Thesis 1.9/2.4 JTD - regeneracja pompy CR - Fiat/Alfa/Lancia
Thesis 1.9/2.4 JTD - regeneracja pompy CR - Fiat/Alfa/Lancia
Dotyczy wszystkich ze stajni fiata, alfy lancii z silnikami 1.9 2.4 jtd CF2/CF3 i innymi wynalazkami z pompy CP1.
No to zaczynamy, oczywiście od prologu.
Czyli od tego jak to każdy płacze że naprawa takiej pompy niemożliwa jest i trzeba mieć specjalne narzędzia itp itd etesre.
Pomijam że to Thesis i auto kosmiczne w użytkowaniu i naprawie
Wozidło jak wozidło
Dobra objawy, ciężkie zapalanie, cieknąca obudowa, gaśnięcie po wciśnięciu pedału w podłogę ( no oczywiście że gazu)
Pomijam diagnozę, wystarczy spojrzeć na nasze forum, ludzie latami bujają się z problemem, wydając setki zł, a nie robią to o co się ich prosi
Po cholerę zawracacie gitarę
Diagnozujemy że to pompa wcześniej wykluczając regulator i wtryski.
Wszystko robisz na własną odpowiedzialność. Sukces nie jest gwarantowany, porażka w 99%
W pierwszej kolejności zakupujemy ODPOWIEDNI zestaw regeneracyjny, dobieramy go po nr pompy bo różnią się uszczelkami.
Ja kupiłem Boscha (60zl) , są inne o połowę tańsze. Bosch nie ma simeringu na wałek ale ma stalowe pierścienie w sekcji tłokowej.
Śruby M6 4szt dł 35-40mm klasa min 5.8 , najlepiej 10.9.
Narzędzia torxy 35, 40 ? nie pamiętam. Narzędzia chyba i tak macie jak czytacie, bo czytacie nie dla zabicia czasu przecież.
To teraz zabieramy się za robotę.
Wyciągamy pompę , ależ oczywiście bez demontażu rozrządu, bo po co ??? , co mechanik
Wam naopowiadał że się nie da ????... no to się nie da, rozkręcamy, regenerujemy i wkładamy ależ to proste
Na przykładzie Thesisa
Zaczynamy od ściągnięcia osłony paska rozrządu, ściągamy tylko górną osłonę. Zbiorniczek wyrównawczy na bok, wlew spryskiwaczy zdemontować.
ściągamy pokrywę i obracamy wałem! patrząc na koło pasowe pompy, są tam 2 otwory gwintowane, 2 nie.
Ustawiamy 1 gwintowany i wkręcamy śrubę M6 aby dalej kręcić kołem.
Dokładnie widać na fotce. Następnie dalej kręcimy wałem aż pokryją nam się wszystkie 4 otwory koło-blok.
Wkręcamy pozostałe 3 śruby M6.
Dwie trzymają koło w odpowiedniej odległości ( gwint koło gwint blok)
Pozostałe dwie pomagają blokować koło ( wkręcone tylko w blok) Widać na zdjęciu. Następnie demontujemy osprzęt pompy, rozdzielacz H, przewód pompa rozdzielacz wysokiego ciśnienia, przewody paliwowe, złączka regulatora.
Luzujemy nakrętkę wałka pompy, klucz 22 płaski prosty oczkowy.
Odkręcamy 3 śruby 13 mocujące pompę i pompę wyciągamy. ( Na spokojnie 2-2,5h, za drugim razem 1-1,5h max, bo męczyłem śię z wkręceniem śruby dolnej, dlatego wpierw wkręcamy ją w koło)
Zdjęcia poniżej. Teraz z pompą na stół do czystego i suchego pomieszczenia. Imadło duże potrzebne.
Rozkręcamy każdą sekcję z osobna! i wymieniamy uszczelki. Sekcja po sekcji, z głową myśląc i patrząc.
Czyścić dbać o czystość. Uwaga podkładki stalowe, wytłoczenie, pasują tylko jedną stroną.
CDN !!!!
No to zaczynamy, oczywiście od prologu.
