Strona 1 z 2

Phedra 2.2 JTD/3.0 V6 - manual/automat + LPG

: 27 wrz 2014, 18:15
autor: inferno_m2
Meczy mnie takie oto pytanie:
2.2JTD w manualu czy 3.0 Automat + LPG
ten sam rocznik i podobna cena.
Samochód ma być docelowo przebieg pomiędzy 35,000 a 50,000 rocznie :)

Pomóżcie podjąć decyzję :)

Re: 2.2JTD w manualu czy 3.0 Automat + LPG

: 27 wrz 2014, 18:47
autor: topcio
Serce mówi V6 ale ... jednak wziął bym diesla. Ja potrzebuję kompletu siedzeń w vanie i najzwyczajniej szkoda miejsca na butlę. Zwłaszcza, że tu bagażnika zasadniczo nie ma.

Re: 2.2JTD w manualu czy 3.0 Automat + LPG

: 27 wrz 2014, 18:52
autor: inferno_m2
Butla jest w miejscu koła;)
Wiem że to mało istotne ale JTD ma trzy szyberdachy a 3.0 nie ma hehe ;) A ja lubię szyberdachy;)
Ale na poważnie: nie wiem co jest bardziej trwałe oraz ekonomiczne ;)

Re: Phedra 2.2 JTD/3.0 V6 - manual/automat + LPG

: 27 wrz 2014, 19:30
autor: topcio
inferno_m2 pisze:Butla jest w miejscu koła;)
A zapas? Na kolanach ;) ?
inferno_m2 pisze:Ale na poważnie: nie wiem co jest bardziej trwałe oraz ekonomiczne ;)
Bez dwóch zdań taniej na LPG .

Re: Phedra 2.2 JTD/3.0 V6 - manual/automat + LPG

: 27 wrz 2014, 19:49
autor: inferno_m2
Mój teść wozi zapas w ładnym pokrowcu w bagażniku;)
Znalazłem piękną Thesis 2.4JTD i jeszcze teraz to mi zapchało głowę, jedyny minus to to że nie ma możliwości VANa w przewożeniu bagaży;)

Re: 2.2JTD w manualu czy 3.0 Automat + LPG

: 29 wrz 2014, 11:19
autor: Wilkin
inferno_m2 pisze: Wiem że to mało istotne ale JTD ma trzy szyberdachy a 3.0 nie ma hehe ;) A ja lubię szyberdachy;)
Przy takim dylemacie - zawsze masz argument.
Jako kierowca i tak nie sięgniesz do trzeciego :P

Re: Phedra 2.2 JTD/3.0 V6 - manual/automat + LPG

: 29 wrz 2014, 11:45
autor: brygadzista1
Sięgniesz bo w Phedrze masz dostęp do sterowania szyberdachami z pozycji kierowcy. W upalne dni po wejściu do nagrzanego Vana wystarczy otworzyć 3 dachy i już po chwili powietrze staje się zupełnie inne.

Miałem Phedrę 2.2 HDI - bardzo sobie chwaliłem. Może się okazać że wyprzedzanie idzie sprawniej w przypadku Diesla bo V6 występowały tylko z automatami które zabierały sporo z osiągów, robiły z Phedry auto paliwożerne a do tego są awaryjne. 2.2 HDI ma fajną kulturę pracy (cisza we wnętrzu) pali około 7.5 litra i nie męczy się przy autostradowych prędkościach (130-150 km/h). Jeżdżę tymczasowo Lybrą 1.8 i niepojęte jest dla mnie dlaczego auto o 400kg lżejsze, o mniejszych oporach powietrza pali 0,5 litra paliwa więcej na 100km przy tych samych trasach. Dodatkowo Phedra która niby była autobusem i miała 0 3KM słabszy silnik była dużo bardziej dynamiczna w codziennej jeździe niż benzynowa Lybra. I nikt mi nie wmówi że benzyniak jest bardziej cichy od Diesla - może na zewnątrz tylko że kierowca z zasady prowadzi pojazd siedząc w środku a tu przy 100km/h Lybra ma 3 tys obr/min co powoduje wycie silnika, Phedra miała blisko 1000obr/min mniej przy tej prędkości. Niektórzy może lubią to wycie silnika i ciągnięcie go do 6 tys obr żeby auto jechało - dla mnie jest to mega męczące w codziennej eksploatacji.

