Witajcie,
pisze tutaj na forum w sprawie dosyc irytującego i skrajnie niebezpiecznego problemu.
Moja Thesiska przeszla ostatnio kompletny remont zawieszenia czyli :
Nowe oryginalne wahacze przod (komplet - 8 wahaczy)
Nowe półosie - lewa plus prawa (wraz z krzyzakami)
Nowe poduszki amortyzatora
Nowe amortyzatory
Nowe koncowki drążków kierowniczych
Nowe oryginalne zaciski hamulcowe
Nowe OEM tarcze + klocki
Nowe poduszki silnika (wszystkie oprocz tuleji sanek)
Problem polega na tym ze kierownica wpada w niesamowicie ogromne drgania (w pionie), skacząc z góry na dół tak jakby miało ją za chwile wyrzucić prosto w moją twarz.
Drgania narastają wraz z prędkoscią, do 140 km/h da sie jeszcze jechac, przy 200 km/h jazda staje sie bardzo niebezpieczna.
Jako ciekawostke dodam ze jadąc drogą krajową (koleiny, dziury, łaty etc) drgania nie wystepuja w ogole.
W momencie kiedy droga jest prosta jak stół drgania są na tyle potężne ze jazda z dużą prędkością robi sie jak skok na bungee, bez bungee.
Czy orientujecie się co mozę być ewentualną przyczyną? Wiem że na odległość to takie wróżenie z fusów aczkolwiek może ktos spotkał się z takim problemem?
Pionowe drgania na kierownicy - Thesis
Re: Pionowe drgania na kierownicy
Można zacząć od wyważenia kół. Może jakiś ciężarek odpadł.
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
Re: Pionowe drgania na kierownicy - Thesis
Najpierw obejrzeć czy nie odpadł ciężarek, po zgubionym będzie ślad kleju. Jak już wyważanie, to niech wulkanizator po założeniu koła na maszynę obejrzy czy bieżnik jest równy - miałem przypadek gdzie nie wiadomo czemu bieżnik się lekko zwichrował i strasznie waliło przy określonych prędkościach na równej drodze, a na gównianej było ok. Można to poniekąd sprawdzić samemu przy jeździe ok 5-15km/h na równej nawierzchni, czy samochód toczy się równo czy może jednak zauważalnie się buja np. po ukosie.
A jak był remont zawieszenia to może sprawdzić na SKP czy remont na pewno prawidłowy?
A jak był remont zawieszenia to może sprawdzić na SKP czy remont na pewno prawidłowy?
Drop a gear and disappear!
- belial666
- Forumowicz/ka
- Posty: 3404
- Rejestracja: 11 maja 2014, 14:24
- Lokalizacja: Stargard Szczeciński/Złotów
Re: Pionowe drgania na kierownicy - Thesis
Sprawdź maglownice czy jest dokrecona. Może jest luźna/ niedokrecona do sanek.
Nr. telef. 501259455
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 15
- Rejestracja: 04 paź 2016, 8:15
- Imię: Tom
- Lokalizacja: Neubrandenburg
Re: Pionowe drgania na kierownicy - Thesis
Hallo freeq7322,
czy znalazłes powód dragnia kierownicy? Widocznie mam podobny problem.
czy znalazłes powód dragnia kierownicy? Widocznie mam podobny problem.