Strona 1 z 2

Kappa 2.0 20v - problem z szybą opuszczaną

: 11 lis 2014, 23:50
autor: Al-Kappone
Zmieniłem dzisiaj mechanizm podnoszenia szyby kierowcy i na początku wszystko było ok, ale po złożeniu boczka mechanizm zrobił mi psikusa i zjechał na dół, i już nie wrócił do góry.
Przy naciskania przełącznika w dół słychać pyknięcie krańcowej pozycji natomiast naciskając do góry nic.

NIc nie zrobię dziś bo jest już ciemno, wilgoć jest jakby polało, założyłem tylko folię na to otwarte okno.
Jutro będę szukał przyczyny. Jak myślicie od czego powinienem zacząć?

Re: Kappa 2.0 20v Problem z szybą opuszczaną

: 11 lis 2014, 23:56
autor: rob_76
Od zdjęcia boczka... ;)? W końcu przed założeniem hulało...
Może coś się po prostu wypięło, kiedy boczek zakładałeś?

Re: Kappa 2.0 20v Problem z szybą opuszczaną

: 12 lis 2014, 0:19
autor: Al-Kappone
No nie... :) tapicerka juz zdjęta i wszystkie kostki posprawdzane. Inne okna z tego przełącznika działają w dwóch kierunkach.

Re: Kappa 2.0 20v Problem z szybą opuszczaną

: 12 lis 2014, 0:34
autor: rob_76
Jeżeli tam są "krańcówki" (nie wiem, bo jeszcze w mojej tego nie rozbierałem) to może górna daje sygnał, że okno jest zamknięte (podwieszony/zwarty styk)...?

Kappa 2.0 20v Problem z szybą opuszczaną

: 12 lis 2014, 0:48
autor: Michor
Nie ma krancowek. Jest przelacznik "przeciazeniowy" - jak pobor pradu osiagnie pewnien poziom to silnik sie zatrzymuje.
Cos musi trzymac szybe.


Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk

Re: Kappa 2.0 20v Problem z szybą opuszczaną

: 12 lis 2014, 8:46
autor: Al-Kappone
Ale jakby coś trzymało szybe to chyba słyszałbym pykniecie z przeciążeniówki tak jak jest teraz w dół.
We wtyczce są dwa piny czy to jest plus z minusem, zamiennie ?
mógłbym spróbować podłączyć napięcie tylko czy czegoś nie spalę?

Re: Kappa 2.0 20v Problem z szybą opuszczaną

: 12 lis 2014, 9:30
autor: Bichoń
Możesz podać bezpośrednio 12V, niczego nie spalisz, tylko odłącz zasilanie po dojechaniu szyby do skrajnej pozycji. Jazda w górę/w dół odbywa się poprzez zamianę polaryzacji na silniczku.
Czyli przed założeniem boczku jeździło w górę i w dół z przycisków? Teraz po naciśnięciu przycisku w górę coś się dzieje, coś słychać? Może problemem jest sygnał z przycisku - sam przycisk uszkodzony albo wtyczka wypięta. Sprawdź czy pojawia się 12V na wtyczce do silniczka po naciśnięciu przycisku.
I jak jest problem z elektryką, to zawsze warto sprawdzić bezpiecznik...
Michor pisze:Nie ma krancowek. Jest przelacznik "przeciazeniowy" - jak pobor pradu osiagnie pewnien poziom to silnik sie zatrzymuje.
Jak jest zrealizowany ten wyłącznik przeciążeniowy, bezpośrednio w silniczku czy w module sterowania?

PS. U mnie w delcie ostatnio po założeniu boczku szyba też nie chciała jeździć. Okazało się, że wkręciłem długi wkręt w miejsce, gdzie miał być krótki i on dociskał szybę. Coś tam jednak walczyłem i efektem jest piękna pionowa rysa na szybie...

Re: Kappa 2.0 20v Problem z szybą opuszczaną

: 12 lis 2014, 10:12
autor: kornel_95
A może sterownik ten w tunelu środkowym..

Re: Kappa 2.0 20v - problem z szybą opuszczaną

: 12 lis 2014, 17:12
autor: Al-Kappone
Już miałem przelutowywać przełączniki, aż to nagle zaczęło pykać i w końcu ruszyło. Muszę go więc wymienić. Podjade do Boscha i wezmę cały komplet :)
Czy istnieje jakiś schemat tych przekaźników w tunelu? Wujek google mówi że nie wie.
I drugie pytanko, jak otworzyć ta klapkę żeby dziadostwa nie narobić i czegoś nie połamać. U mnie chyba nikt od nowości nic tam nie ruszał bo nawet nie ma śladu gdzieby jakiś śrubokręt wsadzić, co podważyć.

Re: Kappa 2.0 20v - problem z szybą opuszczaną

: 12 lis 2014, 17:26
autor: Bichoń
Tą klapkę się podważa, ale nie pamiętam z której strony. Ostrożnie i powinno pójść.
Sterownik szyb lubi padać, jak jest zalewany z cieknącej nagrzewnicy... więc jak już otworzysz klapkę to sprawdź, czy nie masz tam wilgotno. To jedno ze słabych miejsc w kappie.
A może to tylko problem braku kontaktu na którejś wtyczce, mają po 20 lat to czasami śniedzieją.

Re: Kappa 2.0 20v - problem z szybą opuszczaną

: 20 lis 2014, 12:30
autor: Mati_007
Potwierdzam słowa bichona. Sprawdź czy sterownik nie jest mokry. U mnie cieknąca nagrzewnica wywołała pożar w kabinie. Na szczęście szybko go ugasiłem ale straty i tak były. 1600 zł poszło się... palić:(

Re: Kappa 2.0 20v - problem z szybą opuszczaną

: 20 lis 2014, 20:52
autor: Al-Kappone
Klapka podważona... ale nie widzę żadnych przekaźników :(

Re: Kappa 2.0 20v - problem z szybą opuszczaną

: 20 lis 2014, 20:54
autor: Bichoń
Przekaźniki siedzą w środku modułu sterowania.

Re: Kappa 2.0 20v - problem z szybą opuszczaną

: 20 lis 2014, 21:56
autor: Al-Kappone
A jak się do nich dobrać?

Re: Kappa 2.0 20v - problem z szybą opuszczaną

: 20 lis 2014, 22:23
autor: Bichoń
Większość wymienia cały moduł (przypadkiem taki mam ;-) )
Moduł siedzi gdzieś tam właśnie w tunelu środkowym, ale nie widzę go na zdjęciach. Demontaż powinien być prosty, jest przykręcony ze dwiema śrubami i ma kilka wtyczek. Po wyjęciu da się go otworzyć, z tego co pamiętam trzeba zdjąć metalowe uchwyty (do przykręcania), bo służą także jako klamry plastikowej obudowy. Po otworzeniu obudowy ukaże się płytka elektroniczna, m. in. z przekaźnikami. Kiedyś to robiłem, ale nie mogę znaleźć żadnego zdjęcia z tej operacji...
Przekaźniki w środku są przylutowane, to nie są takie wymienne jak np. w skrzynce bezpieczników.