedzcie mi od czego jest ta dolna złączka na ostatnim zdjęciu? (pod złączką pompek)
Bo u mnie wisi tylko wtyczka instalacji do której nic nie jest wpięte.

Re: Thesis - pompki spryskiwaczy

: 07 mar 2020, 12:34
autor: proxima86
Od parktronika?

Wysłane z mojego D2303 przy użyciu Tapatalka


Re: Thesis - pompki spryskiwaczy

: 07 mar 2020, 12:43
autor: Jedrek
Parktronik działa, więc raczej nie. A może wyć od czujnika przyśpieszenia tego w zderzaku? Bo auto ma błąd shiloocka. Z takim przyjechalo z Włoch. Może nie ma tego czujnika?

Re: Thesis - pompki spryskiwaczy

: 07 mar 2020, 12:44
autor: Jedrek
Ale Potrzebuje inej pilnej pomocy :D
Zdjąłem nadkole, bo pompka spryskiwaczy pracuje bez mojego polecenia. Włączyła się i nie chce się zatrzymać. Sądziłem że za nadkolem znajdę jakieś zwarcie do masy. Ale nie, wszystko wygląda dobrze. Włącznik spryskiwacza pod kierownicą pracuje poprawnie, bo jak pompka zatrzyma się na kilka sekund to mogę nią sterować dźwignią wycieraczek. Zna ktoś drogę instalacji od kierownicy do pompki? Jest po drodze może przekaźnik? Muszę znaleźć to zwarcie bo nie ma jak jeździć...

Re: Thesis - pompki spryskiwaczy

: 07 mar 2020, 13:57
autor: 1608cc
"Przekażnik R17, znajdujący się w skrzynce rozgałężnej w komorze silnika B001, zasilany jest bezpożrednio z akumulatora z obwodu zabezpieczonego bezpiecznikiem F9 (ten bezpiecznik również znajduje się w skrzynce bezpieczników B001) i jest wzbudzany z obwodu poprzez wyłącznik zapłonu INT/A poprzez bezpiecznik F31, znajdujący się w skrzynce bezpieczników pod deską rozdzielczą B002.

Kiedy Body Computer M001 otrzymuje na styk 13 złącza elektrycznego A komendę włączenia z zespołu przekażników pod kierownicą H005 (styk 5 złącza elektrycznego A), ponieważ już wie o włączeniu żwiateł mijania (styk 4 złącza elektrycznego E) lub drogowych (styk 33 złącza elektrycznego C), wysyła ze styku 14, tego samego złącza, sygnał negatywny komendy cewki przekażnika R17, który zasila w ten sposób pompkę spryskiwacza reflektorów połączoną na złączu przednim/spryskiwaczu reflektorów D098 na styku 5.

W przypadku ewentualnego braku płynu do spryskiwania reflektorów w odpowiednim zbiorniczku, centralka infotelematyczna M065 otrzymuje na styku 21 złącza elektrycznego A sygnał negatywny z wyłącznika połączonego na złączu przednim/spryskiwacza reflektorów D098 (styk 2); sygnał ten jest przesyłany w sieci B-CAN (styki 1 i 3 złącza elektrycznego A) do zestawu wskażników E050 (styki 3 i 4 złącza elektrycznego A), na którym wyżwietlony zostaje komunikat."

Pobierz sobie eLearn :link: Tam masz wszystkie schematy, opisy itp.

Re: Thesis - pompki spryskiwaczy

: 07 mar 2020, 14:08
autor: Jedrek
Opis super. Wielkie dzięki.
. Moja wina, nie dodalem ze mam problem z pompką spryskiwaczy szyby!
Pompka reflektorów pracuje normalnie. Mimo pracującej non stop pompki szyby, jeśli dam komendę spryskiwania przełącznikiem zespolonym, to włącza się też pompka reflektorów i wyłącza po puszczeniu dźwigni wycieraczek, a ta pompka od szyby pracuje non stop i nie chce się zatrzymać...

Re: Thesis - pompki spryskiwaczy

: 07 mar 2020, 14:34
autor: 1608cc
Nie doczytałem : gafa : : gafa :

"Urządzenie elektroniczne, znajdujące się w zespole przekażników pod kierownicą H005 zasilane jest na styku 2 złącza elektrycznego A z obwodu, poprzez wyłącznik zapłonu (INT), zabezpieczonego bezpiecznikiem F51, znajdującym się w skrzynce rozgałężnej pod deska rozdzielczą B002.

