Strona 1 z 1

Lybra 2.4 JTD - spalanie po zaślepieniu EGR

: 08 sie 2014, 21:55
autor: majamal
Zaślepiłem egr i trochę się przejechałem po mieście i gdy wróciłem komputer pokazał mi spalanie 16,8l czy to normalne na początku?????

Re: lybra 2,4

: 08 sie 2014, 22:54
autor: grigor
Zależy jakie miasto, jakie korki, jaka noga kierowcy. Jeśli przejechałeś sie od świateł do świateł z gazem w podłodze to taka średnia może wyjść.
Nie wiem o co ci chodzi z tym "na początku". Jeśli o zimny silnik to tak na zimnym idzie więcej paliwa.

Re: Lybra 2,4- spalanie po zaślepieniu EGR.

: 09 sie 2014, 11:20
autor: rafix86
Na informacje z komputera nie ma co patrzeć. Pokazuje, co chce :D Zrób sobie trasę 100 km, a potem postój w korku 20 minut - zobaczysz cuda :D A rzeczywiste spalanie będzie całkiem inne.

Re: Lybra 2,4- spalanie po zaślepieniu EGR.

: 09 sie 2014, 11:29
autor: Flyman
Jakbym patrzył tylko na komputer, to miałbym teraz ze 100 spraw w sądzie ze stacjami benzynowymi :-)
Z dyskusji, które do tej pory były o zaślepianiu EGR, nie wywnioskowałem, że wzrośnie spalanie, także zrób poważny test z kalkulatorem w ręku.
Sam się cały czas waham, co zrobić. Zaślepiać, czy nie?

Re: Lybra 2.4 JTD - spalanie po zaślepieniu EGR

: 17 sie 2014, 11:05
autor: marek_krupa
Nie ma takiego problemu po wywaleniu ERG. Idziesz dobrą drogą- tylko więcej mocy.

Re: Lybra 2.4 JTD - spalanie po zaślepieniu EGR

: 18 sie 2014, 11:47
autor: bronx
Zaślepienie EGR to więcej świeżego powietrza do spalenie, tej samej dawki paliwa. Zakładając identyczny styl jazdy.
Spali się lepiej i da więcej energii jak będzie EGR działający czy zaślepiony, odpowiedź sobie sam :)

Re: Lybra 2.4 JTD - spalanie po zaślepieniu EGR

: 04 gru 2014, 23:47
autor: Nyka
Witam swoją lybrę kupiłem 1.5 roku temu i od pewnego czasu zaczęły się kłopoty z mocą. Mam doświadczenie z turbo dieselem więc zacząłem od egr. jak się okazało prawdopodobnie nie domykał się wcale. Zaślepiłem go i moc powróciła a do tego przestał puszczać dymek nawet jak butuje jej ostro, a potrafiła zadymić pół ulicy podczas buta. Silnik dłużej się nagrzewa ale po odpaleniu chodzi ciszej niż przed modyfikacją. Spalanie się nie zmieniło. A komputer zawsze oszukiwał i to dużo. z wyliczeń jest 6 max 6.5l miasto a na kompie 11,6.

Re: Lybra 2.4 JTD - spalanie po zaślepieniu EGR

: 05 gru 2014, 9:16
autor: marek_krupa
Praktycznie powinna palić mniej. Do cylindra dostaje się wagowo więcej powietrza co daje większą moc. W silniku będzie występować mniejsze zużycie zaworów, tulei, pierścieni i tłoków. Spieczony olej z układu recyrkulacji spalin jest bardzo ostry, jak piach a jakaś jego ilość trafiała do cylindrów. Oczywiście im ostrzej jeździmy tym zjawisko jest intensywniejsze i nie pomaga tutaj oryginalnie zamontowana chłodnica spalin.

Re: Lybra 2.4 JTD - spalanie po zaślepieniu EGR

: 06 gru 2014, 7:08
autor: Nyka
Masz częściowo rację marek_krupa. Lecz pamiętaj że ciepłe spaliny znacznie przyśpieszają rozgrzanie silnika przez co krócej chodzi na wzbogaconej mieszance i szybciej rzadszy (bo cieplejszy) olej dociera do wszystkich podzespołów. Natomiast silnik nie dostaje spalin bez przerwy z EGR-a. Jest on otwarty tylko w ściśle określonych warunkach i trybach pracy silnika. Faktem jest jednak że w przeciągu kilku set tysiączków jakie robią te silniki nie zwiększa żywotności i zawala cały dolot syfem. Jestem zwolennikiem blokowania tego ustrojstwa ze względu na dużą awaryjność. W passatach TDI silnik ma dodatkowe dogrzewanie małego obiegu chłodziwa przez 3 świece żarowe. Tam EGR to już tylko przez ekologię wstawili.