Kappa SW - pękniety korpus dźwigni zmiany biegów

swinx__wawa
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 63
Rejestracja: 19 paź 2009, 22:24
Lokalizacja: Warszawa

Kappa SW - pękniety korpus dźwigni zmiany biegów

Post autor: swinx__wawa » 13 mar 2014, 12:30

Witam serdecznie,

wczoraj podczas jazdy przy zmianie biegów pękł korpus dźwigni zmiany biegów.
Obrazek
Na chwilę obecną wygląda to tak.
Znalazłem kilka rozwiązań ( pasuje od Seicento, Alfy etc - różnica jest tylko w cenie, tak mi sie wydaje)
Powiedzcie mi proszę czy dobrze rozumuję że wymiana tego skończy się rozebraniem wydechu żeby całość wyciągnąć dołem ??
Kolejne pytanie jak wygląda kwestia blokady biegu wstecznego??

Awatar użytkownika
stabraf
Administrator
Administrator
Posty: 8477
Rejestracja: 22 lut 2008, 0:00
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Nowy Sącz

Re: Kappa SW - pękniety korpus dźwigni zmiany biegów

Post autor: stabraf » 13 mar 2014, 14:06

Od spodu nie musisz nawet zaglądać ;) Najlepiej wywalić tunel środkowy w całości (tylko tą dolną część), odkręcasz te śruby przy dolnej części (dwie widoczne, dwie po drugiej stronie i jeszcze jedna po prawej stronie) i dalej poleci z górki ;)Nie wychodzi to w dół, tylko do góry. Blokada wstecznego to ten plastik zakładany na drążek. Blokuje możliwość wrzucenia wstecznego poprzez dojście do tej wyższej części białego gniazda po prawej stronie.

swinx__wawa
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 63
Rejestracja: 19 paź 2009, 22:24
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kappa SW - pękniety korpus dźwigni zmiany biegów

Post autor: swinx__wawa » 14 mar 2014, 11:28

Dziękuje za mega wskazówki :) zabieram się do działania, postaram się jak nie zapomnę w ferworze walki porobić zdjęcia, będzie jak znalazł dla potomnych.

Mam jednocześnie małą prośbę czy ktoś z sprawnym pierścionkiem zmiany biegów mógłby mi zrobić zdjęcie jak u niego to wygląda, będę bardzo wdzięczny :)

Awatar użytkownika
stabraf
Administrator
Administrator
Posty: 8477
Rejestracja: 22 lut 2008, 0:00
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Nowy Sącz

Re: Kappa SW - pękniety korpus dźwigni zmiany biegów

Post autor: stabraf » 14 mar 2014, 16:58

Chodzi Ci o zdjęcie czego konkretnie? Jak u siebie zrobiłem to mam jeszcze wszystko na wierzchu : gafa : ;)

swinx__wawa
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 63
Rejestracja: 19 paź 2009, 22:24
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kappa SW - pękniety korpus dźwigni zmiany biegów

Post autor: swinx__wawa » 14 mar 2014, 19:05

Obrazek
Zobrazowałem to na zdjęciu :)
Chciałbym przywrócić stan pierwotny, znaczy aby wrzucić bieg wsteczny trzeba pierścionek podnieść do góry :)

Awatar użytkownika
stabraf
Administrator
Administrator
Posty: 8477
Rejestracja: 22 lut 2008, 0:00
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Nowy Sącz

Re: Kappa SW - pękniety korpus dźwigni zmiany biegów

Post autor: stabraf » 14 mar 2014, 21:22

Wygląda na to, że ten plastik czarny na drążku masz od innego mechanizmu zmiany biegów z linką od wstecznego wpinaną właśnie w to oczko ;) Nie miałeś do tej pory blokady wstecznego ? ten czarny plastik powinien nachodzić na tą prostokątną białą część u dołu drążka. Zaraz podejdę do auta i po ciemku zrobię jakieś foto ;)

swinx__wawa
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 63
Rejestracja: 19 paź 2009, 22:24
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kappa SW - pękniety korpus dźwigni zmiany biegów

Post autor: swinx__wawa » 14 mar 2014, 21:40

Od zakupu było to zrobione w tym stanie jaki jest, chciałbym przywrócić stan zalecany przez producenta :) Dzięki Ci za rady i poświęcony czas :) zbliżam się do szczęśliwego finału :)

