Kappa 2.4 + LPG - problem z napięciem sondy lambda

Matcio
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 14
Rejestracja: 22 lis 2015, 16:44
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Kappa 2.4 + LPG - problem z napięciem sondy lambda

Post autor: Matcio » 10 lut 2016, 12:09

Witajcie,

Kappa, 2.4 benzyna, 1995, na gazie IV generacji.
Mam ją od niedawna i kupiłem ją z palącym się checkiem.
Popiołem kompa i widzę, że jest błąd, że nie jest w stanie ustawić parametru TRA. Sam parametr miał wartość 248 o ile pamiętam.
Patrzę na wskazania sondy i widzę, że ma 0 mV. Sprawdziłem ją miernikiem i rzeczywiście brak rezystancji na grzałce, stała wartość 0,42 na czujniku.

Kupiłem oryginalną używkę, sprawdziłem miernikiem i wszystko gra. Ładnie oscyluje między 0 a 1 V i na grzałce rezystancja.
Check zniknął po odpięciu aku. Jednak ku mojemu zdziwieniu dalej jest wskazanie 0 mV przy sondzie, poniżej wklejam loga:

Lambda sensor signal: 0,0 mV
Lambda sensor integrator: 3,2
Self-adaptive FRA parameter: 8,0
Self-adaptive TRA parameter: 180

Jak widać FRA i TRA szaleją i pewnie niedługo mi znowu check wywali.

Nie sprawdziłem jeszcze kabla ze złączki sondy do ecu. Czy ktoś wie na jakich pinach jest wpięta sonda?
Zastanawiam się jednak, czy skoro jest napięcie na czujniku, to raczej połączenie z ecu jest.

Co to może być? Czy ktoś przerabiała temat?

Sprawdzałem instalkę gazową i nie widzę żeby szły jakieś kable do sondy.

Na benzynie jest tak samo...

Z góry dziękuję.

Matteo
Ostatnio zmieniony 10 lut 2016, 12:50 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Prosimy tytułować posty zgodnie z zasadami!!!

Awatar użytkownika
Rapeek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 561
Rejestracja: 14 lip 2012, 10:37
Imię: Jacek
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Kappa 2.4 + LPG - problem z napięciem sondy lambda

Post autor: Rapeek » 10 lut 2016, 22:32

10- zielono-biały
28- zielony
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Lancia Delta HPE 2.0 16v
Lancia Kappa 2.0 20vT[/color]
Lancia Kappa Coupe 3.0 V6

wcześniej:
Lancia Dedra 1.8 LS
Lancia Kappa 2.4 20v LX

Awatar użytkownika
marceli
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2091
Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
Skype: marcin.kasinski82
Imię: Marcin
Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
Kontakt:

Re: Kappa 2.4 + LPG - problem z napięciem sondy lambda

Post autor: marceli » 11 lut 2016, 0:30

Wrzuć log z FES w postaci poprawnej(wykresu CSV) tak żeby zobaczyć czy ta sonda faktycznie chodzi ok.

Czy w FES również sonda "stoi"?

Nie wiem jaki masz sterownik LPG ale Stag(te starsze np ISA2) nie musi mieć wpiętej sondy.Nie korzysta z niej.Chyba ,że mapa była zbierana na złej sondzie no to lipa.
dwa cztery benzyna..ale zjadająca LPG :)
Obrazek
Moja Kappa
Obrazek

Matcio
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 14
Rejestracja: 22 lis 2015, 16:44
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Re: Kappa 2.4 + LPG - problem z napięciem sondy lambda

Post autor: Matcio » 11 lut 2016, 22:06

Dzięki za odpowiedzi.
Załączam csv.

Tylko, że właśnie na FESie pokazuje 0 mV.
Jak mierzę miernikiem to ładnie oscyluje.
Komputer nie pokazuje błędu sondy, jednak zachowuje się jakby nie brał tego sygnału pod uwagę.

Jak myślicie, czy to może być wina instalacji LPG?

Mam Lovato SMART. Czy takie instalacje potrzebują sygnału z sondy?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
marceli
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2091
Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
Skype: marcin.kasinski82
Imię: Marcin
Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
Kontakt:

Re: Kappa 2.4 + LPG - problem z napięciem sondy lambda

Post autor: marceli » 11 lut 2016, 22:54

Musisz jednak wrzucić log w postaci txt bo tego pliku nie mogę otworzyć z poziomu FES.

Ale jak w FES jest non stop 0mV no to źle.Komp nie czyta jej parametrów z jakichś przyczyn.

Czy wina instalacji to ciężko powiedzieć ,chyba ,że gazownicy świadomie ją "wyłączyli" tak żeby w ogóle auto nie korzystało z sygnału lambda.
Tylko ,że to trochę bezsensu byłoby...

Co do Lovato Smart to nie wiem, czy sonda musi być wpięta czy nie.
dwa cztery benzyna..ale zjadająca LPG :)
Obrazek
Moja Kappa
Obrazek

Matcio
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 14
Rejestracja: 22 lis 2015, 16:44
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Re: Kappa 2.4 + LPG - problem z napięciem sondy lambda

Post autor: Matcio » 12 lut 2016, 10:21

Czy ktoś ma jeszcze pomysł?
Na mierniku sonda wykazuje napięcie i oscyluje.
Skoro wykazuje napięcie tzn, że łączność z ecu jest.
Jednak w FES jest nonstop 0 mV.
TRA mi się przez to rozjeżdża i wywala check.

Matcio
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 14
Rejestracja: 22 lis 2015, 16:44
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Re: Kappa 2.4 + LPG - problem z napięciem sondy lambda

Post autor: Matcio » 12 lut 2016, 10:26

Dodam jeszcze, że jak odepnę sondę, to ecu od razu reaguje i wywala błąd

Matcio
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 14
Rejestracja: 22 lis 2015, 16:44
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Re: Kappa 2.4 + LPG - problem z napięciem sondy lambda

Post autor: Matcio » 13 lut 2016, 21:34

Zmierzyłem dzisiaj napięcie miernikiem bezpośrednio na pinach ecu i pokazuje prawidłowe napięcie.
Nic z tego nie rozumiem.
Czyżby to była wina ecu?
Pomóżcie pls.

Matcio
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 14
Rejestracja: 22 lis 2015, 16:44
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Re: Kappa 2.4 + LPG - problem z napięciem sondy lambda

Post autor: Matcio » 14 lut 2016, 10:32

Zastanawiam się, czy poprostu nie kupić ecu, to nie duży koszt.
Czy jednak nie będzie problemu z immo? Macie doświadczenie?

Awatar użytkownika
Rapeek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 561
Rejestracja: 14 lip 2012, 10:37
Imię: Jacek
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Kappa 2.4 + LPG - problem z napięciem sondy lambda

Post autor: Rapeek » 14 lut 2016, 13:24

Kompa można podpiąć bez problemu innego, immo powiązane jest tylko z kluczykiem. Komp może być nawet od 2.0 vis.
Lancia Delta HPE 2.0 16v
Lancia Kappa 2.0 20vT[/color]
Lancia Kappa Coupe 3.0 V6

wcześniej:
Lancia Dedra 1.8 LS
Lancia Kappa 2.4 20v LX

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”