Kappa 2.4 20v - swap na 2.0 20vT

Awatar użytkownika
kond243
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2597
Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka

Re: Kappa 2.4 20v - swap na 2.0 20vT

Post autor: kond243 » 16 paź 2015, 9:31

Ecumaster to koszt okolo 600-800zł z map-sensorem.2-3tyśie to kosztuje emu. A co do wydechu w 2.0 20vt Jest prawdą że po wyrzuceniu kata auto traci dół. W sumie do 3tyś obrotów nic się nie dzieje. Sam mam ten problem i czekam na kata z RM motors mój z racji przebiegu był już zatkany. Ale założę kata 100cpsi o zwiększonym przepływie spalin, opisze cały proces w swoim temacie.
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt

Awatar użytkownika
Michor
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2386
Rejestracja: 05 lut 2012, 10:17
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Michor » 18 paź 2015, 1:32

Spool pewnie siada bez kata.
Ogólnie kazde rozluźnienie przynosi korzyści (w n/a i w turbo).

Kwestia tylko która część wykresu sie podnosi a która opada:)



Sent from my Lenovo P780_ROW using Tapatalk
BMW E39 Touring - 4,4 V8

Awatar użytkownika
Borek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3050
Rejestracja: 12 maja 2012, 7:51
Lokalizacja: Łódź

Re:

Post autor: Borek » 18 paź 2015, 8:54

Michor pisze:Ogólnie kazde rozluźnienie przynosi korzyści (w n/a i w turbo).
Oj tu się nie zgodzę. Pamiętaj, że zadaniem układu wydechowego jest nie tylko wyciszanie pracy silnika i jakieś tam oczyszczanie spalin, ale także wspomaganie silnika poprzez wyciąganie z niego spalin. Układ musi więc być kompromisem pomiędzy masą (luźny wydech) a prędkością spalin (ciasny wydech), aby podciśnienie na wyjściu z silnika / turbiny było jak największe.
Z założenia fabryczna konstrukcja jest optymalna do przewidywanego stylu jazdy z danym silnikiem. Oczywiście było to liczone lata temu. Teraz mamy szerszą wiedzę, lepsze i dokładniejsze metody, więc jakieś tam drobne poprawki mogą przybliżyć pracę układu do naprawdę optymalnych warunków, ale zbyt duże zmiany w stylu kibel-rury zdecydowanie wybiją całość dalej od tego stanu. ;)
Drop a gear and disappear!

Awatar użytkownika
Bartek-Lodz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2275
Rejestracja: 20 cze 2010, 9:08
Imię: Bartek
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Kappa 2.4 20v - swap na 2.0 20vT

Post autor: Bartek-Lodz » 18 paź 2015, 9:32

kond243 pisze:Ecumaster to koszt okolo 600-800zł z map-sensorem.2-3tyśie to kosztuje emu. A co do wydechu w 2.0 20vt Jest prawdą że po wyrzuceniu kata auto traci dół. W sumie do 3tyś obrotów nic się nie dzieje. Sam mam ten problem i czekam na kata z RM motors mój z racji przebiegu był już zatkany. Ale założę kata 100cpsi o zwiększonym przepływie spalin, opisze cały proces w swoim temacie.
Jak możesz zapodaj może info gdzie kupię Ecumastera stand alone za 600 do 800 PLN - za tą cenę to kupię świniaka, co będzie mi pakować nastawy do mojego Ecu co nie spowoduje możliwości pozbycia się części okablowania czy, chociażby przepływki.

Miałem kiedyś Ecumastera w Omedze 2.0 16V z dołożoną turbiną :) Auto później poszło na żyletki a Ecumastera odkupił ode mnie kumpel i wsadził to Poloneza z silnikiem od Omegi.
Kosztowało mnie to wtedy z czujnikami i wiązką około 3.5 tysia.
Wynajem aut, auta do ślubu - imprezy okolicznościowe - pojazdy zastępcze z OC sprawcy - pomoc w dochodzeniu roszczeń od ubezpieczycieli
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG, Thesis 3.0 V6 2002 [215] PB+LPG, Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG, Thesis Sportiva 2006 [200KM], Thesis Sportiva 2008 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2008 [185KM], Phedra 2.0 JTD 2005 [110KM], Citroen C8 2.0 JTD 2005 [109KM], Audi A6 C7 2.0 Ultra 2014 [190KM], Audi A8 D3 3.0 2008 [300 KM], Audi S8 D3 5.2 2007 [520 KM],Porsche Cayenne Turbo S 2003 [550 KM]

ODPOWIEDZ

Wróć do „Instalacja elektryczna”