Strona 1 z 2

Kappa 2.0 VIS - linia CAN

: 04 sty 2017, 16:14
autor: Arek175
Witam. Zgłaszam się do Was z prośbą o wyjaśnienie mi co mechanik mi pokombinowal heh. Miałem sytuacje ze Kappa nie chciała odpalić pewnego dnia. Immo świeciło i lipa. Auto na hol. Przy okazji stwierdzili że czujnik położenia wału był uszkodzony. Teraz kontrolka immo wcale nie świeci i nie mruga. Powiedzieli że wyłączyli immo.
Ale właśnie zauważyłem że (chyba dobrze myśle) linia, szyna, magistrala CAN nie działa. Czyli jak otworze drzwi to nie mam checka na zegarach, odłączyłem żarówkę i też nie miałem żadnej sygnalizacji.
Póki co auto jeździ ale za jakiś czas chce wszystko przywrócić jak było razem z immo. Czyli bym musiał wymienić ECU, sterownik immo i kluczyk?

Re: Kappa 2.0 Vis linia can

: 04 sty 2017, 17:06
autor: volf
W kappie nie ma magistrali CAN, komunikacja jest po KKL.
Na Twoim miejscu wróciłbym do tego mechanika i niech naprawia, bo jakoś nie widzę związku wyłączenia immo z nie działającym w ogóle checkiem. Obawiam się, że wymiana "kitu startowego" nie naprawi problemu ale może się mylę...

Re: Kappa 2.0 Vis linia can

: 04 sty 2017, 18:43
autor: Arek175
A ja myślałem że jest. Bo zawsze jak jakaś żarówka padła to miałem komunikat na infocenter no i check pierw migal a potem świecił na stałe. Czyli było prawidłowo nie? "Kit startowy" czyli ECU, immo i kluczyk?

Re: Kappa 2.0 Vis linia can

: 04 sty 2017, 19:24
autor: Borek
Od testowania żarówek jest moduł IGE, białe lub czarne pudełko w nogach kierowcy. Samo w sobie na pewno jest podpięte, bo bez niego światła zewnętrzne w ogóle nie działają - pytanie czy jest wpięty do infocenter. Zacząłbym chyba od kontroli wtyczek z tyłu infocenter...

Co do immo to rozróżnijmy dwie rzeczy - żółta kontrolka w zegarach (taka z kluczem) i zielona przy nawiewach. Ta przy nawiewach na pewno jest od alarmu (wyłącza się go w bagażniku po prawej, śmieszny kluczyk jest od tego) i nie wiem jak to współpracuje z immo. Ja mam alarm wyłączony bo jest uszkodzony i ssie prąd (chyba), kontrolka przy nawiewach nie działa ale ta żółta w zegarach nadal gra. Dlatego pytanie co oni tak naprawdę odłączyli, bo wychodzi że pół samochodu.

Re: Kappa 2.0 Vis linia can

: 04 sty 2017, 19:27
autor: Maniak
Ecu, immo, pluskwy.......mam mogę się podzielić. Moduł IGE, biały, czarny też jest. Co tylko se życzysz 8-O
Pozdrawiam brać klubowiczów : ok2 :

Re: Kappa 2.0 Vis linia can

: 04 sty 2017, 19:58
autor: volf
Borek pisze:

Co do immo to rozróżnijmy dwie rzeczy - żółta kontrolka w zegarach (taka z kluczem) i zielona przy nawiewach. Ta przy nawiewach na pewno jest od alarmu (wyłącza się go w bagażniku po prawej, śmieszny kluczyk jest od tego) i nie wiem jak to współpracuje z immo...
W przedliftowych nie było kontrolki w zegarach, jej rolę pełniła ta przy nawiewach. Tam jest dioda dwubarwna i zielony kolor był dla immo a czerwony dla alarmu, o ile ten był oczywiście.

A co do kitu to tak, o to chodzi.

