Powoli zaczynam szukać fury do 30 tys - prośba o poradę
Moderator: giekso
Re: Powoli zaczynam szukać fury do 30 tys - prośba o poradę
Odzew przeszedł moje oczekiwania odpowiadam bez cytowania, bo zajęłoby mi to dobre pół godzinki
S-max - zupełnie o nim zapomniałem, dopisuję sobie do listy a co do Cromy, obiło mi się o uszy coś o niej niedobrego, ale już nie pamiętam co + tak jak Vectra - zupełnie mi się nie podoba
Jeśli chodzi o wygłuszenie mondeo to faktycznie coś jest na rzeczy - ostatnio znajomy się odzywał do mnie czy w wolnej chwili bym mu nie pomógł z wygłuszaniem jego sztuki (2.0tdci) - dla mnie to nie problem bo już coś takiego robiłem.
Sercem najbardziej jestem za alfą, ale widzę że ma za dużo wad (1 mułowaty benzyniak pod gaz i mało miejsca z tyłu) - w sumie ani ja ani żona do wysokich nie należymy, ale wiadomo, różnie to bywa
Remontu blacharskiego/konserwacji się nie obawiam, mam znajomego blacharza, a podstawowe sprawy nauczył mnie jak robić więc mazda też staje się mocnym punktem zestawienia - tylko który benzyniak byłby lepszy pod gaz?
Van nie musi być dziadkowozem wiem że inaczej się prowadzi i nie poszaleje się tym w zakrętach, ale.... kurde, odkąd miałem okazję powozić się fordem galaxy I gen, już dość mocno wysłużonym, wygoda wysokich foteli i to że po 6-7 godzinach w samochodzie wysiadałem "jak ten młody buk" przewróciła mi trochę w głowie
Ogólnie nastawiam się bardziej na benz + gaz bo raz że przy tym czasie i przebiegu jaki zamierzam zrobić samochodem obawiam się trochę kosztów dwumasy i wtrysków - o turbo i filtrach cząstek stałych nie wspominam bo wiem jak dbać i jeżdżę często na dłuższych odcinkach. Dodatkowo bardziej prawdopodobne jest trafić 7-10 letnie (bo zakładam że w takim wieku się trafi) duże i wygodne kombi z legendarnym już przebiegiem 170tys w benzynie niż w dieslu (np tak jak u znajomego oglądałem świeżo ściągniętego sześcioletniego forda galaxy z półmilionowym przebiegiem...) No i nie bez znaczenia jest fakt że żona na działalność ma zarejestrowanego małego (za)gazownika
Wiem że każde auto ma jakieś "zady i walety", nie mam specjalnych uprzedzeń (no dobra, może trochę vw/audi/bmw ) i dodatkowo też nie chcę się nastawiać na sztywno na jeden model, bo bardziej zależy mi na historii serwisu, przebiegu i ogólnym stanie niż na znaczku na dziobie
Czy ktoś może ma jakieś info nt C5/laguny III? te z okolic 2000 roku zbierały niedobre opinie ze względu na elektrykę i zastanawiam się czy coś się w tym względzie zmieniło.
Jeszcze miałbym prośbę - jakiś użytkownik Phedry mógłby się wypowiedzieć nt. ich użytkowania?
S-max - zupełnie o nim zapomniałem, dopisuję sobie do listy a co do Cromy, obiło mi się o uszy coś o niej niedobrego, ale już nie pamiętam co + tak jak Vectra - zupełnie mi się nie podoba
Jeśli chodzi o wygłuszenie mondeo to faktycznie coś jest na rzeczy - ostatnio znajomy się odzywał do mnie czy w wolnej chwili bym mu nie pomógł z wygłuszaniem jego sztuki (2.0tdci) - dla mnie to nie problem bo już coś takiego robiłem.
Sercem najbardziej jestem za alfą, ale widzę że ma za dużo wad (1 mułowaty benzyniak pod gaz i mało miejsca z tyłu) - w sumie ani ja ani żona do wysokich nie należymy, ale wiadomo, różnie to bywa
Remontu blacharskiego/konserwacji się nie obawiam, mam znajomego blacharza, a podstawowe sprawy nauczył mnie jak robić więc mazda też staje się mocnym punktem zestawienia - tylko który benzyniak byłby lepszy pod gaz?
