Delta III - dołożenie tempomatu
- granit
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 48
- Rejestracja: 31 gru 2014, 0:49
- Imię: Bartek
- Lokalizacja: Łódź
Delta III - dołożenie tempomatu
Cześć,
nabyłem całą manetkę od Delty z tempomatem, aby dołożyć to praktyczne urządzenie... i tu zdziwko, bo po odkręceniu dolnej obudowy kierownicy nie znalazłem żadnej luźnej wiązki. Czy ktoś ma jakieś doświadczenia w dołożeniu tempomatu, może wiązka jest gdzieś ukryta..? Nie mieści mi się w głowie, że w tak drogim, dość luksusowym aucie i to w wersji Oro nie będzie wiązki
nabyłem całą manetkę od Delty z tempomatem, aby dołożyć to praktyczne urządzenie... i tu zdziwko, bo po odkręceniu dolnej obudowy kierownicy nie znalazłem żadnej luźnej wiązki. Czy ktoś ma jakieś doświadczenia w dołożeniu tempomatu, może wiązka jest gdzieś ukryta..? Nie mieści mi się w głowie, że w tak drogim, dość luksusowym aucie i to w wersji Oro nie będzie wiązki
Ostatnio zmieniony 01 maja 2015, 9:35 przez Dudi, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód: Tytułujemy zgodnie z zasadami. Poprawiłem./stabraf/
Powód: Tytułujemy zgodnie z zasadami. Poprawiłem./stabraf/
Lancia Delta Oro 1.4 150 KM 2010
Peugeot 205 Roland Garros Cabrio 1.4 75 KM 1992
Peugeot 205 Roland Garros Cabrio 1.4 75 KM 1992
Re: Delta III -dołożenie tempomatu.
Zacytuję dwa posty z siostrzanego forum:
"jeśli masz gniazdo przy przełączniku na tempomat to kupujesz tylko gałkę tempomatu podpinasz i działa. aha i jeszcze dolna obudowę kierownicy musisz kupić bo jest inna. kolejna wersja to ta gdzie nie masz przełącznika przystosowanego do tego wtedy musisz caly przełącznik kupić. koszt w ASO ponad 800zł podróbek nie ma.
i najgorsza opcja to taka że nawet wiązki możesz nie mieć do podpięcia jego więc i wiązkę będziesz musiał kupić.
z tego co się zdążylem zorientować to wszystkie wersje od dynamic wzwyż maja tą końcówkę
co do ingerencji w kompa to jak masz wyjście na tempomat to jest wszystko ok jak nie to trzeba trochę pogrzebać w komp".
"odnosnie wypowiedzi.. wszystkie wersje przelacznikow zespolonych, od activ czy fresh po sport sa takie same odnosnie tloczen plastiku do montowania manetki cc, wiec nic nie trzeba wymieniac za 800zl w aso zadnych wiazek do CC kpl sie nie kupuje, jesli nie ma fabrycznej instalacji to wystarczy pociagnac 5 przewodow z centralki silnika, elektrycy w aso biora za to ok 250-300zl zadnego grzebania w kompie w przypadku braku fabrycznej instalacji sie nie uprawia, po spieciu wszystkiego wystarczy zapodac ON na manetce i wsio
mysle ze wszystko w temacie CC zostalo powiedziane.....
BTW no i unikaj aso ktore twierdzi ze za 1400zl dolozy CC bo...."
Powodzenia w dalszej zabawie.
"jeśli masz gniazdo przy przełączniku na tempomat to kupujesz tylko gałkę tempomatu podpinasz i działa. aha i jeszcze dolna obudowę kierownicy musisz kupić bo jest inna. kolejna wersja to ta gdzie nie masz przełącznika przystosowanego do tego wtedy musisz caly przełącznik kupić. koszt w ASO ponad 800zł podróbek nie ma.
i najgorsza opcja to taka że nawet wiązki możesz nie mieć do podpięcia jego więc i wiązkę będziesz musiał kupić.
z tego co się zdążylem zorientować to wszystkie wersje od dynamic wzwyż maja tą końcówkę
co do ingerencji w kompa to jak masz wyjście na tempomat to jest wszystko ok jak nie to trzeba trochę pogrzebać w komp".
