Strona 1 z 3

Kappa - w których jest koło dwumasowe ? (modele, roczniki)

: 27 wrz 2014, 0:22
autor: MaciekTOS
Witam , jestem na etapie szukania kappy benzynowej . Mam pytanie do wtajemniczonych w jakiś silnikach były koła dwumasowe , chciałbym tego wynalazku nie trafić jakiej kappy szukać . Najbardziej interesuje mnie 2.0 20 V
Pozdrawiam

Re: Kappa - gdzie koło dwumasowe ? ( modele , roczniki )

: 27 wrz 2014, 0:35
autor: Bichoń
16v turbo nie miała koła dwumasowego :-)

Re: Kappa - gdzie koło dwumasowe ? ( modele , roczniki )

: 27 wrz 2014, 1:09
autor: marceli
Starsze wolnossące nie miały dwumasy, nowsze(chyba po lifcie ok 1998) mogą mieć ale tutaj też chyba nie ma reguły,że być musi.

Re: Kappa - gdzie koło dwumasowe ? ( modele , roczniki )

: 27 wrz 2014, 1:58
autor: kond243
Witam od 99r Z plastikową pokrywą zaworów i elektroniczną przepustnicą koła dwumasowe miały wszystkie Kappy. Także 2,0 20v ,2,4 20v. Od początku 98 do końca produkcji dwumas siedział w 2,4 jtd oraz 20vt. Można stować zaminnie sztywne koło w benzynkach. Różnica jest w sprzęgle i widełkach sterowania sprzegłem. Przy sztywnym kole jest sprzęgLo pchane oraz tarczą z tłumikiem drgań skrętnych. ,przy dwumasowym sprzęgło ciągnięte i sztywna tarczą. Nie jestem tylko pewny co do 3,0 V6.

Re: Kappa - w których jes koło dwumasowe ? (modele, roczniki

: 27 wrz 2014, 9:52
autor: MaciekTOS
Wiem wiem że można robić przekładkę , jednak kupując wolał bym zwykłe od razu ;) .Czyli 2.0 20v od początku produkcji do 98 jak będę szukał to nie trafie dwumasu 100 % tak ? , stary dekiel na silniku , jeszcze jakieś szczegóły ? Diesel raczej nie , za turbo też dziękuje .Tak swoją drogą jaki jest wg was najlepszy silnik benzynowy patrząc na spalanie LPG osiągi i awaryjność , tak sobie wymyśliłem że najlepszy będzie 2.0 20v ten 155KM

Re: Kappa - w których jes koło dwumasowe ? (modele, roczniki

: 27 wrz 2014, 10:11
autor: kond243
Ją mam w sumie trzy Kappy: jedną przed lift, dwie polift, wszystkie z 98r i tylko w 20vt jest dwumas. Tak stara Pokrywą i przepustnicą na linkę. Jeśli chodzi o osiągi to obstawal bym przy 2,4 20v Jedzie dużo bardziej dołem i pali minimalnie więcej od 2,0 20v.Co do awaryjności nie ma reguły zależy od tego czy ktoś dbał o auto.

Re: Kappa - w których jes koło dwumasowe ? (modele, roczniki

: 27 wrz 2014, 10:38
autor: MaciekTOS
To mówisz że 2.4 najlepsza opcja ? Duże różnice w spalaniu ? głównie to chodzi o LPG jeżeli jest stara pokrywa i linka to nie ma dwumasu 100 % tak ? czy jeszcze może być jakiś kwas ? bo Ci co sprzedają to 70 % nie wie jakie ma sprzęgło :D

Re: Kappa - w których jes koło dwumasowe ? (modele, roczniki

: 27 wrz 2014, 14:05
autor: kond243
Tak alu pokrywą i linka brak dwumasu. Polecam bardziej 2.4 z lpg, nie ma problemu jeśli dobra instalacja i poprawny montaż. 2.0 możesz brać że skrzynią comfort drive. Napis na nadkolu od strony kierowcy, poznasz po obrotach silnika również. Niższe obroty, wyższa prędkość. Power drive - dobra na miasto krótkie przełożenia. 2.4 ma połączenie obu skrzyń; 2.0 przełożenia z power drive, dyfer z comfort drive. Ma to fajnie spasowane w połączeniu z wyższym momentem obrotowym na dole obrotomierza, daje frajdę i przyjemność z jazdy. I jest 20KM więcej.