Van nie musi być dziadkowozem wiem że inaczej się prowadzi i nie poszaleje się tym w zakrętach, ale.... kurde, odkąd miałem okazję powozić się fordem galaxy I gen, już dość mocno wysłużonym, wygoda wysokich foteli i to że po 6-7 godzinach w samochodzie wysiadałem "jak ten młody buk" przewróciła mi trochę w głowie
Ogólnie nastawiam się bardziej na benz + gaz bo raz że przy tym czasie i przebiegu jaki zamierzam zrobić samochodem obawiam się trochę kosztów dwumasy i wtrysków - o turbo i filtrach cząstek stałych nie wspominam bo wiem jak dbać i jeżdżę często na dłuższych odcinkach. Dodatkowo bardziej prawdopodobne jest trafić 7-10 letnie (bo zakładam że w takim wieku się trafi) duże i wygodne kombi z legendarnym już przebiegiem 170tys w benzynie niż w dieslu (np tak jak u znajomego oglądałem świeżo ściągniętego sześcioletniego forda galaxy z półmilionowym przebiegiem...) No i nie bez znaczenia jest fakt że żona na działalność ma zarejestrowanego małego (za)gazownika
Wiem że każde auto ma jakieś "zady i walety", nie mam specjalnych uprzedzeń (no dobra, może trochę vw/audi/bmw ) i dodatkowo też nie chcę się nastawiać na sztywno na jeden model, bo bardziej zależy mi na historii serwisu, przebiegu i ogólnym stanie niż na znaczku na dziobie
Czy ktoś może ma jakieś info nt C5/laguny III? te z okolic 2000 roku zbierały niedobre opinie ze względu na elektrykę i zastanawiam się czy coś się w tym względzie zmieniło.
Jeszcze miałbym prośbę - jakiś użytkownik Phedry mógłby się wypowiedzieć nt. ich użytkowania?
Re: Powoli zaczynam szukać fury do 30 tys - prośba o poradę
Ktoś tu już wspominał, ale powtórzę - zastanawiałeś się może nad Volvo V70?
Miejsca w środku sporo, mega wygodne fotele, blachy bardzo trwałe i odporne na korozję, a do tego spora gama benzyniaków mających dobrą opinię i nieźle znoszących instalację gazową Do tego większość raczej dość nieźle wyposażona.
Miejsca w środku sporo, mega wygodne fotele, blachy bardzo trwałe i odporne na korozję, a do tego spora gama benzyniaków mających dobrą opinię i nieźle znoszących instalację gazową Do tego większość raczej dość nieźle wyposażona.
Volvo S60 R-Design D5
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Re: Powoli zaczynam szukać fury do 30 tys - prośba o poradę
Popieram V70, ale nie wiem czy z tych nowszych. Szef ma XC70 gdzieś chyba z 2005 roku i silnik do super trwałych nie należy, co prawda to już aż 10-letnie auto ale z drugiej strony to przecież aż Volvo. Nie żeby sypał się co chwila, ale musiał już wymieniać coś drogiego przy wtrysku. Oczywiście szef to szef, z samochodem się zanadto nie pieści na drodze.
Osobiście rozważałem pierwsze V70, ale jednak przeważyła stylistyka. Nadal nie wiem czy to dobrze.
Osobiście rozważałem pierwsze V70, ale jednak przeważyła stylistyka. Nadal nie wiem czy to dobrze.
Drop a gear and disappear!
Re: Powoli zaczynam szukać fury do 30 tys - prośba o poradę
Tak czułem że coś pominąłem - Volvo też zostało dopisane do listy jako mocna pozycja i z tego co widzę to II gen wychodziła z fabryczną instalacją LPG - a patrząc po cenach allegro to końcówka II gen/początek III (chociaż III po odfiltrowaniu były 2 - każda po 350tys km )
Hmm, kusi mnie trochę XC70, 4x4 niegłupi pomysł.....
