Thesis 2.0 20vT 185KM - porady przed zakupem
Moderator: stabraf
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 35
- Rejestracja: 24 mar 2015, 20:43
- Imię: Marcel
- Lokalizacja: Częstochowa
Thesis 2.0 20vT 185KM - porady przed zakupem
Witam serdecznie, na wstępie dodam iż jestem kompletnie zielony i chciałbym zadać pare pytań na temat Thesisa Bardzo spodobało mi się to auto względem ceny i wypasu ale brakuje mi pewnych informacji.
Chciałbym zakupić Thesisa z silnikiem 2.0 185km oczywiscie z czasem zagazować teraz pytania:
1)Jak ona reaguje z gazem?
2)Czy ten silnik jest wadliwy i jak wygląda z częsciami (cenowo)?
3)Kwestia wypasu czy są jakieś wersje wypasowe z tym silnikiem i jakie?
4)Czy jest w manualu bo takiej prostej odpowiedzi znaleŹĆ nie mogę?
5)Czy jest odpowiednio silna względem masy, chodzi mi o to iż mam swoją piękną lybre 1.6 105KM ale jak włacze klime to juz sie nie poszaleje i chodzi jak czołg ledwo się rusza :c i czy w thesisie bedzie to samo.
To chyba najważniejsze rzeczy które mnie interesują oczywiscie najwazniejsze pytanie czy się opłaca i czy są awaryjne bo moja piękna lybra od 2 lat śmiga i oprócz wymiany zbiorniczka wody i podstawowych rzeczy olej itd. nic nie musze zmieniać bo nic się nie psuje :> Dlatego prosiłbym kogoś kto ma dużą i obszerną wiedze na temat tego autka dziękuję!
Chciałbym zakupić Thesisa z silnikiem 2.0 185km oczywiscie z czasem zagazować teraz pytania:
1)Jak ona reaguje z gazem?
2)Czy ten silnik jest wadliwy i jak wygląda z częsciami (cenowo)?
3)Kwestia wypasu czy są jakieś wersje wypasowe z tym silnikiem i jakie?
4)Czy jest w manualu bo takiej prostej odpowiedzi znaleŹĆ nie mogę?
5)Czy jest odpowiednio silna względem masy, chodzi mi o to iż mam swoją piękną lybre 1.6 105KM ale jak włacze klime to juz sie nie poszaleje i chodzi jak czołg ledwo się rusza :c i czy w thesisie bedzie to samo.
To chyba najważniejsze rzeczy które mnie interesują oczywiscie najwazniejsze pytanie czy się opłaca i czy są awaryjne bo moja piękna lybra od 2 lat śmiga i oprócz wymiany zbiorniczka wody i podstawowych rzeczy olej itd. nic nie musze zmieniać bo nic się nie psuje :> Dlatego prosiłbym kogoś kto ma dużą i obszerną wiedze na temat tego autka dziękuję!
Ostatnio zmieniony 30 sie 2016, 21:51 przez Dudi, łącznie zmieniany 4 razy.
Powód: Prosimy tytułować posty zgodnie z zasadami! Regulamin działu technicznego! Prosimy umieszczać posty w odpowiednim dziale!
Powód: Prosimy tytułować posty zgodnie z zasadami! Regulamin działu technicznego! Prosimy umieszczać posty w odpowiednim dziale!
Re: Lancia Thesis porada
Czy się opłaca?-to raczej jak byś ją na taksówkę wziął to może to pytanie miałoby sensmgziombel pisze:...najwazniejsze pytanie czy się opłaca...
W każdym razie jeśli szukasz tanizny w sensie kosztów eksploatacji to chyba nie tędy droga
Poczytaj na forum, choćby o kosztach zawieszenia, jest drożej niż w mercu s-klasie
KAPPA TDS & JTD
- Snail
- Sekretarz
- Posty: 4424
- Rejestracja: 10 wrz 2012, 22:01
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Starachowice / Poznań
Re: Lancia Thesis porada
To, że jest dobrze wyposażona i we w miarę dobrej cenie to nie wszystko.