Re: Phedra 2.2 JTD/3.0 V6 - manual/automat + LPG

: 29 wrz 2014, 12:58
autor: Jarek_Jarecki
Polecam 2.2 HDI - mam do sprzedania Peugeota 807 z tym motorem :)

Re: Phedra 2.2 JTD/3.0 V6 - manual/automat + LPG

: 29 wrz 2014, 17:39
autor: inferno_m2
Jarek_Jarecki pisze:Polecam 2.2 HDI - mam do sprzedania Peugeota 807 z tym motorem :)
Dzięki, chociaż nie mam nic do Pugów (sam miałem jednego kiedyś) to jednak na celowniku mam tylko Lancie, chyba że masz wersje tak wypasioną jak Phedra tej 807;)

Teraz jeszcze sobie tak myślę, co z tego że na umowę zakupu będę mieć faktyczną cenę bez zaniżania jej skoro celnik i tak mi wynajdzie jakąś cenę z kosmosu tak jak np firmy ubezpieczeniowe. Taka Axa wycenia Phedre 2005 rok z max wypasem na ponad 40tys zł :O

Kolejna sprawa, ciężko 2.2 w automacie wyhaczyć :/

Re: Phedra 2.2 JTD/3.0 V6 - manual/automat + LPG

: 29 wrz 2014, 18:16
autor: Wilkin
8-O 8-O - jak to ciężko ;)
:link:
jest jeszcze jedna identyko - tylko rok młodsza i 5 tysi droższa.
Te identyko dość ciekawe ;)

Re: Phedra 2.2 JTD/3.0 V6 - manual/automat + LPG

: 29 wrz 2014, 18:27
autor: inferno_m2
Wilkin pisze:8-O 8-O - jak to ciężko ;)
:link:
jest jeszcze jedna identyko - tylko rok młodsza i 5 tysi droższa.
Te identyko dość ciekawe ;)

Za te pieniądze to sobie jeszcze postoi:) I to do czasu kiedy na przodzie ceny nie znajdzie się 3 ;)
Z taką kwotą to ja już patrzę na e61, i nie wiem czy ostatecznie się na tym nie skończy:/
Piękna ta Phedra ale cena to lekka przesada;)

Re: Phedra 2.2 JTD/3.0 V6 - manual/automat + LPG

: 29 wrz 2014, 23:26
autor: FXX
Życzę powodzenia znaleźć fajną niezajechaną e61 w takiej cenie. Pomijam już fakt, że koszty utrzymania e61, a Phedry to niebo, a ziemia.
Nie powiem, podoba mi się strasznie BMW z serii e60, ale ceny serwisowania tego samochodu szybko ściągają z obłoków :)

Re: Phedra 2.2 JTD/3.0 V6 - manual/automat + LPG

: 30 wrz 2014, 1:16
autor: inferno_m2
Za 50tys można e61 zakupić ;)
Wracając do Phedry: silnik 3.0 odradzacie jako awaryjny?

Re: Phedra 2.2 JTD/3.0 V6 - manual/automat + LPG

: 30 wrz 2014, 9:09
autor: brygadzista1
Sama jednostka jest dobra, gorsza jest skrzynia z którą ten silnik występował a z częściami raczej kiepsko.

Re: Phedra 2.2 JTD/3.0 V6 - manual/automat + LPG

: 30 wrz 2014, 10:12
autor: inferno_m2
Czyli automat jest kiepski i jak się coś zaczęło dziać to raczej ciężko będzie to naprawić.