Oczywiście jeszcze czeka mnie przejazd po komisach/na giełdę i posadzenie tyłka do każdego z nich - każde też trzeba obmacać
Hmm, kusi mnie trochę XC70, 4x4 niegłupi pomysł.....
Oczywiście jeszcze czeka mnie przejazd po komisach/na giełdę i posadzenie tyłka do każdego z nich - każde też trzeba obmacać
Re: Powoli zaczynam szukać fury do 30 tys - prośba o poradę
Także byłbym za. No ale napisałeś niet Praktyczny z 1.6 HDI trochę zamula ale dobrze sprawdzony przed zakupem, może okazać się przyjemną furą.luka pisze:Grand C4 Picasso
No i estetycznie i mentalnie bliżej mu do włoszczyzny niż do smutnych szwedów i panzerwagonów
Serdecznie pozdrawiam.
MaXserwis - najlepszy wśród warsztatów
Jest: plastik Mondeo MKV 2.0 D '20 + Megane IFL cabrio '99 + Mercedes W123 200D '83 + Mercedes 124 CE '90 + Fiat 126p FL '90 + BMW 540i Touring...
Były: K SW 2.4 20V, Lybra SW 2.0 20V, K 2.0 20V x 2, Y10 bicolore, K 2.0 20VT, Thema 2.0 16V x 2, Delta II 1.6 8V, Y 1.2 8V, Y 1.2 16V, Y10 Selectronic, Delta HPE 2.0 16V bicolore, K 2,4 20V...
Jest: plastik Mondeo MKV 2.0 D '20 + Megane IFL cabrio '99 + Mercedes W123 200D '83 + Mercedes 124 CE '90 + Fiat 126p FL '90 + BMW 540i Touring...
Były: K SW 2.4 20V, Lybra SW 2.0 20V, K 2.0 20V x 2, Y10 bicolore, K 2.0 20VT, Thema 2.0 16V x 2, Delta II 1.6 8V, Y 1.2 8V, Y 1.2 16V, Y10 Selectronic, Delta HPE 2.0 16V bicolore, K 2,4 20V...
Re: Powoli zaczynam szukać fury do 30 tys - prośba o poradę
Miałem ten sam dylemat co Ty. Właśnie kupiłem Peugota 807 bo z tej czwórki akurat się wydarzył na mobile.de. Chyba okazyjnie ale to wyjdzie w praniu po naprawie. Prawdopodobnie odbiorę go w poniedziałek to zdam Ci relację o WSTĘNYCH wrażeniach bo tak naprawdę to tym autem jeszcze nie jechałem. Nigdy nie jechałem Eurovanem nawet jako pasażer. Miałem Lybre 2,4 jtd przez 12 lat i tak naprawdę wysoko postawiła poprzeczkę co do wygody i bezawaryjności. Dzieci urosły i czas nadszedł na Vana.
- marceli
- Klubowicz
- Posty: 2091
- Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
- Skype: marcin.kasinski82
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
- Kontakt:
Re: Powoli zaczynam szukać fury do 30 tys - prośba o poradę
A jakiś np.....Saab 9-5 turbo-benzynka???Kombiak??
- Jarek_Jarecki
- Klubowicz
- Posty: 2029
- Rejestracja: 19 wrz 2007, 0:00
- Imię: Jarek
- Lokalizacja: Świdnica/Legnica
- Kontakt:
Re: Powoli zaczynam szukać fury do 30 tys - prośba o poradę
PolotuTomzik pisze:Jarek_Jarecki pisze:Trochę autoreklamy - zadbany egzemplarz (a taki do 30kpln po lifcie znajdziesz bez problemu ) bedzie Ci słuzył i bedziesz z niego zadowolony. Odpukać, jestem zadowolony z mojej Vectry i cięzko mi będzie później znaleźć coś porównywalnego do niej ( najprędzej będzie to Accord).
