Witajcie.
Kolejny temat - mam trochę czasu, doprowadzam Kappę do względnego ideału.
Pacjent: Lancia Kappa, 2.4 jtd, 1998.
Objawy:
-piszczenie w tylnym kole, słyszalne przy prędkościach 40-70km/h, rytmiczne wraz z obrotem koła, czasem (rzadko) stały pisk
-chwilowo pomaga depnięcie na hamulec, na dłużej (ale też krótko) zaciągnięcie ręcznego podczas jazdy na 2-3 sekundy, oczywiście delikatne, nie do oporu
-piszczenie cichnie na rondach, przy mocniejszym skręcaniu..
Co zostało zrobione:
-nowiutkie tarcze i klocki (ABE)
-zaciski rozbierane, czyszczone, smarowane, sprawdzony tłoczek i uszczelki, nie wymagają regeneracji według słów mojego mechanika
-łożyska tylne sprawdzone, brak luzu
Co to może być? Nadal obstawiam, że coś z zaciskiem.
Faraon (któremu należą się ogromne podziękowania za ciągłe odbieranie telefonów ode mnie ) zasugerował, by jeszcze raz rozłożyć zacisk, wyczyścić na igłę i wymienić gumkę-osłonkę tłoczka, która ma za zadanie wspomagać cofanie tłoczka.
Ręczny działa, ale może też on jakoś przytrzymuje? Linki raczej stare, w zimie zdarza im się zamarznąć.
Pozdrawiam
Kappa 2.4JTD 1998 - piszczenie w tylnym prawym kole
Kappa 2.4JTD 1998 - piszczenie w tylnym prawym kole
Aktualnie: Lancia Kappa 2.4JTD, sedan, 1998 rok.
Re: Kappa 2.4JTD 1998 - piszczenie w tylnym prawym kole
To czy linki od ręcznego nie trzymają to można sprawdzić w prosty sposób-spojrzeć na dźwignie przy zaciskach czy odbijają do końca.
Co do zacisków-prowadnice też chodzą jak trzeba?
Jak wszystko wyżej ok. to może jeszcze raz klocki wymienić...
Co do zacisków-prowadnice też chodzą jak trzeba?
Jak wszystko wyżej ok. to może jeszcze raz klocki wymienić...
KAPPA TDS & JTD
Re: Kappa 2.4JTD 1998 - piszczenie w tylnym prawym kole
Linki sprawdzone - sprawne, odbijają. Dziś zregenerowane zostały zaciski według porad faraona, nowe tłoczki, mimo, ze stare wyglądały naprawdę dobrze. I wszystko wskazuje na to, ze pomogło. Przed zabiegiem ciężko było obrócić kołami z tylu (szczególnie prawym), po zabiegu można jedna ręka tarcze obrócić. Coś jeszcze troszkę trzyma - w planach wymiana przewodów hamulcowych, no i nigdy więcej hamulców od ABE.
Aktualnie: Lancia Kappa 2.4JTD, sedan, 1998 rok.