"odnosnie wypowiedzi.. wszystkie wersje przelacznikow zespolonych, od activ czy fresh po sport sa takie same odnosnie tloczen plastiku do montowania manetki cc, wiec nic nie trzeba wymieniac za 800zl w aso zadnych wiazek do CC kpl sie nie kupuje, jesli nie ma fabrycznej instalacji to wystarczy pociagnac 5 przewodow z centralki silnika, elektrycy w aso biora za to ok 250-300zl zadnego grzebania w kompie w przypadku braku fabrycznej instalacji sie nie uprawia, po spieciu wszystkiego wystarczy zapodac ON na manetce i wsio
mysle ze wszystko w temacie CC zostalo powiedziane.....
BTW no i unikaj aso ktore twierdzi ze za 1400zl dolozy CC bo...."
Powodzenia w dalszej zabawie.
Lancia Delta III Gran Luce 1.6 JTD 16V 88KW-120CV Platino Bicolore 2009r.
Yamaha V-Star 1100 Classic Silverado /v.USA/ Limited Edition 2005r.
Yamaha V-Star 1100 Classic Silverado /v.USA/ Limited Edition 2005r.
- Snail
- Sekretarz
- Posty: 4424
- Rejestracja: 10 wrz 2012, 22:01
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Starachowice / Poznań
Re: Delta III -dołożenie tempomatu.
Nie wiem jak w Delcie, ale u mnie w Lybrze też była ukryta i najpierw trzeba ją było dobrze wymacać pod taką jakby pianką, potem dodłubać się do niej, a potem to już sama przyjemność...
Moja Lancia się nie psuje. Ona jest po prostu notorycznie udoskonalana...
Re: Delta III -dołożenie tempomatu.
Ktoś z użytkowników dokładam tempomat w wersji Silver ?
Alfa Romeo Giulia 2.2 m-jet MT 180 KM '16
Re: Delta III - dołożenie tempomatu
Ja dokładałem.W Bravo ale to jest wszystko to samo.Operacja trwa włacznie z aktywacją na kompie pół godz,z przerwą na fajeczkę i łyk browara
Były:
Fiat Cinqecento 700 93r
Fiat Seicento 900 design Sporting 01r
Lancia Delta II 2.0 16V 93r
Lancia Kappa SW 2.4 JTD +soft 99r
Lancia Y 1.2 01r
Fiat Bravo II 1.9 MJet +soft 08r
Fiat Stilo Multiwagon 1.9 JTD 03r
Fiat Stilo Abarth 2.4 04r
Lancia Delta Platino 1.6 MultiJet 10r
Fiat Grande Punto Sport 1.4 16V 05r
Lancia Musa Platino 1.4 16V 07r
Jest:
Fiat Freemont Lounge 2.0 MultiJet FWD 14r
Alfa Romeo Giulietta Distinctive 2.0 JTDm 11r
Yamaha FJR 1300 A
Nie staraj się wszystkiego zrozumieć bo wszystko stanie się niezrozumiałe
Fiat Cinqecento 700 93r
Fiat Seicento 900 design Sporting 01r
Lancia Delta II 2.0 16V 93r
Lancia Kappa SW 2.4 JTD +soft 99r
Lancia Y 1.2 01r
Fiat Bravo II 1.9 MJet +soft 08r
Fiat Stilo Multiwagon 1.9 JTD 03r
Fiat Stilo Abarth 2.4 04r
Lancia Delta Platino 1.6 MultiJet 10r
Fiat Grande Punto Sport 1.4 16V 05r
Lancia Musa Platino 1.4 16V 07r
Jest:
Fiat Freemont Lounge 2.0 MultiJet FWD 14r
Alfa Romeo Giulietta Distinctive 2.0 JTDm 11r
Yamaha FJR 1300 A
Nie staraj się wszystkiego zrozumieć bo wszystko stanie się niezrozumiałe
- granit
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 48
- Rejestracja: 31 gru 2014, 0:49
- Imię: Bartek
- Lokalizacja: Łódź
Re: Delta III - dołożenie tempomatu
silver to nowsze oro, więc jest szansa, że operacja nie będzie taka prosta i czeka Cię dorabianie wiązki... dziś rozkręciłem całość (tzn. dolną i górną obudowę kolumny kierownicy) i u mnie jej nie ma :/
przeczytałem cały wątek na forum bravo, da się to dorobić, jest rzeczywiście wszystko opisane, chyba będę próbował...
