Strona 1 z 1

Thema 2.0 8v - kilka pytań serwisowych

: 24 maja 2014, 8:28
autor: Jakub33
W związku z planowanym przedurlopowym serwisem auta mam kilka pytań:
1. jakiej firmy rozrząd polecacie?
2. jakie odnotowujecie spalanie, w różnych cyklach?
3. czasem do uruchomienia ciepłego silnika potrzeba delikatnie dodać gazu, gorący i zimny pali na dotyk(?)?
4. co będzie potrzebne do regulacji zaworów?
5. jaki olej do skrzyni biegów (manual)?

A podsumowując pierwsze półrocze i 12tys km - samochód na którym można polegać, niezawodny
W sumie poza olejem i tylnymi hamulcami wymieniem tylko wysprzęglik (delikatnie się pocił). Silnik i cała reszta chodzi doskonale.
Thema 2,0 8v ie 1989

Re: Thema 2.0 8v - kilka pytań serwisowych

: 24 maja 2014, 20:27
autor: bogdan
gdzie nabyłeś takie cacko?

Re: Thema 2.0 8v - kilka pytań serwisowych

: 24 maja 2014, 22:15
autor: Cromik
byłem dzisiaj oglądać Cromę z takim silnikiem. Właśnie się nad nią zastanawiam. Jakbym przez przypadek kupił, a zanosi się na to, to możemy hurtowe zakupy części zrobić :D

Re: Thema 2.0 8v - kilka pytań serwisowych

: 24 maja 2014, 23:33
autor: Jakub33
....a gdzie jeszcze takie cromy są?

Re: Thema 2.0 8v - kilka pytań serwisowych

: 25 maja 2014, 0:27
autor: Cromik
a są jeszcze takie piękne miejsca . . . ;)

Re: Thema 2.0 8v - kilka pytań serwisowych

: 01 cze 2014, 11:37
autor: Jakub33
Ad.3 rozwiązany, przycięty był zawór powietrza dodatkowego, wyczyszczony, działa jak należy

Re: Thema 2.0 8v - kilka pytań serwisowych

: 09 cze 2014, 17:36
autor: ThemADI_NS
Ad.1. Wydaje mi się, że tutaj nie ma co wymyślać - iść do sklepu kupić dwa paski, napinacze - a marka? Coś Ci tam w sklepie na pewno doradzą w zależności co będą mieli na stanie ;)
Ad.2. Z tego co pamiętam sprzed kilku lat - trasa ok. 8, po miejscu 10 (przy jeździe raczej spokojnej)
Ad.5. Ja osobiście wlał bym Valvoline parametrowo zgodny z tym co podaje instrukcja.

Re: Thema 2.0 8v - kilka pytań serwisowych

: 15 cze 2014, 19:32
autor: Piszczyk
regulacja zaworów polega na podmienianiu płytek na szklankach (pomiędzy krzywką wałka a szklanką naciskającą na zawór)
więc bez znajomości istniejącego luzu i zastosowanych podkładek nie ma co zaopatrywać się w "pastylki" w ciemno...
ja bawiąc się w regulację zaworów w delcie DOHC po docieraniu i portingu miałem do dyspozycji pastylki z trzech głowic
a i tak ostatecznie żeby ładnie zgrać wszystkie zawory musiałem na koniec 2 pastylki dokupić (około 5-7pln/sztuka)