Czyli od tego jak to każdy płacze że naprawa takiej pompy niemożliwa jest i trzeba mieć specjalne narzędzia itp itd etesre.
Pomijam że to Thesis i auto kosmiczne w użytkowaniu i naprawie
Wozidło jak wozidło
Dobra objawy, ciężkie zapalanie, cieknąca obudowa, gaśnięcie po wciśnięciu pedału w podłogę ( no oczywiście że gazu)
Pomijam diagnozę, wystarczy spojrzeć na nasze forum, ludzie latami bujają się z problemem, wydając setki zł, a nie robią to o co się ich prosi
Po cholerę zawracacie gitarę
Diagnozujemy że to pompa wcześniej wykluczając regulator i wtryski.
Wszystko robisz na własną odpowiedzialność. Sukces nie jest gwarantowany, porażka w 99%
W pierwszej kolejności zakupujemy ODPOWIEDNI zestaw regeneracyjny, dobieramy go po nr pompy bo różnią się uszczelkami.
Ja kupiłem Boscha (60zl) , są inne o połowę tańsze. Bosch nie ma simeringu na wałek ale ma stalowe pierścienie w sekcji tłokowej.
Śruby M6 4szt dł 35-40mm klasa min 5.8 , najlepiej 10.9.
Narzędzia torxy 35, 40 ? nie pamiętam. Narzędzia chyba i tak macie jak czytacie, bo czytacie nie dla zabicia czasu przecież.
To teraz zabieramy się za robotę.
Wyciągamy pompę , ależ oczywiście bez demontażu rozrządu, bo po co ??? , co mechanik
Wam naopowiadał że się nie da ????... no to się nie da, rozkręcamy, regenerujemy i wkładamy ależ to proste
Na przykładzie Thesisa
Zaczynamy od ściągnięcia osłony paska rozrządu, ściągamy tylko górną osłonę. Zbiorniczek wyrównawczy na bok, wlew spryskiwaczy zdemontować.
ściągamy pokrywę i obracamy wałem! patrząc na koło pasowe pompy, są tam 2 otwory gwintowane, 2 nie.
Ustawiamy 1 gwintowany i wkręcamy śrubę M6 aby dalej kręcić kołem.
Dokładnie widać na fotce. Następnie dalej kręcimy wałem aż pokryją nam się wszystkie 4 otwory koło-blok.
Wkręcamy pozostałe 3 śruby M6.
Dwie trzymają koło w odpowiedniej odległości ( gwint koło gwint blok)
Pozostałe dwie pomagają blokować koło ( wkręcone tylko w blok) Widać na zdjęciu. Następnie demontujemy osprzęt pompy, rozdzielacz H, przewód pompa rozdzielacz wysokiego ciśnienia, przewody paliwowe, złączka regulatora.
Luzujemy nakrętkę wałka pompy, klucz 22 płaski prosty oczkowy.
Odkręcamy 3 śruby 13 mocujące pompę i pompę wyciągamy. ( Na spokojnie 2-2,5h, za drugim razem 1-1,5h max, bo męczyłem śię z wkręceniem śruby dolnej, dlatego wpierw wkręcamy ją w koło)
Zdjęcia poniżej. Teraz z pompą na stół do czystego i suchego pomieszczenia. Imadło duże potrzebne.
Rozkręcamy każdą sekcję z osobna! i wymieniamy uszczelki. Sekcja po sekcji, z głową myśląc i patrząc.
Czyścić dbać o czystość. Uwaga podkładki stalowe, wytłoczenie, pasują tylko jedną stroną.
CDN !!!!
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Re: Thesis regeneracja pompy CR - Fiat/Alfa/Lancia 2.4 / 1.9
No to dalej z koksem.
Tutaj mamy winowajców: Zmieniamy jeszcze uszczelki dekla wałka. Jak mówiłem siemmering wału do wymiany we własnym zakresie.
Pomierzyć, lub wydłubać.
A tu jeszcze śrubki do blokowania koła pompy.
Jako że dotarliście do końca, to wskazówka.
