Delta II - tył słabo hamuje ?
Delta II - tył słabo hamuje ?
Mam delte II 94rok z tarczami hamulcowymi z tyłu.
Mam problem czy ktos zna się na tym dziwnym urządzeniu jakim jest korektor siły hamowania tylnych kół.
Hamulce odpowietrzone, klocki ferodo, tłoczki niezapieczone. Jak hamuje to przód się blokuje a tył nie, a jak sie juz zblokuje to conajwyżej jedno i to na piasku bo na asfalcie to nie ma szans. Ręczny blokuje i to obydwa koła. Mam z tyłu amorki kayaba podwujnie gazowe i go troche podnisło do góry.
Czy da sie jakoś pogrzebać w tym korektorze rzeby tył lepiej hamował?
Mam problem czy ktos zna się na tym dziwnym urządzeniu jakim jest korektor siły hamowania tylnych kół.
Hamulce odpowietrzone, klocki ferodo, tłoczki niezapieczone. Jak hamuje to przód się blokuje a tył nie, a jak sie juz zblokuje to conajwyżej jedno i to na piasku bo na asfalcie to nie ma szans. Ręczny blokuje i to obydwa koła. Mam z tyłu amorki kayaba podwujnie gazowe i go troche podnisło do góry.
Czy da sie jakoś pogrzebać w tym korektorze rzeby tył lepiej hamował?
Nuova Delta - tył słabo hamuje ?
To masz ok.
Sprawdż w stacji z przeglądami hamulce tyłu.
One nie blokuja .
Ja zmieniałem w tipo 1,4 cały tył od 1,6 i problem za mocne tył zwłaszcza
na mokrym zaraz tyłem miata tak jak w rowerze .
Sprawdż w stacji z przeglądami hamulce tyłu.
One nie blokuja .
Ja zmieniałem w tipo 1,4 cały tył od 1,6 i problem za mocne tył zwłaszcza
na mokrym zaraz tyłem miata tak jak w rowerze .
Jurek odszedł od nas na zawsze...
Nuova Delta - tył słabo hamuje ?
Witam, ostatnio miałem problem z niehamującym tyłem w mojej delcie, wiec wziąłem sie za naprawę. Do zacisków z tyłu nie dochodzi nawet kropla płynu! rozebrałem przewody elastyczne i sztywne i doszedłem do korektora, który poprostu cały zardzewiał i nie puszczał płynu dalej... znaczy do wyrzucenia, bo próba regeneracji nie powiodła sie
Podjechałem do mechanika i stwierdził zebym olał ten korektor, kupił przewody sztywne nowe i połączył to tak poprostu bo z tyłu i tak jest mniejsza tarcza i klocek i tłoczek wiec nie powinna mnie *** wyprzedzac przy hamowaniu...
w związku z tym mam pytanie, czy jest to bezpieczne? i czy jest szansa kupic uzywke w dobrym stanie? bo nowy kosztuje 400 zł i nie ma zamienników prosze pomóżcie boi nie wiem co robic.
z góry dziękuje i pozdrawiam
Podjechałem do mechanika i stwierdził zebym olał ten korektor, kupił przewody sztywne nowe i połączył to tak poprostu bo z tyłu i tak jest mniejsza tarcza i klocek i tłoczek wiec nie powinna mnie *** wyprzedzac przy hamowaniu...
w związku z tym mam pytanie, czy jest to bezpieczne? i czy jest szansa kupic uzywke w dobrym stanie? bo nowy kosztuje 400 zł i nie ma zamienników prosze pomóżcie boi nie wiem co robic.
z góry dziękuje i pozdrawiam
Lancia Delta II 1.8 8v '95
Lancia Lybra SW 1.8 VVT '99
Każdy mężczyzna powinien mieć dwie rzeczy. Super glue (gdy coś się rusza a nie powinno) i WD 40 (gdy coś sie nie rusza, a powinno)
Lancia Lybra SW 1.8 VVT '99
Każdy mężczyzna powinien mieć dwie rzeczy. Super glue (gdy coś się rusza a nie powinno) i WD 40 (gdy coś sie nie rusza, a powinno)
Nuova Delta - tył słabo hamuje ?
Witaj,
Myslę, że niedobrze podpowiadają sugerując usunięcie korektora.
Gdyby korektor siły hamowania był zbędny, to by go nie montowano.
Zablokowanie tyłu, w przypadku braku korektora, na ślskiej jezdni, gwarantuje utratę kontroli nad pojazdem. Znajomy sprawdził to zeszłej zimy i - na prostej drodze popłynął w słup.
Zerknij do działu "Serwisy i Sklepy" - tam jest parę adresów i nr. telefonów firm sprzedających używki - może trafi się coś sensownego.
Korektory, w wielu autach, są regulowalne. A raczej regulowany jest punkt zaczepienia ramienia korektora. Po zmianie korektora lub typu zawieszenia powinno sie, moim zdaniem, taką regulację wykonać. To dla bezpieczeństwa.
Pozdrawiam
Myslę, że niedobrze podpowiadają sugerując usunięcie korektora.
Gdyby korektor siły hamowania był zbędny, to by go nie montowano.