Awatar użytkownika
stabraf
Administrator
Administrator
Posty: 8477
Rejestracja: 22 lut 2008, 0:00
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Nowy Sącz

Re: Kappa SW - pękniety korpus dźwigni zmiany biegów

Post autor: stabraf » 14 mar 2014, 21:58

U mnie to wygląda tak:

Bez podnoszenia do wstecznego, drążek na max w prawo jak do piątki :
DSCN2259.JPG
podniesiony do wstecznego, drążek na max w prawo :
DSCN2260.JPG
i widok z góry :
DSCN2261.JPG
DSCN2262.JPG
Jak widzisz nie mam tego ucha na linkę i czarny plastik jest dłuższy ;) Musisz se takowy zakupić i bedzie git malyna ;)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Borek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3050
Rejestracja: 12 maja 2012, 7:51
Lokalizacja: Łódź

Re: Kappa SW - pękniety korpus dźwigni zmiany biegów

Post autor: Borek » 14 mar 2014, 22:56

Ja chyba chory na głowę jestem, bo zawsze sobie wyobrażałem, ze od tego cyngla pod gałką idzie jakieś cięgno gdzieś tam aż do skrzyni i tak to wsteczny odblokowuje... : rotfl :

Na przyszłość będę wiedział jak prosty jest ten patent, więc i ja dziękuję za info. :D
Drop a gear and disappear!

Awatar użytkownika
stabraf
Administrator
Administrator
Posty: 8477
Rejestracja: 22 lut 2008, 0:00
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Nowy Sącz

Re: Kappa SW - pękniety korpus dźwigni zmiany biegów

Post autor: stabraf » 14 mar 2014, 23:05

W starszej wersji tak właśnie było:
Obrazek

i od tej właśnie wersji swinx__wawa ma ten czarny plastik na drążku ;)

Awatar użytkownika
Borek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3050
Rejestracja: 12 maja 2012, 7:51
Lokalizacja: Łódź

Re: Kappa SW - pękniety korpus dźwigni zmiany biegów

Post autor: Borek » 15 mar 2014, 7:33

Ach, czyli poprzednią wersję wymyślił mój włoski, równie chory na głowę soulmate. :D
Drop a gear and disappear!

swinx__wawa
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 63
Rejestracja: 19 paź 2009, 22:24
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kappa SW - pękniety korpus dźwigni zmiany biegów

Post autor: swinx__wawa » 19 mar 2014, 11:17

Dzięki stabraf za poświęcony czas i cierpliwe tłumaczenie :)
Skrzynia działa bajecznie, wreszcie nie poszukuję 5 biegu
Zrobiłem niewielką modyfikację w postaci podkładki pod korpus i jest super.

Awatar użytkownika
stabraf
Administrator
Administrator
Posty: 8477
Rejestracja: 22 lut 2008, 0:00
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Nowy Sącz

Re: Kappa SW - pękniety korpus dźwigni zmiany biegów

Post autor: stabraf » 19 mar 2014, 11:22

Elegancko : yesyes :
A cóż to za modyfikacją? Co to poprawia?

swinx__wawa
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 63
Rejestracja: 19 paź 2009, 22:24
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kappa SW - pękniety korpus dźwigni zmiany biegów

Post autor: swinx__wawa » 19 mar 2014, 11:37

Po skręceniu wszystkiego, drążek chodził bardzo opornie, mimo sporej dawki smaru. Podniesienie do góry i wsadzenie podkładki ( ręcznie zrobiona przez moją lepsza połowę ) skrzynia zaczęła chodzić miło i przyjemnie.

dawid92torun
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 31
Rejestracja: 07 kwie 2014, 21:36
Imię: Dawid

Re: Kappa SW - pękniety korpus dźwigni zmiany biegów

Post autor: dawid92torun » 30 gru 2014, 12:35

a panowie powiedzcie mi, czy winą że drążek zmiany biegów mam luźny czy to kiedy mam bieg na 1,2,3 czy innym może być wina że te śrubki od korpusu nie mogę dokręcić na maxa? kręcą mi się jakby był gwint zerwany, i cały korpus nie jest sztywno zmontowany do tej dolnej podstawy plastikowej : )

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”