W zależnożci od wybranej funkcji, (czyszczenie i/lub spryskiwanie szyby), zespół przełączników pod kierownicą H005 (złącze elektryczne A) wysyła następujące sygnały do centralki wycieraczki szyby M079 (centralka elektroniczna i elektromechaniczna wbudowana w silniczek wycieraczki szyby):


ze styku 9 celem włączenia pracy ciągłej wolnej (pierwsza prędkożć) na styk 8;

ze styku 8 celem włączenia pracy ciągłej szybkiej (druga prędkożć) na styk 7;

ze styku 11 celem włączenie pracy przerywanej, ustalonej przez zespół przełączników pod kierownicą lub przez czujnik deszczu, na styk 5;

ze styku 12 celem włączenia pompki spryskiwacza na styk 6.

Centralka wycieraczki szyby M079 jest zasilana na styk 1 bezpożrednio z akumulatora poprzez przekażnik R12 i bezpiecznik F43, a obydwa znajdują się w skrzynce pod deską rozdzielczą B002. Ze styku 3 centralki M079 zasilana jest pompka spryskiwacza szyby połączona poprzez złącze przednie / spryskiwacze reflektorów D098 ze stykiem 4.

Sygnał włączenie funkcji pracy przerywanej poprzez czujnik deszczu i zmierzchu K125 wysyłany jest na linię A-BUS ze styku 10 centralki wycieraczki szyby M079.

W przypadku ewentualnego braku płynu do spryskiwania szyb w odpowiednim zbiorniczku, centralka infotelematyczna M065 otrzymuje na styku 21 złącza elektrycznego A sygnał negatywny z wyłącznika połączonego na złączu przednim/spryskiwacza reflektorów D098 (styk 2); sygnał ten jest przesyłany w sieci B-CAN (styki 1 i 3 złącza elektrycznego A) do zestawu wskażników E050 (styki 3 i 4 złącza elektrycznego A), na którym wyżwietlone zostają komunikat i symbol.

Na styk 27 złącza D Body Computer M001 doprowadzany jest sygnał INT/A (poprzez wyłącznik zapłonu) pochodzący z wyłącznika zapłonu H001, poprzez bezpiecznik F31 znajdujący się w skrzynce bezpieczników pod deską rozdzielczą B002.

W tej samej linii Body Computer M001 przyjmuje sygnał o włączeniu/wyłączeniu wycieraczki szyby i o ewentualnej awarii czujnika deszczu.

Takie sygnały przesyłane są w sieci B-CAN dla innych funkcji; zestaw wskażników E050, wyżwietla na wyżwietlaczu awarię czujnika dzięki sygnałom otrzymanym na styki 3 i 4 złącza elektrycznego A."


Jedrek pisze: 07 mar 2020, 12:28 Witam.
Powiedzcie mi od czego jest ta dolna złączka na ostatnim zdjęciu? (pod złączką pompek)
Bo u mnie wisi tylko wtyczka instalacji do której nic nie jest wpięte.
Wtyczka jest od przeciwmgielnych i czujników parkowania

Re: Thesis - pompki spryskiwaczy

: 07 mar 2020, 15:05
autor: Jedrek
Odnośnie wtyczki -załaczam zdjęcie. W nadkolu są 3 wtyczki. Zaznaczam opisami. Najwyższa -6-pin (w szerego, to dwie pompki i czujnik ilości płynu,
najniższa to wg mnie czujniki parktronic (kabel leci gdzieś w zderzak za zbiornik spryskiwacza). Natomiast w środkową -6-pin w dwóch rzędach (ale przedowóe dochodzi 5) nic nie jest wpięte.

Re: Thesis - pompki spryskiwaczy

: 07 mar 2020, 15:07
autor: proxima86
Wygląda jak wtyczkia do czujnika poziomowania lamp

Wysłane z mojego D2303 przy użyciu Tapatalka


Re: Thesis - pompki spryskiwaczy

: 07 mar 2020, 15:12
autor: Jedrek
natomiast mimo super opisu od 1608cc (Krzysiek) za który Wielkie DZIĘKI, nie wpadłem jeszcze na to, co każe mojej pompce od szyby wypompowywać cały płyn ze zbiornika.
Wydaje mi się, że gdzieś po drodze w jej zasilaniu zrobiło się zwarcie albo sklejony przekaźnik i podaje jej napięcie non stop. Pytanie tylko gdzie?
Miernik wpięty zamiast pompki zachowuje się dziwnie -nie pokazuje 12V tylko zmieniające się wciąż napięcie.

Re: Thesis - pompki spryskiwaczy

: 07 mar 2020, 15:13
autor: Jedrek
ale lampy poziomują przy włączeniu świateł.....

Re: Thesis - pompki spryskiwaczy

: 07 mar 2020, 15:14
autor: proxima86
Jedrek pisze:ale lampy poziomują przy włączeniu świateł.....
Skoro bez wtyczki poziomują to jakaś magia tam się odprawia Obrazek
Chyba że się mylę i to od czego innego...
Sprawdź czy wtyczka siedzi w czujniku poziomowania.
Wysłane z mojego D2303 przy użyciu Tapatalka