Delta III 1.9 TT - klapy wirowe?

42195
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 70
Rejestracja: 20 paź 2014, 20:22
Imię: Janusz
Lokalizacja: mazowieckie

Delta III 1.9 TT - klapy wirowe?

Post autor: 42195 » 22 gru 2014, 22:28

Czy ktoś orientuje się, czy silnik 1,9 twinturbo posiada klapy wirowe w kolektorze dolotowym?
Trochę poczytałem o problemach z klapami wirowymi i jeżeli ten silnik to ma, to lepiej byłoby coś z nimi zrobić póki są sprawne.
Dane w sieci są różne i podobno silniki Fiata po 2007 roku są pozbawione klap wirowych?
Lancia Delta III 1.9 TwinTurbo, BICOLORE

Awatar użytkownika
OKOwiec
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 398
Rejestracja: 01 lip 2007, 0:00
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Re: Delta III 1.9 - klapy wirowe?

Post autor: OKOwiec » 22 gru 2014, 23:18

42195 pisze:Dane w sieci są różne i podobno silniki Fiata po 2007 roku są pozbawione klap wirowych?
Nieprawda.

Posiadam jednostkę 2.0 jtd w swojej Delcie z 09r. i klapy usuwałem.
Są solidniej zabudowane i wykonane z lepszych materiałów niż w 1.9 16v (Np. AR159) ale oczywiście też lubią "pozwiedzać" silnik.
Duży problem występował w Insigniach z początków produkcji (2.0 CDTI)
Po 2007 roku to chyba było tylko wzmocnienie budowy kolektora wraz z klapami i tyle ale mogę się mylić...

Awatar użytkownika
BootError
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 304
Rejestracja: 08 mar 2014, 7:36
Imię: Tomek
Lokalizacja: WL - Mazowieckie

Re: Delta III 1.9 TT - klapy wirowe?

Post autor: BootError » 23 gru 2014, 9:00

Rozmawiałem na ten temat z Cinkiem - wg. niego w silniku 1,9TT są bezproblemowe. Ja nie usuwam
Były:
Seicento Sporting Abarth (1999)
Grande Punto Sport (2007)

Są:
Fiesta MK7 EcoBoost-Turbo 125KM (2012) <<<link
Delta III MOMO 1,9TT 223KM DPF ON / EGR OFF by Cinek (2013) <<<link
Seicento 1,1MPI (2006)

jenks
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 386
Rejestracja: 20 gru 2007, 0:00
Imię: Artur
Lokalizacja: dominowo

Re: Delta III 1.9 - klapy wirowe?

Post autor: jenks » 23 gru 2014, 9:18

OKOwiec pisze:
42195 pisze:Dane w sieci są różne i podobno silniki Fiata po 2007 roku są pozbawione klap wirowych?
Nieprawda.

Posiadam jednostkę 2.0 jtd w swojej Delcie z 09r. i klapy usuwałem.
Są solidniej zabudowane i wykonane z lepszych materiałów niż w 1.9 16v (Np. AR159) ale oczywiście też lubią "pozwiedzać" silnik.
Duży problem występował w Insigniach z początków produkcji (2.0 CDTI)
Po 2007 roku to chyba było tylko wzmocnienie budowy kolektora wraz z klapami i tyle ale mogę się mylić...
Usuwałeś profilaktycznie,czy musiałeś?Nieprawidłowe działanie jest jakoś sygnalizowane?
lancia lybra intensa 2,4jtd-sprzedana
lancia delta III platinum 2,0 M-jet 2010r-sprzedana
Alfa Romeo Tonale-użytkowana
***** ***

słoma
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 156
Rejestracja: 27 lis 2011, 23:19
Imię: zbyszek
Lokalizacja: częstochowa

Re: Delta III 1.9 TT - klapy wirowe?

Post autor: słoma » 23 gru 2014, 16:35

W Lancii 1.9 TT nie ma potrzeby, klapy trzeba było usuwać obowiązkowo tylko w Saabach 1.9 TT
delta twin turbo - już sprzedana .

jenks
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 386
Rejestracja: 20 gru 2007, 0:00
Imię: Artur
Lokalizacja: dominowo

Re: Delta III 1.9 TT - klapy wirowe?

