Strona 1 z 2
Delta III - swap hamulców/wymiana na większe
: 12 lip 2014, 20:06
autor: cuoreventi
Wymienił ktoś w Delcie III hamulce na większe, albo planuje taką wymianę?
Ktoś podzieli się informacjami, czy tylko ja planuje taką modyfikacje?
Wystukane panewką z miski dwulitrowego TS'a
Re: Delta III - swap hamulców/wymiana na większe
: 30 lip 2014, 23:13
autor: cuoreventi
Przyszły zaciski.
Re: Delta III - swap hamulców/wymiana na większe
: 31 lip 2014, 8:12
autor: słoma
nie za bardzo rozumiem motywy tej decyzji , gdyż moje hamują wyśmienicie
Re: Delta III - swap hamulców/wymiana na większe
: 31 lip 2014, 9:37
autor: cuoreventi
słoma pisze:nie za bardzo rozumiem motywy tej decyzji , gdyż moje hamują wyśmienicie
A na autostradzie powyżej 140kmh gdy musisz nagle wytracić prędkość przed poprzedzającym pojazdem?
Albo przed bramkami opłaty?
Re: Delta III - swap hamulców/wymiana na większe
: 31 lip 2014, 15:04
autor: BootError
cuoreventi już miałem raz awaryjne hamowanie z prędkości x10. Mało się nie obsrałem
Seryjne hample dały radę tzn. wyhamowałem do 80km/h i nawet tarcz udało mi się nie zwichrować ale pewnie nie pogardziłbym mocniejszymi
Z przodu mam tarcze 305 ale te z tyłu są jakieś śmiesznie małe, nawet nie wiem jaką mają średnicę.
PS. Fajne te Twoje zaciski.
Jakie tarcze zamierzasz włożyć? 330?
Ja na razie pośmigam jeszcze na seryjnych aż się zużyją i ewentualnie przy okazji wymiany będę myślał o czymś mocniejszym.
Re: Delta III - swap hamulców/wymiana na większe
: 31 lip 2014, 16:13
autor: cuoreventi
Temat wreszcie ruszył z miejsca co mnie cieszy, ale do rzeczy:
W Delcie III było kilka wariantów układu hamulcowego:
1.6 MJ i 1.4 TB miały z przodu tarcze 284x22 do 10.2009r.
1.4 TB 150cv oraz 1.4 TB i 1.6 MJ po 11.2009r. miały już 281x26mm
1.9 MJ, 2.0 MJ miały 305x28mm
z kolei 1.8 DiT miały 330x28 i czterotłoczkowe brembo, lecz tylko do liftu.
poliftowa 1.8 DiT miały to samo co 1.9 i 2.0 czyli 305x28mm
Z tyłu wszystkie wersje miały 251x10mm, także poliftowe 1.8 DiT
Jedynie w zestawie z 330x28 z tyłu było 278x12mm
Zestawy 305x28 spokojnie dają radę, ale ich potencjał nie jest w pełni wykorzystywany przez pływające zaciski.
Rozważałem dwie opcje: 305x28mm i felga 16 cali na zimę, lub pełny przeszczep z 1.8 turbo i 330x28 z felgami 17 na zimę.
Właściwie byłem skłonny pójść w stronę 330x28, ale trafiły się okazyjnie zaciski jak ze zdjęcia.
Projekt jest taki:
305x28 z przodu + zaciski Alfa Romeo MiTo
278x12 z tyłu + zaciski prawdopodobnie z Alfy 159
po tej operacji prawdopodobnie będę mógł autem zrobić przewrót w przód, a przede wszystkim zyskam zaufanie do hamulców.
Re: Delta III - swap hamulców/wymiana na większe
: 31 lip 2014, 22:14
autor: Dawid
Temat ciekawy i można się w nim rozwijać w zależności od grubości portfela.A czym grubszy portfel tym lepiej autko będzie hamowało.Sam jestem bardzo zadowolony ze swojego 4 tłoka...byłem dopóki mi się tarcze nie zwichrowały w czym im pomogłem.Jedno jest pewne nie ma żadnego porównania z seryjnym pływającym zaciskiem.
Re: Delta III - swap hamulców/wymiana na większe
: 02 sie 2014, 22:46
autor: cuoreventi
Okazało się że całe te śliczne nowe fiatowskie zaciski mają pewien feler.
Tłoczki wyglądają jak na zdjęciach...
Re: Delta III - swap hamulców/wymiana na większe
: 22 sie 2014, 23:29
autor: cuoreventi
Pierwsza przymiarka zacisków zrobiona.
Wygląda na to, że fabryczne felgi 16 cali przyjmą te zaciski bez dystansów.
Re: Delta III - swap hamulców/wymiana na większe
: 20 lut 2015, 14:54
autor: LukaszD
Czy wymiana tarcz i zacisków doszła do skutku a jeśli tak to jakie są wrażenia i koszty takich działań?
Pozdrawiam,
Re: Delta III - swap hamulców/wymiana na większe
: 20 lut 2015, 21:33
autor: OKOwiec
Co do swapa hamulców jak ktoś chętny...
Re: Delta III - swap hamulców/wymiana na większe
: 21 lut 2015, 10:29
autor: cuoreventi
OKOwiec pisze:Co do swapa hamulców jak ktoś chętny...
Na aukcji sprzedaje jedynie zwrotnice, a nie zaciski z tarczami.
A zwrotnice w 2.0 MJ, 1.9 TT i 1.75 DIT są identyczne...
Re: Delta III - swap hamulców/wymiana na większe
: 21 lut 2015, 11:50
autor: LukaszD
Wracam do pytania, czy swap był? ewentualnie co było przeszkodą, brak czasu, odpowiedniego mechanika, części, czy może jakieś inne problemy?
: 21 lut 2015, 16:33
autor: cuoreventi
Moja modyfikacja to nie tylko przód, ale także tył. Chciałem zrobić wszystko za jednym zamachem, ale okazało się, że tylne zaciski trzeba zmodyfikować. Nie uporałem się z tym do listopada, a potem przyszła zima i to nie był czas na grzebanie. Czekam do wiosny.
Kiedyś w Alfie 156 zrobiłem swap z 284mm na Brembo. Różnica była kolosalna.
Wystukane panewką z miski dwulitrowego TS'a
Re: Delta III - swap hamulców/wymiana na większe
: 18 lut 2018, 18:23
autor: P@bLO
Pytanie w temacie tarcz 278x12 - ma ktoś może nr katalogowy jakiejś firmy tarcz lub OEM? Nie mogę znaleźć w katalogach jej parametrów :/ gdzieś są w ogóle dostępne?