Phedra 2.2 JTD - silnik 4HW a silnik 4 HX/możliwa zamiana?
: 25 lis 2014, 18:49
Witam.
Jak w tytule.Czy jest może jakaś osoba wśród kolegów klubowiczów,bądź jakiś znajomy mechanik który podejmował się wymiany silnika w Phedrze 2,2JTD/HDI o kodzie 4HW o mocy 128KM na silnik 2,2 JTD/HDI o kodzie 4HX i tej samej mocy?
Problem jak zapewne wiecie dotyczy przede wszystkim ceny:)
Silnik HX można kupic pożej 1 tys.Cena HW pewnie dobrze jest znana osobom poszukującym tego typa:)
W mojej Lancii awarii uległ pasek rozrządu,co oczywiście niesie za sobą poważne utrudnienia.
Generalnie wtryski siedzą jak zaspawane,jeden już zdążyłem urwać /wyciągany ściągaczem/
Rozwiązanie to pocięcie pokrywy wałków/kolektora ssącego/ wyjecie wałków i dostanie się do śrub głowicy.
Operacja została już przeprowadzona,uratowałem 3 wtryski kosztem głowicy i konsoli.Na marginesie taniej jest pociąć głowice i kupić używkę niż uratować głowicę kosztem zakupu wtrysków.
Dodatkowe straty związane z zerwaniem paska to połamanych 8 dźwigienek zaworowych.
Nowa /inna/ głowica pojechała do szlifu,potem została zamontowana.
Poszedł jeszcze nowy rozrząd kpl+kompletny łańcuch z napinaczem i ślizgami między wałkami,dodatkowo sprzęgło i zregenerowana turbina na dokładkę.
Całość zmontowana i wrzucona do autka.
Samochód odpalił.Pochodził na wolnych obrotach około pół godziny dogrzał się i wszystko było ok.
Ponowne odpalenie.Zapalił od strzała,dodałem gazu,silnik nie chciał się wkręcić powyżej 2,5 tys obrotów.Następne próby zwiększenia obrotów zakończyły się mocnym stukiem w okolicy 3-4 cylindra i pracą 3 cylindrów.
Ręce mi już opadają przy tym silniku,dlatego zastanawiam się nad wymianą jednostki.
Czy ktoś może wie czy da się zamontować HX w miejsce HW???
Ze zdjęć silników na Allegro widać ze mają inne turbiny,troszkę inny system sterowania klapkami w kolektorze ssącym.
Te silniki /HX/ montowane były w Peugeotach 406,607 z tego co się zorientowałem,może tylko różnią się osprzętem?
Jeśli jest ktoś kto przerabiał temat,bardzo proszę o jakieś info.
Pozdrawiam.
Jak w tytule.Czy jest może jakaś osoba wśród kolegów klubowiczów,bądź jakiś znajomy mechanik który podejmował się wymiany silnika w Phedrze 2,2JTD/HDI o kodzie 4HW o mocy 128KM na silnik 2,2 JTD/HDI o kodzie 4HX i tej samej mocy?
Problem jak zapewne wiecie dotyczy przede wszystkim ceny:)
Silnik HX można kupic pożej 1 tys.Cena HW pewnie dobrze jest znana osobom poszukującym tego typa:)
W mojej Lancii awarii uległ pasek rozrządu,co oczywiście niesie za sobą poważne utrudnienia.
Generalnie wtryski siedzą jak zaspawane,jeden już zdążyłem urwać /wyciągany ściągaczem/
Rozwiązanie to pocięcie pokrywy wałków/kolektora ssącego/ wyjecie wałków i dostanie się do śrub głowicy.
Operacja została już przeprowadzona,uratowałem 3 wtryski kosztem głowicy i konsoli.Na marginesie taniej jest pociąć głowice i kupić używkę niż uratować głowicę kosztem zakupu wtrysków.
Dodatkowe straty związane z zerwaniem paska to połamanych 8 dźwigienek zaworowych.
Nowa /inna/ głowica pojechała do szlifu,potem została zamontowana.
Poszedł jeszcze nowy rozrząd kpl+kompletny łańcuch z napinaczem i ślizgami między wałkami,dodatkowo sprzęgło i zregenerowana turbina na dokładkę.
Całość zmontowana i wrzucona do autka.
Samochód odpalił.Pochodził na wolnych obrotach około pół godziny dogrzał się i wszystko było ok.
Ponowne odpalenie.Zapalił od strzała,dodałem gazu,silnik nie chciał się wkręcić powyżej 2,5 tys obrotów.Następne próby zwiększenia obrotów zakończyły się mocnym stukiem w okolicy 3-4 cylindra i pracą 3 cylindrów.
Ręce mi już opadają przy tym silniku,dlatego zastanawiam się nad wymianą jednostki.
Czy ktoś może wie czy da się zamontować HX w miejsce HW???
Ze zdjęć silników na Allegro widać ze mają inne turbiny,troszkę inny system sterowania klapkami w kolektorze ssącym.
Te silniki /HX/ montowane były w Peugeotach 406,607 z tego co się zorientowałem,może tylko różnią się osprzętem?
Jeśli jest ktoś kto przerabiał temat,bardzo proszę o jakieś info.
Pozdrawiam.