Strona 1 z 1

Delta II 1.8 8v DOHC koło zapłonowe.

: 19 gru 2017, 22:55
autor: Frodoo
Wita. Jestem nowym użytkownikiem na forum, wiec jeśli źle wybrałem dział to z góry przepraszam.
Sytuacja przedstawia się następująco :
Posiadam Łade Nive ze swap-em silnika 1.8 dohc z Lanci delty II. Moim problemem jest to iż oryginalny zapłon opierający się na rozdzielaczu zapłonu,musiał zostać zmieniony, ponieważ aparat nie mieścił się w komorze silnika. Zastosowałem sterownikz Lanci Delty II IAW 8F-52 który jest do zapłonu bezstykowego na zespolonej cewce. I moim pytaniem a zarazem prośbą jest aby ktoś kto posiada taki silnik podał mi informacje dotyczące tego koła zapłonowego. Pozdrawiam.

Re: Delta II 1.8 8v DOHC koło zapłonowe.

: 20 gru 2017, 21:21
autor: Frodoo
Może inaczej, czy jest jakiś użytkownik co posiada Lancia delta II 1.8 8v dohc na cewce zespolonej zamiast aparatu zapłonowego?

Re: Delta II 1.8 8v DOHC koło zapłonowe.

: 20 gru 2017, 23:31
autor: Rapeek
Właśnie przypomniałem sobie, że mam gdzieś taki silnik. Z tego co pamiętam to na kole są takie cztery wypusty do czujnika, jutro sprawdzę dokładnie.

Re: Delta II 1.8 8v DOHC koło zapłonowe.

: 21 gru 2017, 1:41
autor: PastorFSO
Te mi się wydawało że ma 4 wypustki, ale sprawdziłem na zdjęciu jak było w mojej Delcie z takim silnikiem i okazuje się, że koło jest z dużą ilością ząbków.
4 ząbki były chyba w 2.0 16v z układem Bosch

Zdjęcia miały pokazywać raczej rdzę, przypadkiem załapało się koło pasowe.

Obrazek

Obrazek

Re: Delta II 1.8 8v DOHC koło zapłonowe.

: 21 gru 2017, 8:33
autor: schab
PastorFSO pisze: 21 gru 2017, 1:41 Te mi się wydawało że ma 4 wypustki, ale sprawdziłem na zdjęciu jak było w mojej Delcie z takim silnikiem i okazuje się, że koło jest z dużą ilością ząbków.
4 ząbki były chyba w 2.0 16v z układem Bosch
Zdjęcia miały pokazywać raczej rdzę, przypadkiem załapało się koło pasowe.
Na drugim zdjęciu w głębi widać to koło z zębatym wieńcem impulsatora . Najistotniejsze jest to , że w jednym miejscu są zeszlifowane 2 - 3 zęby, a z kolei układ otworów , którymi to koło jest mocowane do wału silnika - pozwala na założenie go tylko w jednej pozycji. - Na siłę da się je obrócić o 90 , czy 180' , ale wtedy silnik nie odpali.
Frodoo pisze: Wita. Jestem nowym użytkownikiem na forum, wiec jeśli źle wybrałem dział to z góry przepraszam.
Sytuacja przedstawia się następująco :
Posiadam Łade Nive ze swap-em silnika 1.8 dohc z Lanci delty II. Moim problemem jest to iż oryginalny zapłon opierający się na rozdzielaczu zapłonu,musiał zostać zmieniony, ponieważ aparat nie mieścił się w komorze silnika. Zastosowałem sterownikz Lanci Delty II IAW 8F-52 który jest do zapłonu bezstykowego na zespolonej cewce. I moim pytaniem a zarazem prośbą jest aby ktoś kto posiada taki silnik podał mi informacje dotyczące tego koła zapłonowego. Pozdrawiam.
Nie wiem jaki właściwie masz silnik , bo na silniku 1,8 8V nie było rozdzielacza zapłonu ( były w DOHC 1,6 8V ; 2,0 8V ; 2,0 16V ) , ani jednej zespolonej cewki ( taka była na 1,6 16V i 2,0 16V turbo ) , tylko dwie podwójne cewki. Sterownik IAW 8F-52 pochodzi z takiej Delty
Wiem że aparat nie mieści ci się w Ładzie w komorze silnika bo wchodzi w ścianę grodziową / nagrzewnicę i faktycznie dla ciebie rozwiązanie z bezrozdzielaczowym zapłonem byłoby niezłym wyjściem.

Re: Delta II 1.8 8v DOHC koło zapłonowe.

: 22 gru 2017, 20:44
autor: Frodoo
Silnik to 1.8 8v fiat tempra konstrukcja ta sama lecz z aparatem na wałku wydechu, koło mam dorobione lecz ilość zębów oraz średnica nie pozwala na poprawną prace, oraz osiągniecie pełnej mocy, i to tłumaczy pojawienie się na waszym forum ;)

Re: Delta II 1.8 8v DOHC koło zapłonowe.

: 22 gru 2017, 21:14
autor: schab

Re: Delta II 1.8 8v DOHC koło zapłonowe.

: 22 gru 2017, 23:09
autor: Frodoo
A czy jest ono na sprzedaż? Byłbym zainteresowany.