Re: Kappa - w których jest koło dwumasowe ? (modele, rocznik

: 27 wrz 2014, 20:45
autor: marceli
Jako zadowolony posiadacz wypada mi zachęcić Cię do 2.4.
Skoro szukasz wolnossącego brałbym tę opcję.To już fajnie jedzie.Tylko podstawa znaleźć zadbany egzemplarz.
Aha, co do LPG to do pełni szczęścia pasuje sekwencja.To auto ma jechać i nie świecić checkami.

Re: Kappa - w których jes koło dwumasowe ? (modele, roczniki

: 27 wrz 2014, 21:09
autor: Tomzik
MaciekTOS pisze:Tak swoją drogą jaki jest wg was najlepszy silnik benzynowy patrząc na spalanie LPG osiągi i awaryjność , tak sobie wymyśliłem że najlepszy będzie 2.0 20v ten 155KM
Najlepszy jest zdecydowanie 20VT :lol:

OC płacisz jak za 2-litrówkę, osiągi masz co najmniej na poziomie 3-litrówki. Spalanie masz na znacznie niższym poziomie niż 3-litrówki. Sądzę, że przy spokojnej jeździe potrafi spalić spokojnie w okolicach 2,4, albo i niżej. Jak się depnie to wiadomo, że chla, ale też raczej mniej niż V6 a stadko 220 koników to już sporo do wykarmienia. Mi paliła do 14l LPG, kręcić wysoko tego silnika nie trzeba.

Wady:

- brak zamiennika dwumasy (pozostaje druciarstwo)
- raz na 100-200 tysięcy trzeba by zrobić turbo (u mnie nie było nigdy robione a fura miała 280 tysięcy jak ją sprzedawałem, ale już leciutko pogwizdywało)
- jesteś skazany na drogi wydech Imasaf'a, ale warto, wydech od 2,0/2,4 to odczuwalny kaganiec dla silnika

Gdybym kiedykolwiek miał wrócić do Kappy to nie wyobrażam sobie innej jednostki niż 20VT - wg mnie jest genialna a mój obecny 2,0 Multijet w Delcie nawet starej 20VT butów nie jest godzien pucować jeśli chodzi o frajdę z jazdy.

Re: Kappa - w których jest koło dwumasowe ? (modele, rocznik

: 27 wrz 2014, 21:14
autor: stabraf
Tomzik wieee co pisze ;) Polać mu !!! : yesyes : :zjezdzam:

Re: Kappa - w których jest koło dwumasowe ? (modele, rocznik

: 28 wrz 2014, 0:41
autor: wujekp
stabraf pisze:Tomzik wieee co pisze ;) Polać mu !!! : yesyes : :zjezdzam:
Ale to chyba wszyscy wiedzą że 20vt to najlepszy silnik w Kappie. :D

Re: Kappa - w których jest koło dwumasowe ? (modele, rocznik

: 28 wrz 2014, 0:43
autor: Bichoń
No chyba że ktoś nie chce koła dwumasowego. Wtedy zostaje 16vT :-D

Re: Kappa - w których jest koło dwumasowe ? (modele, rocznik

: 28 wrz 2014, 14:32
autor: vanisch
Przecież z 20vT można się łatwo pozbyć koła dwumasowego, wystarczy wrzucić koło zamachowe z Coupe 20vT, chyba że się mylę? :roll:

Re: Kappa - w których jest koło dwumasowe ? (modele, rocznik

: 28 wrz 2014, 17:08
autor: kond243
Witam , nie mylisz się :) Dokładnie tak koło od FC 20vt i sprzęgło np AR GTA i jest cacy :)