Strona 1 z 2

Kappa 2.0 20v - dolot

: 12 sty 2017, 22:51
autor: Gibson62
Cześć wam forumowicze :D
Pojawił się mały(?) problem. Kappa dzisiaj dała mi strzał z wydechu, dość potężny (podejrzewam, że to przez przytrzymanie jej dłużej na dwójce na niedogrzanym silniku, ale nie w tym rzecz). Silnik zaczął mi inaczej warczeć (tu się już pojawiły myśli samobójcze, że po raz 4 w przeciągu 7 miesięcy będę musiał spawać wydech) i lancia mnie zaskoczyła czymś zupełnie nowym. Stało się to co poniżej:

Obrazek

Ogólnie chciałbym się dowiedzieć, jak brzmi fachowa nazwa tej części. Klejone to było jeszcze przez poprzedniego właściciela, dość solidnym klejem (sprawdzałem wytrzymałość), ale przez ostatnie mrozy musiało mu się trochę na tej wytrzymałości stracić.

No i drugie pytanie: W planach mam również wymianę filtru powietrza i czy nie byłoby lepszym rozwiązaniem w miejscu uszkodzonej części ze zdjęcia zamontowanie filtra stożkowego? Jak by to mogło ew. wpłynąć na pracę silnika?

Re: Kappa 2.0 20V - Dolot

: 12 sty 2017, 23:05
autor: Maniak
Rezonator, się to wabi. Stożek to raczej niżej przed przepływką na dole w puchę, tylko po co wydziwiać : gafa :
Mam oryginał, mogę się podzielić, sprzedać 8-O
Pozdrawiam brać klubowiczów : ok2 :

Re: Kappa 2.0 20V - Dolot

: 12 sty 2017, 23:16
autor: Gibson62
Połatałem ostatnio wycieki i mam zamiar (jak się ociepli) przysiąść i poczyścić trochę pod maską. Dodać trochę estetyki :D odnoszę wrażenie, że stożek by po prostu ładniej się tam wpasował - stąd TO pytanie.

Re: Kappa 2.0 20v - dolot

: 13 sty 2017, 6:51
autor: Borek
Co tu ma estetyka do rzeczy, jeżeli i tak musisz filtr schować w obudowie? Jeżeli wywalisz całą oryginalną puszkę i zwyczajnie pod przepływką dokręcisz filtr stożkowy, to oprócz "ładnego wyglądu" (bo nic tak nie kłuje w oczy jak piękny nowy element skręcony ze starymi, zakurzonymi) dorobisz się gorszych osiągów. ;)

Re: Kappa 2.0 20v - dolot

: 13 sty 2017, 12:00
autor: facio
Filtr nie może być zamontowany przed przepływomierzem gdyż nie bedzie miał możliwości pracować.

Re: Kappa 2.0 20v - dolot

: 13 sty 2017, 12:28
autor: Maniak
facio pisze: 13 sty 2017, 12:00 Filtr nie może być zamontowany przed przepływomierzem gdyż nie bedzie miał możliwości pracować.
W tym przypadku za przepływką nie przed : gafa :
Musi być montowany przed :!:
Pozdrawiam brać klubowiczów : ok2 :

Re: Kappa 2.0 20v - dolot

: 13 sty 2017, 14:15
autor: Tofik
Borek pisze: 13 sty 2017, 6:51 Jeżeli wywalisz całą oryginalną puszkę i zwyczajnie pod przepływką dokręcisz filtr stożkowy, to oprócz "ładnego wyglądu" (bo nic tak nie kłuje w oczy jak piękny nowy element skręcony ze starymi, zakurzonymi) dorobisz się gorszych osiągów. ;)
Rozwiniesz myśl? Bo moim zdaniem jest to idywidualna sprawa dla kazdej jednostki a coś czuje ze nikt tu porzadnych testow na hamowni nie przeprowaszal z Kappą i przynajmniej dwoma rodzajami filtrow w roli głównej


Facio - w ktorym aucie z ciekawosci zapytam widziałeś przeplywomierz zamontowany przed filtrem powietrza ?

Re: Kappa 2.0 20v - dolot

: 13 sty 2017, 14:25
autor: FXX
Tofik pisze: 13 sty 2017, 14:15Facio - w ktorym aucie z ciekawosci zapytam widziałeś przeplywomierz zamontowany przed filtrem powietrza ?
Też się nad tym zastanawiam... :roll: :roll: :roll:

Re: Kappa 2.0 20v - dolot

: 13 sty 2017, 15:36
autor: facio
Kolejność -filtr powietrza, przepływomierz ,kolektor ,taka musi być kolejność, a tam kolega napisał że chciał zamontować filtr powietrza w miejsce rury dolotowej do kolektora .

