Delta 1.4 T-jet 150KM LPG - gaśnie rano na zimnym silniku

sgdave
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 4
Rejestracja: 14 lip 2015, 7:22
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Delta 1.4 T-jet 150KM LPG - gaśnie rano na zimnym silniku

Post autor: sgdave » 14 lip 2015, 7:30

Witam forumowiczów,
Mam na imię Łukasz i też mam Lancię ;)

Od niedawna jestem posiadaczem Lancii Delta z 2011 roku 1.4 150KM z LPG (BRC montowane w ASO Poznań).
Przebieg auta to 150 tys. Od kilku dni obserwuję jak auto rano po odpaleniu przygasa - nie wchodzi na obroty, tak jakby nie dostawało paliwa, wciśnięcie gazu powoduje że autko się dławi i gaśnie. Trzeba odczekać około 1 minutę i samochód zaczyna pracować prawidłowo. Wydaje mi się że ma to miejsce przy deszczowej pogodzie. Czy to mogą być kable albo cewka? Jeszcze nie bylem u mechanika bo nie wiem do którego jechać :(
Poza tym porannym duszeniem auto jedzie jak złoto, żadnych innych objawów, spadków mocy itp.

Miał ktoś z Państwa podobnie?
Pozdrawiam
Łukasz

sgdave
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 4
Rejestracja: 14 lip 2015, 7:22
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Re: Delta 1.4 T-jet 150KM LPG - gaśnie rano na zimnym silnik

Post autor: sgdave » 14 lip 2015, 9:14

To jeszcze pytanie pomocnicze bo ja jestem zielony - czy w tym silniku nie ma kabli czy mi się wtylko tak wydaje?
Wszedzie do kupienia tylko cewki i świece, czy cewka jest jedna czy każdy cylinder ma swoją?
Pozdrawiam
Łukasz

sgdave
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 4
Rejestracja: 14 lip 2015, 7:22
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Re: Delta 1.4 T-jet 150KM LPG - gaśnie rano na zimnym silnik

Post autor: sgdave » 26 lip 2015, 0:03

Nikt nic?
Na razie jeździ - dzisiaj zauważyłem, że przy wyprzedzaniu na autostradzie, mając około 170km/h lekko szarpnęła parę razy jakby brakło paliwa albo iskry i zaczęła migać kontrolka silnika, gdy skończyłem wyprzedzać zjechałem na prawy pas i zwolniłem do normalnych 130-140 i kontrolka po chwili przestała migać i auto jechało całkiem normalnie.

Nie ma spadków mocy, nic innego się nie dzieje.
Poproszę o jakiekolwiek wskazówki zanim mnie serwis oskubie do gołego :)

Pozdrawiam
Łukasz
Ostatnio zmieniony 26 lip 2015, 2:55 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Pisownia!!!

sgdave
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 4
Rejestracja: 14 lip 2015, 7:22
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Re: Delta 1.4 T-jet 150KM LPG - gaśnie rano na zimnym silnik

Post autor: sgdave » 03 sie 2015, 9:47

Ok wydaje mi się, że problem rozwiązałem, wieć zostawię info może ktoś będzie miał podobny problem.
Wymieniłem świece - zaczął ładnie rano odpalać. Wymieniłem cewkę (nie zgłaszał tego komputer więc każdą trzeba było sprawdzić) i auto jeździ jak nowe.

Koszt: świece NGK Irydowe - 197zł
Wymiana świec: 40zł

Cewka zapłonowa: Bosch 190zł (oryginalna, zalecana przez producenta)
Wymiana ze sprawdzaniem: 80zł

Pzdrawiam
Łukasz
Ostatnio zmieniony 03 sie 2015, 11:09 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: To jest BOSCH!!!

Awatar użytkownika
granit
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 48
Rejestracja: 31 gru 2014, 0:49
Imię: Bartek
Lokalizacja: Łódź

Re: Delta 1.4 T-jet 150KM LPG - gaśnie rano na zimnym silnik

Post autor: granit » 14 wrz 2015, 21:32

wymiana świec w tym silniku co 30 tys. (na gazie nie jeżdżę, więc być może że wskazana jest jeszcze częściej), bardzo dobrze, że zainwestowałeś w dobre świece.
Lancia Delta Oro 1.4 150 KM 2010
Peugeot 205 Roland Garros Cabrio 1.4 75 KM 1992

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”