Strona 1 z 1

Beta 2.0 i.e. 122KM - cewka zapłonowa

: 17 lut 2016, 14:06
autor: KrissEB
Jak kupiłem Betę to była już z taką cewką:
IMAG0301.jpg
Na niej jest napisane "corsa" co oprócz samego kształtu podpowiada mi, że oryginalna nie jest.

Wg katalogów najbardziej pasuje ta cewka: VAL245083
cewka zapłonowa Valeo.jpg
Oczywiście już nigdzie nie jest dostępna.

W zamiennikach do niej występuje Magneti Marelli nr: MAG060717013012
cewka magnettimarelli.jpg
I nawet zastosowanie w miarę pokrewne:
cewka zapłonowa FIAT: CROMA 1,6/ 2,0 CHT/ 2,0 ie; FIORINO 1,4/ 1,5/ 1,6; REGATA 70/ 75/ 85; RITMO 60/ 75/ 85/ 105/ 125/ 130; TEMPRA 1,4/ 1,6; TIPO 1,6; UNO 1,4/ 1,6
Pozostaje kwestia przerobienia wtyczki ale oprócz prawidłowej kolejności kabli to już nie jest taki duży problem.


Może ktoś wie ja ugryźć ten temat. Może jakiś krótki wykład nt cewek samochodowych. Na cewkach się nie znam ale domyślam się, że na rynku nie jest ich tyle dlatego, że producenci chcą nabić kase. Z drugiej strony nikt w katalogach nie podaje żadnych wartości/właściwości tych cewek.
Może się okazać że nawet ta z Corsy będzie OK?

Re: Beta 2.0 i.e. 122KM - cewka zapłonowa

: 17 lut 2016, 20:52
autor: PastorFSO
Generalnie jeżeli cewka ma jedno wyjście to jest duże prawdopodobieństwo że dopasujesz cewkę nawet z poloneza :P
Raczej cewka z dolnego zdjęcia powinna pasować. Przypuszczam, że cewkę możesz dopasować z każdego samochodu byle miała jedno wyjście WN. Z dwoma wyjściami też by mogła być, ale wtedy musisz jedno zaślepić, lecz raczej bym nie polecał takiego rozwiązania :P

Re: Beta 2.0 i.e. 122KM - cewka zapłonowa

: 17 lut 2016, 21:25
autor: KrissEB
No to by znaczyło, że faktycznie podobna cewka da radę.
A czy Valeo czy Magneti Marelli wybrać?

Tymczasem znalazłem schemat instalacji wtryskowo - zapłonowego i już wiadomo jak ewentualnie podpiąć kable do cewki:
schemat układu wtryskowego i zapłonowego.png

Re: Beta 2.0 i.e. 122KM - cewka zapłonowa

: 18 lut 2016, 0:11
autor: Młody_H
Mniej więcej identyczna cewka była montowana w większości Fiatów i Lancii z lat 80tych. Różnią się co najwyżej mocowaniem. Taką samą mam w HF turbo.

A tak w ogóle to są dostępne, na allegro. : gafa :
Valeo:

NGK wersja 1:

NGK wersja 2:

Ewenualnie używane Magneti Marelli z Y10:

Re: Beta 2.0 i.e. 122KM - cewka zapłonowa

: 18 lut 2016, 9:18
autor: KrissEB
Tą Valeo widziałem i w sumie najbardziej mi odpowiada. Czekam jeszcze na odpowiedź gościa z allegro bo namierzyłem jedną Magneti Marelli.
Dzięki Młody_H za podpowiedź i gotowe linki;)

Re: Beta 2.0 i.e. 122KM - cewka zapłonowa

: 18 lut 2016, 17:41
autor: Dudi
KrissEB pisze: Dzięki Młody_H za podpowiedź i gotowe linki;)
Nie tędy droga. Młody regulamin to gdzie masz??? :D
Wstaw obrazki!!!