Składacie dekiel sekcji ( wraz z metalowymi pierścieniami) trzymamy w lewej ręce prawą nakładamy pompę i dokręcamy.
Inaczej pierścień wypadnie z gniazda i dup@.
Dekle poskręcanie torxy 40, skręcam na wyczucie, masz rozum widzisz jaka śruba.
Wykresów już nie chce mi się pokazywać, ciśnienie po nocy ( akurat było -12) oscylowało podczas rozruchu ok 200Bar, przy +10 350barów
Po regeneracji na zimno w 3-4 sec podbija pod 600.
Odpala nie cieknie itp.
A dla tych mądrali skąd wiem że daje ciśnienie, po podniosłem raila o 250 Barów w całym zakresie i zlogowałem sobie auto, ciśnienie max 1400 zostawiłem.
Ok powodzenia.
Działajcie i myślcie.
A na YT jest też jakiś film jak gostek to naprawia.
O jeszcze koszta i czas.
Robiłem po woli, bardzo po woli !!!
pompa out z bryki ok 2h
regeneracja pompy ok 1,5h, spokojnie w 30min ogarniesz.
Skręcenie ok 2,5h ale jeszcze tuleje górną silnika przeciskałem więc skręcenie, ok 1,h
koszt zestaw 60zl
gaz do grzania garażu 30zl ( było na dworze -12 ).
Przy wyciągnięciu i odesłaniu do zakładu wołają 450, ale macie gwarancję że nie (?) pocieknie?
Decyzja należy do każdego z osobna.
Składamy skręcamy i tak się bawimy.Tutaj mamy winowajców: Zmieniamy jeszcze uszczelki dekla wałka. Jak mówiłem siemmering wału do wymiany we własnym zakresie.
Pomierzyć, lub wydłubać.
A tu jeszcze śrubki do blokowania koła pompy.
Jako że dotarliście do końca, to wskazówka.
Składacie dekiel sekcji ( wraz z metalowymi pierścieniami) trzymamy w lewej ręce prawą nakładamy pompę i dokręcamy.
Inaczej pierścień wypadnie z gniazda i dup@.
Dekle poskręcanie torxy 40, skręcam na wyczucie, masz rozum widzisz jaka śruba.
Wykresów już nie chce mi się pokazywać, ciśnienie po nocy ( akurat było -12) oscylowało podczas rozruchu ok 200Bar, przy +10 350barów
Po regeneracji na zimno w 3-4 sec podbija pod 600.
Odpala nie cieknie itp.
A dla tych mądrali skąd wiem że daje ciśnienie, po podniosłem raila o 250 Barów w całym zakresie i zlogowałem sobie auto, ciśnienie max 1400 zostawiłem.
Ok powodzenia.
Działajcie i myślcie.
A na YT jest też jakiś film jak gostek to naprawia.
O jeszcze koszta i czas.
Robiłem po woli, bardzo po woli !!!
pompa out z bryki ok 2h
regeneracja pompy ok 1,5h, spokojnie w 30min ogarniesz.
Skręcenie ok 2,5h ale jeszcze tuleje górną silnika przeciskałem więc skręcenie, ok 1,h
koszt zestaw 60zl
gaz do grzania garażu 30zl ( było na dworze -12 ).
Przy wyciągnięciu i odesłaniu do zakładu wołają 450, ale macie gwarancję że nie (?) pocieknie?
