Strona 1 z 3

Delta I HF Turbo - czyszczenie wtrysków?

: 15 mar 2015, 13:41
autor: Abarth
Witam
Kupiłem HF, która stała kilka lat, Wszystko ogarnięte mniej więcej, oprócz listwy wtrysków. W tej chwili pali na 1 gar, w pozostałych brak paliwa.
Paliwo jest w listwie, iskra jest. Wydaje sie ze stoją wtryski, ale nie odkręcałem ich bo nie wiem czy są jakieś metody na czyszczenie czy szukać od razu nowych na wymianę.
Kto może doradzić jak sprawdzić i wyczyścić wtryski?

Re: Delta I HF Turbo - czyszczenie wtrysków?

: 15 mar 2015, 14:32
autor: Bichoń
Najprostszą metodą czyszczenia wtrysków, po ich zdemontowaniu z samochodu, jest zanurzenie ich w nafcie na dłuższy czas. Potem można spróbować je rozruszać za pomocą jakiegoś źródła zasilania 12V po prostu przykładając kabelki do pinów wtyczki. Powinno dać się słyszeć stukanie w momencie otwarcia wtrysku. Tyko napięcie przykłada się na bardzo krótki czas, takie tylko dotknięcie. Ktoś tu kiedyś pisał że skonstruował układ elektryczny który dawał krótkie pulsy napięcia na wtryskiwacz i w ten sposób go "rozruszał".

Re: Delta I HF Turbo - czyszczenie wtrysków?

: 15 mar 2015, 15:51
autor: marceli
Jak pali na jeden to chyba pozostaje je zdemontować i rozruszać bądź odmoczyć jak kolega wyżej pisze.

Jak ja zmieniałem listwę to też była "zastana" i się nie mogło paliwo przebić,pomogło dodanie do paliwa jakiegoś STP i puściło praktycznie od razu.

Re: Delta I HF Turbo - czyszczenie wtrysków?

: 15 mar 2015, 16:33
autor: evolution5
Jak stoją to jest wilgoć w paliwie.Rada to moczenie w penetrancie a następnie najlepiej do myjki ultradzwiekowej i okresowe modulowanie otwarcia. Nowe oringi i montaż.

Re: Delta I HF Turbo - czyszczenie wtrysków?

: 15 mar 2015, 23:37
autor: Abarth
Wielkie dzięki za rady!
Mam jakieś STP (Valvoliny cleaner do wtrysków) wleje go w filtr paliwa bezpośrednio. Jak to nie pomoże to zdejmuje listwę i czyszczę. Mam myjkę ale taka mało profesjonalna (do biżuterii) ale może wystarczy.
Zdejmowanie listwy nieco mnie przeraza, bo chyba nie ma opcji wyjęcia wtrysków bez demontaŻu kolektora?

Re: Delta I HF Turbo - czyszczenie wtrysków?

: 15 mar 2015, 23:53
autor: Bichoń
W kappie się chyba da wyjąć samą listwę wtrysków, ale ma inny kolektor ssący. Ale nie wiem jaki jest w Delcie 1, dwuczęściowy?

Re: Delta I HF Turbo - czyszczenie wtrysków?

: 15 mar 2015, 23:58
autor: Abarth
Obrazek
Takie cudo ;) Tylko moja czerwona ...

Re: Delta I HF Turbo - czyszczenie wtrysków?

: 16 mar 2015, 0:50
autor: Młody_H
Z tym dostępem co tam jest ciężko nawet poodpinać wtyczki od wtryskiwaczy. :lol: Jak się ma w miarę małe dłonie to pewnie da się to zrobić metodą.

Jeśli nie to zostaje najprościej i najwygodniej:
-przegroda
-nawiewy
-kolektor


P.S.
Jako fan marki i modelu- gratuluję zakupu. Jako właściciel Hf-ki o identycznej przeszłości- moje kondolencje. : gafa :
Pochwal się w dziale Nasze Lancie. : yesyes :

Re: Delta I HF Turbo - czyszczenie wtrysków?

: 16 mar 2015, 19:18
autor: Abarth
Mam jeszcze Bete w kombi 2.0 IE - ta jezdzi ;)
Jest haslo od mechanika zeby to odpalac na holu ... nie bardzo widze jak ma sie pojawic paliwo od holowania, ale pewnie zaczniemy od tego. Nic nie szkodzi sprobowac ;)

Re: Delta I HF Turbo - czyszczenie wtrysków?

: 17 mar 2015, 21:04
autor: marceli
Ja bym nie ciągał na holu...

Pompa paliwowa ok??

W K listwa jest na samiuśkim wierzchu , jej wyjęcie to chwilka.Tu co innego.

Re: Delta I HF Turbo - czyszczenie wtrysków?

: 17 mar 2015, 22:37
autor: Abarth
pompa dziala, paliwo jest w listwie, pali dalej na 1 gar ;(

Re: Delta I HF Turbo - czyszczenie wtrysków?

: 17 mar 2015, 23:44
autor: Bichoń
No, to jak teraz będziesz wyjmował wtryskiwacze to zabierz na robotę aparat i zrób relację dla potomnych.

Re: Delta I HF Turbo - czyszczenie wtrysków?

: 30 mar 2015, 21:37
autor: Piszczyk
Abarth pisze:Mam jeszcze Bete w kombi 2.0 IE - ta jezdzi ;)
Jest haslo od mechanika zeby to odpalac na holu ... nie bardzo widze jak ma sie pojawic paliwo od holowania, ale pewnie zaczniemy od tego. Nic nie szkodzi sprobowac ;)
na początek zmienić mechanika
a co jeśli pompa daje ciśnienie dopiero z impulsem do rozrusznika?
nie mówię że tak ma ten (Twój) model ale są wersje w których pompa nie działa cały czas po przekręceniu stacyjki w MAR
demontaż kolektora nie taki straszny
zresztą poznać swój samochód od podszewki - bezcenne...
nafta/ultradzwięki... i pójdzie
a dla sprawdzenia nawet podmiana wtryskiwaczy z Bety :lol:

Re: Delta I HF Turbo - czyszczenie wtrysków?

: 30 mar 2015, 23:22
autor: Abarth
Lancia pali na 4, nic nie bylo rozbierane.

Metodologia:
1. stare paliwo wypompowane ze zbiornika, wlane nowe
2. wylanie starego paliwa z filtra i listwy,
3. wlanie preparatu do czyszczenia hamulcow do filtra i listwy, przekrecenie rozrusznikiem 2-3 razy
4. poczekanie 8h
5. odpalanie do rozladowania aku

punkty 2-4 powtarzane codziennie, po kilku dniach Lancia pali na 4 gary

Re: Delta I HF Turbo - czyszczenie wtrysków?

: 13 kwie 2015, 20:05
autor: irektob
Abarth pokaż tą lancie!!!....w komorze wygląda bardzo ładnie:)..pokazuj bo coraz mniej tych delt I,ja już podjąłem decyzje co do swojej drugiej delty-będzie reanimowana i robiona na 2.0 8VT 4WD