Thema 2.0 16vT - odpowietrzenie układu chłodzenia
-
- Klubowicz
- Posty: 2136
- Rejestracja: 16 lut 2010, 22:59
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry \ Regensburg DE
Re: Thema 2.0 16vT - odpowietrzenie układu chłodzenia
Regenerowałem, nie zamykał się. Gotowałem go w occie 4 godziny i pomogło Na pewno były 2 typy jak nie więcej. w Themie 181 KM miałem czujnik temperatury wkręcony od dołu. W themie 201 KM czujnik już jest od góry ma tez troche inne wyprowadzenia niż ten z wersji 181 KM.
Ostatnio zmieniony 15 lut 2016, 23:13 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Kilometry [km] to nie konie mechaniczne [KM]!!!
Powód: Kilometry [km] to nie konie mechaniczne [KM]!!!
Thema SW 2.0 VIS, Thema 16VT MK III LX (dawca), Kappa 2.0 SW wel gruz ,Bravo 2.0 20V - jeszcze bez - VT, Y 1.2 8V Peugeot 206 cc
- Mariusz91
- Klubowicz
- Posty: 2738
- Rejestracja: 08 cze 2007, 0:00
- Skype: Mariusz8.32
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Kraków
Re: Thema 2.0 16vT - odpowietrzenie układu chłodzenia
W mk2 jest inny termostat. W ogóle Turbo mk2 ma nie za wiele wspólnego z Turbo mk3
Lancia Thema 2.0 16v Turbo LX <--- Miss Zlotu Muszyna 2014 / V-ce-Miss Zlotu Topornia 2015 / Miss Zlotu Zwierzyń 2016 / II V-ce-Miss Zlotu 2018
Lancia Y10 "Lila" 1.1 8v <-- II V-ce Miss Zlotu Muszyna 2014 / II V-ce Miss Zlotu Topornia 2015
Łada Niva <---- Prace Twają!
Moja Była
Lancia Thema 2.0 16v 90'
Lancia Y10 "Lila" 1.1 8v <-- II V-ce Miss Zlotu Muszyna 2014 / II V-ce Miss Zlotu Topornia 2015
Łada Niva <---- Prace Twają!
Moja Była
Lancia Thema 2.0 16v 90'
Re: Thema 2.0 16vT - odpowietrzenie układu chłodzenia
cześć
macie gdzies zapisane informacje dot. regeneracji termostatu? bo nie mogę wyszukać strony nie działają.
macie gdzies zapisane informacje dot. regeneracji termostatu? bo nie mogę wyszukać strony nie działają.
pozdrawiam, Bartek
Lancia Kappa Coupe 2.0 16VT
Lancia Y 1.4 '2008
Fiat 125 - w remoncie:)
była Lancia Lybra 2.4 JTD Intensa
Była Lancia Y 1.2 '2002
Lancia Kappa Coupe 2.0 16VT
Lancia Y 1.4 '2008
Fiat 125 - w remoncie:)
była Lancia Lybra 2.4 JTD Intensa
Była Lancia Y 1.2 '2002
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 112
- Rejestracja: 11 mar 2005, 0:00
- Imię: Arek
- Lokalizacja: Łuków /lubelskie
- Kontakt:
Re: Thema 2.0 16vT - odpowietrzenie układu chłodzenia
Witam
Podepnę się pod stary temat: czy jest dostępny sposób na regenerację termostatu do 2.0 16V ?
Dzięki
Podepnę się pod stary temat: czy jest dostępny sposób na regenerację termostatu do 2.0 16V ?