Mega pakowne, całkiem ekonomiczne, komfortowe i małoawaryjne, bogato wyposażone... Czego chcieć więcej od auta?
hmmm o gustach się nie rozmawia, ale wydaje mi się, że vectrze polotu nie brakuje...zwłaszcza w pakiecie OPC.
Szkoda, że odpadła w przedbiegach :/
Tel: 518 018 100
https://www.facebook.com/noladnekwiatkizarow
BYŁO: Fiat 126p, Fiat UNO, Lancia Lybra, BMW E36 coupe, Renault Scenic, Mazda 626 GD, Ford Escort MK6, Opel Omega Caravan, Fiat Seicento, ALFA ROMEO 146 , Ford Escort MK7, BMW E36 Coupe
JEST:Opel VECTRA C Caravan Z19DTH oraz Peugeot 308 II 2018 SW
https://www.facebook.com/noladnekwiatkizarow
BYŁO: Fiat 126p, Fiat UNO, Lancia Lybra, BMW E36 coupe, Renault Scenic, Mazda 626 GD, Ford Escort MK6, Opel Omega Caravan, Fiat Seicento, ALFA ROMEO 146 , Ford Escort MK7, BMW E36 Coupe
JEST:Opel VECTRA C Caravan Z19DTH oraz Peugeot 308 II 2018 SW
- ArtoKucior
- Forumowicz/ka
- Posty: 1458
- Rejestracja: 14 lip 2013, 6:49
- Imię: Artur
- Lokalizacja: Płońsk
Re: Powoli zaczynam szukać fury do 30 tys - prośba o poradę
Alfa 159 ma mało miejsca z tyłu? Mam 1,88cm wzrostu i nie czuje aż tak mało miejsca aby było w niej czy to sedan czy kombi...w obu sobie posiedziałem po uprzednim ustawieniu fotela pod siebie. A po drugie...Ty kolego będziesz jeździł autem czy będziesz wożony przez szofera i będziesz siedział z tyłu? Dla mnie jeśli nie podejdziesz do zakupu z sercem to tak naprawdę nigdy nie będziesz miał tego banana na twarzy
Będzie:
Jest:
Lancia Thesis 3,0V6 Emblema 2003r.
Alfa Romeo 166 2,4 JTD Progression 2004r.
Była:
Alfa Romeo 166 2,4 JTD Progression 2000r.
Lancia Thesis 2,0TB lpg Emblema 2002r.
Lancia Thesis 2,4 JTD Emblema 2004r.
Lancia Dedra 2,0tds 1993r.
Jest:
Lancia Thesis 3,0V6 Emblema 2003r.
Alfa Romeo 166 2,4 JTD Progression 2004r.
Była:
Alfa Romeo 166 2,4 JTD Progression 2000r.
Lancia Thesis 2,0TB lpg Emblema 2002r.
Lancia Thesis 2,4 JTD Emblema 2004r.
Lancia Dedra 2,0tds 1993r.
- Tomzik
- Klubowicz
- Posty: 5389
- Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
- Imię: Tomczysław ;)
- Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie
Re: Powoli zaczynam szukać fury do 30 tys - prośba o poradę
Poliftowa wygląda całkiem znośnie z zewnątrz, ale przodowi przedliftowej daleko do polotuJarek_Jarecki pisze: hmmm o gustach się nie rozmawia, ale wydaje mi się, że vectrze polotu nie brakuje...zwłaszcza w pakiecie OPC.
Szkoda, że odpadła w przedbiegach :/
Środek też raczej nie jest górnych lotów, deska rozdzielcza zdecydowanie do lekkich w rysunku i finezyjnych nie należy, ale ten zarzut akurat tyczy się chyba 90% niemieckich samochodów.
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
Re: Powoli zaczynam szukać fury do 30 tys - prośba o poradę
_Rafako_, C4/Zafirka tak jak pisałem odpadają bo jak już brać vana to pełnowymiarowy, a diesel 1.6 w takiej budzie to chyba nie tylko "trochę" zamula
mors, czekam na info
marceli, saaba jakoś nie brałem pod uwagę, nasłuchałem sięo drogim serwisie, a osobiście turbobrnzynkę (jakąkolwiek) kupiłbym tylko od kogoś zaufanego
Jarek_Jarecki, OPC nie moja liga a i w tym pakiecie szału wg mnie nie robi
ArtoKucior, ze względu na dojazdy do pracy często jeżdżę w 4-5 osób, więc wbrew pozorom ma to dla mnie znaczenie. A "tego banana" na twarzy miałem jak jeździłem dedrą....
