Kappa 2.4 + LPG - problem z napięciem sondy lambda
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 14
- Rejestracja: 22 lis 2015, 16:44
- Lokalizacja: Wypełnij to pole
Kappa 2.4 + LPG - problem z napięciem sondy lambda
Witajcie,
Kappa, 2.4 benzyna, 1995, na gazie IV generacji.
Mam ją od niedawna i kupiłem ją z palącym się checkiem.
Popiołem kompa i widzę, że jest błąd, że nie jest w stanie ustawić parametru TRA. Sam parametr miał wartość 248 o ile pamiętam.
Patrzę na wskazania sondy i widzę, że ma 0 mV. Sprawdziłem ją miernikiem i rzeczywiście brak rezystancji na grzałce, stała wartość 0,42 na czujniku.
Kupiłem oryginalną używkę, sprawdziłem miernikiem i wszystko gra. Ładnie oscyluje między 0 a 1 V i na grzałce rezystancja.
Check zniknął po odpięciu aku. Jednak ku mojemu zdziwieniu dalej jest wskazanie 0 mV przy sondzie, poniżej wklejam loga:
Lambda sensor signal: 0,0 mV
Lambda sensor integrator: 3,2
Self-adaptive FRA parameter: 8,0
Self-adaptive TRA parameter: 180
Jak widać FRA i TRA szaleją i pewnie niedługo mi znowu check wywali.
Nie sprawdziłem jeszcze kabla ze złączki sondy do ecu. Czy ktoś wie na jakich pinach jest wpięta sonda?
Zastanawiam się jednak, czy skoro jest napięcie na czujniku, to raczej połączenie z ecu jest.
Co to może być? Czy ktoś przerabiała temat?
Sprawdzałem instalkę gazową i nie widzę żeby szły jakieś kable do sondy.
Na benzynie jest tak samo...
Z góry dziękuję.
Matteo
Kappa, 2.4 benzyna, 1995, na gazie IV generacji.
Mam ją od niedawna i kupiłem ją z palącym się checkiem.
Popiołem kompa i widzę, że jest błąd, że nie jest w stanie ustawić parametru TRA. Sam parametr miał wartość 248 o ile pamiętam.
Patrzę na wskazania sondy i widzę, że ma 0 mV. Sprawdziłem ją miernikiem i rzeczywiście brak rezystancji na grzałce, stała wartość 0,42 na czujniku.
Kupiłem oryginalną używkę, sprawdziłem miernikiem i wszystko gra. Ładnie oscyluje między 0 a 1 V i na grzałce rezystancja.
Check zniknął po odpięciu aku. Jednak ku mojemu zdziwieniu dalej jest wskazanie 0 mV przy sondzie, poniżej wklejam loga:
Lambda sensor signal: 0,0 mV
Lambda sensor integrator: 3,2
Self-adaptive FRA parameter: 8,0
Self-adaptive TRA parameter: 180
Jak widać FRA i TRA szaleją i pewnie niedługo mi znowu check wywali.
Nie sprawdziłem jeszcze kabla ze złączki sondy do ecu. Czy ktoś wie na jakich pinach jest wpięta sonda?
Zastanawiam się jednak, czy skoro jest napięcie na czujniku, to raczej połączenie z ecu jest.
Co to może być? Czy ktoś przerabiała temat?
Sprawdzałem instalkę gazową i nie widzę żeby szły jakieś kable do sondy.
Na benzynie jest tak samo...
Z góry dziękuję.
Matteo
Ostatnio zmieniony 10 lut 2016, 12:50 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Prosimy tytułować posty zgodnie z zasadami!!!
Powód: Prosimy tytułować posty zgodnie z zasadami!!!
- Rapeek
- Forumowicz/ka
- Posty: 561
- Rejestracja: 14 lip 2012, 10:37
- Imię: Jacek
- Lokalizacja: mazowieckie
Re: Kappa 2.4 + LPG - problem z napięciem sondy lambda
10- zielono-biały
28- zielony
28- zielony
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Lancia Delta HPE 2.0 16v
Lancia Kappa 2.0 20vT[/color]
Lancia Kappa Coupe 3.0 V6
wcześniej:
Lancia Dedra 1.8 LS
Lancia Kappa 2.4 20v LX
Lancia Kappa 2.0 20vT[/color]
Lancia Kappa Coupe 3.0 V6
wcześniej:
Lancia Dedra 1.8 LS
Lancia Kappa 2.4 20v LX
- marceli
- Klubowicz
- Posty: 2091
- Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
- Skype: marcin.kasinski82
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
- Kontakt:
Re: Kappa 2.4 + LPG - problem z napięciem sondy lambda
Wrzuć log z FES w postaci poprawnej(wykresu CSV) tak żeby zobaczyć czy ta sonda faktycznie chodzi ok.
Czy w FES również sonda "stoi"?
Nie wiem jaki masz sterownik LPG ale Stag(te starsze np ISA2) nie musi mieć wpiętej sondy.Nie korzysta z niej.Chyba ,że mapa była zbierana na złej sondzie no to lipa.
Czy w FES również sonda "stoi"?
Nie wiem jaki masz sterownik LPG ale Stag(te starsze np ISA2) nie musi mieć wpiętej sondy.Nie korzysta z niej.Chyba ,że mapa była zbierana na złej sondzie no to lipa.