Post autor: jenks » 23 gru 2014, 17:45

Mojemu koledze w Insigni 2,0 klapy się zatarły.
lancia lybra intensa 2,4jtd-sprzedana
lancia delta III platinum 2,0 M-jet 2010r-sprzedana
Alfa Romeo Tonale-użytkowana
***** ***

Awatar użytkownika
OKOwiec
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 398
Rejestracja: 01 lip 2007, 0:00
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Re: Delta III 1.9 - klapy wirowe?

Post autor: OKOwiec » 23 gru 2014, 22:19

jenks pisze:Usuwałeś profilaktycznie,czy musiałeś?Nieprawidłowe działanie jest jakoś sygnalizowane?
Byłem w Autka.pl w Krk na zabieg czyszczenia całego dolotu po wcześniejszym usunięciu DPF-u i zaślepieniu EGR.
Był tam straszny syf... 8-O i przy okazji zaproponowano mi wywalenie klap wirowych na co oczywiście się zgodziłem.
Więc tak jakby zrobiłem to profilaktyczne :)
Jakiś tydzień przed moją wizytą chłopaki mieli na warsztacie Alfę Romeo 159 z 2.0 jtd pod maską i wykonywana była ta sama usługa... :-?

Awatar użytkownika
Dudi
Członek Zarządu LKP
Członek Zarządu LKP
Posty: 12270
Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Re: Delta III 1.9 - klapy wirowe?

Post autor: Dudi » 24 gru 2014, 1:36

OKOwiec pisze:
jenks pisze:Usuwałeś profilaktycznie,czy musiałeś?Nieprawidłowe działanie jest jakoś sygnalizowane?
Byłem w Autka.pl w Krk na zabieg czyszczenia całego dolotu po wcześniejszym usunięciu DPF-u i zaślepieniu EGR.
Był tam straszny syf... 8-O i przy okazji zaproponowano mi wywalenie klap wirowych na co oczywiście się zgodziłem.
Więc tak jakby zrobiłem to profilaktyczne :)
Jakiś tydzień przed moją wizytą chłopaki mieli na warsztacie Alfę Romeo 159 z 2.0 jtd pod maską i wykonywana była ta sama usługa... :-?
I zoom już to zlecił, też w KRK, w AR 159 JTD 150KM.
Dudi
Fiat Brava 80 16v SX / Alfa Romeo 156 2.0 16v Selespeed / Lancia Lybra SW 1.9 JTD 115 LX Verde Olimpia
Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair 170KM Distinctive
Fiat Fullback 2.4 MJ LuxNAV 180KM
Nysa Towos 522 '86 (do poprawek) / YAMAHA YZF-R6 (eeeeeeeRRRRRRrrrrr sześć)
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
faraon
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Posty: 7276
Rejestracja: 09 gru 2009, 21:50
Skype: nie używam
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: Delta III 1.9 TT - klapy wirowe?

Post autor: faraon » 24 gru 2014, 7:43

Ja też już nie mam klap w Cromie 2,4. Po ściągnięciu kolektora i oględzinach ich stanu, okazało się, że:
- jedna pracowała poprawnie,
- dwie - częściowo,
- dwie - zablokowane były "na stałe".
Poprawną/natychmiastową diagnozę, po sprawdzeniu parametrów pracy silnika, postawił Ramzes_II => klapy. I tak było.

Po usunięciu klap, silnik pracuje miarowo, mniej pali (ok. 2 l/100 km) bo wtryski już nie mają tak dużych korekt, auto pali "na tyk", jest o niebo lepiej niż przed naprawą. Ma niewielki "chip (+)" na dawce paliwa i momencie w dolnym zakresie obrotów (do ok. 2200), żeby zastąpić/z-emulować rolę klap wirowych.

Kolektor "preparował" mi także Tomek/firma autka.pl z Krakowa. Solidni.
Samochodem kieruje głowa. Ręce i nogi to tylko robole ...
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....

ZAPRASZAM DO SKLEPIKU KLUBOWEGO - TAKICH GADŻETÓW NIE KUPISZ NIGDZIE :!: :!: :!: <<<- klik

Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB W123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)

42195
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 70
Rejestracja: 20 paź 2014, 20:22
Imię: Janusz
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Delta III 1.9 TT - klapy wirowe?

