Kappa 2.0 20v 107kW - błędy/kilka niewyjaśnionych usterek

lenx1227
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 77
Rejestracja: 09 sty 2016, 23:38
Imię: Szymon
Lokalizacja: Olecko

Kappa 2.0 20v 107kW - błędy/kilka niewyjaśnionych usterek

Post autor: lenx1227 » 10 sty 2016, 0:47

Witam forumowiczów,
Z racji tego że zostałem szczęśliwym posiadaczem Kappy z 95r postanowiłem przebadać te lalkę gdyż nie miała mocy na gazie(czasem też przerywała) i na benzynie, nie chciała wkręcać się na obroty na 4 i 5 biegu, wpadała prawdopodobnie w tryb awaryjny(check świecił się nieprzerwanie do momentu zgaszenia auta i nie chciała jechać więcej niż 120km/h). Udałem się więc do miejscowego speca od elektroniki i gazu. Podłubał trochę, udało się rozwiązać problem z przerywaniem i odzyskała trochę werwy, zaczęła jeździć. Jednak podczas diagnozy pod kompem sczytało mi 2 błędy (problem z czujnikiem wału korbowego i sondą lambda-zbyt uboga mieszanka). Z tym pierwszym tłumaczył mi, że w r5 normalną rzeczą jest na zapłonie wyskakiwanie tego komunikatu jednak powinien on gasnąć po odpaleniu silnika, a tak się nie dzieje.

Pytanie nr1 czym może byś spowodowany ten błąd, czy jest konieczność wymiany na nowy a może sczytuje błąd z czegoś z czym jest powiązany?

Pytanie nr2 czy miał już ktoś w/w przypadek i ten jeśli chodzi o błąd z ubogą mieszanką?

Dorzucę, że całkiem możliwe że gdzieś przy silniku jest nieszczelność bo delikatnie popuszcza sobie.

Dochodzą do tego falowanie obrotów po wrzuceniu luzu w czasie jazdy tak między 600 a 1000 obr/m jak również 2 razy zgasła bez ingerencji mojej osoby, od tak(możliwe, że któryś z czujników ześwirował i postanowił zgasić silnik) i falowały obroty na gazie na zimnym silniku.
To tyle czego chciałbym się dowiedzieć i może ktoś kto spotkał się z tymi problemami udzieli mi informacji. Mechanik u którego byłem jest dobry jednak brak mu styczności z Lancią i woli nie wróżyć że może to czy siamto i nie obciążać mnie niepotrzebnymi kosztami stąd kieruje temat na forum, co było też jego pomysłem.

Awatar użytkownika
Borek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3050
Rejestracja: 12 maja 2012, 7:51
Lokalizacja: Łódź

Re: Kappa 2.0 20v 107kW - błędy/kilka niewyjaśnionych ustere

Post autor: Borek » 10 sty 2016, 8:08

Awaria czujnika położenia wału jest raczej dość jednoznaczna, tematów było o tym kilka. Może styki na wtyczce zaśniedziały, a może po prostu czujnik do wymiany, to nie jest jakieś skomplikowane zadanie. Gorzej jeśli czujnik się przytarł z powodu luzu na wale, ale to by było słychać... No i też jest do zrobienia tak jak wszystko. I lepiej zrobić nić doczekać się chwili gdy auto nie zapali albo zgaśnie na autostradzie. ;)

Co do sondy to jeśli "sobie popuszcza" to sprawdź gdzie i załataj, a w ostateczności skontroluj sondę. Może też ma problem z okablowaniem albo jest do wymiany tak jak powyższy czujnik. Nie jeździj zbyt chętnie z włączonym checkiem tylko zrób i miej spokój.
Drop a gear and disappear!

Awatar użytkownika
marceli
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2091
Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
Skype: marcin.kasinski82
Imię: Marcin
Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
Kontakt:

Re: Kappa 2.0 20v 107kW - błędy/kilka niewyjaśnionych ustere

Post autor: marceli » 10 sty 2016, 12:05

Podstawowe pytanie jaką masz instalację LPG??
dwa cztery benzyna..ale zjadająca LPG :)
Obrazek
Moja Kappa
Obrazek

lenx1227
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 77
Rejestracja: 09 sty 2016, 23:38
Imię: Szymon
Lokalizacja: Olecko

Re: Kappa 2.0 20v 107kW - błędy/kilka niewyjaśnionych ustere

Post autor: lenx1227 » 10 sty 2016, 13:18

Borek pisze:Awaria czujnika położenia wału jest raczej dość jednoznaczna, tematów było o tym kilka. Może styki na wtyczce zaśniedziały, a może po prostu czujnik do wymiany, to nie jest jakieś skomplikowane zadanie. Gorzej jeśli czujnik się przytarł z powodu luzu na wale, ale to by było słychać... No i też jest do zrobienia tak jak wszystko. I lepiej zrobić nić doczekać się chwili gdy auto nie zapali albo zgaśnie na autostradzie. ;)

Co do sondy to jeśli "sobie popuszcza" to sprawdź gdzie i załataj, a w ostateczności skontroluj sondę. Może też ma problem z okablowaniem albo jest do wymiany tak jak powyższy czujnik. Nie jeździj zbyt chętnie z włączonym checkiem tylko zrób i miej spokój.
Dzięki za odpowiedź, będziemy sprawdzać.
marceli pisze:Podstawowe pytanie jaką masz instalację LPG??
Stag prawdopodobnie 300, nie pamiętam papiery mam w samochodzie. Majster jednak stwierdził, że instalacja jest dobra.

