Lybra 1.8 16v SW - błędne/sprzeczne wskazania temp. silnika
: 09 maja 2014, 20:38
Witam!
Od jakiegoś czasu mam problem ze wskazaniem temperatury silnika.
Problem polega na tym, że kiedy odpalam Lybrę mam przez jakieś 2-3 sekundy właściwe wskazanie temperatury a następnie winduje ona na maksimum/130 stopni bez względu na to, czy silnik jest zimny czy ciepły. Utrzymuje się niezmiennie na maksimum do momentu aż zgaszę silnik i ponownie odpalę. Tutaj znowu.... 2-3 sekundy pokazuje właściwą temperaturę, później maksimum. Check nie wyskakuje, silnik pracuje równo.
Pamiętam jak się zaczęło. Pewnego pięknego dnia w trakcie jazdy bez powodu i przyczyny temperatura podskoczyła z 90 na 130 stopni, utrzymała się tam przez 5 minut i znowu spadła na prawidłowe wskazania temp.
Mechanik u którego byłem sprawdzał też m.in. zegary - szukał zimnych lutów - sprawdzał kable, sygnał ze sterownika, termostat, czujnik i (ponoć) nic! Po 3 dniach się poddał
Klimy sobie też nie poużywam, bo sterownik blokuje klimę przy tych fałszywych wskazaniach.
Podpiąłem Lybrę dzisiaj pod komputer, sprawdzam FES i oto co mam:
- wykres temperatury silnika w trakcie rundki testowej normalnie rósł do ok. 65 C (bo to krótka runda była
), gdzie na tablicy jest cały czas 130.
- Błąd P0115. Skasowałem, nie pojawił się ponownie choć wskazywana na zegarach temperatura ciągle maksymalna
Może macie jakies sugestie co dalej?
Pozdrawiam,
Karol
Od jakiegoś czasu mam problem ze wskazaniem temperatury silnika.
Problem polega na tym, że kiedy odpalam Lybrę mam przez jakieś 2-3 sekundy właściwe wskazanie temperatury a następnie winduje ona na maksimum/130 stopni bez względu na to, czy silnik jest zimny czy ciepły. Utrzymuje się niezmiennie na maksimum do momentu aż zgaszę silnik i ponownie odpalę. Tutaj znowu.... 2-3 sekundy pokazuje właściwą temperaturę, później maksimum. Check nie wyskakuje, silnik pracuje równo.
Pamiętam jak się zaczęło. Pewnego pięknego dnia w trakcie jazdy bez powodu i przyczyny temperatura podskoczyła z 90 na 130 stopni, utrzymała się tam przez 5 minut i znowu spadła na prawidłowe wskazania temp.
Mechanik u którego byłem sprawdzał też m.in. zegary - szukał zimnych lutów - sprawdzał kable, sygnał ze sterownika, termostat, czujnik i (ponoć) nic! Po 3 dniach się poddał

Podpiąłem Lybrę dzisiaj pod komputer, sprawdzam FES i oto co mam:
- wykres temperatury silnika w trakcie rundki testowej normalnie rósł do ok. 65 C (bo to krótka runda była

- Błąd P0115. Skasowałem, nie pojawił się ponownie choć wskazywana na zegarach temperatura ciągle maksymalna
Może macie jakies sugestie co dalej?
Pozdrawiam,
Karol