Utrzymanie może być / jest kosztowne. Nijak ma się do kosztów utrzymania Lybry.
Utrzymanie może być / jest kosztowne. Nijak ma się do kosztów utrzymania Lybry.
Moja Lancia się nie psuje. Ona jest po prostu notorycznie udoskonalana...
-
- Klubowicz
- Posty: 2661
- Rejestracja: 25 sty 2008, 0:00
- Imię: Artur
- Lokalizacja: Wałcz / Dobino / ZWA
Re: Thesis 2.0 185KM - porady przed zakupem
1. Jak założysz gaz to będzie odpowiednio reagować na gaz
Pamiętaj, że tu jest turbinka i nie oszczędzaj na podzespołach gazowych
Ja osobiście na w 3 z 4 Thesisów 2.0T miałem gaz i nie narzekam.
2. Czy silnik jest wadliwy...hmmm na pewno trzeba o niego dbać, czyli pilnuj stanu oleju, nie pałować jak jest zimny, zmieniać olej średnio co 10tys, dobry fitr oleju i będzie pięknie
Ja używam Valvoline 10w60 + Mann W7003
3. Wypas...hmmm każda Thesis ma różną konfigurację wyposażenia, Emblema to bogatsza wersja przy 2.0T, warto mieć Lusterka fotochrom, pełną elektryke siedzeń, zestaw głośnomówiący, nagłośnienie Bose, szyberdach dla bajeru
4. 2.0T występuje tylko w manualu.
5. Wydaje mi się, że stosunek mocy do wagi mile Cię zaskoczy, naprawdę sympatycznie to jedzie przy rozsądnych spalaniu gazu na poziomie 11-14l w zależności od stylu jazdy i terenu po jakim sie poruszamy.
Znajdziesz mnóstwo informacji na forum, silniki myślę, że po części możesz znać z Lybry ponieważ niemalże bliźniacze występują w Lybrze 2.0 VIS też 5 cylindrów.
Koszta części jak w każdym aucie tej klasy tanie może nie są, ale jak wsiadasz do Thesis i poczujesz ten komfort oraz spojrzenia innych na drodze to o kosztach się zapomina.
Teraz pytanie kto Ci ma naprawiać autko? Jeżeli sam to sprawa jasna i nie będzie tak boleć, gorzej jak trafisz na warsztaty które dopiero będą się uczyć na Twoim autku.
W Lybrze co tu dużo pisać jest znacznie mniej do psucia się, więc ciężko Thesis postawić obok Lybry jeśli chodzi o awaryjność.
Masz już jakieś konkretne egzemplarze 2.0T na oku?
W jakim przedziale cenowym szukasz?
Pamiętaj, że tu jest turbinka i nie oszczędzaj na podzespołach gazowych
Ja osobiście na w 3 z 4 Thesisów 2.0T miałem gaz i nie narzekam.
2. Czy silnik jest wadliwy...hmmm na pewno trzeba o niego dbać, czyli pilnuj stanu oleju, nie pałować jak jest zimny, zmieniać olej średnio co 10tys, dobry fitr oleju i będzie pięknie
Ja używam Valvoline 10w60 + Mann W7003
3. Wypas...hmmm każda Thesis ma różną konfigurację wyposażenia, Emblema to bogatsza wersja przy 2.0T, warto mieć Lusterka fotochrom, pełną elektryke siedzeń, zestaw głośnomówiący, nagłośnienie Bose, szyberdach dla bajeru
4. 2.0T występuje tylko w manualu.
5. Wydaje mi się, że stosunek mocy do wagi mile Cię zaskoczy, naprawdę sympatycznie to jedzie przy rozsądnych spalaniu gazu na poziomie 11-14l w zależności od stylu jazdy i terenu po jakim sie poruszamy.
