Kappa - wymiana tulei wahacza wzdłużnego tył (mała)
: 04 kwie 2017, 17:39
Witam
Wymiana tulei wahacza wzdłużnego w Lancii Kappa. Objaw to stukanie oraz niepewne prowadzenie w zakrętach.
Pod zdjęciami zamieściłem opis przebiegu pracy. Pacjent to tuleja wahacza wzdłużnego tył. Na zdjęciu nowa tuleja oraz zużyta. Odkręcamy koło. Odkręcamy zacisk który przymocowany jest na 2 śruby, klucz 13. Zacisk połóżmy za drążku tak, aby nie przeszkadzał podczas pracy. Jeśli tarcza trzyma się mocno, trzeba "puknąć" gumowym młotkiem w tarczę kilka razy. Sama tarcza schodzi bez demontażu jarzma. Dostęp do śruby przy tulei utrudnia nam osłona. Żeby się jej pozbyć wystarczy odkręcić jarzmo (2 śruby) oraz czujnik ABS, śruba od ABS'u u mnie była zapieczona i zdecydowałem się na odgięcie osłony tak aby mieć dobry dostęp do tulei. Śrubę odkręcamy kluczem 19 i cały wahacz odsuwamy aby nie przeszkadzał w dalszej pracy. Zewnętrzna część tulei oddzieliła się od środkowej i pozostała w zwrotnicy. Trzeba się jej pozbyć aby umożliwić montaż nowej tulei.
Wymiana tulei wahacza wzdłużnego w Lancii Kappa. Objaw to stukanie oraz niepewne prowadzenie w zakrętach.
Pod zdjęciami zamieściłem opis przebiegu pracy. Pacjent to tuleja wahacza wzdłużnego tył. Na zdjęciu nowa tuleja oraz zużyta. Odkręcamy koło. Odkręcamy zacisk który przymocowany jest na 2 śruby, klucz 13. Zacisk połóżmy za drążku tak, aby nie przeszkadzał podczas pracy. Jeśli tarcza trzyma się mocno, trzeba "puknąć" gumowym młotkiem w tarczę kilka razy. Sama tarcza schodzi bez demontażu jarzma. Dostęp do śruby przy tulei utrudnia nam osłona. Żeby się jej pozbyć wystarczy odkręcić jarzmo (2 śruby) oraz czujnik ABS, śruba od ABS'u u mnie była zapieczona i zdecydowałem się na odgięcie osłony tak aby mieć dobry dostęp do tulei. Śrubę odkręcamy kluczem 19 i cały wahacz odsuwamy aby nie przeszkadzał w dalszej pracy. Zewnętrzna część tulei oddzieliła się od środkowej i pozostała w zwrotnicy. Trzeba się jej pozbyć aby umożliwić montaż nowej tulei.