Komunikat czujnika cisnienia w oponach
Komunikat czujnika cisnienia w oponach
Witajcie mam w mojej phedrze dziwna przypadłość a dokładniej wyskakuje mi co chwile komunikat o możliwości przebicia opony/opon a dodam ze nie mam czujników w kolach czy spotkał się ktoś z tym i miał taki problem ?
Re: Komunikat czujnika cisnienia w oponach
A wcześniej ich nie było w tym samochodzie? Usunięcie czujników z kół, czy założenie felg bez czujników w samochodzie, który się ich spodziewa, oczywiście powoduje pojawianie się "błędów" niskiego ciśnienia.
Pozdrawiam
Wujek (p)
Lancia Delta III 1.8 tbi, Fiat Croma 2.4
była: Lancia Kappa 2.0T, "Lancia" Voyager/Chrysler T&C 3.8
Liczby nie kłamią, ale kłamcy liczą ...
Jeśli chcesz do mnie napisać wybierz raczej maila zamiast PW - wujekp(małpa)lanciapolska.org - mogę odpowiadać z opóźnieniem na PW
Wujek (p)
Lancia Delta III 1.8 tbi, Fiat Croma 2.4
była: Lancia Kappa 2.0T, "Lancia" Voyager/Chrysler T&C 3.8
Liczby nie kłamią, ale kłamcy liczą ...
Jeśli chcesz do mnie napisać wybierz raczej maila zamiast PW - wujekp(małpa)lanciapolska.org - mogę odpowiadać z opóźnieniem na PW
Re: Komunikat czujnika cisnienia w oponach
Ew. czy Phedra nie ma TPMS realizowanego nie w oparciu o czujniki, a od dane z ESP.
Wysłane z mojego Moto G (5S) Plus przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Moto G (5S) Plus przy użyciu Tapatalka
Volvo S60 R-Design D5
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Re: Komunikat czujnika cisnienia w oponach
Tam były klasyczne czujniki TPMS. Szukając kiedyś felg do Ulysse natknąłem się na takie z czujnikiem.
Lähetetty minun Mate 10 Pro laitteesta Tapatalkilla
Lähetetty minun Mate 10 Pro laitteesta Tapatalkilla
Re: Komunikat czujnika cisnienia w oponach
z tego co mi wiadomo to nie miała czujników a i w komputerze opcja czujników nie była włączona więc zastanawiam sie czy nie jest to spowodowane odczytem z jakiegoś innego systemu ale chyba faktycznie muszę raz jeszcze sprawdzić na kompie. dzieki za wszelkie odpowiedzi
Re: Komunikat czujnika cisnienia w oponach
Nie przypominam sobie, aby ABS czy ESP włączało się przy niskim ciśnieniu opon - aż tak rozbudowany system toto nie jest.
Lähetetty minun Mate 10 Pro laitteesta Tapatalkilla
Lähetetty minun Mate 10 Pro laitteesta Tapatalkilla
Re: Komunikat czujnika cisnienia w oponach
Ostatnio w lewym tyle miałem zauważalnie mniej powietrza i jak podjechałem na pompkę, to pokazało 1.2 - dobiłem na 2.6.
Nie było żadnych komunikatów o niskim ciścnieniu.. Systemy ABS, ESP, ASR działają prawidłowo.
Nie było żadnych komunikatów o niskim ciścnieniu.. Systemy ABS, ESP, ASR działają prawidłowo.
Re: Komunikat czujnika cisnienia w oponach
Bo żaden z tych systemów Ci się nie włączy przy niskim ciśnieniu.pääkäyttäjä pisze:Nie przypominam sobie, aby ABS czy ESP włączało się przy niskim ciśnieniu opon - aż tak rozbudowany system toto nie jest.
Lähetetty minun Mate 10 Pro laitteesta Tapatalkilla
Natomiast są w stanie wykryć niższe ciśnienie w danym kole na podstawie różnic prędkości poszczególnych kół. Taki system TPMS to system pośredni, bez czujników w kołach, stosowany np. w BMW e90, ale również w FCA.
Stąd moje pytanie czy przypadkiem Phedra takowego nie posiadała.
Wysłane z mojego SM-T555 przy użyciu Tapatalka
Volvo S60 R-Design D5
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Re: Komunikat czujnika cisnienia w oponach
No i znów zostałem uświadomiony na siłę... Ja to wiem ale w kwestii omawianej tutaj Phedry/innego eurovana, nie posiadają one takiego systemu informowania/kontroli.
Lähetetty minun Mate 10 Pro laitteesta Tapatalkilla
Lähetetty minun Mate 10 Pro laitteesta Tapatalkilla
Re: Komunikat czujnika cisnienia w oponach
Z instrukcji:
JEŻELI PRZEBIJE SIĘ OPONA
Niektóre wersje samochodu (gdzie przewidziano) wyposażone są w czujniki ciśnienia w oponach: ewentualny spadek ciśnienia w oponie
sygnalizowany zostaje kierowcy w następujący sposób:
spadek ciśnienia w oponie – na wyświetlaczu systemu infotelematycznego CONNECT wyświetlony zostaje odpowiedni komunikat i następuje sygnał akustyczny „GONG”: zwrócić się do ASO Lancii.
przebicie opony – zapala się lampka sygnalizacyjna „STOP”, na wyświetlaczu systemu infotelematycznego CONNECT wyświetlony zostaje odpowiedni komunikat i następują kolejno 3 sygnały akustyczne „GONG”: wykonać procedurę wymiany koła w sposób opisany na dalszych stronach.