Znajdziesz mnóstwo informacji na forum, silniki myślę, że po części możesz znać z Lybry ponieważ niemalże bliźniacze występują w Lybrze 2.0 VIS też 5 cylindrów.
Koszta części jak w każdym aucie tej klasy tanie może nie są, ale jak wsiadasz do Thesis i poczujesz ten komfort oraz spojrzenia innych na drodze to o kosztach się zapomina.
Teraz pytanie kto Ci ma naprawiać autko? Jeżeli sam to sprawa jasna i nie będzie tak boleć, gorzej jak trafisz na warsztaty które dopiero będą się uczyć na Twoim autku.
W Lybrze co tu dużo pisać jest znacznie mniej do psucia się, więc ciężko Thesis postawić obok Lybry jeśli chodzi o awaryjność.
Masz już jakieś konkretne egzemplarze 2.0T na oku?
W jakim przedziale cenowym szukasz?
JEST:
2x Lancia Kappa Coupe 3.0V6 + LPG
Lancia Phedra 2.0 + LPG
BYŁO:
Kilka x Lancia Thesis 2.0T
Lancia Thesis 3.0V6
2x Lancia Kappa 2.0 VIS
2x Lancia Kappa Coupe 3.0V6 + LPG
Lancia Phedra 2.0 + LPG
BYŁO:
Kilka x Lancia Thesis 2.0T
Lancia Thesis 3.0V6
2x Lancia Kappa 2.0 VIS
- Bartek-Lodz
- Klubowicz
- Posty: 2275
- Rejestracja: 20 cze 2010, 9:08
- Imię: Bartek
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Thesis 2.0 20v 185KM - porady przed zakupem
Artur już napisał konkretnie i wyczerpująco.
Ja tylko dodam, że jak masz olej w głowie to utrzymanie takiego auta nie jest aż tak kosztowne jak mówią ale jak brak Ci oleju i do tego jesteś zielony z mechaniki to jeżeli nie masz za mechanika dobre kumpla co zna się na Thesis to musisz się zastanowić bo nieznający Thesisa mechanik łatwo podczas naprawy jednego popsuje Ci trzy inne rzeczy.
Ja tylko dodam, że jak masz olej w głowie to utrzymanie takiego auta nie jest aż tak kosztowne jak mówią ale jak brak Ci oleju i do tego jesteś zielony z mechaniki to jeżeli nie masz za mechanika dobre kumpla co zna się na Thesis to musisz się zastanowić bo nieznający Thesisa mechanik łatwo podczas naprawy jednego popsuje Ci trzy inne rzeczy.
Wynajem aut, auta do ślubu - imprezy okolicznościowe - pojazdy zastępcze z OC sprawcy - pomoc w dochodzeniu roszczeń od ubezpieczycieli
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG, Thesis 3.0 V6 2002 [215] PB+LPG, Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG, Thesis Sportiva 2006 [200KM], Thesis Sportiva 2008 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2008 [185KM], Phedra 2.0 JTD 2005 [110KM], Citroen C8 2.0 JTD 2005 [109KM], Audi A6 C7 2.0 Ultra 2014 [190KM], Audi A8 D3 3.0 2008 [300 KM], Audi S8 D3 5.2 2007 [520 KM],Porsche Cayenne Turbo S 2003 [550 KM]
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG, Thesis 3.0 V6 2002 [215] PB+LPG, Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG, Thesis Sportiva 2006 [200KM], Thesis Sportiva 2008 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2008 [185KM], Phedra 2.0 JTD 2005 [110KM], Citroen C8 2.0 JTD 2005 [109KM], Audi A6 C7 2.0 Ultra 2014 [190KM], Audi A8 D3 3.0 2008 [300 KM], Audi S8 D3 5.2 2007 [520 KM],Porsche Cayenne Turbo S 2003 [550 KM]
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 35
- Rejestracja: 24 mar 2015, 20:43
- Imię: Marcel
- Lokalizacja: Częstochowa
Re: Thesis 2.0 20VT 185KM - porady przed zakupem
'jestem zielony na temat thesisa" - nie oznacza ze jestem zielony na temat mechaniki, skonczyłem szkołe mechaniczną ale wiadomo jakicHś super umiejetnosci nie posiadam ale mam tate mechanika
Głównie chodzi mi o awaryjność koszt częsci i eksploatacje
AUFER dziękuje za rozpisanie wszystkiego! na takie wypowiedzi czekałem ale czekam na wiecej odpowiedzi
Głównie chodzi mi o awaryjność koszt częsci i eksploatacje
AUFER dziękuje za rozpisanie wszystkiego! na takie wypowiedzi czekałem ale czekam na wiecej odpowiedzi
Ostatnio zmieniony 30 sie 2016, 20:35 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: jakiCHś!!!