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 14
- Rejestracja: 22 lis 2015, 16:44
- Lokalizacja: Wypełnij to pole
Re: Kappa 2.4 + LPG - problem z napięciem sondy lambda
Dzięki za odpowiedzi.
Załączam csv.
Tylko, że właśnie na FESie pokazuje 0 mV.
Jak mierzę miernikiem to ładnie oscyluje.
Komputer nie pokazuje błędu sondy, jednak zachowuje się jakby nie brał tego sygnału pod uwagę.
Jak myślicie, czy to może być wina instalacji LPG?
Mam Lovato SMART. Czy takie instalacje potrzebują sygnału z sondy?
Załączam csv.
Tylko, że właśnie na FESie pokazuje 0 mV.
Jak mierzę miernikiem to ładnie oscyluje.
Komputer nie pokazuje błędu sondy, jednak zachowuje się jakby nie brał tego sygnału pod uwagę.
Jak myślicie, czy to może być wina instalacji LPG?
Mam Lovato SMART. Czy takie instalacje potrzebują sygnału z sondy?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- marceli
- Klubowicz
- Posty: 2091
- Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
- Skype: marcin.kasinski82
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
- Kontakt:
Re: Kappa 2.4 + LPG - problem z napięciem sondy lambda
Musisz jednak wrzucić log w postaci txt bo tego pliku nie mogę otworzyć z poziomu FES.
Ale jak w FES jest non stop 0mV no to źle.Komp nie czyta jej parametrów z jakichś przyczyn.
Czy wina instalacji to ciężko powiedzieć ,chyba ,że gazownicy świadomie ją "wyłączyli" tak żeby w ogóle auto nie korzystało z sygnału lambda.
Tylko ,że to trochę bezsensu byłoby...
Co do Lovato Smart to nie wiem, czy sonda musi być wpięta czy nie.
Ale jak w FES jest non stop 0mV no to źle.Komp nie czyta jej parametrów z jakichś przyczyn.
Czy wina instalacji to ciężko powiedzieć ,chyba ,że gazownicy świadomie ją "wyłączyli" tak żeby w ogóle auto nie korzystało z sygnału lambda.
Tylko ,że to trochę bezsensu byłoby...
Co do Lovato Smart to nie wiem, czy sonda musi być wpięta czy nie.
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 14
- Rejestracja: 22 lis 2015, 16:44
- Lokalizacja: Wypełnij to pole
Re: Kappa 2.4 + LPG - problem z napięciem sondy lambda
Czy ktoś ma jeszcze pomysł?
Na mierniku sonda wykazuje napięcie i oscyluje.
Skoro wykazuje napięcie tzn, że łączność z ecu jest.
Jednak w FES jest nonstop 0 mV.
TRA mi się przez to rozjeżdża i wywala check.
Na mierniku sonda wykazuje napięcie i oscyluje.
Skoro wykazuje napięcie tzn, że łączność z ecu jest.
Jednak w FES jest nonstop 0 mV.
TRA mi się przez to rozjeżdża i wywala check.
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 14
- Rejestracja: 22 lis 2015, 16:44
- Lokalizacja: Wypełnij to pole
Re: Kappa 2.4 + LPG - problem z napięciem sondy lambda
Dodam jeszcze, że jak odepnę sondę, to ecu od razu reaguje i wywala błąd
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 14
- Rejestracja: 22 lis 2015, 16:44
- Lokalizacja: Wypełnij to pole
Re: Kappa 2.4 + LPG - problem z napięciem sondy lambda
Zmierzyłem dzisiaj napięcie miernikiem bezpośrednio na pinach ecu i pokazuje prawidłowe napięcie.
Nic z tego nie rozumiem.
Czyżby to była wina ecu?
Pomóżcie pls.
Nic z tego nie rozumiem.
Czyżby to była wina ecu?
Pomóżcie pls.
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 14
- Rejestracja: 22 lis 2015, 16:44
- Lokalizacja: Wypełnij to pole
Re: Kappa 2.4 + LPG - problem z napięciem sondy lambda
Zastanawiam się, czy poprostu nie kupić ecu, to nie duży koszt.
Czy jednak nie będzie problemu z immo? Macie doświadczenie?
Czy jednak nie będzie problemu z immo? Macie doświadczenie?
- Rapeek
- Forumowicz/ka
- Posty: 561
- Rejestracja: 14 lip 2012, 10:37
- Imię: Jacek
- Lokalizacja: mazowieckie
Re: Kappa 2.4 + LPG - problem z napięciem sondy lambda
Kompa można podpiąć bez problemu innego, immo powiązane jest tylko z kluczykiem. Komp może być nawet od 2.0 vis.
Lancia Delta HPE 2.0 16v
Lancia Kappa 2.0 20vT[/color]
Lancia Kappa Coupe 3.0 V6
wcześniej:
Lancia Dedra 1.8 LS
Lancia Kappa 2.4 20v LX
Lancia Kappa 2.0 20vT[/color]
Lancia Kappa Coupe 3.0 V6
wcześniej:
Lancia Dedra 1.8 LS
Lancia Kappa 2.4 20v LX