Awatar użytkownika
marceli
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2091
Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
Skype: marcin.kasinski82
Imię: Marcin
Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
Kontakt:

Re: Kappa 2.0 20v 107kW - błędy/kilka niewyjaśnionych ustere

Post autor: marceli » 10 sty 2016, 15:14

Może i dobra ale czy dobrze wystrojona??
Dobrze byłoby sprawdzić czy reduktor wyrabia i jakie tam wtryski są założone.

Uboga mieszanka nie robi dobrze dla silnika to weź za priorytet przy usuwaniu błędów.
Na Pb chodzi ok,nie ma ubogo??
dwa cztery benzyna..ale zjadająca LPG :)
Obrazek
Moja Kappa
Obrazek

lenx1227
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 77
Rejestracja: 09 sty 2016, 23:38
Imię: Szymon
Lokalizacja: Olecko

Re: Kappa 2.0 20v 107kW - błędy/kilka niewyjaśnionych ustere

Post autor: lenx1227 » 10 sty 2016, 18:54

marceli pisze:Może i dobra ale czy dobrze wystrojona??
Dobrze byłoby sprawdzić czy reduktor wyrabia i jakie tam wtryski są założone.

Uboga mieszanka nie robi dobrze dla silnika to weź za priorytet przy usuwaniu błędów.
Na Pb chodzi ok,nie ma ubogo??
Reduktor był czyszczony sprawdzany zmieniony zawór i regulowany. Po regulacji i przejechaniu 20km z czego połowa na pb wróciłem do warsztatu żeby sczytał mi wynik i okazało się, że stosunek gaz do pb prawie niczym się nie różni zero odchyleń dlatego myślę, że gaz to akurat jest w porządku. Na benzynie jest może nieco lepiej z osiągami ale aura jest taka, że tego w tym momencie nie sprawdzę. Stwierdzić jednak mogę że jest zdecydowanie lepiej niż było zaraz po kupnie. Niekiedy wyskakuje mi jeszcze komunikat motor-steueranlage defekt i zaczyna mrugać check czasami zapala się na stałe.

A jeśli chodzi o specyfikację gazu w tym aucie to:
Reduktor Enegas nr23808, zawór gazowy wielozawór i obudowa Tomasetto, układ i centralka stag 300
Ostatnio zmieniony 10 sty 2016, 19:03 przez stabraf, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie klep posta pod postem, tylko użyj opcji "edytuj" - połączyłem.

Awatar użytkownika
Borek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3050
Rejestracja: 12 maja 2012, 7:51
Lokalizacja: Łódź

Re: Kappa 2.0 20v 107kW - błędy/kilka niewyjaśnionych ustere

Post autor: Borek » 10 sty 2016, 19:22

Ten defekt sterowania silnikiem to może być związany właśnie z ubogą mieszanką - czyli sonda i/lub niewłaściwa praca instalacji gazowej. Ale nie musi, trzeba zajrzeć i sprawdzić. Przez internet diagnozy się nie postawi. ;)
Drop a gear and disappear!

lenx1227
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 77
Rejestracja: 09 sty 2016, 23:38
Imię: Szymon
Lokalizacja: Olecko

Re: Kappa 2.0 20v 107kW - błędy/kilka niewyjaśnionych ustere

Post autor: lenx1227 » 10 sty 2016, 19:46

Umówię się, przekażę sugestie i zaczniemy działać. Może nie będzie to nic poważnego :nono:
Dzięki koledzy za odpowiedzi, trochę mi to rozjaśniło mózgownicę i mam nadzieje, że rozjaśni też majstrowi.
Dam znać jak uda się rozwiązać problem

lenx1227
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 77
Rejestracja: 09 sty 2016, 23:38
Imię: Szymon
Lokalizacja: Olecko

Re: Kappa 2.0 20v 107kW - błędy/kilka niewyjaśnionych ustere

Post autor: lenx1227 » 16 sty 2016, 20:38

Witam ponownie, samochód odebrany od mechanika sonda wymieniona czujnik również samochód chodził fajnie do pierwszej jazdy poza miasto i wrzuceniu luzu(ot tak żeby zobaczyć jak się zachowa) no i znowu problem. Najpierw falowanie obrotami na jałowym miedzy 500 a 1000 i w ostateczności zgasł mi silnik kilkukrotnie ze 100/h wrzucenie luzu gasł oraz w mieście raz czy dwa przy dojeżdżaniu do skrzyżowania i trzymaniu przez dłuższą chwilę nogi na sprzęgle. Do tego wyskoczył mi elektrischer anschluss defekt(w momencie zgaśnięcia silnika) i parę razy przed wizytą u mechanika i dzisiaj może raz bremslicht defekt. Teraz pytanie do was, bo niestety już się nie skonsultuje ze specem w weekend co to może być, może ktoś miał podobny problem? Auto w czasie gaśnięcia było na gazie niestety nie sprawdziłem tego na benzynie. Wina gazu? I co z tym błędem od elektryki?




Sprawdzałem forum i mam pytanie czy te objawy może dawać przestawiony rozrząd?

EDIT:
Jest ktoś w stanie pomóc?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”