Powód: jakiCHś!!!
- Wilkin
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 5284
- Rejestracja: 02 lis 2009, 21:40
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Pruszków
- Kontakt:
Re: Thesis 2.0 20VT 185KM - porady przed zakupem
Moim skromnym zdaniem - awaryjność nie wykracza ponad poziom Passata B6 , ceny części również.
Minusem dużym jest dostępność części - tu B6 bije thesis na głowę.
Przyjemność z poruszania się jedynym takim - bezcenna
Przy okazji , nie kupuję w najbliższej przyszłości Thesisa
Minusem dużym jest dostępność części - tu B6 bije thesis na głowę.
Przyjemność z poruszania się jedynym takim - bezcenna
Przy okazji , nie kupuję w najbliższej przyszłości Thesisa
byłe: Delta II 1.6 16V Hpe,Kappa 2.0 20V "Litwin" ,Kappa 2.0 20V "Przemytnik",Delta II bi-colore 2.0 16V Vice miss Sypniewo,Ypsilon 1.3 JTD bi-colore Miss Topornia,Kappa 3.0 Coupe Aut 2vice Zwierzyń, Kappa 2.0 20 VT. Alfa 166 3.0 sportronic.
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza
Re: Thesis 2.0 20VT 185KM - porady przed zakupem
Nie zgodzę się z obydwoma powyższymi..Wilkin pisze:Moim skromnym zdaniem - awaryjność nie wykracza ponad poziom Passata B6 , ceny części również...
taki zestaw do Thesisa - 6k zł..
wkład lusterka do Thesisa - 400zł używany, 2k zł nowy
Zamek do Thesisa - 700zł
Łożysko przód SKF - B6: 250zł, Thesis: 400zł
I tak można wymieniać.. Albo kupujesz rodzyna (są takie?) albo masz dużo werwy, zapału, wiedzy, narzędzi i czasu albo naszykuj 20-30 tysięcy na wszelki wypadek.. No chyba, że jesteś z tych co im nie przeszkadza choinka na desce, stuki w zawieszeniu, brak geometrii itd.. wtedy można jeździć, bo większość usterek jednak nie uziemia..
Ostatnio zmieniony 30 sie 2016, 20:37 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Linki z "Allegro" niedozwolone w dziale technicznym!!!
Powód: Linki z "Allegro" niedozwolone w dziale technicznym!!!
- Wilkin
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 5284
- Rejestracja: 02 lis 2009, 21:40
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Pruszków
- Kontakt:
Re: Thesis 2.0 20VT 185KM - porady przed zakupem
Nie zgodzę się - a co
Ten zestaw Febi , starcza góra na dwa tygodnie zanim zacznie napie*&^%
Wkład lusterka jak sobie zorganizujesz na wymiar u szklarza kosztuje tyle samo.
Zamek tylnej klapy nie wiem czy to taka przepaść - ale jak już ktoś go trzyma mocno w magazynie to i ceni.