Decyzja należy do każdego z osobna.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Re: Thesis 1.9/2.4 JTD - regeneracja pompy CR - Fiat/Alfa/La
bravo i gratulacje
-
- Klubowicz
- Posty: 2661
- Rejestracja: 25 sty 2008, 0:00
- Imię: Artur
- Lokalizacja: Wałcz / Dobino / ZWA
Re: Thesis 1.9/2.4 JTD - regeneracja pompy CR - Fiat/Alfa/La
Nie znam się, ale zacna robota zwłaszcza dla kolejnych użytkowników JTD
JEST:
2x Lancia Kappa Coupe 3.0V6 + LPG
Lancia Phedra 2.0 + LPG
BYŁO:
Kilka x Lancia Thesis 2.0T
Lancia Thesis 3.0V6
2x Lancia Kappa 2.0 VIS
2x Lancia Kappa Coupe 3.0V6 + LPG
Lancia Phedra 2.0 + LPG
BYŁO:
Kilka x Lancia Thesis 2.0T
Lancia Thesis 3.0V6
2x Lancia Kappa 2.0 VIS
- LUKIThesis
- Forumowicz/ka
- Posty: 2123
- Rejestracja: 15 lip 2013, 14:27
- Lokalizacja: Stolica
Re: Thesis 1.9/2.4 JTD - regeneracja pompy CR - Fiat/Alfa/La
No pewnie, że zacna
Nie ukrywam , przyda mi się Twoja instrukcja bronx . Mam pompkę w piwnicy, która się zsikała . Wielkie dzięki bronx .
Jakbyś jeszcze podpowiedział czy 20V na tą samą pompkę co 10V ? No bardziej, czy te same zestawy naprawcze ?
Nie ukrywam , przyda mi się Twoja instrukcja bronx . Mam pompkę w piwnicy, która się zsikała . Wielkie dzięki bronx .
Jakbyś jeszcze podpowiedział czy 20V na tą samą pompkę co 10V ? No bardziej, czy te same zestawy naprawcze ?
Re: Thesis 1.9/2.4 JTD - regeneracja pompy CR - Fiat/Alfa/La
Daj fotkę z nr pompy
Re: Thesis 1.9/2.4 JTD - regeneracja pompy CR - Fiat/Alfa/La
Luki, jak masz pompkę na stole to sprawdź jej numery i wyszukaj zestawu po numerach
Też mam pompkę od 156, która popuściła, ale sobie odpuściłem, bo na szybko kupiłem używaną.
Też mam pompkę od 156, która popuściła, ale sobie odpuściłem, bo na szybko kupiłem używaną.
Volvo S60 R-Design D5
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Re: Thesis 1.9/2.4 JTD - regeneracja pompy CR - Fiat/Alfa/La
Pompa jest taka sama, jedynie co je różni to króćce do podłączenia węży.
We Wroclawiu utworzylem mały klub kappy można poznać nas po rejestracjach wszystkie zaczynaja sie DW 222 mam tez duzo czesci lanci... Tel.691-771-549 A teraz do stadka dołączy Thesis 2.4 jtd mojej żonki DW 898
- belial666
- Forumowicz/ka
- Posty: 3404
- Rejestracja: 11 maja 2014, 14:24
- Lokalizacja: Stargard Szczeciński/Złotów
Re: Thesis 1.9/2.4 JTD - regeneracja pompy CR - Fiat/Alfa/La
Bardzo fajnie. Też to muszę wykonać. Ogólnie, zajebiście, że Ci się chciało. Naprawdę.
Pytania do autora:
Czy te styrane podkładki, to objaw opiłków na regulatorze?
Rozumiem, miała przecieki?
Masz namiar na zestaw- link?
Pytania do autora:
Czy te styrane podkładki, to objaw opiłków na regulatorze?
Rozumiem, miała przecieki?
Masz namiar na zestaw- link?
Nr. telef. 501259455
Re: Thesis 1.9/2.4 JTD - regeneracja pompy CR - Fiat/Alfa/La
Bronx czy taki zestaw stosowałeś http://www.dieselcars.pl/161,f01m101454 ... kiem-.html
Czy to sie dobiera po numerze 044501xxxx czy jakimś innym
Były problemy z odkręceniem śrub mocujących głowiczki, bo zdaję się, ze te otwory w nich na klucz są dość płytkie...
Czy to sie dobiera po numerze 044501xxxx czy jakimś innym
Były problemy z odkręceniem śrub mocujących głowiczki, bo zdaję się, ze te otwory w nich na klucz są dość płytkie...
KAPPA TDS & JTD
Re: Thesis 1.9/2.4 JTD - regeneracja pompy CR - Fiat/Alfa/La
Cp1 Cp1 nie równa po nr pompy się dobiera.facio pisze:Pompa jest taka sama, jedynie co je różni to króce do podłączenia węży.