ale żeby tak skąpić...
jeśli się podejmę zrobię manuala, aby był do działu "Zrób to sam", a co, niech na forum Lancii też coś będzie
aha...i wg. opisów na forum bravo nic kompem nie trzeba aktywować, oczywiście jeśli jest wiązka, w przypadku jej braku nie pamiętam albo nie doczytałem
przeczytałem cały wątek na forum bravo, da się to dorobić, jest rzeczywiście wszystko opisane, chyba będę próbował...
ale żeby tak skąpić...
jeśli się podejmę zrobię manuala, aby był do działu "Zrób to sam", a co, niech na forum Lancii też coś będzie
aha...i wg. opisów na forum bravo nic kompem nie trzeba aktywować, oczywiście jeśli jest wiązka, w przypadku jej braku nie pamiętam albo nie doczytałem
Lancia Delta Oro 1.4 150 KM 2010
Peugeot 205 Roland Garros Cabrio 1.4 75 KM 1992
Peugeot 205 Roland Garros Cabrio 1.4 75 KM 1992
Re: Delta III - dołożenie tempomatu
Super, jak dasz radę to napisz proszę co i jak
Alfa Romeo Giulia 2.2 m-jet MT 180 KM '16
- Tomzik
- Klubowicz
- Posty: 5389
- Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
- Imię: Tomczysław ;)
- Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie
Re: Delta III - dołożenie tempomatu
Silver to Argento
Chyba po lifcie przeszli poziom niżej, bo przed liftem startowali od srebra, poprzez złoto, platynę do hm.. nie wiem, executive, a po lifcie startują od zwykłej stali po platynę
Chyba po lifcie przeszli poziom niżej, bo przed liftem startowali od srebra, poprzez złoto, platynę do hm.. nie wiem, executive, a po lifcie startują od zwykłej stali po platynę
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
- cuoreventi
- Forumowicz/ka
- Posty: 264
- Rejestracja: 18 kwie 2014, 18:58
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Delta III - dołożenie tempomatu
Osobiście dokładałem tempomat w Alfach 147 i 159.
147 miała wiązkę więc sprawa była banalnie prosta a tempomat kosztował mnie grosze.
W 159 było gorzej, bo wiązka była tylko od ECU do złącza pośredniego. Od złącza pośredniego pod kierownicę trzeba było już ciągnąć. Potem konieczna była ingerencja w kompie. Z tego co wiem, tempomat śmiga do dziś. Trudno jest zdobyć kostkę do oryginalnej manetki. Reszta jak najbardziej do zrobienia.
147 miała wiązkę więc sprawa była banalnie prosta a tempomat kosztował mnie grosze.
W 159 było gorzej, bo wiązka była tylko od ECU do złącza pośredniego. Od złącza pośredniego pod kierownicę trzeba było już ciągnąć. Potem konieczna była ingerencja w kompie. Z tego co wiem, tempomat śmiga do dziś. Trudno jest zdobyć kostkę do oryginalnej manetki. Reszta jak najbardziej do zrobienia.
