Beta 2.0 i.e. 122KM - cewka zapłonowa
: 17 lut 2016, 14:06
Jak kupiłem Betę to była już z taką cewką:
Wg katalogów najbardziej pasuje ta cewka: VAL245083 Oczywiście już nigdzie nie jest dostępna.
W zamiennikach do niej występuje Magneti Marelli nr: MAG060717013012 I nawet zastosowanie w miarę pokrewne:
cewka zapłonowa FIAT: CROMA 1,6/ 2,0 CHT/ 2,0 ie; FIORINO 1,4/ 1,5/ 1,6; REGATA 70/ 75/ 85; RITMO 60/ 75/ 85/ 105/ 125/ 130; TEMPRA 1,4/ 1,6; TIPO 1,6; UNO 1,4/ 1,6
Pozostaje kwestia przerobienia wtyczki ale oprócz prawidłowej kolejności kabli to już nie jest taki duży problem.
Może ktoś wie ja ugryźć ten temat. Może jakiś krótki wykład nt cewek samochodowych. Na cewkach się nie znam ale domyślam się, że na rynku nie jest ich tyle dlatego, że producenci chcą nabić kase. Z drugiej strony nikt w katalogach nie podaje żadnych wartości/właściwości tych cewek.
Może się okazać że nawet ta z Corsy będzie OK?
Na niej jest napisane "corsa" co oprócz samego kształtu podpowiada mi, że oryginalna nie jest. Wg katalogów najbardziej pasuje ta cewka: VAL245083 Oczywiście już nigdzie nie jest dostępna.
W zamiennikach do niej występuje Magneti Marelli nr: MAG060717013012 I nawet zastosowanie w miarę pokrewne:
cewka zapłonowa FIAT: CROMA 1,6/ 2,0 CHT/ 2,0 ie; FIORINO 1,4/ 1,5/ 1,6; REGATA 70/ 75/ 85; RITMO 60/ 75/ 85/ 105/ 125/ 130; TEMPRA 1,4/ 1,6; TIPO 1,6; UNO 1,4/ 1,6
Pozostaje kwestia przerobienia wtyczki ale oprócz prawidłowej kolejności kabli to już nie jest taki duży problem.
Może ktoś wie ja ugryźć ten temat. Może jakiś krótki wykład nt cewek samochodowych. Na cewkach się nie znam ale domyślam się, że na rynku nie jest ich tyle dlatego, że producenci chcą nabić kase. Z drugiej strony nikt w katalogach nie podaje żadnych wartości/właściwości tych cewek.
Może się okazać że nawet ta z Corsy będzie OK?