Kappa 2.4 20v - swap na 2.0 20vT
- kond243
- Forumowicz/ka
- Posty: 2597
- Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
- Skype: Kondi243
- Imię: Konrad
- Lokalizacja: Przysieka
Re: Kappa 2.4 20v - swap na 2.0 20vT
Ecumaster to koszt okolo 600-800zł z map-sensorem.2-3tyśie to kosztuje emu. A co do wydechu w 2.0 20vt Jest prawdą że po wyrzuceniu kata auto traci dół. W sumie do 3tyś obrotów nic się nie dzieje. Sam mam ten problem i czekam na kata z RM motors mój z racji przebiegu był już zatkany. Ale założę kata 100cpsi o zwiększonym przepływie spalin, opisze cały proces w swoim temacie.
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt
Re:
Oj tu się nie zgodzę. Pamiętaj, że zadaniem układu wydechowego jest nie tylko wyciszanie pracy silnika i jakieś tam oczyszczanie spalin, ale także wspomaganie silnika poprzez wyciąganie z niego spalin. Układ musi więc być kompromisem pomiędzy masą (luźny wydech) a prędkością spalin (ciasny wydech), aby podciśnienie na wyjściu z silnika / turbiny było jak największe.Michor pisze:Ogólnie kazde rozluźnienie przynosi korzyści (w n/a i w turbo).
Z założenia fabryczna konstrukcja jest optymalna do przewidywanego stylu jazdy z danym silnikiem. Oczywiście było to liczone lata temu. Teraz mamy szerszą wiedzę, lepsze i dokładniejsze metody, więc jakieś tam drobne poprawki mogą przybliżyć pracę układu do naprawdę optymalnych warunków, ale zbyt duże zmiany w stylu kibel-rury zdecydowanie wybiją całość dalej od tego stanu.
Drop a gear and disappear!
- Bartek-Lodz
- Klubowicz
- Posty: 2275
- Rejestracja: 20 cze 2010, 9:08
- Imię: Bartek
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Kappa 2.4 20v - swap na 2.0 20vT
Jak możesz zapodaj może info gdzie kupię Ecumastera stand alone za 600 do 800 PLN - za tą cenę to kupię świniaka, co będzie mi pakować nastawy do mojego Ecu co nie spowoduje możliwości pozbycia się części okablowania czy, chociażby przepływki.kond243 pisze:Ecumaster to koszt okolo 600-800zł z map-sensorem.2-3tyśie to kosztuje emu. A co do wydechu w 2.0 20vt Jest prawdą że po wyrzuceniu kata auto traci dół. W sumie do 3tyś obrotów nic się nie dzieje. Sam mam ten problem i czekam na kata z RM motors mój z racji przebiegu był już zatkany. Ale założę kata 100cpsi o zwiększonym przepływie spalin, opisze cały proces w swoim temacie.
Miałem kiedyś Ecumastera w Omedze 2.0 16V z dołożoną turbiną Auto później poszło na żyletki a Ecumastera odkupił ode mnie kumpel i wsadził to Poloneza z silnikiem od Omegi.
Kosztowało mnie to wtedy z czujnikami i wiązką około 3.5 tysia.
Wynajem aut, auta do ślubu - imprezy okolicznościowe - pojazdy zastępcze z OC sprawcy - pomoc w dochodzeniu roszczeń od ubezpieczycieli
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG, Thesis 3.0 V6 2002 [215] PB+LPG, Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG, Thesis Sportiva 2006 [200KM], Thesis Sportiva 2008 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2008 [185KM], Phedra 2.0 JTD 2005 [110KM], Citroen C8 2.0 JTD 2005 [109KM], Audi A6 C7 2.0 Ultra 2014 [190KM], Audi A8 D3 3.0 2008 [300 KM], Audi S8 D3 5.2 2007 [520 KM],Porsche Cayenne Turbo S 2003 [550 KM]
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG, Thesis 3.0 V6 2002 [215] PB+LPG, Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG, Thesis Sportiva 2006 [200KM], Thesis Sportiva 2008 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2008 [185KM], Phedra 2.0 JTD 2005 [110KM], Citroen C8 2.0 JTD 2005 [109KM], Audi A6 C7 2.0 Ultra 2014 [190KM], Audi A8 D3 3.0 2008 [300 KM], Audi S8 D3 5.2 2007 [520 KM],Porsche Cayenne Turbo S 2003 [550 KM]