Strona 1 z 1

Thesis 2.4 JTD - od której jest chłodnica/jak ją podłączyć?

: 06 mar 2016, 22:09
autor: jjash
Mam teresę 10v 2,4jtd (i nie zawaham się jej użyć - jak skręcę). Wymieniam chłodnicę. I moja stara chłodnica ma tylko jeden wiatrak. Ta, na ktorą zmieniam ma dwa - jak na zdjęciu. Oba wiatraki mają swoje przewody - nie są połączone, każdy idzie do oddzielnej kostki. Sęk w tym, że ja mam tylko jedno wejście na zasilanie wiatraka chłodnicy. Jak podłączyć drugi? Od jakiego typu to jest bym mógł sprawdzić schemat elektryczny?

Re: Thesis 2.4 JTD - od której jest chłodnica/jak ją podłącz

: 07 mar 2016, 19:20
autor: belial666
Obawiam się, że jest to wiatrak z większych jednostek. Ja u siebie mam też jeden, a Cesar (3.0 V6), LukiThesis (2.4 jtd 20v)i Aufer (2.0T 20v) w swoich maja dwa ( mały). Jeśli byś nawet chciał upchnąć go u siebie, to raczej marne szanse...bo w miejscu małego wiatraka u nas przechodzi rura intercooler, która wypada właśnie centralnie na małym wiatraczku.

Jeśli padł Ci duży, to próbowałbym go przełożyć ze sprawnej ramki. O tak bym próbował.

: 07 mar 2016, 20:46
autor: jjash
Wlasnie chcialem uzupelnic. Nie da sie upchnac. Jak piszesz, rura przeszkadza. Przelozylem wiatrak ze swojej chłodnicy. Już drugi dzien nad tym siedzę. Jeśli ktoś będzie chciał zmieniać chłodnicę główną bez wywalania zderzaka to da się. Ale...ale wqrw gwarantowany. Wykrecenie bocznych mocowań chłodnic turbo i klimy to nie zadanie dla dużych rączek. Moje są zwinne....ale już pozdzierane. Po odkręceniu mocowań chłodnic jedna uwaga: chlodnica klimy trzyma się na sztywnych przewodach. Klima turbo jest zawieszona na uchwytach chłodnicy głównej. Nie połamać mocowań, bo jak się je zdupcy to nie będzie na czym intercoolera zawiesic.
Boszsz...Grześ, to Twoje "da się" spowodowało że walczę.

Wysłane z mojego HUAWEI GRA-L09 przy użyciu Tapatalka

Re: Thesis 2.4 JTD - od której jest chłodnica/jak ją podłącz

: 07 mar 2016, 21:12
autor: belial666
A ja tam wierzę, że dasz radosławę... I jeszcze pojeździsz. ;)

Miłego grzebania.

: 08 mar 2016, 23:20
autor: jjash
No dobra, wymienilem. Nic nie cieknie, nic nie puszcza. Ale jest problem - kontrolujac fesem predkosci wiatraka okazalo sie ze nie ma wymuszonego ruchu wiatraka. Testuje 1 czy 2 bieg, efekt taki sam. Nie działa. Po odpieciu wtyczki od termostatu wiatrak rusza.
Jaka jest temperatura włączenia się wiatraka?
Wymienialem jakiś czas temu termostat i po zmianie wskazówka, mimo tego ze temp. zbliża się do 90stopni na zegarach jest ok. 100.
O co chodzi?
Jak sprawdzić mechanizm włączający wentylatory?


Wysłane z mojego HUAWEI GRA-L09 przy użyciu Tapatalka

Re: Thesis 2.4 JTD - od której jest chłodnica/jak ją podłącz

: 09 mar 2016, 0:07
autor: volf
Zagrzej silnik przy podłączonym FES-e i obserwuj w parametrach temperaturę silnika jaką widzi ECU oraz stan biegów wentylatora. Jak temperatura dojdzie do 100°C a wiatraki nadal będą milczeć to wtedy możesz się martwic, 1 bieg powinien zastartować w okolicach 90-94 stopni.

Re: Thesis 2.4 JTD - od której jest chłodnica/jak ją podłącz

: 09 mar 2016, 0:19
autor: stabraf
Grzebałem niedawno w Teresce przy wiatraku, bo tak sobie raz działał, raz nie i okazało się, że wtyczka zaraz przy silniku wiatraka była upalona. Rozebrałem, przeczyściłem porządnie, podoginałem i teraz jest bajka ;)
Może warto to sprawdzić u Ciebie?
Też 2,4 jtdb i też miał ten drugi mały wiatraczek, ale wtyczka doń dynda sobie luźno ...

Re: Thesis 2.4 JTD - od której jest chłodnica/jak ją podłącz

: 09 mar 2016, 19:29
autor: ArtoKucior
A jeśli załączysz klimę to startują wiatraki?

Re: Thesis 2.4 JTD - od której jest chłodnica/jak ją podłącz

: 09 mar 2016, 19:30
autor: bogdan
2.4 20V Pb też ma dwa wiatraki jak na foto.

Re: Thesis 2.4 JTD - od której jest chłodnica/jak ją podłączyć?

: 03 wrz 2020, 8:08
autor: lancik77
A może wiecie czy wszystkie thesisy mają taką samą chłodnicę czy różne w zależności od silnika

Re: Thesis 2.4 JTD - od której jest chłodnica/jak ją podłączyć?

: 03 wrz 2020, 12:40
autor: kond243
Chłodnica wody jest jedna. Skraplacz kilmy dla wersji z turbo i dla silników n/a.