Także tego, na banana na twarzy będę mógł sobie pozwolić może przy następnym wozidle, teraz ma być solidne i wygodne Zresztą jeszcze nie kupiłem, nie wiem, zobaczę, może.....
Tomzik, mi się żadna nie podoba jeszcze polift z przodu ujdzie, ale tył kombiaka to mam wrażenie że na szybko dłutem ciosali, łącznie z lampami o środku nawet nie wspominam
mors, czekam na info
marceli, saaba jakoś nie brałem pod uwagę, nasłuchałem sięo drogim serwisie, a osobiście turbobrnzynkę (jakąkolwiek) kupiłbym tylko od kogoś zaufanego
Jarek_Jarecki, OPC nie moja liga a i w tym pakiecie szału wg mnie nie robi
ArtoKucior, ze względu na dojazdy do pracy często jeżdżę w 4-5 osób, więc wbrew pozorom ma to dla mnie znaczenie. A "tego banana" na twarzy miałem jak jeździłem dedrą....
Także tego, na banana na twarzy będę mógł sobie pozwolić może przy następnym wozidle, teraz ma być solidne i wygodne Zresztą jeszcze nie kupiłem, nie wiem, zobaczę, może.....
Tomzik, mi się żadna nie podoba jeszcze polift z przodu ujdzie, ale tył kombiaka to mam wrażenie że na szybko dłutem ciosali, łącznie z lampami o środku nawet nie wspominam
Re: Powoli zaczynam szukać fury do 30 tys - prośba o poradę
Jeśli pełnowymiarowy van, to żaden z rozważanych, tylko VoyagerLorgbow pisze:_Rafako_, C4/Zafirka tak jak pisałem odpadają bo jak już brać vana to pełnowymiarowy, a diesel 1.6 w takiej budzie to chyba nie tylko "trochę" zamula
Pozdrawiam
Wujek (p)
Lancia Delta III 1.8 tbi, Fiat Croma 2.4
była: Lancia Kappa 2.0T, "Lancia" Voyager/Chrysler T&C 3.8
Liczby nie kłamią, ale kłamcy liczą ...
Jeśli chcesz do mnie napisać wybierz raczej maila zamiast PW - wujekp(małpa)lanciapolska.org - mogę odpowiadać z opóźnieniem na PW
Wujek (p)
Lancia Delta III 1.8 tbi, Fiat Croma 2.4
była: Lancia Kappa 2.0T, "Lancia" Voyager/Chrysler T&C 3.8
Liczby nie kłamią, ale kłamcy liczą ...
Jeśli chcesz do mnie napisać wybierz raczej maila zamiast PW - wujekp(małpa)lanciapolska.org - mogę odpowiadać z opóźnieniem na PW
-
- Klubowicz
- Posty: 1028
- Rejestracja: 19 lut 2010, 16:55
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Gliwice
- Kontakt:
Re: Powoli zaczynam szukać fury do 30 tys - prośba o poradę
Mi ostatnio wpadł w oko Peugeot 5008, ale ten trzeci rząd siedzeń dosyć krótki
Była: Skoda 105L '83, Ford Escort 1.6 16v '97 i Lybra SW 1.9JTD '00 | Jest:Grande Punto 1.3 90KM '07, Citroen Grand C4 Picasso '09 1.6HDi
PoloFoto.pl <- świat wirtualnych wycieczek, nowość - panoramy dla Google Street View(Business View)!
PoloFoto.pl <- świat wirtualnych wycieczek, nowość - panoramy dla Google Street View(Business View)!