Zablokowanie tyłu, w przypadku braku korektora, na ślskiej jezdni, gwarantuje utratę kontroli nad pojazdem. Znajomy sprawdził to zeszłej zimy i - na prostej drodze popłynął w słup.
Zerknij do działu "Serwisy i Sklepy" - tam jest parę adresów i nr. telefonów firm sprzedających używki - może trafi się coś sensownego.
Korektory, w wielu autach, są regulowalne. A raczej regulowany jest punkt zaczepienia ramienia korektora. Po zmianie korektora lub typu zawieszenia powinno sie, moim zdaniem, taką regulację wykonać. To dla bezpieczeństwa.
Pozdrawiam
Nuova Delta - tył słabo hamuje ?
Witam, nie macie moze gdzies w okolicach warszawy namiaru na szrot gdzie mogliby miec ten nieszczesny korektor? bo nowy to 390 kosztuje wolałbym opony zimowe w to miejsce... dzieki za ew. pomoc. pozdrawiam
Lancia Delta II 1.8 8v '95
Lancia Lybra SW 1.8 VVT '99
Każdy mężczyzna powinien mieć dwie rzeczy. Super glue (gdy coś się rusza a nie powinno) i WD 40 (gdy coś sie nie rusza, a powinno)
Lancia Lybra SW 1.8 VVT '99
Każdy mężczyzna powinien mieć dwie rzeczy. Super glue (gdy coś się rusza a nie powinno) i WD 40 (gdy coś sie nie rusza, a powinno)
Nuova Delta - tył słabo hamuje ?
Witaj,
Taki korektor występuje w Tipo, Brava/Bravo, Marea, Tempra i kilku AR.
NR.7571999, najlepiej zabrać stary korektor na spacer po szrotach i sklepach z używkami
i porównać "organoleptycznie". Nr. części często jest wytłoczony na korpusie.
Pozdrawiam
PS
Mozna poprosić o wydruk w ASO, upewnią, że to zamienniki.
Taki korektor występuje w Tipo, Brava/Bravo, Marea, Tempra i kilku AR.
NR.7571999, najlepiej zabrać stary korektor na spacer po szrotach i sklepach z używkami
i porównać "organoleptycznie". Nr. części często jest wytłoczony na korpusie.
Pozdrawiam
PS
Mozna poprosić o wydruk w ASO, upewnią, że to zamienniki.
Nuova Delta - tył słabo hamuje ?
Hej.
pozdro
Kozi
Gdzie znajduje się ten korektor w Delcie, bo ja po zmianie zawieszenia ze sportowego na normalne nic nie robiłem przy hamulcach i widze że tylna tarcza pokryta jest nalotem tak jakby klocki nie miały kontaktu z tarcząPo zmianie korektora lub typu zawieszenia powinno sie, moim zdaniem, taką regulację wykonać. To dla bezpieczeństwa.
pozdro
Kozi
Odp: Nuova Delta - tył słabo hamuje ?
Tył nie może się zablokować, bo masz 3x mniejszą siłę hamowania na tyle. Jedź na staję diagnostyczną i sprawdź wartość siły hamowania. Jak będzie równo po obu stronach w okolicach 1500N, to hamulce są ok.
Nuova Delta - tył słabo hamuje ?
mi mechanik tez powiedzial zebym wywalil korektor, ale uzasadnil to tym, ze auto ma abs, wiec i tak w razie zblokowania nie ma niebezpieczenstwa. taki sam problem jak u was, czyli zardzewial i kiepsko dziala
Nuova Delta 1,9 TD - mniam mniam
Fiat Fiorino 1,7 D - ble
VW T4 1,9 D - ble
0 880 490 660
Fiat Fiorino 1,7 D - ble
VW T4 1,9 D - ble
0 880 490 660
Nuova Delta - tył słabo hamuje ?
Witam,
Pozdrawiam
Ręce opadają od mówienia - niech ten mechanik szybciutko zgłosi wniosek racjonalizatorski do FL i wszystkich producentów samochodów.mi mechanik tez powiedzial zebym wywalil korektor
Pozdrawiam
Lewe koło problem! Słabo hamuje.
Witam!
Ostatnio byłem na przeglądzie i sprawa z hamulcami wygląda u mnie tak:
Przednia oś: lewe koło , różnica , prawe koło
Opory toczenia 109,...,119
Max siła ham 1977,...,1937
różnica zablokowania ...,3,...
Tylna oś lewe koło różnica prawe kolo
opory toczenia 99 ,..., 99
Max siła ham 793 ,..., 1341
różnica zablokowania ...,41,...
Hamulec postojowy lewe koło różnica prawe koło
opory toczenia 99 99
Max siła ham 1045 1152
Sprawdzałem tarcze jest gruba, klocki są prawie jak nowe. Są odpowietrzone. ciśnienie jest dobre. oczyściłem cały ten cylinderek który wypycha klocki do tarczy, bo był lekko zaśniedziały. i dalej nie hamuje. naciskam na pedał z całej siły i rękami można obrócić koło, nie aż tak łatwo ale darady. Natomiast jak ręczny zaciągnę to ani drgnie. Płyn hamulcowy jest. Pomóżcie.
