Strona 1 z 1

1.4 150km przejechane ponad 200tys

: 30 mar 2018, 12:36
autor: duch123
Witam,
Przymierzam sie do zakupu Lanci z tym silnikiem powyżej 200 tys przejechanych. Czy przy takim przebiegu można zacząc przygotowywać sie na jakies wieksze koszty napraw itp ?

Re: 1.4 150km przejechane ponad 200tys

: 30 mar 2018, 18:59
autor: matis1906
Witaj, uzupełnij proszę skąd jesteś. To dla nas ważne.
Chodzi Ci zapewne o silnik 1.4 T-jet ? Jeżeli tak to rodzina T-jet uznawana jest za jedną z najlepszych w kategorii downsizingu. U mnie jest zdławiony 1.4T-jet 120KM i ma 220tys. oryginalne sprzęgło, oryginalna turbina, generalnie silnik trwały, względnie mało palący, średnio około 8.3l w cyklu mieszanym. Wersje 150KM miały już turbinę Garreta zamiast IHI, to dobrze bo uchodzi za bardziej trwałą. Realne 200tys. to bardzo niski przebieg, nie ma się czym martwić, eksploatacja silnika i koszty jego serwisu należą do bardzo niskich.
Pozdrawiam

Re: 1.4 150km przejechane ponad 200tys

: 02 kwie 2018, 14:41
autor: duch123
Dzieki za informację, a mam jeszcze pytanie czy 1.4 turbojet to własnie t-jet ?

Re: 1.4 150km przejechane ponad 200tys

: 03 kwie 2018, 8:39
autor: Artur G.
Tak, to T-jet.
Ja mam 135.000 km, póki co drobnica (czujnik turbo, przegub prawego koła, drobne problemy z ustawieniem lpg - ale to wina sterowników i synchronizacji lpg). W zawieszeniu jeszcze nic nie robione, nie ma żadnej potrzeby ingerencji w zawieszenie, kilka dni temu przeszedł przegląd i hamulce oraz amortyzatory idealne - no poza prawą linką ręcznego - jest popękana i zaczyna stawać od brudu. Poluję na nowe linki do wymiany. Wymiana oleju i filtrów wysokiej jakości co 10.000 km, ogólnie normalna eksploatacja. Jeśli twój faworyt był podobnie traktowany to 200.000 nie będzie dla niego wyzwaniem.

Re: 1.4 150km przejechane ponad 200tys

: 03 kwie 2018, 8:58
autor: Kot_Sylwester
Podkreśliłbym wężykiem ostatnie zdanie z postu Artura - jeśli auto było serwisowane regularnie (nawet częściej niż zaleca producent) to nie powinno być kłopotów w eksploatacji.
Pytanie czy masz pewność, że tak było w tym wypadku bo jeśli poprzedni właściciel zaniedbywał serwis to po 200 tys mogą zacząć wychodzić drogie usterki

Re: 1.4 150km przejechane ponad 200tys

: 03 kwie 2018, 9:36
autor: duch123
Dzięki za ifno, a jakie droższe usterki masz na myśli które mogłyby wystąpić?? Chciałbym również ten silnik zagazować po zakupie

Re: 1.4 150km przejechane ponad 200tys

: 03 kwie 2018, 10:49
autor: Frogger
matis1906 pisze: 30 mar 2018, 18:59 Witaj, uzupełnij proszę skąd jesteś. To dla nas ważne.
Chodzi Ci zapewne o silnik 1.4 T-jet ? Jeżeli tak to rodzina T-jet uznawana jest za jedną z najlepszych w kategorii downsizingu. U mnie jest zdławiony 1.4T-jet 120KM i ma 220tys. oryginalne sprzęgło, oryginalna turbina, generalnie silnik trwały, względnie mało palący, średnio około 8.3l w cyklu mieszanym. Wersje 150KM miały już turbinę Garreta zamiast IHI, to dobrze bo uchodzi za bardziej trwałą. Realne 200tys. to bardzo niski przebieg, nie ma się czym martwić, eksploatacja silnika i koszty jego serwisu należą do bardzo niskich.
Pozdrawiam
Witam w 1.4 T-Jet czy to 120km czy 150km, nie ma turbiny Garrett'a, tylko IHI dla 120km wer VL37 , a dla 150km wer VL36, różnią się wirnikami.
Co do droższych usterek to turbiny IHI lubią pękać, no i skrzynia biegów M32 produkcji Opla jest średniej jakości.
pozdr