Re: Kappa 2.0 Vis linia can

: 04 sty 2017, 20:27
autor: Arek175
Zoltej kontrolki kluczyka na zegarach nigdy nie widzialem, nie zapalalo mi sie to. Przy sprawnym immo jedynie zielona przy nawiewach migala a gdy odpalilem silnik to gasla. Wiem ze dobierali sie do ECU i programowali jakas kosc. EPROM ktory jest programowalny tylko raz.
Dobierali sie tez do anteny przy stacyjce i kierownica byla w pozycji takiej ze zegary mozna wyjac. Zerkne na te cale IGE czy tam wszystko podlaczone. Bo mam nadzieje ze nie jest to tak, ze wgral jakis zwykly wsad, check sie swiecil caly czas to odlutowal diode.

Re: Kappa 2.0 Vis linia can

: 04 sty 2017, 20:49
autor: volf
Masz przy otwartych drzwiach komunikat na infocenter o ich otwarciu a checka nie ma-dobrze zrozumiałem?

Re: Kappa 2.0 Vis linia can

: 04 sty 2017, 21:39
autor: Borek
Jeśli działają światła to IGE musi być podłączone... albo zamiast niego może być chyba odpowiednia kombinacja kabelków pomiędzy wtyczkami. :D

Re: Kappa 2.0 Vis linia can

: 04 sty 2017, 21:52
autor: Arek175
Infocenter wyswietla wszystko, teraz dokladnie sprawdzilem. Czerwony check sie nie zapala wcale. Wczoraj jak podlaczylem auto kablem do PC to zadnych bledow nie bylo. Lecz MES, w ostatniej zakladce "testy" z niepowodzeniem przeprowadzilem test kompresora klimy, przekaznika VIS i chyba nastawnika przepustnicy. Co wczesniej dalo sie wykonac z powodzeniem. Ja mysle ze cos z tym wsadem jest nie tak.

Re: Kappa 2.0 Vis linia can

: 04 sty 2017, 22:03
autor: volf
Stawiam na licznik-znaczy odlutowana dioda :lol:
Dla pewności możesz zasymulować jakiś błąd w silniku powodujący zapalenie checka (odłączając dajmy na to jakiś czujnik) i jak się nie zapali to raczej coś pokombinowali z licznikiem...

Re: Kappa 2.0 Vis linia can

: 04 sty 2017, 22:17
autor: Arek175
Czyli generalnie moge np. na odpalonym odlaczyc przeplywomierz?

Re: Kappa 2.0 Vis linia can

: 04 sty 2017, 23:37
autor: Rapeek
Arek175 pisze:... "Kit startowy" czyli ECU, immo i kluczyk?
W Kappie przedliftowej kluczyk (transporder) jest powiązany tylko z centralką immo, ECU można podłączyć z innej Kappy, przetestowałem to na dwóch autach, mojej poprzedniej 2,4 i drugiej kolegi. Immo w nich działało bo po wyjęciu transpordera z kluczyka żadna nie odpalała. Także kit startowy to transporder i centralka immo.

Re: Kappa 2.0 Vis linia can

: 05 sty 2017, 9:00
autor: Arek175
Bardzo mi pomagacie Panowie. Nawet zdumiony jestem zainteresowaniem 8-O Dziękuję. Wczoraj nie dało mi to spokoju i dogrzebałem się do zielonej diody immo. Była odłączona. Po podłączeniu jej, bez kluczyka w stacyjce zaczęła ładnie mrugać. Po przekręceniu kluczyka na zapłon świeci cały czas i auto normalnie odpala. Po wyciągnięciu transpondera też odpala(gdzieś mi spadł ehh akurat z czerwonego klucza). Na odpalonym odłączyłem żółty moduł immo pod fotelem i normalnie auto pali. Będę sukcesywnie zamieszczał to co uda mi się odkryć.
Myślicie ze zestaw uruchomieniowy z ecu z 98r da rade? moja jest z 97r.

Re: Kappa 2.0 Vis linia can

: 05 sty 2017, 21:51
autor: Borek
Fajny "mechanik" ci się trafił, kurde bele... : cenzura :