Delta III 1.4 T-Jet 120KM '10 - wysokie spalanie

przemekbial
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 241
Rejestracja: 04 wrz 2015, 16:51
Imię: Przemysław
Lokalizacja: Tarnów

Delta III 1.4 T-Jet 120KM '10 - wysokie spalanie

Post autor: przemekbial » 27 wrz 2015, 19:56

Witam Panie/Panowie. Od kilku dni mam Lancię Deltę III w silniku T-Jet 1.4 120. Przed zakupem dużo czytałem o spalaniu. Użytkownicy relacjonowali spalanie w granicach 8-9 po mieście. Dzisiaj podczas jazdy po mieście, spalanie oscylowało w granicach ~11l/100 km. Jestem bardzo zdziwiony aż tak wysokim spalaniem. Czy te silniki tak palą? Czy może to być wina zapchanego filtra powietrza, ewentualnie paliwa? Co sprawdzić? Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony 27 wrz 2015, 20:17 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Prosimy tytułować posty zgodnie z zasadami!!!

Awatar użytkownika
Michal1906
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 323
Rejestracja: 09 lip 2008, 0:00
Imię: Michał
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Re: Delta III 1.4 T-Jet 120KM '10 - wysokie spalanie

Post autor: Michal1906 » 27 wrz 2015, 20:26

Dane z komputera czy z własnych obserwacji? Dystans/temperatura/prędkość-więcej danych poprosimy. Kupiłeś ten egzemplarz o który zapytanie w innym wątku było? Jeśli tak to Kolega tylko z "problemami" się na forum pojawia...

przemekbial
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 241
Rejestracja: 04 wrz 2015, 16:51
Imię: Przemysław
Lokalizacja: Tarnów

Re: Delta III 1.4 T-Jet 120KM '10 - wysokie spalanie

Post autor: przemekbial » 27 wrz 2015, 20:55

Dane z komputera. Dystans bardzo krótki, bo ok 7 km w jedną i drugą stronę. Nie rozpatrywałbym tego w kategorii problemu, a raczej pytania jak się kształtuje spalanie u innych użytkowników, ewentualnie porad co może być spowodowane takim wynikiem. Na prawdę dużo czytałem o spalaniu ale nigdzie nie widziałem wyniku 11 l. W większości jazda po mieście to wyniki 8,5 - 9 l. Dziękuję, pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Dudi
Członek Zarządu LKP
Członek Zarządu LKP
Posty: 12270
Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Re: Delta III 1.4 T-Jet 120KM '10 - wysokie spalanie

Post autor: Dudi » 27 wrz 2015, 21:13

Przejechałeś 7km po mieście i na tej podstasie oceniasz zużycie paliwa ??? 8-O 8-O 8-O
I to jeszcze z komputera, który na takim dystansie nawet nie miał za bardzo co liczyć???
Sorry, ale czasami naprawdę niektóre "problemy" rozbrajają...
Dudi
Fiat Brava 80 16v SX / Alfa Romeo 156 2.0 16v Selespeed / Lancia Lybra SW 1.9 JTD 115 LX Verde Olimpia
Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair 170KM Distinctive
Fiat Fullback 2.4 MJ LuxNAV 180KM
Nysa Towos 522 '86 (do poprawek) / YAMAHA YZF-R6 (eeeeeeeRRRRRRrrrrr sześć)
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Snail
Sekretarz
Sekretarz
Posty: 4424
Rejestracja: 10 wrz 2012, 22:01
Imię: Paweł
Lokalizacja: Starachowice / Poznań

Re: Delta III 1.4 T-Jet 120KM '10 - wysokie spalanie

Post autor: Snail » 27 wrz 2015, 21:18

Waszmości, dyć ona (silnik) zagrzać się nie bardzo zdążyła przez ten czas to i spalanie wyższe prawo miała mieć. Pojeździj, popatrz nie tylko na komputer, ale i na to ile na jednym baku przejechać potrafił będziesz. A jak już zrobisz nią 2-3 kilometrów tysiączki to będziesz mógł i o spalaniu cokolwiek powiedzieć. Choć to i tak dystans niewielki.
Pozdrawiam Waszmości.
Moja Lancia się nie psuje. Ona jest po prostu notorycznie udoskonalana...

