Strona 1 z 1

Lybra 2.4 JTD 150 KM - złe pochylenie wszystkich kół

: 09 maja 2014, 23:37
autor: sawkowk
Witam

Sprawdzałem ostatnio zbieżność - wyszła OK.
Niestety pochylenie wszystkich kół wykracza poza normy.
Szczególnie martwi mnie pochylenie prawego przedniego koła.

Pytania do szanownych koleżanek/kolegów:
1. Co może być przyczyną złego pochylenia w przypadku przednich kół - szczególnie tego prawego?
2. Co może być przyczyną w przypadku tylnych kół ?

Załączam wyniki sprawdzenia.

Pozdrawiam
Krzysiek

Re: Lybra 2.4 JTD 150 KM - złe pochylenie wszystkich kół

: 13 maja 2014, 22:31
autor: Przemek555
moim zdaniem nie są takie złe, a najgorszy jest lewy przód, dzięki temu że są w negatywie Lanćka powinna lepiej latać po zakrętach :) te specyfikacje są jakieś dziwne bo wg nich kąty na plus są ok a tak nie jest...
Z tyłu możesz regulować kąty, z przodu jedynie możesz poluzować śruby mocujące wahacz do budy i łożysko mcphersona i przesunąć w odpowiednią stronę tyle na ile pozwala luz na tych śrubach i skręcić ponownie.
Powodem złych kątów mogą być skrzywione elementy zawieszenia lub zużyte tuleje metalowo-gumowe, sworzeń, łożysko górne lub po prostu krzywa felga która zniekształca pomiar.

Re: Lybra 2.4 JTD 150 KM - złe pochylenie wszystkich kół

: 14 maja 2014, 6:17
autor: meqqex
ja robiłem zbieżność w zeszłym roku, w wolnej chwili wrzucę do wglądu pomiary

Re: Lybra 2.4 JTD 150 KM - złe pochylenie wszystkich kół

: 20 maja 2014, 14:59
autor: sawkowk
Hej Przemek,
Jak z tyłu można regulować pochylenie kół?

Odp: Lybra 2.4 JTD 150 KM - złe pochylenie wszystkich kół

: 20 maja 2014, 15:05
autor: piotrgoralski
Po środku auta na końcach wahaczy poprzecznych są śruby regulujące. Ustawisz nimi kąt oraz wysokość tylnego zawieszenia.

Wysyłane z mojego GT-S6500D za pomocą Tapatalk 2

Re: Lybra 2.4 JTD 150 KM - złe pochylenie wszystkich kół

: 20 maja 2014, 16:37
autor: sawkowk
Piotr, ustawię tymi śrubami także kąt pochylenia tylnych kół?

Odp: Lybra 2.4 JTD 150 KM - złe pochylenie wszystkich kół

: 20 maja 2014, 18:38
autor: piotrgoralski
Tak. Z tego co pamiętam to im wyżej stał tył tym bardziej koła były w pozytywie czyli na +. Lewą i prawą stronę oczywiście regulujemy oddzielnie. Najlepiej gdyby to zrobił człowiek podczas kontroli zbieżności bo na oko i tak Ci nie wyjdzie. Różnice masz rzędu kilku milimetrów.

Wysyłane z mojego GT-S6500D za pomocą Tapatalk 2