Ponadto system jest w stanie wysłać odpowiedni komunikat, gdy nie może mierzyć ciśnienia w oponach.
Z tego co wyczytałem w necie - czujniki są zlokalizowane przy wentylu.
Jeden czujnik kosztuje kilkaset złotych i zaprogramowanie go bez odpowiedniego sprzętu do programowania czujników - jest niemożliwe.
Za pomocą kompa z PP można ten system dezaktywować, co też robi większość użytkowników.
JEŻELI PRZEBIJE SIĘ OPONA
Niektóre wersje samochodu (gdzie przewidziano) wyposażone są w czujniki ciśnienia w oponach: ewentualny spadek ciśnienia w oponie
sygnalizowany zostaje kierowcy w następujący sposób:
spadek ciśnienia w oponie – na wyświetlaczu systemu infotelematycznego CONNECT wyświetlony zostaje odpowiedni komunikat i następuje sygnał akustyczny „GONG”: zwrócić się do ASO Lancii.
przebicie opony – zapala się lampka sygnalizacyjna „STOP”, na wyświetlaczu systemu infotelematycznego CONNECT wyświetlony zostaje odpowiedni komunikat i następują kolejno 3 sygnały akustyczne „GONG”: wykonać procedurę wymiany koła w sposób opisany na dalszych stronach.
Ponadto system jest w stanie wysłać odpowiedni komunikat, gdy nie może mierzyć ciśnienia w oponach.
Z tego co wyczytałem w necie - czujniki są zlokalizowane przy wentylu.
Jeden czujnik kosztuje kilkaset złotych i zaprogramowanie go bez odpowiedniego sprzętu do programowania czujników - jest niemożliwe.
Za pomocą kompa z PP można ten system dezaktywować, co też robi większość użytkowników.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Re: Komunikat czujnika cisnienia w oponach
To trzeba było tak napisać, a nie pisać o włączaniu się ABSu czy ESP, bo to dwie różne sprawypääkäyttäjä pisze:No i znów zostałem uświadomiony na siłę... Ja to wiem ale w kwestii omawianej tutaj Phedry/innego eurovana, nie posiadają one takiego systemu informowania/kontroli.
Lähetetty minun Mate 10 Pro laitteesta Tapatalkilla
Wysłane z mojego Moto G (5S) Plus przy użyciu Tapatalka
Volvo S60 R-Design D5
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Re: Komunikat czujnika cisnienia w oponach
Jakbyś nie traktował czasem wszystkich z góry (zanim się uniesiesz i wysmarujesz mi jakiegoś umoralniająco-udowadniającego posta - może warto zamilknąć na chwilę i zastanowić się nad zmianą formy wypowiedzi z pouczająco-wywyższającej - bo tak jesteś odbierany - na normalną a nie wycofywać się rakiem "bo trza było pisać od razu"; nie sądziłem, ze w wątku o Phedrze muszę pisać, ze dotyczy to tego konkretnego auta a nie innego...) to może by do tego nie dochodziło. Nie omawiamy tu przypadku BMW czy innego pojazdu aut grupy Fiata ale de facto francuską konstrukcję i auto, które nie potrafi nawet spalonej żarówki sygnalizować, że nie wspomnę o zaawansowanej komunikacji z uzytkownikiem.
Podro, peace.
Re: Komunikat czujnika cisnienia w oponach
Może nie pisz czegoś co Ci się wydaje, a takim nie jest Skoro normalny ton wypowiedzi odbierasz jako wywyższająco-pouczający to już na prawdę nie jest mój problempääkäyttäjä pisze: ↑30 kwie 2018, 12:11Jakbyś nie traktował czasem wszystkich z góry (zanim się uniesiesz i wysmarujesz mi jakiegoś umoralniająco-udowadniającego posta - może warto zamilknąć na chwilę i zastanowić się nad zmianą formy wypowiedzi z pouczająco-wywyższającej - bo tak jesteś odbierany - na normalną a nie wycofywać się rakiem "bo trza było pisać od razu"; nie sądziłem, ze w wątku o Phedrze muszę pisać, ze dotyczy to tego konkretnego auta a nie innego...) to może by do tego nie dochodziło. Nie omawiamy tu przypadku BMW czy innego pojazdu aut grupy Fiata ale de facto francuską konstrukcję i auto, które nie potrafi nawet spalonej żarówki sygnalizować, że nie wspomnę o zaawansowanej komunikacji z uzytkownikiem.
Volvo S60 R-Design D5
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Re: Komunikat czujnika cisnienia w oponach
Taa, jak zwykle - czegóż to ja innego mogłem się po Tobie spodziewać.
Re: Komunikat czujnika cisnienia w oponach
Na prawdę, niezmiernie mi przykro, że nie spełniam Twoich oczekiwań
Volvo S60 R-Design D5
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX