Mam takie pytanie do Was koleżanki i koledzy:)
Rozebrałem dzisiaj Mcphersona z Bety i zastanawiam się czy amortyzator jest sprawny?
Otóż "tłok" chodzi ciężko ale raczej nie dlatego że jest czymś zablokowany tylko, że jest jeszcze sprawny - wg mnie:)
Jak go wepchnę z dużą siłą do samego dołu to się nie rusza i trzeba użyć dużo siły żeby go wyciągnąć. Tak więc ogólnie wygląda jakby trzymał.
I teraz się zastanawiam jaki jest stan pożądany? Jak kupowałem nowe amortyzatory to różnie się zachowywały.
Jedne po wyciągnięciu na maxa same wracały do dołu a inne same się wysuwały do góry.
Niestety jeszcze nie zdążyłem ustalić czy w Becie są gazowe czy olejowe. Ale może koledzy od Bet pomogą to ustalić.
Wiem tylko że to wkłady a nie pełne amortyzatory.
Ad.
Otóż na jednym z forów internetowych kolega Gryzli napisał:
"...jesli gazowy to po pierwsze, po zdemontowaniu powinien byc wysuniety i wcisnac go powinno byc dosc trudno, a w niektorych typach wrecz niemozliwe...
...jesli olejowy, to powinien ciezko sie wsuwac i wysuwac w obie strony z takim samym oporem...
jakakolwiek zmiana oporu podczas wciskania znaczy ze przeszedl juz jego czas..."
W sumie po przeszukaniu zasobów internetu okazało się że chyba gosć ma rację ale liczę jeszcze na wasze uwagi:)
Beta - jak powinien zachowywać się amortyzator?
- KrissEB
- Klubowicz
- Posty: 754
- Rejestracja: 01 kwie 2012, 0:55
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Kraków, Bełchatów
Beta - jak powinien zachowywać się amortyzator?
Były: Skoda Favorit 1.3 92'
Skoda Felicja 1.3 95'
Lancia Kappa 2.0t 16v 96'
Lancia Y10 1,1 Avenue 92'
Lancia Y 1,2 - 60 KM 98'
Są:
Lancia Beta H.P.Executive 2.0 IE 82'- w trakcie remontu
Lancia Zeta 2.0 Turbo - 147 KM 95'
Skoda Felicja 1.3 95'
Lancia Kappa 2.0t 16v 96'
Lancia Y10 1,1 Avenue 92'
Lancia Y 1,2 - 60 KM 98'
Są:
Lancia Beta H.P.Executive 2.0 IE 82'- w trakcie remontu
Lancia Zeta 2.0 Turbo - 147 KM 95'
- Wilkin
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 5284
- Rejestracja: 02 lis 2009, 21:40
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Pruszków
- Kontakt:
Re: Beta - jak powinien zachowywać się amortyzator?
Ma rację.
A Ty masz olejowy
A Ty masz olejowy
byłe: Delta II 1.6 16V Hpe,Kappa 2.0 20V "Litwin" ,Kappa 2.0 20V "Przemytnik",Delta II bi-colore 2.0 16V Vice miss Sypniewo,Ypsilon 1.3 JTD bi-colore Miss Topornia,Kappa 3.0 Coupe Aut 2vice Zwierzyń, Kappa 2.0 20 VT. Alfa 166 3.0 sportronic.
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza
- KrissEB
- Klubowicz
- Posty: 754
- Rejestracja: 01 kwie 2012, 0:55
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Kraków, Bełchatów
Re: Beta - jak powinien zachowywać się amortyzator?
Czyli mam rozumieć że jest sprawny:)? a skoro to prawa strona to lewy powinien być w lepszym stanie, przy założeniu, że były wymienione w parze:)
Były: Skoda Favorit 1.3 92'
Skoda Felicja 1.3 95'
Lancia Kappa 2.0t 16v 96'
Lancia Y10 1,1 Avenue 92'
Lancia Y 1,2 - 60 KM 98'
Są:
Lancia Beta H.P.Executive 2.0 IE 82'- w trakcie remontu
Lancia Zeta 2.0 Turbo - 147 KM 95'
Skoda Felicja 1.3 95'
Lancia Kappa 2.0t 16v 96'
Lancia Y10 1,1 Avenue 92'
Lancia Y 1,2 - 60 KM 98'
Są:
Lancia Beta H.P.Executive 2.0 IE 82'- w trakcie remontu
Lancia Zeta 2.0 Turbo - 147 KM 95'
- Wilkin
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 5284
- Rejestracja: 02 lis 2009, 21:40
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Pruszków
- Kontakt:
Re: Beta - jak powinien zachowywać się amortyzator?
Jeśli nie jeździł w Anglii to tak
A co do tego parowania - to mam mieszane uczucia.
Z jednej strony pary etc.
A z drugiej ... skoro są montowane parami (czyt. takie same) to czemu nie wylewają w tym samym momencie ?
ot zagwozdka
A co do tego parowania - to mam mieszane uczucia.
Z jednej strony pary etc.
A z drugiej ... skoro są montowane parami (czyt. takie same) to czemu nie wylewają w tym samym momencie ?
ot zagwozdka
byłe: Delta II 1.6 16V Hpe,Kappa 2.0 20V "Litwin" ,Kappa 2.0 20V "Przemytnik",Delta II bi-colore 2.0 16V Vice miss Sypniewo,Ypsilon 1.3 JTD bi-colore Miss Topornia,Kappa 3.0 Coupe Aut 2vice Zwierzyń, Kappa 2.0 20 VT. Alfa 166 3.0 sportronic.
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza
- KrissEB
- Klubowicz
- Posty: 754
- Rejestracja: 01 kwie 2012, 0:55
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Kraków, Bełchatów
Re: Beta - jak powinien zachowywać się amortyzator?
Co do par to fakt - niektórzy uważają że to ściema producencka żeby więcej sztuk schodziło - ale wiadomo również że to temat rzeka:)))
Poza tym dużą robotę robią sprężyny bo ja w Kappie dopóki nie zobaczyłem że mi się leje amortyzator to na trzepakach (nie tylko podczas przeglądu) wychodziło ok 80 % lewa i prawa.
Poza tym dużą robotę robią sprężyny bo ja w Kappie dopóki nie zobaczyłem że mi się leje amortyzator to na trzepakach (nie tylko podczas przeglądu) wychodziło ok 80 % lewa i prawa.
Były: Skoda Favorit 1.3 92'
Skoda Felicja 1.3 95'
Lancia Kappa 2.0t 16v 96'
Lancia Y10 1,1 Avenue 92'
Lancia Y 1,2 - 60 KM 98'
Są:
Lancia Beta H.P.Executive 2.0 IE 82'- w trakcie remontu
Lancia Zeta 2.0 Turbo - 147 KM 95'
Skoda Felicja 1.3 95'
Lancia Kappa 2.0t 16v 96'
Lancia Y10 1,1 Avenue 92'
Lancia Y 1,2 - 60 KM 98'
Są:
Lancia Beta H.P.Executive 2.0 IE 82'- w trakcie remontu
Lancia Zeta 2.0 Turbo - 147 KM 95'