Bo do Passka każdego trochę szybciej sprzeda niż do Thesisa.
Przede wszystkim z powodu różnicy w liczbie poruszających się po drogach pojazdów i częstotliwości usterek.
Sokrates proszeę porównaj cenę zestawu wahaczy w serwisie VW i Lancii - o ile w serwisie Lanci ten zestaw dostaniesz.
Na allegro ,to można sobie kupić tylko ból głowy, i zmarnowany czas na gÓ#$%
Ten zestaw Febi , starcza góra na dwa tygodnie zanim zacznie napie*&^%
Wkład lusterka jak sobie zorganizujesz na wymiar u szklarza kosztuje tyle samo.
Zamek tylnej klapy nie wiem czy to taka przepaść - ale jak już ktoś go trzyma mocno w magazynie to i ceni.
Bo do Passka każdego trochę szybciej sprzeda niż do Thesisa.
Przede wszystkim z powodu różnicy w liczbie poruszających się po drogach pojazdów i częstotliwości usterek.
Sokrates proszeę porównaj cenę zestawu wahaczy w serwisie VW i Lancii - o ile w serwisie Lanci ten zestaw dostaniesz.
Na allegro ,to można sobie kupić tylko ból głowy, i zmarnowany czas na gÓ#$%
byłe: Delta II 1.6 16V Hpe,Kappa 2.0 20V "Litwin" ,Kappa 2.0 20V "Przemytnik",Delta II bi-colore 2.0 16V Vice miss Sypniewo,Ypsilon 1.3 JTD bi-colore Miss Topornia,Kappa 3.0 Coupe Aut 2vice Zwierzyń, Kappa 2.0 20 VT. Alfa 166 3.0 sportronic.
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza
-
- Klubowicz
- Posty: 2661
- Rejestracja: 25 sty 2008, 0:00
- Imię: Artur
- Lokalizacja: Wałcz / Dobino / ZWA
Re: Thesis 2.0 20VT 185KM - porady przed zakupem
Chłopaki tak to się możemy licytować bez końca, dobrze wiemy, że Thesis rozsądkiem się nie kupuje tylko sercem
A co tam części, jak się coś lubi i cieszy oko
Ważne by kupić jakiś fajny egzemplarz, a nie liczyć, że kupię tanio i za kilka tysięcy zrobię perełke, bo wtedy możemy się mocno zdziwić.
Grzesiu ze szklarzem prawie trafiłeś, ale to mało ważne
Bo Lancia i o tym pomyślała by w niektórych przypadkach nie dało się tego obejść montując nam fotochromy
A co tam części, jak się coś lubi i cieszy oko
Ważne by kupić jakiś fajny egzemplarz, a nie liczyć, że kupię tanio i za kilka tysięcy zrobię perełke, bo wtedy możemy się mocno zdziwić.
Grzesiu ze szklarzem prawie trafiłeś, ale to mało ważne
Bo Lancia i o tym pomyślała by w niektórych przypadkach nie dało się tego obejść montując nam fotochromy
JEST:
2x Lancia Kappa Coupe 3.0V6 + LPG
Lancia Phedra 2.0 + LPG
BYŁO:
Kilka x Lancia Thesis 2.0T
Lancia Thesis 3.0V6
2x Lancia Kappa 2.0 VIS
2x Lancia Kappa Coupe 3.0V6 + LPG
Lancia Phedra 2.0 + LPG
BYŁO:
Kilka x Lancia Thesis 2.0T
Lancia Thesis 3.0V6
2x Lancia Kappa 2.0 VIS
Re: Thesis 2.0 20VT 185KM - porady przed zakupem
Jeśli chodzi o dobrego mechanika od włoszczyzny to znajdziesz go w Olsztynie k. Częstochowy. Jest nim niejaki Kuba znany z forum Alfaholików. Zajmuję się wyłącznie serwisem włoskich samochodów. Mnie już niejednokrotnie pomógł przy mojej Kappie.