Awatar użytkownika
Tomzik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5396
Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie

Re: Delta III 1.4 T-Jet 120KM '10 - wysokie spalanie

Post autor: Tomzik » 28 wrz 2015, 20:53

Ojciec ma Bravo z tym silnikiem i robi podobne "trasy", często komp mu pokazuje ponad 10l na setkę średnie zużycie ;)
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205

przemekbial
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 241
Rejestracja: 04 wrz 2015, 16:51
Imię: Przemysław
Lokalizacja: Tarnów

Re: Delta III 1.4 T-Jet 120KM '10 - wysokie spalanie

Post autor: przemekbial » 29 wrz 2015, 12:14

To nie mam pojęcia skąd deklaracje innych użytkowników, że pali w granicach 8,5? Jakim cudem osiągnęli taki wynik? Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Tomzik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5396
Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie

Re: Delta III 1.4 T-Jet 120KM '10 - wysokie spalanie

Post autor: Tomzik » 29 wrz 2015, 13:18

Po prostu jeżdżą więcej, na tyle, że silnik sie należycie nagrzeje.
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205

Awatar użytkownika
Wilkin
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 5284
Rejestracja: 02 lis 2009, 21:40
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Re: Delta III 1.4 T-Jet 120KM '10 - wysokie spalanie

Post autor: Wilkin » 29 wrz 2015, 13:27

Kilka razy już pisałem że nie bardzo trzeba wierzyć w to co na internetach.
A naród nasz ma tendencję do podwyższania własnego ego małym spalaniem i jeszcze dobrym zapi&^%$niem.
W Niemczech jakby byli bardziej pobożni ,mogli by to nazywać nawet cudem ;)
A drugie - czy ty to piszesz naprawdę po pokonaniu 7 km ?
byłe: Delta II 1.6 16V Hpe,Kappa 2.0 20V "Litwin" ,Kappa 2.0 20V "Przemytnik",Delta II bi-colore 2.0 16V Vice miss Sypniewo,Ypsilon 1.3 JTD bi-colore Miss Topornia,Kappa 3.0 Coupe Aut 2vice Zwierzyń, Kappa 2.0 20 VT. Alfa 166 3.0 sportronic.
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza ;)

Awatar użytkownika
Michal1906
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 323
Rejestracja: 09 lip 2008, 0:00
Imię: Michał
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Re: Delta III 1.4 T-Jet 120KM '10 - wysokie spalanie

Post autor: Michal1906 » 29 wrz 2015, 20:41

Bravo 1.4 T-jet (120) 20% miasto 80% trasa na 5/6 biegu; średnie spalanie 7 litrów, w zimie więcej, powyżej 15 stopni mniej. W końcu to Włoch :) W wakacje robiłem regularnie A4 od Rzeszowa do Krakowa i też tyle spalił. Nie można oceniać spalania na trasie kilku kilometrów. Silnik się szybko nagrzewa; bo już po około 2/3 kilometrach, ale początkowo pali jak smok :) i to tylko 1368 ccm.

Paweł Beski
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1629
Rejestracja: 07 paź 2014, 6:15
Imię: Paweł
Lokalizacja: Prudnik

Re: Delta III 1.4 T-Jet 120KM '10 - wysokie spalanie

Post autor: Paweł Beski » 29 wrz 2015, 21:13

Wiem, że temat tego bezpośrednio nie dotyczy ale mam pytanko. Jak generalnie kształtują się koszty utrzymania auta z tym silnikiem? Nie chodzi tylko o koszty paliwa ale ceny części? Wracając do głównego tematu. Silniki o małej pojemności i doładowane z reguły nie palą tak mało jakby się tego od nich oczekiwało. Najważniejsze jednak jest to co pisali koledzy w powyższych postach.
Były: Mitsubishi Colt1.5 GLXi, Ford Escort mk6 i mk 7 1.6 16V, Audi 80 1.9 TDI, Opel Vectra B 2.0DI,Lancia Y 1.2 8V,
Vw Passat B5 FL 1.9 TDI, Citroen C5 FL 1.8 16V, Lancia Musa 1.416V
Jest: Ford Fiesta MK7 fl 1.25 16V

Awatar użytkownika
Michal1906
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 323
Rejestracja: 09 lip 2008, 0:00
Imię: Michał
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Re: Delta III 1.4 T-Jet 120KM '10 - wysokie spalanie