- granit
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 48
- Rejestracja: 31 gru 2014, 0:49
- Imię: Bartek
- Lokalizacja: Łódź
Re: Delta III - dołożenie tempomatu
podjąłem dziś próbę ale padłem na konektorach, wie ktoś jakie wchodzą w sterownik komputera?
czy to może coś takiego...?
http://konektory.pl/product.php?id_product=1988
wszystkie konektory, które miałem, ze starych fragmentów wiązek były za szerokie - nie wchodziły w kostkę od kompa
czy to może coś takiego...?
http://konektory.pl/product.php?id_product=1988
wszystkie konektory, które miałem, ze starych fragmentów wiązek były za szerokie - nie wchodziły w kostkę od kompa
Ostatnio zmieniony 31 maja 2015, 21:37 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Linki z "Allegro" niedozwolone w dziale technicznym!!!
Powód: Linki z "Allegro" niedozwolone w dziale technicznym!!!
Lancia Delta Oro 1.4 150 KM 2010
Peugeot 205 Roland Garros Cabrio 1.4 75 KM 1992
Peugeot 205 Roland Garros Cabrio 1.4 75 KM 1992
- granit
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 48
- Rejestracja: 31 gru 2014, 0:49
- Imię: Bartek
- Lokalizacja: Łódź
Re: Delta III - dołożenie tempomatu
Manetka przykręcona, pozostało przeciągnąć kabelki, w środę się za to zabieram, obudowa na razie porzeźbiona, ale specjalnie się w oczy nie rzuca to prowizoryczne rozwiązanie
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Lancia Delta Oro 1.4 150 KM 2010
Peugeot 205 Roland Garros Cabrio 1.4 75 KM 1992
Peugeot 205 Roland Garros Cabrio 1.4 75 KM 1992
- granit
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 48
- Rejestracja: 31 gru 2014, 0:49
- Imię: Bartek
- Lokalizacja: Łódź
Re: Delta III - dołożenie tempomatu
wszystko działa, w wolnej chwili wrzucę coś na wzór manuala
Lancia Delta Oro 1.4 150 KM 2010
Peugeot 205 Roland Garros Cabrio 1.4 75 KM 1992
Peugeot 205 Roland Garros Cabrio 1.4 75 KM 1992
Re: Delta III - dołożenie tempomatu
Wrzuć, wrzuć może też kiedyś sobie zrobię w wolnym czasie
Alfa Romeo Giulia 2.2 m-jet MT 180 KM '16
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 9
- Rejestracja: 19 maja 2015, 10:29
- Lokalizacja: Wypełnij to pole
Re: Delta III - dołożenie tempomatu
I ja zakupiłem manetkę. Jak będę miał chwilę w sierpniu to próbuję dołożyć i zobaczymy
Lancia Delta III 1.4 150km
2009r
Aprilia Tuono 1000r 140km
2009r
2009r
Aprilia Tuono 1000r 140km
2009r
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 6
- Rejestracja: 13 wrz 2012, 13:43
- Lokalizacja: Wypełnij to pole
Re: Delta III - dołożenie tempomatu
Dobry
Wczoraj założyłem tempomat do Delty z 2011r (nowy, poziomy grill). Mój samochód to wersja benzynowa 1.4 multiair, ale raczej nie ma to większego znaczenia.
Założyłem i działa więc dla potomnych umieszczam instrukcję krok po kroku. Zaczynamy.
*Zdjęcia nie moje, pobrane z neta.
1. Zaglądamy pod kierownicę (czerwona strzałka). i na samym końcu dolnej obudowy kolumny kierownicy lokalizujemy otwór ze śrubą na klucz imbusowy. Jednocześnie wcześniej zauwazymy szeroką zaślepkę.
Zaślepka: Po zdjęciu zaślepki (zielone) widać dwa wkręty i ostatni trzeci wkręt na końcu (czerwone) 2. Odkręcamy. Delikatnie zdejmujemy dolną obudowę (po odkręceniu trzech śrub trzyma się tylko na zatrzaskach)
3. Odkręcamy kolejne dwa wkręty trzymające górną część obudowy.
Te dwa wkręty są zlokalizowane zaraz za kołem kierownicy, są głęboko (wysoko) i blisko brzegu. Trzeba się porządnie przyjrzeć i poświecić latarką żeby je znaleźć. Przyda się też jakieś przedłużenie dla imbusa bo są naprawdę glęboko.