Re: Powoli zaczynam szukać fury do 30 tys - prośba o poradę
Jeśli pełnowymiarowy van, to najlepiej odwiesić cojones na kołek Takim paździerzem jak van nie jeździ się sportowo, nie tylko dlatego, że nie wypada, ale zwyczajnie te parchy na zakrętach nie dają rady jak osobówka...Lorgbow pisze:_Rafako_, C4/Zafirka tak jak pisałem odpadają bo jak już brać vana to pełnowymiarowy, a diesel 1.6 w takiej budzie to chyba nie tylko "trochę" zamula
...coś o tym wiem, dlatego mam Deltolota
Serdecznie pozdrawiam.
MaXserwis - najlepszy wśród warsztatów
Jest: plastik Mondeo MKV 2.0 D '20 + Megane IFL cabrio '99 + Mercedes W123 200D '83 + Mercedes 124 CE '90 + Fiat 126p FL '90 + BMW 540i Touring...
Były: K SW 2.4 20V, Lybra SW 2.0 20V, K 2.0 20V x 2, Y10 bicolore, K 2.0 20VT, Thema 2.0 16V x 2, Delta II 1.6 8V, Y 1.2 8V, Y 1.2 16V, Y10 Selectronic, Delta HPE 2.0 16V bicolore, K 2,4 20V...
Jest: plastik Mondeo MKV 2.0 D '20 + Megane IFL cabrio '99 + Mercedes W123 200D '83 + Mercedes 124 CE '90 + Fiat 126p FL '90 + BMW 540i Touring...
Były: K SW 2.4 20V, Lybra SW 2.0 20V, K 2.0 20V x 2, Y10 bicolore, K 2.0 20VT, Thema 2.0 16V x 2, Delta II 1.6 8V, Y 1.2 8V, Y 1.2 16V, Y10 Selectronic, Delta HPE 2.0 16V bicolore, K 2,4 20V...
Re: Powoli zaczynam szukać fury do 30 tys - prośba o poradę
wujekp, z Voyagerem i innymi "hamerykańcami" w moim zasięgu jest ten problem że diesle są raczej mało trwałe - a przy silniku 2.5 czy 3.0+ benzyna to musiałbym zapakować butlę minimum 60-70l - mija się to dla mnie z celem - bo tracę przestrzeń ładunkową lub w przypadku systemu stow'n'go (czy jakoś tak) możliwość składania foteli. Za pełnowymiarowy wystarcza mi eurovan/espace/sharan galaxy itd
husky83, 5008 to ten z gatunku mniejszych, poza tym dość nowy i raczej nie mieści się w budżecie
_Rafako_, musiałeś tak brutalnie? pożyczonym galaxy w 3 mies zrobiłem 10tys km i wiem jak toto się zachowuje na drodze w najgorszym wypadku, jak już mnie będzie stać na utrzymanie większego parku maszynowego i garażowanie jakiejś zabaweczki, będę typowym przykładem przechodzenia "kryzysu wieku średniego" (a wtedy "zabaweczką" będzie albo dedra turbo/integrale (chlip) albo beta z jakoś pomodzonym sercem )
A tak na serio: samochód ma u mnie zostać docelowo około 5 lat, w tym czasie 99% pojawi się potomek, więc i tak będę musiał jeździć spokojniej jakoś to przeżyję
pzdr
husky83, 5008 to ten z gatunku mniejszych, poza tym dość nowy i raczej nie mieści się w budżecie
_Rafako_, musiałeś tak brutalnie? pożyczonym galaxy w 3 mies zrobiłem 10tys km i wiem jak toto się zachowuje na drodze w najgorszym wypadku, jak już mnie będzie stać na utrzymanie większego parku maszynowego i garażowanie jakiejś zabaweczki, będę typowym przykładem przechodzenia "kryzysu wieku średniego" (a wtedy "zabaweczką" będzie albo dedra turbo/integrale (chlip) albo beta z jakoś pomodzonym sercem )
A tak na serio: samochód ma u mnie zostać docelowo około 5 lat, w tym czasie 99% pojawi się potomek, więc i tak będę musiał jeździć spokojniej jakoś to przeżyję
pzdr