Strona 1 z 3
Delta III 1.9 M-jet TT - czyszczenie DPF
: 12 lis 2014, 21:18
autor: 42195
Witam, od niedawna posiadam auto z filtrem DPF i filtr średnio wypala się co 340 km (ok 70 % trasa, 30 % miasto), wydaje mi się to trochę zbyt często (przebieg auta 101000 km - autentyczny). Co Sądzicie o zastosowaniu środka z linku a może ktoś miał kontakt z czymś podobnym

czy po czymś takim przebiegi między wypaleniami mogą się wydłużyć?
https://www.youtube.com/watch?v=ihazVIl6ob0
A może jedynym rozsądnym rozwiązaniem jest usunięcie DPF?
Re: Delta III 1.9 M-jet TT - czyszczenie DPF
: 13 lis 2014, 9:20
autor: BootError
340 km to normalny wynik. U mnie od nowości wypala się między 200 a 400 w zależności od tego czy robię trasy czy krótkie odcinki po mieście więc u Ciebie jest jak najbardziej wszystko w porządku. Co do usunięcia dpf to musisz sobie odpowiedzieć sam

Jest na ten temat oddzielny wątek. Poczytaj
: 13 lis 2014, 10:44
autor: cuoreventi
U mnie też tak samo. Wypalanie pomiędzy 200-350km i wypala się średnio do poziomu zapchania 8-16%
Wystukane panewką z miski dwulitrowego TS'a
Odp: Delta III 1.9 M-jet TT - czyszczenie DPF
: 13 lis 2014, 13:41
autor: Sebastian
O kurcze, to często to się u Was dzieje. U mnie (oczywiście inny silnik) średnia wychodzi coś kolo 700-800 km. Czyli praktycznie raz na zbiornik paliwa.
Re: Odp: Delta III 1.9 M-jet TT - czyszczenie DPF
: 13 lis 2014, 13:59
autor: Jarek_Jarecki
Sebastian pisze:O kurcze, to często to się u Was dzieje. U mnie (oczywiście inny silnik) średnia wychodzi coś kolo 700-800 km. Czyli praktycznie raz na zbiornik paliwa.
U mnie podobnie - wypalanie co 700km - no i silnik praktycznie ten sam co u Ciebie...
Re: Delta III 1.9 M-jet TT - czyszczenie DPF
: 13 lis 2014, 17:20
autor: 42195
Z Waszych wpisów wynika, że w Delcie III 1,9 TwinTurbo przebiegi między wypaleniami to max 400 km. Trochę mnie uspokoiliście, choć czytając wpisy posiadaczy innych aut gdzie filtr potrafi się wypalać nawet po 1000 km, wypalanie między 300 a 400 km wydaje mi się bardzo często.
Idą tropem, że Deltach filtr wypala się max po 400 km, używanie jakiś specyfików do mycia filtra pewnie nie wydłuży przebiegów pomiędzy wypaleniami?
Re: Delta III 1.9 M-jet TT - czyszczenie DPF
: 13 lis 2014, 17:46
autor: cuoreventi
42195 pisze:
Idą tropem, że Deltach filtr wypala się max po 400 km, używanie jakiś specyfików do mycia filtra pewnie nie wydłuży przebiegów pomiędzy wypaleniami?
Jeszcze nie miałem czasu tego sprawdzić, ale wiem że porównywanie wypalania DPF Delty do innych aut (w tym Alfy 159) nie ma najmniejszego sensu. W Alfie 159 zastosowano dużo większy (pojemniejszy) filtr cząstek stałych, a w Delcie pewnie zaczerpnięto filtry z małych diesli koncernu Fiata, takich jak 1.3 MJ.
Jeśli chodzi o specyfiki, może wydłużysz interwały wypaleń o raptem 50km. Czy się opłaca odpowiedz sobie sam.
Re: Delta III 1.9 M-jet TT - czyszczenie DPF
: 15 lis 2014, 9:43
autor: 42195
Żeby nie zakładać nowego tematu zapytam tutaj.
Przeglądając różne fora wyczytałem, że użytkownicy innych aut z filtrem DPF montują kontrolki informujące ich o trwającym procesie wypalania filtra, podpinają się pod instalację podgrzewania tylnej szyby lub lusterek (niektóre samochody w trakcie wypalania załączają dodatkowe odbiorniki prądu celem zwiększenia obciążenia silnika).
Czy w Delcie też możliwe jest zastosowanie takiej kontrolki informującej, jeżeli tak to pod co ją podpiąć? Jakoś nie zauważyłem, żeby podczas wypalania załączało mi podgrzewanie szyby lub lusterek.
Re: Delta III 1.9 M-jet TT - czyszczenie DPF
: 15 lis 2014, 10:25
autor: cuoreventi
Jest o wiele prostsza metoda. Wtyczka ELM BT i do tego program na komórkę (AlfaOBD android lub MES a WinM)
Ja właśnie w ten sposób monitoruje DPF
Re: Delta III 1.9 M-jet TT - czyszczenie DPF
: 15 lis 2014, 13:02
autor: Valdi
Z pewnością włącza się wentylator chłodnicy,więc z pewnością możesz podpiąć się w to miejsce z zasilaniem kontrolki-led.
Re: Delta III 1.9 M-jet TT - czyszczenie DPF
: 15 lis 2014, 14:11
autor: 42195
Valdi pisze:Z pewnością włącza się wentylator chłodnicy,więc z pewnością możesz podpiąć się w to miejsce z zasilaniem kontrolki-led.
Chyba tym tropem pójdę. Tylko czy wentylator chodzi przez cały czas wypalania filtra? Bo jak do tej pory filtr wypalał mi się kilkukrotnie ale oprócz większego spalania i wahań obrotów (na postoju) nie zauważyłem innych oznak.
Re: Delta III 1.9 M-jet TT - czyszczenie DPF
: 16 lis 2014, 0:06
autor: Valdi
Bo pewnie nie słuchałeś.Mam inny silnik,ale to raczej bez znaczenia.Wentylator pracuje od początku do końca wypalania.
Re: Delta III 1.9 M-jet TT - czyszczenie DPF
: 16 lis 2014, 9:12
autor: słoma
Po co kontrolki ? , jak miałem jeszcze DPF to cały czas jeździłem na średnim spalaniu , podczas dopalania spalanie czasami wynosiło 25l , wiec od razu było widać kiedy się załącza dopalanie , a poza tym dopalanie na parkingu czy w mieście podczas jazdy od świateł do świateł tez mija się z celem , bo skuteczność jest problematyczna, a tylko oleju przybywa w silniku po takim dopalaniu ,pozostaje tylko jazda na trasie .
Re: Delta III 1.9 M-jet TT - czyszczenie DPF
: 16 lis 2014, 9:35
autor: 42195
słoma pisze:Po co kontrolki ? , jak miałem jeszcze DPF to cały czas jeździłem na średnim spalaniu , podczas dopalania spalanie czasami wynosiło 25l , wiec od razu było widać kiedy się załącza dopalanie , a poza tym dopalanie na parkingu czy w mieście podczas jazdy od świateł do świateł tez mija się z celem , bo skuteczność jest problematyczna, a tylko oleju przybywa w silniku po takim dopalaniu ,pozostaje tylko jazda na trasie ..
Po prostu chciałbym mieć jakiś dodatkowy sygnał oprócz średniego spalania, a chociażby dlatego, że jak kiedyś zdarzy się ze moim samochodem będzie jechała żona lub ktoś inny (raczej nie przewiduję