W literaturze zagranicznej znalazłem info ze bład konstrukcyjny.Po prostu pękają po przebiegu ok 220-260 tys km. W wyniku słabego smarowania.belial666 pisze:Bardzo fajnie. Też to muszę wykonać. Ogólnie, zajebiście, że Ci się chciało. Naprawdę.
Pytania do autora:
Czy te styrane podkładki, to objaw opiłków na regulatorze?
Rozumiem, miała przecieki?
Masz namiar na zestaw- link?
Zmiany, pozbawienia paliwa siarki. Dla tego dodajemy olej LM1052.
Przeciek i/lub/wynikiem za niskie ciśnienie przy niskiej prędkości obrotowej.
Kupowałem w hurtowni, strony nie mają.
f01m101454 bo pasowały do mojej pompy o nr : 445010006volf pisze:Bronx czy taki zestaw stosowałeś http://www.dieselcars.pl/161,f01m101454 ... kiem-.html
Czy to sie dobiera po numerze 044501xxxx czy jakimś innym
Były problemy z odkręceniem śrub mocujących głowiczki, bo zdaję się, ze te otwory w nich na klucz są dość płytkie...
Śruby na torx40.
Jak odkręca się stare zapieczaone śruby z bloku aluminium itp ?
Czyścisz porządnie gniazdo, bierzesz torxa, pompa w imadło, podłożyć od spodu, i pierdut młotkiem w torxa, luzujesz naprężenie.
Dociskasz całą siłą i odkręcasz, idzie spoko.
Bardziej trzeba uważać z tymi od dekla wałka, te są bardzo delikatne, ale metoda j/w i po problemie.
Na dole tej strony diesel cars masz wypisane nr pomp i zestaw, sprawdź dobierz lub podaj nr.
- LUKIThesis
- Forumowicz/ka
- Posty: 2123
- Rejestracja: 15 lip 2013, 14:27
- Lokalizacja: Stolica
Re: Thesis 1.9/2.4 JTD - regeneracja pompy CR - Fiat/Alfa/La
Utram myknę i foto cyknę . Thxbronx pisze:Daj fotkę z nr pompy
Tak samo Kamilu. Też jak posikała się tereskowa pompka to na speeda kupiłem używanko z Alfredzi sto piedziesiątej dziewiątej Króćce insze więc chęć powrotu do oryginału ogromnie mną targa . Wężyki wsie kupiłem oryginały ale na tej Afredziowej nie mogę ich pozapinać, a też chęć mną spora targa
Tak bym zrobił, że po numerancji dobrałbym uszczelniki tylko Mr. bronx coś prawi o uszczelniku wałka . Skąd i jaki dobrał ?
Ostatnio zmieniony 11 sty 2016, 22:07 przez LUKIThesis, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Thesis 1.9/2.4 JTD - regeneracja pompy CR - Fiat/Alfa/La
W sklepie z traktorami.
Zwyczajny simmer, odporny na ropę.
koszt 1.8zł.
Masz na nim napis, lub wydłub i zmierz gniazdo oraz średnicę wałka.
Zwyczajnie po chams.ku śrubokrętem go wydłubaj, nie trzeba nic rozkręcać jak masz pompę out.
Zwyczajny simmer, odporny na ropę.
koszt 1.8zł.
Masz na nim napis, lub wydłub i zmierz gniazdo oraz średnicę wałka.
Zwyczajnie po chams.ku śrubokrętem go wydłubaj, nie trzeba nic rozkręcać jak masz pompę out.
- LUKIThesis
- Forumowicz/ka
- Posty: 2123
- Rejestracja: 15 lip 2013, 14:27
- Lokalizacja: Stolica
Re: Thesis 1.9/2.4 JTD - regeneracja pompy CR - Fiat/Alfa/La
Pompka z 20v.bronx pisze:Daj fotkę z nr pompy
Ostatnio zmieniony 12 sty 2016, 21:18 przez LUKIThesis, łącznie zmieniany 1 raz.