Re: Beta 2.0 i.e. 122KM - cewka zapłonowa

: 18 lut 2016, 18:56
autor: Bichoń
Dudi pisze:Nie tędy droga. Młody regulamin to gdzie masz??? :D
Zapewne tam, gdzie pan może pana majstra w du*ę pocałować. ;-)

Re: Beta 2.0 i.e. 122KM - cewka zapłonowa

: 18 lut 2016, 20:28
autor: Lukasz_TG
Tak jak pisali inni dla pracy silnika nie ma znaczenia, ważne, że pojedyncza i z samochodu z elektronicznym zapłonem, jak z corsy jest dobra to zostaw, albo kup nową, astra miała taką samą. Czyli tak jak pisałem musi pochodzić z czegoś co miało elektroniczny zapłon. ja bym właśnie dał z poloneza były ładne i okrągłe, bosch też takie okrągłe robił.

Re: Beta 2.0 i.e. 122KM - cewka zapłonowa

: 18 lut 2016, 22:51
autor: Młody_H
Dudi pisze:
KrissEB pisze: Dzięki Młody_H za podpowiedź i gotowe linki;)
Nie tędy droga. Młody regulamin to gdzie masz??? :D
Wstaw obrazki!!!
Przepraszam, ale jednak pójdę w zaparte. : dno :

Ważną informację zawarłem. Kolega nie mógł znaleźć, pomogłem. Stwierdzenie- są na "xxxxx" poszukaj sobie- pomocne nie jest, jedynie chamskie. "Obrazki" raczej by mu nie pomogły.

Dodatkowo cytując regulamin:

Zabronione jest zakładanie tematów, które próbują poruszyć problem w dziale technicznym na podstawie linków z portali aukcyjnych (bez zrobienia np. Print Screen'a)


Ani nie założyłem tematu, ani nie poruszam problemu. Ja podałem rozwiązanie.

W takim przypadku składam prośbę o doprecyzowanie regulaminu np: Zabronione jest podawanie linków portali aukcyjnych w dziale technicznym.

Chyba, że gdzieś jest inna część regulaminu działu technicznego oprócz tego: :link:

Re: Beta 2.0 i.e. 122KM - cewka zapłonowa

: 18 lut 2016, 23:04
autor: Dudi
Młody_H pisze: Przepraszam, ale jednak pójdę w zaparte. : dno :

Dodatkowo cytując regulamin:
W takim przypadku składam prośbę o doprecyzowanie regulaminu np: Zabronione jest podawanie linków portali aukcyjnych w dziale technicznym.
Doprecyzowane : ok2 :
Ale pomyśl o jednej rzeczy. Pomogłeś tu i teraz. Za miesiąc, dwa, nie wspominając o roku czy dwóch, nic te linki nikomu nie pomogą.
To nie jest wymysł mój czy innych moderatorów, ale użytkowników szukających pomocy, których szlag trafiał, kiedy natrafiali na wygaszone linki w istniejących tematach/postach sprzed kilku tygodni/miesięcy/lat.

Re: Beta 2.0 i.e. 122KM - cewka zapłonowa

: 07 cze 2016, 13:52
autor: lukasdeopalenica
Hej Krzysiek,
Nie wiem czy nie za późno odpowiadam, ale dopiero teraz rzucił mi się w oczy tenm wątek. Oryginalna cewka powinna być Magneti Marelli, taka jak na załączonym zdjęciu. Montowana jest za widoczną blachę pod "zastrzałem" kolumny zawieszenia. Dla samej pracy silnika nie ma znaczenia typ cewki, każda tradycyjna zadziała. W becie którą kupiłem na części była zamontowana od Poloneza... Po stronie pierwotnej masz zasilanie 12V, masę, terminal na obrotomierz i moduł zapłonowy. Po wtórnej wyjście na aparat zapłonowy. Podłączenie jest zatem tylko pozornie skomplikowane. Jakby co służę radą. Mam też nowy w zapasie zamiennik, chyba EPS.

Re: Beta 2.0 i.e. 122KM - cewka zapłonowa

: 05 lip 2016, 9:55
autor: KrissEB
Już mam cewkę i stanęło w końcu że kupiłem Valeo a przynajmniej tak było na pudełku napisane bo po otwarciu okazało się inną firmą ale też porządną (teraz nie pamiętam nazwy). Grunt że na cztery wsuwki (2x2) tak jak być powinno:)