Strona 1 z 1

Kappa - błędy ECU

: 16 cze 2014, 8:38
autor: feelseeker
ecu.JPG
Panowie,

Podłączyłem wreszcie kapiszonka pod komputer i wyskakuja następujace błędy. Czy ktoś może pomóc mi to rozszyfrować? Nie mogę nigdzie znaleźć opisów tych błędów.

Z góry dzięki za pomoc

Re: Kappa - błędy ECU

: 16 cze 2014, 18:29
autor: Borek
Używasz wersji demo, prawda? Ona ECU nie łyka (tylko ABS i airbagi chyba), a w przypadku próby połączenia z ECU wykazuje właśnie te przykładowe błędy w stylu "co byś widział gdybyś kupił pełną wersję".

Druga rzecz - zawsze dawaj znać o jaki silnik pytasz, to może robić różnicę.

Re: Kappa - błędy ECU

: 17 cze 2014, 7:51
autor: bronx
Borek pisze:Używasz wersji demo, prawda? Ona ECU nie łyka (tylko ABS i airbagi chyba), a w przypadku próby połączenia z ECU wykazuje właśnie te przykładowe błędy w stylu "co byś widział gdybyś kupił pełną wersję".

Druga rzecz - zawsze dawaj znać o jaki silnik pytasz, to może robić różnicę.
Piszesz tylko o Kappie ?
Ja testowałem po kolei wszystkie wersje demo/darmowe jeszcze FES i multi (już) i nigdy nie było ze w Lybrze pokazało głupoty przy klepaniu ECU .

Re: Kappa - błędy ECU

: 17 cze 2014, 9:33
autor: Borek
Bo w Lybrach niektórych wersja demo nie czyta ABS a czyta ECU, a w innych (zależnie od silnika) odwrotnie - czyta ABS a nie czyta ECU. W Kappach chyba wszystkich nie czyta ECU. Lista co i jak jest na stronie MESa do obadania. ;)

Teoretycznie demo powinno na ekranie zamiast danych "zawieszonego" modułu wyrzucić informację, że to ograniczenie z demo, ale kto to wie... Wzmiankę o dokładnie takiej liście znalazłem na forum Fiata Coupe (silnik 20vt, więc tak jak u mnie) i też dotyczyło to wersji demo, podobne informacje znalazłem u zagranicznych alfistów. Pozostaje chyba odwiedzić posiadacza pełnej wersji i zweryfikować te błędy albo samemu kupić w ciemno.

Re: Kappa - błędy ECU

: 18 cze 2014, 11:00
autor: feelseeker
co do silnika, to mój kapiszonek zasilony jest jednostką 2 litry 20v

I też chyba nie jest to wersja demo. Kupiłem to razem z kablem. Poza tym ostatni z błędów mówi coś o obrotach na biegu jałowym i rzeczywiście obroty mi skaczą, także wydaje mi się, że to odczyt rzeczywisty.

A jakieś inne programy możecie polecic??

Re: Kappa - błędy ECU

: 18 cze 2014, 11:49
autor: Borek
Multi ECU Scan jest nowszy. FESa kupiłeś z kabelkiem, a skoro kupiłeś to rejestrowałeś go (wklepywałeś kod licencji na kompie)? I za ile to to? Podpowiem, że FES będzie chyba niewiele tańszy od MESa (o ile w ogóle da się go kupić legalnie), a ceny MES bez okablowania to 50 euro, z kablami nawet ponad 200. Podejrzewam, że mimo wszystko kupiłeś kabelek, a dodatkowo dorzucili ci demo FESa.

Ostatni błąd dotyczy silniczka krokowego (tego od obrotów jałowych), ale tym się nie sugeruj. Widziałem dokładnie identyczną listę błędów na kilku forach z włoszczyzną - nie sądzisz, że byłoby to niesamowitym fartem, gdyby się różnym ludziom powtarzały dokładnie identyczne zestawy usterek o dokładnie tych samych wartościach?

Podjedź do kogoś, kto ma fulla (wpisanie swojej miejscowości w profilu pomoże Ci znaleźć ludzi w pobliżu). Poza tym pomacaj wszystkie elementy gumowe i plastikowe w układzie dolotowym. W temacie Kappy 5.20t Jaycobe możesz zobaczyć jakie jaja da się znaleźć, program takich numerów nie wyszuka chociaż może dać wskazówki.

Re: Kappa - błędy ECU

: 18 cze 2014, 16:00
autor: feelseeker
Jak się jednak okazuje to rzeczywiście DEMO, więc dzięki za podpowiedź.
Tym samym może jest ktoś z okolic Gdańska z pełną wersją?
I czy w pełnej wersji widac dokładne opisy błędów?

A tak poza tym - świetna rzecz to forum - jaki temat nie czytam, to czuję jakby mnie dotyczył. Ale taki już urok kapiszonków:P

Re: Kappa - błędy ECU

: 18 cze 2014, 16:32
autor: Borek
W pełnej wersji błędy sa widoczne tak samo jak na tym przykładzie z demo. Masz numer błędu, opis badanego elementu, typ usterki (zwarcie, otwarty obwód, zbyt wysokie / zbyt niskie / nieprawidłowe wartości albo po prostu "failure" jak w przypadku kontrolek na desce - tak, i takie cuda czasem się pokażą). Teoretycznie jeśli znasz trochę angielski i znasz budowę pojazdu, to takie informacje już Cię bardzo konkretnie kierują na usterkę, ale oczywiście trzeba podchodzić do takich wskazówek bardzo krytycznie. Przykładowo otwarty obwód jakiegoś czujnika może oznaczać problem z jakąś wtyczką albo w gorszym przypadku przerwanie wiązki...