Re: Kappa 2.0 20v - dolot

: 13 sty 2017, 16:23
autor: Gibson62
Przepływomierz mam zaraz za tym uszkodzonym rezonatorem, więc tu nie było by problemów.

Maniak - o ten rezonator odezwę się pod koniec miesiąca (tak mi wypłata przyjdzie). Tymczasem, żeby nie syfić układu brudnym powietrzem, ktoś poleci jakiś porządny klej którym w domowych warunkach będę mógł to posklejać?

Re: Kappa 2.0 20v - dolot

: 13 sty 2017, 16:40
autor: topcio
Maniak pisze:Ogólnie chciałbym się dowiedzieć, jak brzmi fachowa nazwa tej części.
U nas "na wschodzie" mówi się akumulator powietrza.
Tofik pisze:Rozwiniesz myśl? Bo moim zdaniem jest to idywidualna sprawa dla kazdej jednostki a coś czuje ze nikt tu porzadnych testow na hamowni nie przeprowaszal z Kappą i przynajmniej dwoma rodzajami filtrow w roli głównej
Poza testami drogowymi zapewne nikt, aczkolwiek wszyscy właściciele stożków, których pytałem w wrażenia z jazdy wskazują na spadek osiągów w dolnym zakresie obrotów i poprawę w górnych.

Re: Kappa 2.0 20v - dolot

: 13 sty 2017, 17:03
autor: facio
Możesz ten tłumik szmerów czasowo zastąpić rurą pcw tylko średnica żeby była podobna.

Re: Kappa 2.0 20v - dolot

: 13 sty 2017, 17:04
autor: Maniak
Gibson62 pisze: 13 sty 2017, 16:23 Przepływomierz mam zaraz za tym uszkodzonym rezonatorem, więc tu nie było by problemów.

Maniak - o ten rezonator odezwę się pod koniec miesiąca (tak mi wypłata przyjdzie). Tymczasem, żeby nie syfić układu brudnym powietrzem, ktoś poleci jakiś porządny klej którym w domowych warunkach będę mógł to posklejać?
Żeby nie łapało syfu to proponuję zamontować rurę pcv i nie bawić się w klejenie. :roll:
A przepływka cała jest po takim pierdut : gafa :
Pozdrawiam brać klubowiczów : ok2 :

Re: Kappa 2.0 20v - dolot

: 13 sty 2017, 17:37
autor: Tofik
topcio pisze: 13 sty 2017, 16:40
Maniak pisze:Ogólnie chciałbym się dowiedzieć, jak brzmi fachowa nazwa tej części.
U nas "na wschodzie" mówi się akumulator powietrza.
Tofik pisze:Rozwiniesz myśl? Bo moim zdaniem jest to idywidualna sprawa dla kazdej jednostki a coś czuje ze nikt tu porzadnych testow na hamowni nie przeprowaszal z Kappą i przynajmniej dwoma rodzajami filtrow w roli głównej
Poza testami drogowymi zapewne nikt, aczkolwiek wszyscy właściciele stożków, których pytałem w wrażenia z jazdy wskazują na spadek osiągów w dolnym zakresie obrotów i poprawę w górnych.
Śmieszna nazwa z tym "akumulatorem" powietrza, bo jak niby ta część ma akumulowac czyli, gromadzić/przechowywać powietrze ? Zupelnie nietrafione nazewnictwo :) ale co poradzić niektorzy zakladaja ogrzewanie postojowe "dewasto" inni oslone przegubu "marżete" :)

Co do stożka, to wlasnie mozna sobie tak gdybać bez przeprowadzenia pomiarow przed i po. Z doświadczenia wiem ze do Hondy wstawisz zamiast oryginalnego dolotu kawałki rurki i kolanek kanalizacyjnych z Castoramy za 20zl i byle stożek i dostajesz kilka ekstra KM i to czasem niemało bo i zdarzaly sie przypadki ze i dyszka wpadla. Kiedys kolega spedzil pol dnia na testach na hamowni filtrow do swojego Mitsubishi. Odniesieniem byl wynik na seryjnym papierzaku. Po zastosowaniu sportowej wkladki K&N moc wzrosla niewiele chyba z 1-2 KM, na stożku nie zmienila sia a na na gabce ITG wzroslo chyba z tego co pamiętam o 3-4KM. Także co silnik to inne wyniki moim zdaniem, znam jednostki w ktorych wrecz nie należy modyfikować seryjnych odlotów bo bez odpowiedniej wiedzy to sie raczej pogorszy niz poprawi.

Maniak dobrze mowi, wywal ten rezonator wstaw kawalek rury w jego miejsce, nie sądzę żebyś odczuł jego brak

Re: Kappa 2.0 20v - dolot

: 13 sty 2017, 17:42
autor: Johnny
Na zwykłej rurze będzie fajny bulgot ;-)