, ale)
to będzie wiedzieć, że podczas zapalenia się tej lampki nie wolno zgasić samochodu.
A z tego co się orientuję, to oleju przybywa właśnie tylko wtedy kiedy przerywamy proces wypalania gasząc samochód?
Re: Delta III 1.9 M-jet TT - czyszczenie DPF
: 16 lis 2014, 12:10
autor: słoma
z moich obserwacji wynika ,że dopalanie na parkingu , przed garażem i jazda po mieście w trakcie dopalania jest nieporozumieniem , oleju mi przybywało systematycznie , niezależnie jak mocno pilnowałem dopalania ,nie mówiąc o nonsensie dopalania na parkingu , kiedy temperatura jest tak wysoka , ze ciepło od procesu czuć po nogach bo brakuje chłodzenia jakie jest podczas jazdy z wieksza prędkością , cala temperatura jest akumulowana przez elementy samochodu , uwierz mi ze , bardzo pilnowałem tego , wręcz obsesyjnie , po prostu współczesny diesel nie nadaje się do jazdy po mieście , nawet jak się zdarzy jakiś przelot gdzieś po trasie , jest to tylko chwilowa poprawa , charakter użytkowania mojego samochodu sprowadzał sie do jazdy głownie dom-praca-dom ( okolo 10 km praca -dom ) , zakupy i raz , dwa razy w tygodniu gdzieś dalej ponad 50 km