Strona 1 z 1

Delta III 1.6 M-jet - wypalanie DPF/dioda od wentylatora

: 15 mar 2016, 9:12
autor: mateusz07r
cześć,

samochód mamy od pół roku ale żona nadal ma duży problem z rozpoznaniem momentu wypalania (ja zresztą tez nie zawsze mam pewność). Znalazłem na forum poradę, żeby zrobić sobie diodę w kabinie, podpięta do zasilania wentylatora, która poinformuje o jego pracy i tu mam dwa pytania:

1. czy w lato (przy temperaturach w ok. 27-30 stopni) wentylator nie działa praktycznie non stop i to nie będzie mylące?

2. Jeśli uważacie, że taka dioda to dobry pomysł, to którędy najprościej wprowadzić kabel z komory silnika do kabiny?

będę wdzięczny za wszystkie podpowiedzi :)

Re: Delta III 1.6 M-jet - wypalanie DPF/dioda od wentylatora

: 15 mar 2016, 20:13
autor: Tomzik
Będzie mylące, bo wentylator działa jak masz włączoną sprężarkę klimatyzacji, nie musi być nawet 30 stopni.

Re: Delta III 1.6 M-jet - wypalanie DPF/dioda od wentylatora

: 15 mar 2016, 22:03
autor: 42195
Ja zamontowałem sobie diodę od wentylatora oraz wskaźnik napięcia. Dioda może być myląca w czasie jazdy, ale jeżeli miga na postoju to na pewno trwa wypalanie, do tego napięcie podczas wypalania spada o 0,2V.

Re: Delta III 1.6 M-jet - wypalanie DPF/dioda od wentylatora

: 15 mar 2016, 22:38
autor: Tomzik
Jak masz załączoną sprężarkę klimatyzacji to wentylator na postoju również działa non stop, tudzież co chwilkę się włącza i wyłącza. Spadek napięcia jest spowodowany działaniem wentylatora chłodnicy a nie wypalaniem.

Re: Delta III 1.6 M-jet - wypalanie DPF/dioda od wentylatora

: 16 mar 2016, 22:12
autor: 42195
Tomzik pisze:Jak masz załączoną sprężarkę klimatyzacji to wentylator na postoju również działa non stop, tudzież co chwilkę się włącza i wyłącza. Spadek napięcia jest spowodowany działaniem wentylatora chłodnicy a nie wypalaniem.
Pozwolę sobie nie zgodzić się z Twoją zdaniem co do spadku napięcia w skutek działania wentylatora.