KAPPA 3.0 manual
Re: Thesis 2.0 20VT 185KM - porady przed zakupem
Oczywiście, że sercem. Chcę tylko, żeby chłop miał jasność, a nie, żeby myślał że Thesis będzie jak Passat w utrzymaniu..
Poświęciłem chwilę z ciekawości ale nie zgadza mi się za cholerę Twoje porównanie kosztów Wilkin.. z tego co widzę w sklepach to rzeczony Passat ma koszty części bardziej takie jak Lybra.
Komplet amortyzatorów przód-tył Sachsa 860zł. Do Lybry taki komplet 1200zł, do Thesisa za 2x tyle kupisz jeden amortyzator.
Komplet w/w wahaczy, tym razem Lemforder jeżeli Twoim zdaniem Febi to jednorazówka: 1500zł.
Czyli mniej więcej tyle ile bez zniżki kosztuje jeden wahacz dolny tylny do Thesisa..
I mniej więcej tyle ile dwa takie wahacze jak poniższy (tak, jeden taki wahacz kosztuje 750 zł!)
Poświęciłem chwilę z ciekawości ale nie zgadza mi się za cholerę Twoje porównanie kosztów Wilkin.. z tego co widzę w sklepach to rzeczony Passat ma koszty części bardziej takie jak Lybra.
Komplet amortyzatorów przód-tył Sachsa 860zł. Do Lybry taki komplet 1200zł, do Thesisa za 2x tyle kupisz jeden amortyzator.
Komplet w/w wahaczy, tym razem Lemforder jeżeli Twoim zdaniem Febi to jednorazówka: 1500zł.
Czyli mniej więcej tyle ile bez zniżki kosztuje jeden wahacz dolny tylny do Thesisa..
I mniej więcej tyle ile dwa takie wahacze jak poniższy (tak, jeden taki wahacz kosztuje 750 zł!)
Re: Thesis 2.0 20VT 185KM - porady przed zakupem
Ale wielowahacz z przodu to był w pasku B5, w B6 jest zwykły McPherson na pojedynczym wahaczu, jak w kappie.
Czyli jest jeszcze taniej
Czyli jest jeszcze taniej
KAPPA TDS & JTD
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 35
- Rejestracja: 24 mar 2015, 20:43
- Imię: Marcel
- Lokalizacja: Częstochowa
Re: Thesis 2.0 20vT 185KM - porady przed zakupem
Dobra panowie może tak Szukam auta na porządnym wypasie cos ala thesis w podobnych pieniądzach i bardziej rozsądnego? Czekam na odpowiedzi :>
- ArtoKucior
- Forumowicz/ka
- Posty: 1458
- Rejestracja: 14 lip 2013, 6:49
- Imię: Artur
- Lokalizacja: Płońsk
Re: Thesis 2.0 20vT 185KM - porady przed zakupem
Moja Thesis 2,0tb z lpg jest na sprzedaż...z alcantarą. Jeśli zainteresuje to zapraszam do moich wątków na forum.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Będzie:
Jest:
Lancia Thesis 3,0V6 Emblema 2003r.
Alfa Romeo 166 2,4 JTD Progression 2004r.
Była:
Alfa Romeo 166 2,4 JTD Progression 2000r.
Lancia Thesis 2,0TB lpg Emblema 2002r.
Lancia Thesis 2,4 JTD Emblema 2004r.
Lancia Dedra 2,0tds 1993r.
Jest:
Lancia Thesis 3,0V6 Emblema 2003r.
Alfa Romeo 166 2,4 JTD Progression 2004r.
Była:
Alfa Romeo 166 2,4 JTD Progression 2000r.
Lancia Thesis 2,0TB lpg Emblema 2002r.
Lancia Thesis 2,4 JTD Emblema 2004r.
Lancia Dedra 2,0tds 1993r.