Ostatnio byłem na przeglądzie i sprawa z hamulcami wygląda u mnie tak:
Przednia oś: lewe koło , różnica , prawe koło
Opory toczenia 109,...,119
Max siła ham 1977,...,1937
różnica zablokowania ...,3,...
Tylna oś lewe koło różnica prawe kolo
opory toczenia 99 ,..., 99
Max siła ham 793 ,..., 1341
różnica zablokowania ...,41,...
Hamulec postojowy lewe koło różnica prawe koło
opory toczenia 99 99
Max siła ham 1045 1152
Sprawdzałem tarcze jest gruba, klocki są prawie jak nowe. Są odpowietrzone. ciśnienie jest dobre. oczyściłem cały ten cylinderek który wypycha klocki do tarczy, bo był lekko zaśniedziały. i dalej nie hamuje. naciskam na pedał z całej siły i rękami można obrócić koło, nie aż tak łatwo ale darady. Natomiast jak ręczny zaciągnę to ani drgnie. Płyn hamulcowy jest. Pomóżcie.
Re: Nuova Delta - tył słabo hamuje ?
Mi też się zdarzyło sprawdzić siłę hamowania. Wyniki w [kN]:
Oś przednia:
L: 2,7
P: 2,61
hamulec ręczny
L: 1,14
P: 1,72
oś tylna
L: 0,55
P: 0,54
No więc tył słabo trzyma. Po lekturze postu skieruję zainteresowanie w stronę kolektora siły hamowania.
Ps. naszukałem się tematu, więc kilka tagów dla potomności:
( Delta II siła hamowania tył tylne hamulce tarczowe )
Oś przednia:
L: 2,7
P: 2,61
hamulec ręczny
L: 1,14
P: 1,72
oś tylna
L: 0,55
P: 0,54
No więc tył słabo trzyma. Po lekturze postu skieruję zainteresowanie w stronę kolektora siły hamowania.
Ps. naszukałem się tematu, więc kilka tagów dla potomności:
( Delta II siła hamowania tył tylne hamulce tarczowe )
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
Re: Nuova Delta - tył słabo hamuje ?
Korektor siły hamowania do Delty II kosztuje nowy ok 340 zł z Boscha po rabacie i jest dostępny od ręki. Dziś to sprawdzałembichon pisze:Mi też się zdarzyło sprawdzić siłę hamowania. Wyniki w [kN]:
Oś przednia:
L: 2,7
P: 2,61
hamulec ręczny
L: 1,14
P: 1,72
oś tylna
L: 0,55
P: 0,54
No więc tył słabo trzyma. Po lekturze postu skieruję zainteresowanie w stronę kolektora siły hamowania.
Ps. naszukałem się tematu, więc kilka tagów dla potomności:
( Delta II siła hamowania tył tylne hamulce tarczowe )
Serdecznie pozdrawiam.
Ps. wiem, to dużo ale z natury jestem przeciwnikiem "druciarstwa" i np nasza Thema miała korektor usunięty i w efekcie tył praktycznie w ogóle nie hamował
Ps2. wiem, wszyscy na forum piszą, że można go wywalić i jest git, ja jednak pozostanę w tym swoim ciemnym, kołtuńskim 1%, który uważa, że takie wyjście jest do d...
Re: Delta II - tył słabo hamuje ?
A da się taki korektor naprawić? Co właściwie się w nim psuje?
A poza tym, z tego co kojarzę, on ma jakąś regulację, prawda?
A poza tym, z tego co kojarzę, on ma jakąś regulację, prawda?
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
Re: Delta II - tył słabo hamuje ?
Czegoś nie rozumiem... Wymontowanie korektora siły hamowania tylnej osi, powinno przynieść zupełnie odwrotny efekt. Korektor to nic innego jak zwężka (kryza) w przewodzie hamulcowym, która zmienia swój przekrój w zależności od obciążenia tylnej osi. Jeśli oś tylna nie obciążona - przekrój minimalny, im większe obciążenie tylnej osi tym przekrój staje się większy.Thema miała korektor usunięty i w efekcie tył praktycznie w ogóle nie hamował
Wobec tego jeśli korektor siły hamowania byłby usunięty prawidłowo, hamulce tylnych kół powinny być mocniejsze. Takie działanie jak, opisujesz było spowodowane jakimś błędem w usuwaniu, lub usterką tylnego układu hamulcowego, ewentualnie złą regulacją samoregulatorów szczęk hamulcowych - jeśli tam były bębny hamulcowe, a nie tarcze.
Ja w Swojej Dedrze usunąłem korektor siły hamowania tylnej osi, ale zastosowałem wszystkie nowe przewody hamulcowe od pompy ABSu do tylnych zacisków hamulcowych - mam tarcze hamulcowe.
Siła hamowania tylnej osi jest wyczuwalnie większa, auto nie ma tendencji do nurkowania przodem podczas hamowania.
Niestety nie pomyślałem o sprawdzeniu wartości siły hamowania przed i po zabiegu.
Pozdrawiam.