Zielone strzalki:
4. Odkręcamy i delikatnie zdejmujemy.
5. Sprawdzamy czy widać gniazdo do tempomatu (pomarańczowe).
Jeśli nie ma to możemy zamykać obudowę i zabierać zabawki, nic tu po nas.
Jeśli gniazdo jest, to wypinamy je z blokady trzymającej wiązki elektryczne (zielone).
6. Odkręcamy wkręt (czerwony) i zakładamy manetkę tempomatu.
Przykręcamy wkręty czerwony i zielony.
Z zielonym może być "trochę" zabawy, jest tam trudno się dostać.
Samą manetkę zakładamy najpierw z przodu (na miejsce czerwonego wkrętu) i potem lekko pchając w stronę kierownicy nasuwamy tył (aż zaskoczy w miejsce zielonego wkrętu).
7. Manetka założona, łączymy gniazda (lub mozna połączyć przed ).
Włączamy silnik, ustawiamy na manetce ON, samochód powinien wyświetlić "Cruise Control włączony" i zaświecić ikonę na zegarach.
Nic nie cudujemy z komputerem/body samochodu. Manetka jest wykrywana automatycznie.
8. Zakładamy górną obudowę.
9. Powiększamy dziurę w dolnej obudowie lub kupujemy nową, żeby zmieścić nową manetkę.
Powodzenia.
Wczoraj założyłem tempomat do Delty z 2011r (nowy, poziomy grill). Mój samochód to wersja benzynowa 1.4 multiair, ale raczej nie ma to większego znaczenia.
Założyłem i działa więc dla potomnych umieszczam instrukcję krok po kroku. Zaczynamy.
*Zdjęcia nie moje, pobrane z neta.
1. Zaglądamy pod kierownicę (czerwona strzałka). i na samym końcu dolnej obudowy kolumny kierownicy lokalizujemy otwór ze śrubą na klucz imbusowy. Jednocześnie wcześniej zauwazymy szeroką zaślepkę.
Zaślepka: Po zdjęciu zaślepki (zielone) widać dwa wkręty i ostatni trzeci wkręt na końcu (czerwone) 2. Odkręcamy. Delikatnie zdejmujemy dolną obudowę (po odkręceniu trzech śrub trzyma się tylko na zatrzaskach)
3. Odkręcamy kolejne dwa wkręty trzymające górną część obudowy.
Te dwa wkręty są zlokalizowane zaraz za kołem kierownicy, są głęboko (wysoko) i blisko brzegu. Trzeba się porządnie przyjrzeć i poświecić latarką żeby je znaleźć. Przyda się też jakieś przedłużenie dla imbusa bo są naprawdę glęboko.
Zielone strzalki:
4. Odkręcamy i delikatnie zdejmujemy.
5. Sprawdzamy czy widać gniazdo do tempomatu (pomarańczowe).
Jeśli nie ma to możemy zamykać obudowę i zabierać zabawki, nic tu po nas.
Jeśli gniazdo jest, to wypinamy je z blokady trzymającej wiązki elektryczne (zielone).
6. Odkręcamy wkręt (czerwony) i zakładamy manetkę tempomatu.
Przykręcamy wkręty czerwony i zielony.
Z zielonym może być "trochę" zabawy, jest tam trudno się dostać.
Samą manetkę zakładamy najpierw z przodu (na miejsce czerwonego wkrętu) i potem lekko pchając w stronę kierownicy nasuwamy tył (aż zaskoczy w miejsce zielonego wkrętu).
7. Manetka założona, łączymy gniazda (lub mozna połączyć przed ).
Włączamy silnik, ustawiamy na manetce ON, samochód powinien wyświetlić "Cruise Control włączony" i zaświecić ikonę na zegarach.
Nic nie cudujemy z komputerem/body samochodu. Manetka jest wykrywana automatycznie.
8. Zakładamy górną obudowę.
9. Powiększamy dziurę w dolnej obudowie lub kupujemy nową, żeby zmieścić nową manetkę.
Powodzenia.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.