Post autor: Michal1906 » 29 wrz 2015, 21:42

Śmiesznie tanie! Rozrząd oryginał z pompą kupiłem za 350 zł (a jeszcze nie miałem zniżek w ASO), jest tylko jedna rolka-napinacz. Oleju wchodzi raptem 2,9 litra więc za 105 zł mamy Selenię KPE, filtr oleju oryginał 50 zł, zamiennik z Sędziszowa koszt 15 zł-są jednak różnice. Największy wydatek to świece NGK trzeba stosować zalecane przez Fiat'a a wymienia się je co 30 tyś km-koszt ok 45 zł za sztukę. Fltr powietrza niby co 30 tyś km, ale wymieniam częściej. Sprzęgło jest dość drogie ale jak sie poszuka to za 450 zł można OE znaleźć. Wysprzęglik kosztuje około 300 zł, a dwumasa w granicach -700/800 zł. Jeśli ktoś jest zainteresowany budową tego silnika posiadam obszerne materiały i z chęcią się podzielę. Zapraszam na PW.

przemekbial
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 241
Rejestracja: 04 wrz 2015, 16:51
Imię: Przemysław
Lokalizacja: Tarnów

Re: Delta III 1.4 T-Jet 120KM '10 - wysokie spalanie

Post autor: przemekbial » 02 paź 2015, 20:54

A mam jeszcze pytanie do posiadaczy Lancii Delta III. Jak gasną kontrolki od Air Baga razem z resztą, asr, kontrolką ręcznego itp. to znaczy, że coś jest z poduszką nie tak? Że np. faktycznie tam jej nie ma tylko zaślepka, ewentualnie jakieś mecyje porobione? Dzisiaj mi mechanik wymieniał rozrząd i po zdjęciu tej plastikowej dużej czarnej zaślepki na silniku, stwierdził, że ktoś coś grzebał przy aucie, po poduszki silnika były odkręcane, że głowica jest podpisana flamastrem (czyli wg niego tak jakby silnik był wymieniany). I teraz nie wiem co mam zrobić z tym fantem. Dzwoniłem do komisu i powiedziałem, że pracownik deklarował przy sprzedaży, że nie było nic robione, że auto jest bezwypadkowe. I teraz coś kręcą, że przecież wymiana silnika może się zdarzyć. Poprosili abym napisał maila, w którym mam się zdeklarować czego od nich oczekuje. I co zrobić? Prosić o zwrot całej gotówki? Czy wstawiać do mechanika i niech ten obejrzy co tam nie gra, wyceni i niech oddają kasę, czy kierować sprawę do sądu, prokuratury? Jak to rozegrać? Bo ciśnienie mi dzisiaj urosło jak to usłyszałem. Proszę o pomoc. Pozdrawiam

Paweł Beski
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1629
Rejestracja: 07 paź 2014, 6:15
Imię: Paweł
Lokalizacja: Prudnik

Re: Delta III 1.4 T-Jet 120KM '10 - wysokie spalanie

Post autor: Paweł Beski » 02 paź 2015, 21:05

We wszystkich autach kontrolki poduszek powietrznych gasną razem z innymi. Więc w tym temacie raczej jest wszystko ok. Jeśli natomiast kontrolka świeci się nie przerwanie to najczęściej jest po prostu odłączona z jakiegoś powodu. Co do dalszej części to spróbuj najpierw ustalić co z autem mogło się dziać wcześniej i uzbrojony w taką wiedzę udaj się na rozmowę do sprzedawcy.
Były: Mitsubishi Colt1.5 GLXi, Ford Escort mk6 i mk 7 1.6 16V, Audi 80 1.9 TDI, Opel Vectra B 2.0DI,Lancia Y 1.2 8V,
Vw Passat B5 FL 1.9 TDI, Citroen C5 FL 1.8 16V, Lancia Musa 1.416V
Jest: Ford Fiesta MK7 fl 1.25 16V

przemekbial
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 241
Rejestracja: 04 wrz 2015, 16:51
Imię: Przemysław
Lokalizacja: Tarnów

Re: Delta III 1.4 T-Jet 120KM '10 - wysokie spalanie

Post autor: przemekbial » 02 paź 2015, 21:21

A czy jak mechanik dojdzie co było robione to mogę rościć zwrot kwoty jaką wyliczy mechanik (wystawi swoją opinię i kwotę). Czy komis pójdzie na takie coś? Pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”