Post autor: 42195 » 08 sty 2015, 19:47

BootError pisze:Rozmawiałem na ten temat z Cinkiem - wg. niego w silniku 1,9TT są bezproblemowe. Ja nie usuwam
Orientuje się ktoś, jak to w końcu jest z tymi klapami? Dzwoniłem do kilku warsztatów wykonujących usługi czyszczenia i naprawy klap wirowych, i wszyscy twierdzą, że silnik 1,9 twinturbo też jest zagrożony problemami i zalecają wymianę, lub usunięcie.
Lancia Delta III 1.9 TwinTurbo, BICOLORE

Zorro
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 49
Rejestracja: 26 lip 2013, 0:40
Imię: Zorro
Lokalizacja: Wrocław

Re: Delta III 1.9 TT - klapy wirowe?

Post autor: Zorro » 14 paź 2018, 10:50

Witam, mam Deltę 1.9TT z 2010 i jak to z tymi klapami wirowymi jest? Robić je? czy są naprawdę na tyle mocne, że nie ma szansy by coś się wydarzyło.
- był Fiat Marea Weekend 2001 1.9JTD 110km
- była Lancia Lybra SW 2002 2.4 150km
- była Alfa Romeo 159 2.4 200KM, 2006
- jest Delta 1.9 TT 190 KM, 2010

Awatar użytkownika
BootError
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 304
Rejestracja: 08 mar 2014, 7:36
Imię: Tomek
Lokalizacja: WL - Mazowieckie

Re: Delta III 1.9 TT - klapy wirowe?

Post autor: BootError » 14 paź 2018, 19:17

Ja jednak usunąłem (profilaktycznie) mimo, że wcześniej nie planowałem. Zrobione u Cinka "przy okazji". Przy przebiegu 65kkm były jeszcze w dobrym stanie ale nie chciałem martwić się później
Były:
Seicento Sporting Abarth (1999)
Grande Punto Sport (2007)

Są:
Fiesta MK7 EcoBoost-Turbo 125KM (2012) <<<link
Delta III MOMO 1,9TT 223KM DPF ON / EGR OFF by Cinek (2013) <<<link
Seicento 1,1MPI (2006)

Zorro
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 49
Rejestracja: 26 lip 2013, 0:40
Imię: Zorro
Lokalizacja: Wrocław

Re: Delta III 1.9 TT - klapy wirowe?

Post autor: Zorro » 15 paź 2018, 18:34

Ja mam 2010r. i przelatane 160tyś. Tak się właśnie zastanawiam ,czy profilaktycznie nie usunąć, żeby kiedyś niespodzianka mi się nie przytrafiła. Egr zaślepiałeś? Stroiłeś silnik u Cinka na więcej kucy?
- był Fiat Marea Weekend 2001 1.9JTD 110km
- była Lancia Lybra SW 2002 2.4 150km
- była Alfa Romeo 159 2.4 200KM, 2006
- jest Delta 1.9 TT 190 KM, 2010

Awatar użytkownika
BootError
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 304
Rejestracja: 08 mar 2014, 7:36
Imię: Tomek
Lokalizacja: WL - Mazowieckie

Re: Delta III 1.9 TT - klapy wirowe?

Post autor: BootError » 16 paź 2018, 18:37

Dokładnie. Program, EGR OFF i przy okazji czyszczenie układu dolotowego z wywaleniem klap.
Były:
Seicento Sporting Abarth (1999)
Grande Punto Sport (2007)

Są:
Fiesta MK7 EcoBoost-Turbo 125KM (2012) <<<link
Delta III MOMO 1,9TT 223KM DPF ON / EGR OFF by Cinek (2013) <<<link
Seicento 1,1MPI (2006)

Zorro
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 49
Rejestracja: 26 lip 2013, 0:40
Imię: Zorro
Lokalizacja: Wrocław

Re: Delta III 1.9 TT - klapy wirowe?

Post autor: Zorro » 16 paź 2018, 23:12

Naturalnie korci mnie.... pytanie, jaki koszt takiej przyjemności? ;) a dpf-a zostawiałeś? ;) jak po takim liftingu?jakie zmiany są odczuwalne? Nic nie kopci, nie podkopca? ;)
- był Fiat Marea Weekend 2001 1.9JTD 110km
- była Lancia Lybra SW 2002 2.4 150km
- była Alfa Romeo 159 2.4 200KM, 2006
- jest Delta 1.9 TT 190 KM, 2010

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”