Kappa 2.4 + LPG - problem z napięciem sondy lambda
: 10 lut 2016, 12:09
Witajcie,
Kappa, 2.4 benzyna, 1995, na gazie IV generacji.
Mam ją od niedawna i kupiłem ją z palącym się checkiem.
Popiołem kompa i widzę, że jest błąd, że nie jest w stanie ustawić parametru TRA. Sam parametr miał wartość 248 o ile pamiętam.
Patrzę na wskazania sondy i widzę, że ma 0 mV. Sprawdziłem ją miernikiem i rzeczywiście brak rezystancji na grzałce, stała wartość 0,42 na czujniku.
Kupiłem oryginalną używkę, sprawdziłem miernikiem i wszystko gra. Ładnie oscyluje między 0 a 1 V i na grzałce rezystancja.
Check zniknął po odpięciu aku. Jednak ku mojemu zdziwieniu dalej jest wskazanie 0 mV przy sondzie, poniżej wklejam loga:
Lambda sensor signal: 0,0 mV
Lambda sensor integrator: 3,2
Self-adaptive FRA parameter: 8,0
Self-adaptive TRA parameter: 180
Jak widać FRA i TRA szaleją i pewnie niedługo mi znowu check wywali.
Nie sprawdziłem jeszcze kabla ze złączki sondy do ecu. Czy ktoś wie na jakich pinach jest wpięta sonda?
Zastanawiam się jednak, czy skoro jest napięcie na czujniku, to raczej połączenie z ecu jest.
Co to może być? Czy ktoś przerabiała temat?
Sprawdzałem instalkę gazową i nie widzę żeby szły jakieś kable do sondy.
Na benzynie jest tak samo...
Z góry dziękuję.
Matteo
Kappa, 2.4 benzyna, 1995, na gazie IV generacji.
Mam ją od niedawna i kupiłem ją z palącym się checkiem.
Popiołem kompa i widzę, że jest błąd, że nie jest w stanie ustawić parametru TRA. Sam parametr miał wartość 248 o ile pamiętam.
Patrzę na wskazania sondy i widzę, że ma 0 mV. Sprawdziłem ją miernikiem i rzeczywiście brak rezystancji na grzałce, stała wartość 0,42 na czujniku.
Kupiłem oryginalną używkę, sprawdziłem miernikiem i wszystko gra. Ładnie oscyluje między 0 a 1 V i na grzałce rezystancja.
Check zniknął po odpięciu aku. Jednak ku mojemu zdziwieniu dalej jest wskazanie 0 mV przy sondzie, poniżej wklejam loga:
Lambda sensor signal: 0,0 mV
Lambda sensor integrator: 3,2
Self-adaptive FRA parameter: 8,0
Self-adaptive TRA parameter: 180
Jak widać FRA i TRA szaleją i pewnie niedługo mi znowu check wywali.
Nie sprawdziłem jeszcze kabla ze złączki sondy do ecu. Czy ktoś wie na jakich pinach jest wpięta sonda?
Zastanawiam się jednak, czy skoro jest napięcie na czujniku, to raczej połączenie z ecu jest.
Co to może być? Czy ktoś przerabiała temat?
Sprawdzałem instalkę gazową i nie widzę żeby szły jakieś kable do sondy.
Na benzynie jest tak samo...
Z góry dziękuję.
Matteo