Dzięki
- Jam_Belfegor
- Forumowicz/ka
- Posty: 2083
- Rejestracja: 03 maja 2011, 23:35
- Imię: Przemysław
- Lokalizacja: Kraków
Re: Thema 2.0 16vT - odpowietrzenie układu chłodzenia
Trudny temat poruszany wielokrotnie na rożnych forach przy tym silniku (Delty, FC, Kappa, Thema itd - oczywiście w rożnych odmianach mają więcej lub mniej kruców lub inaczej rozmieszczone czujniki ale podstawa + wkład są te same). Termostat nie wiedzieć czemu do 2.0 16V i VT praktycznie niedostępny (mowa oczywiście o Polsce), a jak się pojawiają jakieś skitrane "spod lady" cena powala. Termostat sam w sobie trudny do regenerowania z racji iż nie jest rozbieralny, chociaż gdzieś obiły mi się o oczy takie egzemplarze (nie fabryczne), gdzie króciec główny na chłodnicę był wykręcany nie zaprasowywany. Zawsze możesz spróbować poroplastu wyczyścić i odkamienić termostat generalnie usunąć wszystkie brudy, osady i kamień które mogą blokować posuw głowicy termostatu. Mnie się tak udało dwa termostaty przywrócić do życia a jeden był tak zamulony i zabity że nigdy czegoś takiego nie widziałem - daje foto niżej. Kilka godzin później działa jak należny - został odmulony, wyczyszczony, odkamieniony delikatna chemią, wypiaskowany z zewnątrz bez środka, naprawiony króciec - wżery (na foto jeszcze przed operacją) do testów poszedł do gotowania w odkamienionej wodzie - działa jak należny pełne otwarcie i zamknięcie przy właściwszych temperaturach. Jeśli to nie pomoże polecam można szukać samych wkładek na podmianę nie jest to prosty temat ale nie niemożliwy wymiana bardzo upierdliwa ale również możliwa, choć trzeba bardzo uważać żeby nie wyłamać aluminiowe żeby które trzymają ten wkład. Można też zastosować patent z zewnętrznym termostatem w takim wypadku usuwasz wewnętrzną uszkodzoną wkładkę, zaraz za wylotem głównym na chłodnicę dajesz zewnętrzny wkład termostatyczny z temp. otwarcia ok. 80-85stC. (fabrycznie 83stC.). Takie rozwiązania np. w grupie VAG - zewnętrzne termostaty na wąż chłodnicy - wrzucam przykładowe foto, to raz, Ktoś tam swego czasu pisał o wpychaniu na silę do węża wkładki z jakieś Renówki - moim zdaniem słabe rozwiązanie lepiej te zewnętrzne porostu na opaskach. Wiem też że czasem rzemieślniczo dorabiane są takie uniwersalne obudowy sklecane a ogolono dostepne wkłady - jak to wygląda foto niżej. Sam myślałem by awaryjnie sobie takie coś wytoczyć z nierdzewki i pospawać dwie skręcane połówki.
A i jeszcze jedno nie polecam gotowania w occie, gdzie nie popatrzeć wszędzie można spotkać ten PRL'owski patent. Po pierwsze nie ma konieczności nie jeździmy już na wodzie z kranu zas na pułkach mamy już coś więcej niż rzeczony ocet , druga co ważniejsza sprawa ocet a zwłaszcza rozgrzany ocet może uszkodzić gumy (powoduje twardnienie). Termostat poniżej był wyczyszczony jedynie środkiem Tenzi Brudex w ciepłej wodzie - średnio zalecane starzenie i jakoś dało radę a pacjent jak widać DRAMAT!
A i jeszcze jedno nie polecam gotowania w occie, gdzie nie popatrzeć wszędzie można spotkać ten PRL'owski patent. Po pierwsze nie ma konieczności nie jeździmy już na wodzie z kranu zas na pułkach mamy już coś więcej niż rzeczony ocet , druga co ważniejsza sprawa ocet a zwłaszcza rozgrzany ocet może uszkodzić gumy (powoduje twardnienie). Termostat poniżej był wyczyszczony jedynie środkiem Tenzi Brudex w ciepłej wodzie - średnio zalecane starzenie i jakoś dało radę a pacjent jak widać DRAMAT!
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Jam_Belfegor
- Forumowicz/ka
- Posty: 2083
- Rejestracja: 03 maja 2011, 23:35
- Imię: Przemysław
- Lokalizacja: Kraków
Re: Thema 2.0 16vT - odpowietrzenie układu chłodzenia
Tak jeszcze w temacie termostatu i Themy to poniżej zestawienie termostatu właśnie z Themy 2.0 16VT (ten nowy) z termostatem z Delty II / FV 2.0 16VT (od 16V różni się brakiem króćca na dole i przesunięciem jednego z czujników - ten na górze z garnka to własnie termostat do 16V) - ten regenerowany. Możecie sobie porównać jakie są różnice. Jak pisałem korpus wkład te same, różnią się króćcami i lokalizacją czujników - nie jest to trudne do przeropienia zarówno w jedną i w drugą stronę. Ja swój kupiłem na zapas do Delty II 2.0 16VT, a że nie znalazłem stricte do Delty kupiłem do Themy po małym rebrendingu nikt się nie kapnie
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.